Millainen äiti haukkuu oman lapsensa ulkonäköä
ja kaikkea tämän saavutuksia? Oma äitini on hirviö ja toivon ettei minusta sellaista ikinä tule.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
No ei tosta kakasta nyt vaan konvehtiakaan saa.
Saako rusinan?
Narsistinen tai muun persoonallisuushäiriön omaava, nimim. kokemuksella.
Henkilö, joka on kokenut turvattomuutta omassa lapsuudessaan. Vanhemmat eronneet, pitänyt itsekseen pärjätä jo pienenä. Lapsesta asti ollut syrjäytynyt ja ulkopuolinen ja pelännyt isäänsä. Perustarpeet ruoka, vaatteet ja kodin lämpö puuttuivat. Äidin hylkäämä kasvattaa naisvihaa. Alkoholisti-isän kasvattama. Nyt tosin puhun omasta isästäni.
Varmaan muitakin lainalaisuuksia.
Narsistiksi sanominen tuomitaan, jos ei ole lääkärin diagnoosia, joten en sano. Oma äitini on tälläinen. Tosin sekin on tuomittu tällä palstalla, että "en ota itse vastuuta elämästäni", eli loukkaaminen on joidenkin mielestä jees ja se on vain heikkoutta jos sitä ei kestä.
Ite sanon p a s k a t, tuollainen ihminen on m u l k k u.
Oma äiti. Narsisti ja patologinen valehtelija.
Semmoinen suora ja totta puhuva äiti. Jos lapsi näyttää petolinnunpersereiältä niin kai se nyt pitää sille kertoa.
Pitää kyllä olla kylmä ja narsistinen mutsihirviö, jos tuollaista tekee.
No mietin samaa. Itse olen saanut äidiltäni kuulla mm. pienistä sian silmistä, perunanenästä, paksuista poskista... ja samaan hengenvetoon että näytän aivan isältäni. MIKSI joku tekee sitten lapsia sellaisen henkilön kanssa, jota ei koe viehättäväksi? Vai ovatkohan nuo piirteet miehellä hyvännäköisiä, naisella ei? :D
Oma äitini aina vertaili minua muiden tyttäriin ja päivitteli kuinka en ole yhtä kaunis. Jo lapsena haukkui lihavaksi ja nimitteli vaikka millä nimillä. Myös hakkasi. Tuntui pahalta kun kavereiden äidit olivat lempeitä ja rakastavaisia.
Äiti kerran riitatilanteessa haukkui mun ulkonäköä, mutta haukuin kyllä sen ensin. Isä taas jatkuvasti moitti nenästä, ihon laadusta, painosta - alakoulussa olin normaalipainoinen, mutta vähän pyöreä. Nyt aikuisena törmäsin isään, ei olla ikinä yhteyksissä, sain kommentin "syötkö sinä mitään?". 51/162 enkä mitenkään liian laiha.
Itsetunto on parantunut. En ymmärrä, miten joku voisi lapsensa ulkonäköä haukkua.
Vierailija kirjoitti:
No mietin samaa. Itse olen saanut äidiltäni kuulla mm. pienistä sian silmistä, perunanenästä, paksuista poskista... ja samaan hengenvetoon että näytän aivan isältäni. MIKSI joku tekee sitten lapsia sellaisen henkilön kanssa, jota ei koe viehättäväksi? Vai ovatkohan nuo piirteet miehellä hyvännäköisiä, naisella ei? :D
Tuo on kyllä ihan käsittämätöntä. En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa :D
En ymmärrä miten kukaan voi haukkua omaa lastaan
No ei tosta kakasta nyt vaan konvehtiakaan saa.