Mitä allergisoivaa on kajalkynissä?
Oon huomannut luomien turpoavan kajalkynistä. (Oon nyt kahden merkkistä kokeillut) Nestemäistä eyelineriä kuitenkin pystyn käyttämään ilman oireita. Mikä aine se on? Joku säilöntäaine?
Kommentit (8)
Vaha vois olla jos eyeliner ei allergisoi
Itselläni sininen väri aiheuttaa silmissä ongelmia. Eli esim.sinisenmusta, joka on kaikista mustista mustin. Mustaa mustempi ja siksi suosittu ripsiväreissä, kestobäreissä ja muissa.
Kestän siis muita, mutta en mitään missä on käytetty sinistä.
(Kaikki varmaan ei ole samaa sinistä väriainetta, mutta niin pitkällä en vielä ole. Vältän sinistä)
Sen on oltava luonnonhartsi! Olen viime aikoina herkistynyt myös hajusteille ja ripsiliimalle.
Ap
Hartsiahan niissä on monissa. Mutta kyllä se voi olla monikin juttu: väri, hartsi, tuoksuaine, rasva, vahat, säilöntöaineet.... niitä riittää. Mutta jos turvotusta kummempaa rekatiota ei ole, se voi johtua myös ihan vaan hankauksesta kajalia käyttäessä ja poistaessa.
Ole toistaiseksi käyttämättä mitään, se on helpointa ja voi myös estää allergiaa pahenemasta (nimimerkillä minä tulin 19-vuotiaana allergiseksi kaikella meikeistä ja kosteusvoiteidta pyykinpesuaineille ja shampoille. Taustalla oli kai joku tuoksuaine, mutta ei se mitään yskää tai päänsärkyä aiheuttanut, vaan hirveää punaista ja sinistä ihottumaa. Oli tosiaan helpompi (ja kauniimpi) olla käyttämättä mitään, mutta henkisesti muutos oli suuri - toisaalta koska se oli pakollinen, oli Ihan turha miettiä, että onko tämä nyt minä ja kelpaanko näin.
Silmämeikeissä kannattaa tarkkailla myös propyleeniglykolia (Propylene Glycol), joka on todellinen myrkky monien silmille. Sitä on myös joissakin erityisesti herkille silmille suunnatuissa sensitive-meikeissä!
Vierailija kirjoitti:
Sen on oltava luonnonhartsi! Olen viime aikoina herkistynyt myös hajusteille ja ripsiliimalle.
Ap
Jos näin on niin meikkaamista vähemmälle. Mieluiten pidät hetken taukoa kokonaan tai edes viikonloput kotona ilman. Muuten olet pian tilanteessa, ettet pysty meikata ollenkaan.
Säilöntäaine, väriaine, vahat...