Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ja kurja Suomi

Vierailija
01.08.2020 |

Suomen historia ja menneisyys ei ole ollut koskaan suuruuden ja mahtavuuden aikaa, vaan useimmiten aivan päinvastoin.

Suomi ei voi suuremmin ylpeillä historiallaan, mutta tämän vuoksi Suomi ja suomalaiset voivat helpommin ymmärtää muita alistettuja ja orjuutettuja kansoja.

Suomalaiset ovat historiansa aikana olleet vuosisatoja muiden kansojen alistamina, orjuuttamina ja suomalaisia on myyty suuria määriä orjiksi.

Menneisyyttä ei tarvitse hävetä, mutta se voi antaa ymmärrystä muita kohtaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Suuruus ja mahtavuus saadaan yleensä aikaan vain muita riistämällä. 

Vierailija
2/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua kiinnostaisi? Maan historia ei millään tavalla määrittele minua. Tottakai olen rikastunut Suomessa, muttei se millään tavalla liity historiaan - olisin tullut rikkaaksi missä tahansa muussakin maassa.

Naisiakin tulee ovista ja ikkunoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen maan on vaikeampaa selvitä yksin, ilman liittolaisia ja ystäviä, jotka tuovat mahdollisuuden taloudelliseen menestymiseen ja joskus ne tuovat lisää turvallisuutta.

Jos pieni maa on yksin, silloin sen tarvii käyttää hyvin paljon kaikista voimavaroistaan oman menestymisensä ja turvallisuutensa ylläpitämiseen. Nykyisin ei taida montaa pientä maata olla, joka näin tekisi, joten useimmat pienet maat ovat muiden armoilla ja niiden vapaus on rajallinen.

Vierailija
4/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole ollut siirtomaita omistuksessaan, eikä Suomi ole ollut mikään orjakaupan keskus, vaan

Suomi on itse ollut siirtomaa ja suomalaisia on myyty orjiksi, viimeksi ison vihan aikana.

Vierailija
5/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua kiinnostaisi? Maan historia ei millään tavalla määrittele minua. Tottakai olen rikastunut Suomessa, muttei se millään tavalla liity historiaan - olisin tullut rikkaaksi missä tahansa muussakin maassa.

Naisiakin tulee ovista ja ikkunoista.

Lahjakkaat ja viisaat yksilöt menestyvät kaikissa olosuhteissa, asuinmaastaan riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi