Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat! Oletteko tosiaan saaneet kommentteja painostanne vierailta ihmisiltä liikkuessanne ulkona

Vierailija
01.08.2020 |

Itse olen bmi 46, enkä ole koskaan kuullut että joku huutelisi ilkeästi tai naureskelisi kiloilleni. Olenkohan poikkeus. Millaisissa tilanteissa olette kuulleet painostanne ilkeitä kommentteja?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävää luettavaa täällä. En ymmärrä miksi pitää huudella toisille. Sama kuin minä kommentoisin jonkun näppyläistä naamaa tai rumaa hiustyyliä. Ei tulisi mieleenkään huudella vaikka jollekin keski-ikäiselle päälaeltaan kaljulle miehelle että  munapää, hanki peruukki. Tai kuiskutella jonkun tosi laihan naisen läsnäollessa kaverille, että kato mikä lättärintainen tikku. Nämä huutelijat vissiin kokevat olevansa niin täydellisiä itse.

Jaa... minä olen kyllä kuullut ylipainoisen naisen kuiskuttelevan hoikasta ilkeästi ettei tuo ole edes naisen näköinen, kun on niin lattarintainen. Ja se hoikka nainen tuskin koskaan on kenenkään ulkonäköä arvostellut. Joten jos ko. ylipainoinen nainen ikinä saa kuulla ilkeilyä, eiköhän se ole vain karma ja saa mitä ansaitseekin.

Onpa typerästi sinulta sanottu. Tuo että "jos saa koskaan kuulla ilkeilyä", niin kai tajuta, että se ilkeily voi yhtä hyvin osua sellaisenkin lihavan niskoille, joka ei ole kenenkään ulkonäköä koskaan haukkunut? Ei nämä haukkujat ole mitään meedioita, jotka tietäisi että "tuo nyt haukkuu laihaa naista lattarintaiseksi joten haukutaan se". Kaikenlainen haukkuminen on TYPERÄÄ ihan sama millainen se kohde luonteeltaan on.

Vierailija
82/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa joku mies sanoi "sinäkin olisit varmaan kaunis ihminen, jollet olisi noin lihava"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja nää keksityt tarinat että "mua haukuttiin ja sen takia laihdutin enkä ole lihonut takaisin" :,D Kummasti tarinoissa myös toistuu että on sanottu joko röhröh tai muumuu ;)

Hakkujat tiedättekö: Ei se teidän haukkumisenne ja huomauttelunne ihan oikeasti auta ketään laihtumaan, vaikka kuinka keksitte tarinoita, missä näin olisi käynyt. Suurimmalle osalle se vain pahentaa itsetunto ongelmaa ja lisää vaaraa sairastua masennukseen ja silloin vain lihoo, eikä laihdu.

Enkä nyt sano etteikö joku 5kg ylipainoinen olisi joskus motivoitunut muiden haukkumisesta laihtumaan sen 5kg pois, ihan varmasti on, ihan niinkuin moni joka ei ole ollut ylipainoinen, on laihduttanut itsensä ja sairastunut anoreksiaankin.

Mitään hyvää noilla huuteluilla ei pääasiassa saa kuitenkaan aikaan piste ja vaikka joskus saisikin, niin et  voi tietää kenen kohdalla se on esim. viimeinen niitti ja toinen päätyy itsemurhaan tai joku alkaakin vain syömään enemmän ja eristäytyy yhteiskunnasta kun häpeää itseään tai sairastuu syömishäiriöön ja sitten vasta onkin yhteiskunnan taakkana pitkän aikaa.

Ei nämä palstaurpot ketään uskalla livenä haukkua, ei siitä kannata kantaa huolta, mutta tietenkin noilla tarinoillaan voivat kannustaa jotakin haukkumaan, joka oikeasti sitten tekee niin ja kuvittelee jotenkin vinoutuneesti auttavansa kohdettaan ongelman ratkaisussa.

Jos taas ovat aitoja tarinoita, niin ehkei kannattaisi tällaisella luonnevikaisia täynnä olevalla palstalla niitä kertoa, koska se kannustaa haukkumiseen.

Vierailija
84/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ja päälle parikymppisenä jatkuvasti.

Mitat oli huikeat 61kg ja 162cm. Mutta kai sitä on lihava kun saman pituiset kaverit on sen 48-50kg.

Nyt BMI 36 ja viimeksi viikko sitten naapurin mies päivitteli kaverilleen, kun kävelin ohi, kun suomalaiset naiset ovat niin lihavia.

Mies itse 50v poikamies, varmasti sama BMI ja oli pukeutunut sukkiin ja sandaaleihin.

Vierailija
85/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävää luettavaa täällä. En ymmärrä miksi pitää huudella toisille. Sama kuin minä kommentoisin jonkun näppyläistä naamaa tai rumaa hiustyyliä. Ei tulisi mieleenkään huudella vaikka jollekin keski-ikäiselle päälaeltaan kaljulle miehelle että  munapää, hanki peruukki. Tai kuiskutella jonkun tosi laihan naisen läsnäollessa kaverille, että kato mikä lättärintainen tikku. Nämä huutelijat vissiin kokevat olevansa niin täydellisiä itse.

Jaa... minä olen kyllä kuullut ylipainoisen naisen kuiskuttelevan hoikasta ilkeästi ettei tuo ole edes naisen näköinen, kun on niin lattarintainen. Ja se hoikka nainen tuskin koskaan on kenenkään ulkonäköä arvostellut. Joten jos ko. ylipainoinen nainen ikinä saa kuulla ilkeilyä, eiköhän se ole vain karma ja saa mitä ansaitseekin.

Kuiskutteliko siis niin että se lattarintainen nainen kuuli että hänestä puhutaan? Siitähän tässä on kyse. Huonoa käytöstä tietysti näinkin päin.

Vierailija
86/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä, ja yhtä tapausta lukuun ottamatta kaikki huomauttelijat ovat olleet itseensä tavalla tai toisella erittäin tyytyväisiä miehiä. En voi käsittää, että edelleenkin on olemassa tällainen miestyyppi, jonka mielestä A. naiset ja näiden ulkonäkö ovat jotakin yhteistä omaisuutta, ja B. koko maailman tulee saada kuulla heidän hyvin tärkeä mielipiteensä.

Tästä kyllä täytyy antaa palautetta omille vanhemmille, nimittäin siitä, että vaikka heissä on moni asia sellainen, jonka itse teen omien lasteni kanssa 100% päinvastoin, niin kenenkään ulkonäköä he eivät ole koskaan kotona arvostelleet. Varsinkin isä teroitti meille lapsille, että ulkonäköä ei arvostella, eikä varsinkaan oman puolison (se oli isän puheissa ihan kuolemansyntiin verrattavissa oleva asia :D) Ehkä yhden ainokaisen kerran päivittelivät serkkuni ulkonäköä, kun tämä oli ryyppäämään ratkettuaan ajautunut kaiken maailman epäilyttäviin porukoihin, ja siinä samalla nuoren, nätin naisen ulkonäkö rapautui jotenkin ennätystahtia :( Oli vieläpä isäni kummityttö joka tukeutuikin usein isään, usein krapulamorkkiksessa soitteli, ja lopulta kuoli hoitamattomaan diabetekseen. Äiti ehkä kerran tai kaksi totesi Joan Collinsista, että "onpa tuota leikelty", siinä se. Eli kiitos isä ja äiti!

Vierailija
87/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abc:llä kaksi noin kymmevuotiasta poikaa kuvasi minua kännyköillään muka salaa viherkasvin takaa kun jonotin kahvia, painan lähes 100kg ja minulla oli tuolloin lyhyt sortsipuku päällä.

Vierailija
88/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä, ja yhtä tapausta lukuun ottamatta kaikki huomauttelijat ovat olleet itseensä tavalla tai toisella erittäin tyytyväisiä miehiä. En voi käsittää, että edelleenkin on olemassa tällainen miestyyppi, jonka mielestä A. naiset ja näiden ulkonäkö ovat jotakin yhteistä omaisuutta, ja B. koko maailman tulee saada kuulla heidän hyvin tärkeä mielipiteensä.

Tästä kyllä täytyy antaa palautetta omille vanhemmille, nimittäin siitä, että vaikka heissä on moni asia sellainen, jonka itse teen omien lasteni kanssa 100% päinvastoin, niin kenenkään ulkonäköä he eivät ole koskaan kotona arvostelleet. Varsinkin isä teroitti meille lapsille, että ulkonäköä ei arvostella, eikä varsinkaan oman puolison (se oli isän puheissa ihan kuolemansyntiin verrattavissa oleva asia :D) Ehkä yhden ainokaisen kerran päivittelivät serkkuni ulkonäköä, kun tämä oli ryyppäämään ratkettuaan ajautunut kaiken maailman epäilyttäviin porukoihin, ja siinä samalla nuoren, nätin naisen ulkonäkö rapautui jotenkin ennätystahtia :( Oli vieläpä isäni kummityttö joka tukeutuikin usein isään, usein krapulamorkkiksessa soitteli, ja lopulta kuoli hoitamattomaan diabetekseen. Äiti ehkä kerran tai kaksi totesi Joan Collinsista, että "onpa tuota leikelty", siinä se. Eli kiitos isä ja äiti!

Mun eräs tuttava kertoi ilmoitusluontoisena asianaan, että eikö mun elämä ole aika hankalaa lihavana.

Kannustavaa.

Vierailija
89/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abc:llä kaksi noin kymmevuotiasta poikaa kuvasi minua kännyköillään muka salaa viherkasvin takaa kun jonotin kahvia, painan lähes 100kg ja minulla oli tuolloin lyhyt sortsipuku päällä.

Olin pienessä kebab-pizzeriassa ja henkilökuntaan kuulunut katseli, minne olin piilottanut toisen tuolin. Ikäviä katseita. Varmaan ollut parempi rusikoida yksi tuoli solmuun joka tuskin olisi kestänyt.

Vierailija
90/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M.amujengi uhkasi hakata minut, kun olin alaikäinen ja ylipainoinen. Olin kuulemma niin ällöttävä läski. 

Läskitelty on niin paljon, etten muista kaikkia tilanteita. Viimeksi ravintolassa nuori mies naapuripöydästä aterioi ihan asiallisesti, mutta lähtiessään kääntyi vielä ulko-ovelta huutamaan taikasanan katsoen minua, ja katosi sitten ulos. 

Mitäpä näihin sanomaan. Kommentit satuttavat, mutta samalla myös jaksan pyöritellä päätäni niiden sanojille: ei minulle tulisi mieleenkään huudella kadulla "rillipää!", "mustatukkainen!" jne. ihmisille. Tähän siis rinnastan tuon läskittelyn, se on ihan turhaa ja tyhmää puuhaa. 

99% huutajista/ilkeästi sanoneista on olleet nuoria miehiä. 

Nimittelijöistä kannattaisi ottaa kuva, jos uskaltaisi.

Olisi mielenkiintoista nähdä täydellisen näköinen suomalaismies. Yhtään sellaista en ole tähän mennessä nähnyt. :D

Vierailija
91/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa joku mies sanoi "sinäkin olisit varmaan kaunis ihminen, jollet olisi noin lihava"

"Sinäkin saattaisit näyttää hieman paremmalta, jos et olisi hirvittävän ruma ja käsittämättömän typerä." :D

Vierailija
92/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustalaisnainen kaupitteli minulle farkkuja kaupan edustalla ja kun sanoin "kiitos ei", niin hän tokaisi että "ei mulla noin lihavalle oliskaan mitään ollut myydä",

Yksi hampaaton ukko tokaisi kaupan kassalla kun näki korissani jäätelöpaketin "älä nyt vaan syö tuota jätskiä, on tainnut tulla jo syötyä ihan liikaa".

Teinit usein huutelee "v***u mikä läski". Siinä muutamia esumerkkejä. Niitä kyllä riittää.

Tunnistan romanit puhelimessa puhetavasta, vaikka en vielä tiedä heidän nimiään. Yllättävän monilla heistä on omanlainen tapansa käyttäytyä. 

Vierailija
93/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo juopot on mua haukkunu monesti li havaksi. Joskus joku teinityttö sanoi kaverilleen että no toi ei oo mikään hoikka.

Juopon suu menee kiinni, kun sanoo olevansa mieluummin läski kuin alkoholisti. Juoppokin älyää hävetä alennustilaansa, joka saa aikaan halun haukkua muita.

Vierailija
94/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsesta asti lihava ja kuullut kommentteja tutuilta ja tuntemattomilta koko ikäni. Koulussa minut myös hakattiin, koska olin niin läski. En tuntenut noita lapsia. Tietenkään en kertonut kenellekään, häpeä oli niin valtava. Ja olihan koko pahoinpitely oma vikani, mitäs olin niin punde (se oli haukkumanimeni pitkään).

Mieleen on jäänyt myös 9. luokan luokkaretkiristeily. Laivan hississä kaksi ventovierasta aikuista miestä kommentoi minun ja ystäväni uusia mekkoja, tyyliin: läskit on lähteny yöpuvuissa liikkeelle.

Erityisen kirvelevä on ollut myös työkaverin heitto tässä pari vuotta sitten. Meillä oli koulussa naamiaiset ja me opetkin pukeuduimme. Minä olin pukeutunut Pikkumyyksi. Hänestä oli tosi hauskaa, kun hän keksi hekotella, että olenkin varmaan sitten Isomyy.

Lähtökohtaisesti vieraat ihmiset ja uudet tilanteet ovat minulle uhka. Milloin tahansa ja kuka tahansa voi olla se seuraava, joka katsoo asiakseen vähän "kouluttaa" läskiä.

Vierailija
95/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo juopot on mua haukkunu monesti li havaksi. Joskus joku teinityttö sanoi kaverilleen että no toi ei oo mikään hoikka.

Juopon suu menee kiinni, kun sanoo olevansa mieluummin läski kuin alkoholisti. Juoppokin älyää hävetä alennustilaansa, joka saa aikaan halun haukkua muita.

Juopolle voi myös huutaa "mene töihin". Ei sillä, että puolustelisin läskejä, mutta turhia ne juopotkin ovat.

Vierailija
96/99 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustalaisnainen kaupitteli minulle farkkuja kaupan edustalla ja kun sanoin "kiitos ei", niin hän tokaisi että "ei mulla noin lihavalle oliskaan mitään ollut myydä",

Yksi hampaaton ukko tokaisi kaupan kassalla kun näki korissani jäätelöpaketin "älä nyt vaan syö tuota jätskiä, on tainnut tulla jo syötyä ihan liikaa".

Teinit usein huutelee "v***u mikä läski". Siinä muutamia esumerkkejä. Niitä kyllä riittää.

Olisit sanonut, että kannatat rehellistä kaupankäyntiä, josta maksetaan verot, osui kuitti sitten tämän kauppiaan kohdalla oikeaan tai ei.

Vierailija
97/99 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut kuvittee, että ne voi laukoa mitä sattuu toisten ulkonäöstä

Eikö niillä ole yhtään empatia kykyä?

Ei ole eikä laisinkaan tilannetajua. He ovat sosiaalisesti täysin taitamattomia. Ekstrovertti räpättäjä esimerkiksi, ei ole sama asia kuin sosiaalisesti taitava ihminen. Vain täysi juntti ja moukka kommentoi toisen ihmisen ulkonäköä ääneen. Mölyt kannattaa pitää mahassaan.

Vierailija
98/99 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja nää keksityt tarinat että "mua haukuttiin ja sen takia laihdutin enkä ole lihonut takaisin" :,D Kummasti tarinoissa myös toistuu että on sanottu joko röhröh tai muumuu ;)

Hakkujat tiedättekö: Ei se teidän haukkumisenne ja huomauttelunne ihan oikeasti auta ketään laihtumaan, vaikka kuinka keksitte tarinoita, missä näin olisi käynyt. Suurimmalle osalle se vain pahentaa itsetunto ongelmaa ja lisää vaaraa sairastua masennukseen ja silloin vain lihoo, eikä laihdu.

Enkä nyt sano etteikö joku 5kg ylipainoinen olisi joskus motivoitunut muiden haukkumisesta laihtumaan sen 5kg pois, ihan varmasti on, ihan niinkuin moni joka ei ole ollut ylipainoinen, on laihduttanut itsensä ja sairastunut anoreksiaankin.

Mitään hyvää noilla huuteluilla ei pääasiassa saa kuitenkaan aikaan piste ja vaikka joskus saisikin, niin et  voi tietää kenen kohdalla se on esim. viimeinen niitti ja toinen päätyy itsemurhaan tai joku alkaakin vain syömään enemmän ja eristäytyy yhteiskunnasta kun häpeää itseään tai sairastuu syömishäiriöön ja sitten vasta onkin yhteiskunnan taakkana pitkän aikaa.

Minä olen (näköjään, en edes muistanut, mutta tunnistan sen kyllä) kertonut tässä ketjussa kuinka kaksi nuorta miestä ammui kohdallani, ja kuinka se motivoi minut laihduttamaan. Tarina on täysin tosi, vaikka sinä sitä epäiletkin. Sitä en suinkaan tarinallani tarkoittanut, että kehottaisin muita jotenkin röhkimään tai ammumaan muille, se on kyllä ihan omaa tulkintaasi. Mutta sitä TOSIASIAA se ei poista, että minulle tämä kävi, ja kun tässä aloituksessa kokemuksia kysyttiin, minä oman kokemukseni kerroin. 

Vierailija
99/99 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up