Lihavat! Oletteko tosiaan saaneet kommentteja painostanne vierailta ihmisiltä liikkuessanne ulkona
Itse olen bmi 46, enkä ole koskaan kuullut että joku huutelisi ilkeästi tai naureskelisi kiloilleni. Olenkohan poikkeus. Millaisissa tilanteissa olette kuulleet painostanne ilkeitä kommentteja?
Kommentit (99)
Kerran joku mamukakara sanoi mulle "virun läski".
Sanoin, että mitä Virtua sä sanoit,niin alkoi selitetään että ei kun tolle toiselle sanoin.
Eipä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on huomauttaa! Saa toivottavasti pontta tehdä asialle jotain.
Ei ole. Eikä saa.
Luuletko tollo ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen?
Jatkuva pilkka ja haukkuminen useimmiten johtaa pikemmin masennukseen ja itsetunnon katoamiseen kuin antaa kimmoketta laihtua.Kyllä saa ja täytyy. Jos ihminen syönyt itsensä lihavaan kuntoon. Silkkihanskat romukoppaan.
Voidaan haukkua sua. Koska silkkihanskat romukoppaan.
Oot ruma.
Miten jotkut kuvittee, että ne voi laukoa mitä sattuu toisten ulkonäöstä
Eikö niillä ole yhtään empatia kykyä?
Ajatella saa, mutta suu kiinni!
Mitäs kaikki alkais ääneen ihmetellä kaikkea. Äiti kato kamalat kengät! Kato tommoset hampaat jne. Kyllä pidettäis ääliönä.
Joo juopot on mua haukkunu monesti li havaksi. Joskus joku teinityttö sanoi kaverilleen että no toi ei oo mikään hoikka.
Lapsena koulussa haukuttiin läskiksi.
Aikuisena kuulin kerran kadulla vieraalta ihmiseltä.
Läskiksi tuntemattomat ei ole haukkuneet sen jälkeen, mutta muuten on moitittu useinkin, joko ilmettä, naamaa tai tissejä.
On joskus kehuttukin.
Älkää menkö paniikkiin, kehitelläänkö yhdessä, mitä voi sanoa taikaisin tai tehdä tuollaisille idiooteille? Itse olin nuorempana lihava, ja pari kertaa sain kuulla siitä, kerran lapsilta ja kerran tanssikumppanilta (silloin en hirveän lihava ollut ehkä 60 kg), mutta tanssittaja sanoi tauolla, että niin kaunis tyttö, mutta vähän lihava.
Vanha sananlasku: lihava voi laihtua, mutta tyhmyys on ikuista.
Tai voisiko ottaa vaikka valokuvan kännykällä ja säikytellä, että perästä kuuluu.
Vai osaisiko salamannopeasti etsiä jotain negatiivista sanomista siitä haukkujasta? Tai vain: ootko katsonut peiliin viime aikoina?
Monesti olen aikonut sanoa minä "voisin laihduttaa, jos haluaisin, sinä et voi tehdä tyhmyydellesi mitään", mutta mitäpä se auttaa.
Tyhmyydelle ei oikeasti voi mitään, ja saa ehkä mustan silmän. Tyhmät eivät tajua, että ylipainosta sanominen saattaa pahentaa joidenkin syömishäiriötä, ja saada lihomaan entisestään.
Nuorempana sain kuulla "iso perse" -kommentteja. Ekalla kerralla olin 168/58 ja toisella 170/62. Toinen kommentoijista oli itse 200+ kg, joten eiköhän näistä voi vetää johtopäätöksen, ettei se vika ole missään muualla kuin huutelijassa ja hänen aivoissaan. Kuka täysjärkinen arvostelee toista ihmistä asiasta, jolla ei ole yhtään mitään tekemistä arvostelijan itsensä kanssa?!?!
Olin hautausmaalla mieheni haudalla. Hän oli kuollut syöpään alle 50-vuotiaana. Monta vuotta olin keskittynyt mieheni hyvinvointiin ja laittanut perheen ja mieheni oman hyvinvointini edelle. Kyllä, ylipainoa oli. Yhtäkkiä kuulen kun joku huutaa ”Läskiperse!” Näin keski-ikäisen hoikan miehen, muita ei hautausmaalla ollut.
Vierailija kirjoitti:
Multa yritettiin pummata rahaa (kuulemma ruokaan) ja kun kieltäydyin, pummaaja sanoi mulle, että olen niin lihava, ettei mun tarvitsekaan syödä enää koskaan.
Teinipoikaporukoita vältän, niiden suunnalta tulee huutelua myös, tyhmyys tuntuu tiivistyvän joukossa.
Ja sitten on tietenkin lapset, jotka huutavat "katso äiti, miten lihava täti!"
Lapset huomaavat, mutta kun olen mies niin kommentoivat mahaa tai jäävät tuijottamaan.
Joskus harvoin ihan hyvääkin palautetta.
Sanotaan tämäkin. Kaupan kassalla oli minusta todella hyvännäköinen nainen. Pulska ja rehevä kaikin puolin.
Menin sitten sanomaan hänelle, että olet mielestäni upean näköinen! Hän kiitti...
Kerran pikku poika sanoi kaupan liukuoven edessä "varo ettet jää jumiin". Nauratti mua mutta vanhemmat pyysivät anteeksi. Menin sitten tavallisesta ovesta ja sanoin kiitos varoituksesta.
ei ääneen, mutta luulen että ne ajattelevat pahaa ulkonäöstäni
Lähinnä sitä läskittelyä on saanut kuulla jos joku mies on lähestynyt flirttaillen mutta ei ole saanut haluamaansa vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Kerran pikku poika sanoi kaupan liukuoven edessä "varo ettet jää jumiin". Nauratti mua mutta vanhemmat pyysivät anteeksi. Menin sitten tavallisesta ovesta ja sanoin kiitos varoituksesta.
Jouduin kerran pyytämään ihan vierasta ihmistä sulkeamaan auton oven, kun en itse saanut. Ihme kyllä, hän auttoi :)
Nuorempana kaksi juoppoa miestä käveli kauempana ja toinen heistä huusi minulle "paksukainen". Harmitti, etten voinut ilmaista mielipidettäni vähä-älyisistä juoppposuomalaisista. :D
Syöpähoitovuosieni aikana sain suuria määriä kortisonia ja turposin muodottomaksi möykyksi kuukaudessa, kun neste pingotti minua. Hiukseni olivat hieman kasvaneet ja vaaleat suorat hiukseni olivat syöpähoitojeni aikana muuttuneet vaaleanruskeaksi lyhyeksi "mummoperuukiksi". Suomalainen nuori nainen ja aasialaistaustainen nuori nainen tuijottivat minua bussissa, kääntyilivät ja hihittivät. Olin häkeltynyt, koska yleensä Aasiasta muuttaneet ovat hyväkäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti järkyttyy TEINIEN kommenteista???? :'D Mua oikee naurattais jos jotkut teinit rupeais mua haukkumaan. Sellasiahan kuuluu opettaa. Ei kai kukaan ota vakavasti teinien juttuja?:D
Ei tietenkään ota.
Pidän kaikkia teinejä rumina, näppyläisinä, ylipainoisina ja heikkolahjaisina.
t. teini, joskus
M.amujengi uhkasi hakata minut, kun olin alaikäinen ja ylipainoinen. Olin kuulemma niin ällöttävä läski.
Läskitelty on niin paljon, etten muista kaikkia tilanteita. Viimeksi ravintolassa nuori mies naapuripöydästä aterioi ihan asiallisesti, mutta lähtiessään kääntyi vielä ulko-ovelta huutamaan taikasanan katsoen minua, ja katosi sitten ulos.
Mitäpä näihin sanomaan. Kommentit satuttavat, mutta samalla myös jaksan pyöritellä päätäni niiden sanojille: ei minulle tulisi mieleenkään huudella kadulla "rillipää!", "mustatukkainen!" jne. ihmisille. Tähän siis rinnastan tuon läskittelyn, se on ihan turhaa ja tyhmää puuhaa.
99% huutajista/ilkeästi sanoneista on olleet nuoria miehiä.
Kyllä saa ja täytyy. Jos ihminen syönyt itsensä lihavaan kuntoon. Silkkihanskat romukoppaan.