Sivut

Kommentit (882)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi monet ensisijaisesti kokevat lihavuudesta puhumisen ulkonäön arvosteluna ja loukkaantuvat siitä.

Lihavuushan on yksi pahimpia terveysriskejä: diabetes, sydän- ja verisuonitaudit, syöpä, tuki- ja liikuntaelinsairaudet jne. jne.

Koska lihavat tietävät tämän sisimmässään, mutta eivät halua tai kykene tekemään sille mitään. Ja siitä puhuminen nostattaa tunteita, syyllisyyttä, häpeää ja puolustusreaktioita.

Omalla kohdallani kyse on kyllä siitä, että olen yrittänyt tehdä asialle paljonkin, mutta paino ei vain laske. Siksi en jaksaisi kuunnella terveysluentoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikäli koette, että lääkäri kohtelee teitä huonosti, VAIHTAKAA LÄÄKÄRIÄ. Ja tehkää valitus mikäli sellaiseen on edellytykset.

kuule kun sitä ei saanut silloin tehdä. Ei onnistunut vaikka miten pyysi, ei saanut vaihtaa edes terveyskeskusta. valitukset eivät toimi, sillä siellä pidetään lääkärin puolia, onhan lääkäri sentään koulutettu ja asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MOT

Alkoholismi, huumeongelmat, narsismi, liikalihavuus jne. kaikki ovat saman kognitiivisen dissonanssin takana näennäisessä turvassa. Ongelmat lähtevät yhdestä paikasta ja se on pääkoppa, normaali ihminen haluaa löytää kaikki keinot joko selviytymiseen tai auttamiseen, mitään vastakkain asettelua näiden välillä ei ole. Mutta mene sanomaan alkoholistille hänellä olevan alkoholiongelma, saat melko usein sellaisen paskamyrskyn niskaan ettei mitään määrää. Sama koskee kaikkia edellä mainittuja ongelmia, ihmiset keksivät mitä tahansa peittääkseen todellisen syyn asioihin ja siksi ongelmat eivät poistu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko puhua samalla intensiteetillä viinan ja tupakan kiroista? Ai ei, koska se on niin samaa jankkausta. No, niin on tämä lihavienkin mollaaminen. Verorahat menevät tällä hetkellä enemmänkin muiden maiden koronakriisin hoitoon kuin suomalaisten terveydenhoitoon. 

Niinpä. Eiköhän tässä idea ole, että lihavia pitäisi saada haukkua ja mollata julkisesti, mutta tupakoitsijoita ja viinan kuluttajia (puhumatta huumehipeistä) ei sitten saisi lainkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sairain ja kauhistuttavin kotimainen esimerkki on Perjantai-ohjelmassakin ollut 200-kiloinen, alle nelikymppinen Piia joka bloggaa niin kovin positiivisesti henkeä uhkaavasta koostaan. Järjetöntä kun ei ymmärrä olevansa kuolemanvaarassa. Ja siitäkö ei saisi lääkäri sanoa??

No miten tämä lihava Piia nyt sitten sinun lompakkoasi rasittaa? Käsittääkseni hän elättää itse itsensä eikä ole Kelan asiakas. Kuolee sitten nuorena eikä sinun tarvitse maksaa Piian eläkkeitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan jaksaa murehtia toisten kiloja? Eikö oma painonhallinta riitä?

Ylipainon aiheuttamien sairauksien kulut katetaan yhteisestä pussista.

Niin katetaan kaikkien muidenkin sairauksien ja vaivojen kulut.
Pitäisikö tässä pistää eri maksut sen mukaan mikä on itseaiheutettua?
Läskit, juopot ja narkit maksakoon itse omat lääkärikulunsa.
Juoksijat voivat itse hoitaa jalkaongelmansa omilla rahoillaan. Sali-Maket hoitavat itse revähdyksensä ja muut. Miksi menivät? Pysyisivät kotonansa.
Ja niin edelleen. Me maksetaan ihan kaikesta mitä terveysasemilla hoidetaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
30% syöpäsairauksista on geneettisiä. Pitäisi myöskin steriloida kaikki tällaisia geenejä kantavat ihmiset.

Nämä ovat juuri, näitä tuttuja selittelyjä. Pyrkimys on sekoittaa itse asia ja siirtää huomio jonnekin muualle hieman vielä liioitellen.

Vierailija

Laihdutus on pelkästään henkisestä kantista kiinni. Pitää löytyä tahtoa olla syömättä liikaa.

Kukaan ei liho syömättä. Se ei ole mahdollista. Läskiä eikä mitään muutakaan synny tyhjästä.

Vierailija

Mä sain lääkäriltä univaikeuksiin Mirtatsapiinia, joka on tunnettu ruokahalua lisäävästä vaikutuksesta. Olen normaalipainoinen mutta lievään liikapainoon on kilo-kaksi matkaa. Lisäksi stressaantuneena on tullut tunnesyömistä ja lihomisen riski on ilmeinen. Siten olisi ollut hullua, jos lääkäri EI olisi ottanut painonnousu-asiaa esiin Mirtan määrämisen yhteydessä. Paljon helpompi on olla ajautumatta sinne ylipainon puolelle kuin lähteä pudottamaan 10-20 kg. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Juoksijat voivat itse hoitaa jalkaongelmansa omilla rahoillaan. Sali-Maket hoitavat itse revähdyksensä ja muut. Miksi menivät? Pysyisivät kotonansa.

Jos joku yrittää pitää itsestään huolta ja selvitä, häntä on järkevä tukea. Jos joku taas aiheuttaa omalla välinpitämättömyydellään omat ongelmansa, häntä ei pidä tukea siinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30% syöpäsairauksista on geneettisiä. Pitäisi myöskin steriloida kaikki tällaisia geenejä kantavat ihmiset.

Nämä ovat juuri, näitä tuttuja selittelyjä. Pyrkimys on sekoittaa itse asia ja siirtää huomio jonnekin muualle hieman vielä liioitellen.

Ei, vaan tämä oli allegoria, olit vain liian tyhmä ymmärtämään sitä. (Myöskin kaikki älyltään vajavaiset pitäisi steriloida.)

Vierailija

Minusta lihavien tulisi vastata omista terveydenhuollon maksuistaan ja lihavien lasten vanhempia pitäisi rangaista, terveyden ja fyysisen sekä henkisen väkivallan takia.

Myös Paino vero olisi hyvä lisävero, kaikki käyvät puntarilla ja veroa maksetaan Paino luokkien mukaan. Normaalipainoiset maksavat 0% ja siitä ylöspäin, kilottain kulkevat veroasteet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne katetaan, ihan kaikki sairauksien kulut. Myös ne liikuntavammat, päissään törttöilyt, puukotukset ja ampumahaavat, saunojien nahkanpalamiset, pikkulasten kiipelyvammat, alkoholistiäitien vammaiset lapset jne. Syyllisiähän me kaikki ollaan sairauksiin. Miksi siis vain ylipainoisia oikein syyttämällä syytetään kaikesta? Ihan puhdasta ajojahtia ja piruilua, sillä mitään muuta ihmisryhmää ei näin voimakkaasti joka paikassa syyllistetä tänä päivänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos joku yrittää pitää itsestään huolta ja selvitä, häntä on järkevä tukea. Jos joku taas aiheuttaa omalla välinpitämättömyydellään omat ongelmansa, häntä ei pidä tukea siinä.

Sairaudenhoito kuuluu IHAN KAIKILLE ihmisille, oli sitten syy mikä hyvänsä. Johan se pitäisi jokaisen ymmärtää että ihmisiä ei aleta luokittelemaan minkään syyn takia, ei eletä enää natsisaksan aikaa vaikka niin moni sitä näköjään haluaisikin.

Vierailija

Olen lihava, koska ruoka maistuu liian hyvältä. Saan melkein henkisen orgasmin siitä. Ja ei, esim. pikaruoka ei ole mielestäni hyvää. Söin äsken täysjyväspagettia tomaattikastikkeella, joukossa vihanneksia ja vähän makkaraa, loraus kaurakermaa. Maistui niin hyvältä että söin kolme annosta eli aivan liikaa. Yritin lopettaa jo yhden jälkeen, mutta tarve maistaa se ruoan maku uudestaan ja uudestaan oli suurempi voima. En tiedä nimeä tälle touhulle, enkä ole lukenut kenenkään kuvailevan ongelmaansa vastaavanlaiseksi.

Itsekurista jos puhutaan, pystyn paastoamaan helposti yli vuorokauden pelkän veden voimin. Samoin olen mielummin nälässä kuin syön epämieluisaa ruokaa. Eli ei se mielestäni ihan pelkkää itsekurin puutettakaan ole. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuntosalit ovat kalliita, samoin terveellinen ruoka. Oletteko ikinä katsoneet avokadon hintoja?

Oletko ikinä verrannut avokadon ja vaikka suklaan kilohintoja? Lisäksi terveellisen ruokavalion ei ole pakko sisältää mitään yksittäistä tiettyä ruoka-ainetta. Terveellisesti voi syödä hyvinkin edullisesti. Oletko koskaan katsonut vaikkapa juuresten, kananmunien, täysjyväviljatuotteiden tai maustamattomien maitotuotteiden hintoja?

Vierailija

Hektisen vuoden jälkeen huomasin keväällä yhtäkkiä että olin lihonut lähes 10 kiloa huomaamatta. Olen nyt laihtunut kesäkuun alusta lähtien jo 8 kg pelkästään sillä että olen laskenut kalorit 1000kcal/pvä ja rahaa on tosiaan mennyt paljon vähemmän kuin aiemmin, joten se siitä etteikö köyhä voi laihduttaa. Enkä tee mitään kevyttä toimistotyötä, mutta kyllä keho tottuu vähään energiamäärään. Jotenkin vaikea uskoa että jokaisella läskillä on joku harvinaistakin harvinaisempi endokrinologinen sairaus joka vaan estää laihtumisen. Suurimmalla osalla kyseessä on laiskuus ja itsekurin puute.

Ja tämä ”saan olla läski jos haluan” ei meidän yhteiskunnassa toimi. Me kaikki maksetaan kulut mitä ylipainosta aiheutuu, mieheni sisko on kirurgi ja hän kertoi kuinka hemmetin vaikeaa on nykyisin leikata lihavia ihmisiä kun välineet ei riitä ja kaiken rasvan seasta esimerkiksi vatsaonteloleikkaukset ovat todella haastavia. Puhumattakaan siitä että tutkitusti lihavilla on paljon enemmän komplikaatioita, jotka johtuvat nimenomaan siitä lihavuudesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hektisen vuoden jälkeen huomasin keväällä yhtäkkiä että olin lihonut lähes 10 kiloa huomaamatta. Olen nyt laihtunut kesäkuun alusta lähtien jo 8 kg pelkästään sillä että olen laskenut kalorit 1000kcal/pvä ja rahaa on tosiaan mennyt paljon vähemmän kuin aiemmin, joten se siitä etteikö köyhä voi laihduttaa. Enkä tee mitään kevyttä toimistotyötä, mutta kyllä keho tottuu vähään energiamäärään. Jotenkin vaikea uskoa että jokaisella läskillä on joku harvinaistakin harvinaisempi endokrinologinen sairaus joka vaan estää laihtumisen. Suurimmalla osalla kyseessä on laiskuus ja itsekurin puute.

Ja tämä ”saan olla läski jos haluan” ei meidän yhteiskunnassa toimi. Me kaikki maksetaan kulut mitä ylipainosta aiheutuu, mieheni sisko on kirurgi ja hän kertoi kuinka hemmetin vaikeaa on nykyisin leikata lihavia ihmisiä kun välineet ei riitä ja kaiken rasvan seasta esimerkiksi vatsaonteloleikkaukset ovat todella haastavia. Puhumattakaan siitä että tutkitusti lihavilla on paljon enemmän komplikaatioita, jotka johtuvat nimenomaan siitä lihavuudesta.

Entäs tupakoitsijat ja alkoholistit?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään ongelma. Olen tehnyt tuon (korkeammilla kaloreilla) monta kertaa. Ongelma on se, että kolmen tai viiden vuoden kuluttua paino tulee taas takaisin ja noin 5 kg aiempaan maksiimiin verrattuna lisää. Laihduttaa osaa monikin, viisasten kivi on siinä, että sen painon saa pysymään poissa ikuisesti. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat