Viinapullon lahjaksi antavat, olette tulleet ajatelleeksi...
että lahjan saajalla voi olla alkoholiongelma, josta te ette tiedä mitään? Musta aina niin hirveää kun miehelleni annetaan viskipulloja tms lahjaksi ja kun juhlat loppu niin mies ryyppää seuraavat 2-3 kuukautta putkeen.
Kommentit (23)
Meillä ei onneksi ole ongelmaa alkon käytössä, mutta voisin kuvitella, että on aika ikävä asetelma, jos pitää puolison selän takana mennä toivomaan, että älkää tuoko viinaa, kun ...
Nimenomaan ajattelen, että viini/viina on huono lahja, jos ei tunne lahjan saajaa. Siiheen liittyy niin paljon ongelmia ja voimakkaita tunteita. Esim. opelle pullo viiniä on minusta aika kyseenalainen lahja.
oman mieheni absolutismi on lähtöisin siitä että jos hän juo, hän juo liikaa. onnekseni hän on ymmärtänyt asian itse, muuten tuskin olisimme yhdessä enää. ennen tilanne oli hyvin samankaltainen kuin teillä, lapsia ei onneksi silloin vielä ollut.
saarnaaminen on turhaa, etsi netistä yms faktatietoa ja yritä saada hänet sillä ymmärtämään asia. esim AA materiaalia...
t 20 tai jotain sinnepäin
Eikä mun " omat" ystäväni tuokaan viinaa, vaan ne, jotka näkevät asian niin, ettei mieheni sylkäise lasiin.
Olen joskus tuonut asian esille (miehelleni), mutta en saanut kovinkaan hyvää vastaanottoa (näin kauniisti sanottuna). Kerran sain aikaan kuukauden tauon, joka oli hyvää aikaa, mutta aiheutti jälkeenpäin " pystyinhän minä" -tilanteita, siis perusteluna sille, ettei ole alkoholisti.