Lihavat! Oletteko tosiaan saaneet kommentteja painostanne vierailta ihmisiltä liikkuessanne ulkona
Itse olen bmi 46, enkä ole koskaan kuullut että joku huutelisi ilkeästi tai naureskelisi kiloilleni. Olenkohan poikkeus. Millaisissa tilanteissa olette kuulleet painostanne ilkeitä kommentteja?
Kommentit (99)
Joskus joku tuli Hesen tiskillä sanomaan että älä päästä lapsiasi tohon kuntoon. Onneks ne tai mies ei kuullut.
Olen. Useasti. Ja katseista päätellen myös ajattelevat + kuiskailut.
Multa yritettiin pummata rahaa (kuulemma ruokaan) ja kun kieltäydyin, pummaaja sanoi mulle, että olen niin lihava, ettei mun tarvitsekaan syödä enää koskaan.
Teinipoikaporukoita vältän, niiden suunnalta tulee huutelua myös, tyhmyys tuntuu tiivistyvän joukossa.
Ja sitten on tietenkin lapset, jotka huutavat "katso äiti, miten lihava täti!"
Kävin kerran eräässä yläkoulussa tapaamassa rehtoria. Tullessani sieltä pois, joku 7-9 lk poika kommentoi kaverilleen että kato mikä lihapulla, kun kävelin ohi.
Joitakin kertoja kyllä. Nuorempana enemmän. Varhaisteineiltä eniten.
En vierailta. Enkä ole huomannut edes mitään kuiskuttelua. Mutta mä olen 52v, että hyväksytäänkö se meille vanhemmille helpommin? En kyllä todellakaan tunne itseäni vanhaksi, mutta pullukka olen. BMI 31.
Olen, montakin kertaa, sekä päin naamaa että muka kuiskittuna. Välillä ei sanota mitään, mutta heitellään kaverin kanssa sellaisia katseita, että asia kyllä tulee selväksi. Kerran kun menin kuntosalin saunaan, pari naista hiljeni kesken lauseen, ja vaan tuijottivat.
Mutta aivan erityisesti kommentointia harrastavat jostain syystä ulkomailla reissaavat suomalaiset, jotka luulevat että olen paikallinen. Tätä tapahtunut niin Tukholmassa kuin Amsterdamissa ja Lontoossakin.
Silloin kun olin lihava niin kyllä. Aikuiset ihmiset lähinnä huuteli kadullakin ja oli hyi vit tu, kato miten ruma. Teinit saattoi pilkata. Mutta lähinnä aikuiset ihmiset kävi kertomassa että näytän hirveälle.
Jos kadulla joku tuntematon kommentoi niin ainahan se on jotain ivallista vittuilua ellei peräti tappouhkauksia. Se väki on aika alhaista.
Vanhemmat naiset. Tyyliin "Koskas se vauva syntyy"?!
Toisten ihmisten kommentointi kääntää huomion omista heikkouksistaan muihin.
Uimarannalla saa kuulla kaikenlaisia hippo- ja valaskommentteja, vaikka en ole edes lihava (bmi24). Teini-ikäiset ovat nykyisin aika pahoja suustaan. Suurin osa haukkujista on miehiä. Ehkä kerran on joku naispuolinen sanonut jotain painosta. En ole kyllä viitsinyt heinäkuun alun jälkeen rannalla edes käydä. Mitä sinne pilkattavaksi menisi. :(
Painoni on vaihdellut anorektisesta liikalihavaan ja olen saanut kuulla ulkonäöstäni vierailta ihmisiltä huutelua läpi koko elämäni. Jo lapsena haukuttiin pullukaksi, mutta irvailua tuli myös silloin, kun olin hoikka.
Riippuu ehkä missä asuu ja minkälaisissa paikoissa joutuu asioimaan. Jotkut Espoossa tai pienillä paikkakunnilla asuvat keskiluokkaisissa perheissä elävät ihmiset, jotka eivät joudu käyttämään julkista liikennettä varmaan eivät saakaan koskaan kuulla haukkumista. Kun asut paikassa, jossa on paljon päihderiippuvaisia ja ongelmakäyttäytymistä, niin aivan varmasti kokemus on päivittäinen, koska ihmiset haluavat purkaa pahaa oloaan johonkin toiseen.
Joskus lapsena joku naapurin kyylämummo selitti mulle kuinka mulle tekis kuulemma kävely hyvää (olin vähän pyöreä)
Sitten joskus teininä, kun pukeuduin TOSI provosoivasti, tyyliin paita josta näky perse alta , painoin jotain 88 kiloa, ja mulla oli sellainen vesirajaminihame niin joku man ne-naisporukka niin joku niistä sano kovaan ääneen "mä en kyl kehtais käyttää hametta noilla jaloilla"
Ja sitten vissiin kerran yks koulukiusaaja-tyyppinen tyttö rinnakkaisluokalta selitti jotain että mulla on kuulemma kauhean leveä perse (hänellä itellään oli myös leveä perse:D)
Ja ja en muista että vierailta ihmisiltä olisin just painostaa ton enempää saanu kuulla.. Paitsi yks lapsi, olin töissä päiväkodissa ja siel oli sellanen oikee kauhukakara-lapsi joka oli ihan rääväsuu (vanhemmat suuttui kun ohjeistin että opettakaa tapoja) niin se keksi aina kaikkea "ilkeää" :D
bmi 40, kuulemma megaläski mutta lääkärien eka kysymys onkin mitä vä oon vetäny.
Ja vastaantulevat välillä nostaa kainaloita hartioiden tasolle leikkien että heillä ois leveämmät täyttäen rintakehää ilmalla.
Tuntevatkohan itseään vähän pieniksi?
Et mene ja tiedä, onko tämä megaläskiyys peräti jotain pelottavaa?
Kannattaa tarkistuttaa kuulo, jos ei koskaan kuule mitään kommentointia.
Siis kukaan ei tule välttämättä ainakaan selvinpäin sanomaan mitään päin naamaa, mutta muille sanottuja kommentteja kyllä lauotaan. Jostain syystä vanhat mummot on pahimpia suustaan, sellaiset laihat mummot jotka elää puurolla ja perunoilla.
Niin ja siis suurimmaks osaks oon ihan vierailta saanu positiivista kommenttia:))) Siis myös lihavana, en oo aina ollut lihava mut usein ainakin pyöreä.. Mut silti jostain syystä kai mut sit nähdään positiivisesti useimmiten?? :)) Saanu kuulla ihan vierailta ihmisiltä mm. kauneudesta, naisellisesta vartalosta, ihanan pienestä vyötäröstä, tyylistä, jne. :) Ihan siis ylipainoisenakin. :D
Olen hoikka ja kävellessäni teinilauman ohi kuulin "v*ttu mikä hiippari*. Että eiköhän noilta nulikoilta saa aivan kaikki osansa. Lisäksi pistää silmään tuo "katseista kyllä huomasi", eli ettei vaan olisi niin että itse kuvittelette suurimman osan.
Ne muutammat kerrat ku oon kuullu jtn negatiivista, on tullu just joiltain ihan sekopäiltä, joilla on ollu keskivertoo rumempi naama tai sairas luonne tms.....
Varmaan lääkäri maininnut, tai lentokoneessa kysytty tarvitseeko jatko-osaa turvavyöhön.