Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dale Carnegie - Kuinka saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa
Napoleon Hill - Think and Grow Rich
Rhonda Byrne - Salaisuus

Nuo pitäisi olla pakollisena lukemisena kaikille jo yläasteella.

Nuo kanna kaikki kierrätyspisteen siirtolavalle tai konttiin, niin saat onnellisemman elämän. 

Nuo edustavat toimintatapaa, eli tee näin, niin onnistut.

Toinen puoli self-helpistä edustaa asenteen merkitystä. Ne ovat filosofisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rhonda Byrne on vastannut toiminnastaan oikeusistuimen edessä ja osoitettu siellä huijariksi. 

Ei ne ole Byrnen omia oppeja, joista hän on kirjoittanut. Olen lukenut kymmeniä 1900-luvun alkupuolella elänyttä, joiden opeista Byrne on oman teoksensa kirjoittanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minulla on huonot sosiaaliset taidet, enkä osannut tutustua vastakkaiseen sukupuoleen ja jos joskus tapasin jonkun, suhde ei KOSKAAN edennyt mihinkään.
Luin kitjan How to make anyone fall and stay in love with you ja se opetti sellaisia taitoja, joiden avulla todella opettelin noita ihmistaitoja ja olen nyt naimisissakin.

Ne ohjeet ovat tutkimustiedolla perusteltuja, joten ymmärsin ja sisäistin ne ehkä sen vuoksi. Ja tyyliä että on tärkeää katsoa toista silmiin, olla hyväntuulinen ja tehdä aloite ja mireääten sen voi tehdä jne. Eli aivan perusasioita, jotka sosiaalisesti taitavat ihmiset osaavat luonnostaan, mutta minulle ne olivat ahaa-elämys, että ai tuosta ee johtuukin ja noin pitäisi tehdä.

Hyvä esimerkki. Vähän sama, kun minä luin Carnegien Miten saada ystäviä ja vaikutusvaltaa (vai mikä kirjan nimi olikaan), 15-vuotiaana, tuli minulle uutena oppi, että tärkeintä on kuunnella toista ihmistä.

Riippuu kyllä sen toisen ihmisen jutuista ja puhumisen tavoista.

Juopon, samoja sataan kertaan kerrottuja puujalkavitsejä esim. ei ole yhtään tärkeää kuunnella. 

Vierailija

Monia kirjoja olen lukenut, mutta parhaimpia on esim se Nellin havahtuminen. Enemmän olen katsonut vuosien varrella YouTubesta eri videoita aiheesta. Mutta itselleni on tärkeää, että otan videoita muistiinpanoja, siten ne ajatukset jää mieleen paremmin ja niitä jää enemmän miettimään alitajuisestikin. Ja muistiinpanoihin on helpompi palata kuin pitkiin videoihin.

Vierailija

Iikka Kivi - Menisit ennemmin terapiaan

Tästä kirjasta kannattaa aloittaa. Jos sen jälkeen tekee mieli lukea lisää self-help-oppaita, olet joko toivoton tapaus tai et vielä valmis myötämään itsellesi tosiasioita.

Vierailija

Karla Nieminen - Olet hyvä tyyppi

Konkreettista, tavallisille ihmisille kirjoitettua tekstiä ihmissuhteista. Suurin osa tuttua kauraa, mutta muutamia fiksuja oivalluksia.

Vierailija

Julia Cameronin Kultasuoni-teoksesta pidin. Toinen aiempi on Luovuuden Tie. Niissä on käytännön harjoituksia ja ainakin omalla kohdalla toimivat. Muitakin on, mutta eiköhän nämä ole yksilöllisiä juttuja ja nuo kuuluivat tiettyyn elämänvaiheeseen itselläni.

Riippuu varmaan millaisista ongelmista elämässä on kysymys. Itse olen käytännön ihminen, en jaksa loputtomiin pyöritellä teoreettisia ajatuksia ja hienoja aforismeja. Pitää oikeasti alkaa tapahtumaankin jotain, jos ratkaisuja etsitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut yhden masennukseen liittyvän. Nauroin sen sisällölle, niin yksinkertaista ja tyhmää tekstiä se sisälsi eli ei, siitä ei ollut apua yhtään.

Hyvin vastattu kysymykseen.

Vierailija

Yksikään self help guru, tai kirjoittaja, ei voi antaa minkäänlaista takuuta siitä, että jos vaan omaksut ne uskomukset ja mielikuvat, joita hän kauppaa, elämäsi tulee menemään niinkuin haluat ja saat kaiken mitä toivot.

Elämä on paljon suurempi kokonaisuus ja monen henkilökohtaiset syyt olla sellainen kuin on, ovat paljon syvemmällä. Elämää ei voi kukaan täydellisesti hallita eikä kellään ole kaikkia vastauksia siihen, miksi asioita tapahtuu.

Vierailija

Mä tilasin netistä joskus sellaisen ahdistuksen itsehoitokirjan, jossa oli enimmäkseen erilaisia mindfulness- tai vastaavia harjoituksia. Jonkun verran jotain pohdintatehtäviä ahdistavista tilanteista, mutta enimmäkseen just näitä läsnäolojuttuja. Kirjassa ei ollut juurikaan mitään uutta mulle, mut siinä oli 8 viikon ohjelma harjoituksineen ja sen avulla tuli tehtyä niitä harjoituksia ja kirjoiteltua rauhassa omia ajatuksia paperille.

Tää nyt ei ollut mikään pahimman luokan self help -juttu koska pohjautui yleisesti käytettäviin terapiamenetelmiin ja oli muutenkin järkevä. Mutta yhtä kaikki self helpiä.

Mulla kirja auttoi nimenomaan siinä, että sain harjoituksiin paremmin rutiinia, jolloin pystyn käyttämään erilaisia keinoja paremmin mulle ahdistavissa tilanteissa. Mun on myös ollut tosi vaikea puhua joistain asioista ammattiauttajille tai kellekään muullekaan, joten ehkä mä pääsin joidenkin vaikeiden tapahtumien ja tunteiden kanssa tavallaan tasaisemmalle maalle. Että en enää häpeä niitä juttuja niin paljon ja syytä itseäni kaikesta mulle tapahtuneesta, ja olen pystynyt toimimaan melkein normaalisti välillä.

Vierailija

Anna - Liisa Valtavaara: Kiltteydestä kipeät
Auttanut paljon mm. omien rajojen tunnistamisessa ja pitämisessä, antanut rohkeutta sanoa EI ja pitämään puoliani hankalassa tilanteessa. Suosittelen lämpimästi kaikille!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Karla Nieminen - Olet hyvä tyyppi

Konkreettista, tavallisille ihmisille kirjoitettua tekstiä ihmissuhteista. Suurin osa tuttua kauraa, mutta muutamia fiksuja oivalluksia.

Tämä oli todella hyvä ja hyödyllinen kirja, paljon käytännön vinkkejä joita voi soveltaa arjessa.

Vierailija

Olen tykännyt kirjoista "Nice Girls Don't Get the Corner Office'', "Never Split the Difference" ja yhdestä toisenkielisestä uraoppaasta (harvinainen kieli, en paljasta kirjan nimeä). Sinisilmäisenä vastavalmistuneena uunona en kyllä tajunnut yhtään mitään työelämästä, neuvottelemisesta, uran luomisesta jne. ja hävettää melkein myöntää että nuo kirjat on auttanut tosi paljon. Sain potkut ekasta työpaikastani kun olin liian myötäilevä hiljainen tossuhissukka. Tuon jälkeen hankin kokonaisen kirjaston noita ura/neuvottelu/työelämäoppaita ja laitoin monet vinkit tulille seuraavassa työpaikassa. Kantapään kautta piti mennä tämäkin, nyt vihdoin ja noiden kirjojen avulla alkaa jo vähän sujua.

Vierailija

Joskus selaan Et-lehteä, siellä on ikäihmisillä hyviä oivalluksia. Samoin perustavisten selviytymistarinat aikakaus- ja naistenlehdissä, laittaa asiat perspektiivin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rhonda Byrne on vastannut toiminnastaan oikeusistuimen edessä ja osoitettu siellä huijariksi. 

Mitää? Eikö aivojaan voikaan vaan mielikuvaharjoitteilla naksauttaa sellaiseen asentoon, että universumi tuo kaikki maailman rikkaudet ja rakkaudet kotiovellesi?
Nyt olen pettynyt!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat