Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huomasit tulleesi "vanhaksi"`?

Vierailija
01.08.2020 |

Milloin tai oikeastaan minkä ikäisenä tunsit, ettei kroppasi toimi enää "niinkuin ennen"?
Nivelet kolottaa, noustessa tai kyykkyyn mennessä ähkäiset, jne.. Kertokaa ihmeessä, koska itse koen kärsiväni näistä oireista ja olen vielä "nuori" (27v).

Kommentit (325)

Vierailija
81/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 50. Siihen asti ikä oli alkanut 4:lla. Mutta jotain katosi iäksi kun täytti 50.

Vierailija
82/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27 kun 21-vuotiaan kaverini 22-vuotias poikaystävä sanoi että on outoa että kaverina on noin vanha. Olivat kotonani kotiviinillä, ysäriä elettiin. Ahdistuin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 eikä ole vielä tullut sellaista tunnetta. Mun vanhemmat sanoo että jossain 70 ikävuoden paikkeilla alkoi ikä tuntua selvästi jaksamisessa.

Vierailija
84/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 vuotiaana, kun alkoi kroppa hajoamaan useammasta kohtaa samaan aikaan ja elämässä oli samaan aikaan muutenkin rankempi jakso.

Samoin tunsin itseni vanhaksi, kun meillä aloitti uusi ammattikorkeakouluopintojaan viimeistelevä työntekijä, joka on syntynyt vuonna 2000. Siis eikös kaikki 2000-luvulla syntyneet olekaan vielä lapsia?!?!?

Vierailija
85/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran tuli "vanha" olo, kun huomasin noin kolmekymppisenä alkaneeni arvostaa hyviä käytöstapoja ja perinteitä. Tietty arvokkuus käytöksessä alkoi tuntua tavoiteltavalta ja hienolta.

Toisen kerran näin kävi noin 35-vuotiaana, kun aloitin työn, jossa oikeasti olin tekemisissä myöhäisteini-ikäisten ja parikymppisten kanssa. Kyllä siinä todella tunsi itsensä aikuiseksi. :)

Vierailija
86/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun omat vanhemmat kuolee, sitten se muuttuu.

Tämä on niin totta. Minulla asia jysähti päähän 50+-ikäisenä. Huomasi, että täytyykin nyt itse alkaa hoitaa asioita, joita ei ole ikinä tarvinnut joitaa, joista ei ole ymmärtänyt mitään. Tajuaa, että on nyt itse sitä vanhinta sukupolvea. Sen rinnalla pikku rypyt ja kankeudet ovat aika vähäisiä ongelmia.

Vierailija
87/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun Marinin vedettyä kännit/nokat ja sekoiltuaan bileissä/yökerhossa, huomasin, etten oikeastaan millään tasolla pysty samaistumaan häntä asiassa puolustaviin ihmisiin.

T. N46

Mulla tää sama...

En vaan pysty ymmärtämään pienen lapsen äitiä, joka hilluu tuolla lailla omasta mielestäni tosi lapsellisen näköisesti, kun itse omasta tahdostani jätin kaiken tuollaisen lapsia saatuani, vaikken ole edes maamme johtajia.

N40

Hei nyt ihan oikeasti. Tämä nainen on tanssinut. TANSSINUT. Eivätkö äidit enää saa tanssiakaan? Ihan tajutonta sheimaamista, kuulostat todella todella ahdasmieliseltä ja ennen kaikkea tylsältä ihmiseltä.

Vierailija
88/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aamulla katsoin peiliin.

Vierailija
89/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitteitä oli toki ollut jo aikaisemminkin, mutta sitten se vanhuus jysähti kerralla päälle, kun korona oli alkanut levitä maailmalla ja Varhila ja Kiuru paasasivat päivittäin nuppi tutisten telkkarissa. Meille ikäihmisille jaettiin niin ankarat ohjeet, miten olla ja elää, että siinä murentui kovapäisempikin akka. Ja mikä näin jälkeen päin huvittaa, on se että Suomessa oli silloin muutama koronatapaus. Miksi ne eivät paasanneet enää sitten, kun ne potkupallofanit toivat laajalla rintamalla delta-viruksen Pietarista. Silloin olisi ollut paikallaan suojella meitä riskiryhmiin kuuluvia samalla tavalla kuin keväällä 2020, jolloin annettiin tiukat ohjeet pysyä kotona ja olla tapaamatta ketään. Kyllä ne ukaasit alkoivat ahdistaa ja sen myötä vanhentaa meitä siihen asti vielä niin fyysisesti kuin henkisestikin hyväkuntoisia. No, koronaa en ole saanut, mutta saanut kylläkin neljä rokotusta, ja ensiahdistuksen mentyä olen liikkunutkin melko vapaasti järjen päässä pitäen. Mutta vanhus minusta on tullut.

Vierailija
90/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 35, yökerhossa mietin että mitä toi pentu tekee tiskin takana - ai se onkin myyjä!

Ikää nyt 54 ja kokoajan tulee enemmän pentuja vastaan.

91/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä huomannu, vaikka eilen taas vanheninkin

Vierailija
92/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-vuotiaana, ei näe enää mitään ja luonnontakuu terveyden suhteen näyttää loppuneen.

Vierailija
93/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin vaativaksi ja maksamaan asioista. Enää ei kiinnosta nukkua festareilla teltassa, vaan tahdon hotelliin.

Vierailija
94/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi TV-uutiset kiinnostaa. Nyt katson klo 18, klo 19, klo 20:30 ja 22.

Olen vanha.

Vierailija
95/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkärit alkoivat olla minua nuorempia... on vaikea luottaa tuollaisen lapsukaisen tietämykseen.

Vierailija
96/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alamäkeeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun omat vanhemmat kuolee, sitten se muuttuu.

Tämä on niin totta. Minulla asia jysähti päähän 50+-ikäisenä. Huomasi, että täytyykin nyt itse alkaa hoitaa asioita, joita ei ole ikinä tarvinnut joitaa, joista ei ole ymmärtänyt mitään. Tajuaa, että on nyt itse sitä vanhinta sukupolvea. Sen rinnalla pikku rypyt ja kankeudet ovat aika vähäisiä ongelmia.

Mitä nämä tällaiset asiat on, joita vanhemmat hoiti vielä 5-kymppiselle?

Vierailija
97/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin poikani hääkuvia ja ihmettelin, keitä ovat nuo vanhat käppänät, minä ja mieheni...

Vierailija
98/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en enää jäykistynyt.

Vierailija
99/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiennyt kuka Billie Eilish oli kun se voitti Grammyn enkä myöskään tiennyt yhtään hänen lauluaan.

Vierailija
100/325 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun entinen nuoruuden heila tuli rollaattorilla vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän