Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku self-help-kirja todella auttanut sinua?

Vierailija
01.08.2020 |

Olen lukenut kymmeniä, samaa mantraa pyörittävät. Olen yhä onneton ja ongelmainen. Kerro mikä opus on oikeasti auttanut sinua elämässäsi, jos sellaista on.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit self-help-kirjoista, ja mulle tuli tästä mieleen yks aika tuore suomalainen kirja, joka poikkeaa vähän tavallisesta menestys- ja motivaatiokirjallisuudesta. Se on nimeltään Vaurastumisen harha – Tätä sinulle ei kerrota koulussa (Massikeimo, 2026).

Mun mielestä siinä on kiinnostavaa se, ettei se lupaa mitään nopeaa rikastumista tai passiivista rahaa. Päinvastoin, se sanoo suoraan ettei sellaista ole olemassa. Idea on enemmän siinä, että vaurastuminen ei ole vaan raha-asia vaan koostuu neljästä palasta: keho, mieli, ympäristö ja raha – ja siinä järjestyksessä. Ajatus on että jos nukut huonosti, syöt roskaa ja pyörit väärässä porukassa, niin ei mikään sijoitusvinkki pelasta.

Se osa mikä itteeni puhutteli oli tää perusajatus siitä, että olet siinä tilanteessa missä olet omien valintojesi takia. Kuulostaa ekana vähän tylyltä, mutta kääntyy loppujen lopuks aika vapauttavaks – jos ite olet valinnoillasi tänne päätynyt, niin ite voit myös valinnoillasi muuttaa suunnan. Kirjassa käydään läpi myös ihan konkreettisia juttuja mitä koulussa ei opeteta, kuten miten verotus ja inflaatio oikeasti toimii, palkkaneuvottelu, hinnoittelu ja sijoittamisen perusteet.

Ei ehkä ihan kaikille, jos hakee pehmeää ja lempeää henkistä tsemppaamista. Mutta jos kaipaa vähän suorapuheisempaa ja käytännönläheisempää otetta, niin voi olla just sopiva. Tässä on lukunäyte jos haluat vilkaista millaista teksti on: https://media.storia.fi/onix/media/6318247

Ja itse kirja löytyy täältä: http://suomalainen.com/products/vaurastumisen-harha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä