Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatapaukset kasvussa ja rajoituksia puretaan tästä huolimatta?!

Vierailija
31.07.2020 |

Mitä tuo hallitus taas oikein miettii? Vai miettiikö mitään?

Korontatapaukset ovat meillä sekä Euroopassa kasvussa ja siitä huolimatta rajoitusten purkua jatketaan sallimalla yli 500 hengen tapaukset. Ja suositus etätöistä poistuu. Miksi ulkomailta tulevia ei testata?
Kohtuullisilla rajoituksilla tämä olisi ollut ihan siedettävää eloa, mutta kaikkihan sen tietää mitä on edessä 4-6 viikon päästä. Asiantuntijatkin jo varoittelee (ne oikeat siis). Ottaa päähän!!

Mitä minulta menee ohi kun en ymmärrä tätä touhua?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tartuntailanne on vielä pysynyt maltillisena ja vakaana. Olisi aika kohtuutonta sulkea taas koko yhteiskunta, kun tilanne on tämä, eli n. 10 tartuntaa päivässä. Tilanne voi tietysti muuttua nopeastikin, mutta tällä hetkellä ei tarvitse vielä painaa paniikkinappulaa.

Vierailija
22/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tätä menoa talous tulisi kaatumaan, jostain pitää alkaa saamaan rahaa että voidaan alkaa maksamaan italian ja kumppaneiden makeaa elämää.

Talous hiljenee heti jos tartunnat kasvavat liikaa. Viisaammat eristäytyvät heti jos näin tapahtuu. Itsekin olen koko vuoden elänyt säästöliekillä kun ei kiinnosta lähteä mihinkään mihin ei ole pakko vaikka nyt alkukesällä tilanne olikin hyvä ja on toistaiseksi vieläkin. Minusta olisi parempi olla nyt pidättyväinen koska rokote on kuitenkin tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nyt tietoisia koronan ehkäisykeinoista. Meidän on opittava elämään koronan kanssa ja käyttää opittuja ehkäisykeinoja. Suositukset pitää käsittää pakkoina. Mikään sivistynyt valtio ei voi ottaa poikkeustilalakia käyttöön pitkiksi ajoiksi. Millään muulla ei voida laajoja pakkoja ottaa käyttöön. Tartuntatautilain koskee yksilöä ja hänen käytöstään. Sillä voidaan määrätä joitakin karanteeneja, pakko hoitoja tai lääkityksiä. Mutta muuten ihmisten vain on opittava ehkäisemään itse tartintatautia. Vastuuta ei voi vierittää istuvalle hallitukselle tai edes matkustavalle naapurille. Jokainen tekee työn omalla kohdallaan.

Sehän se ongelma onkin, vaikka miten itse yrittää pitää etäisyyksiä, niin kaikki eivät pidä. Juuri olin kaupassa vihannesosastolla, kun viereen paukkasi joku taliaivo selittämään puhelimesaa kuinka hänellä on korona altistus ollut, mutta hän ei koronaa pelkää. Lipesin paikalta aika nopeaan. Samoin palikka exä vei pojan koronatestiin, kun pojalla oli flunssan oireita, samana iltana laittoi kuvia ravintolasta. Poika oli ollut juuri viikonlopun isällään, ei paljoa järki päätä pakottanut. Testi oli onneksi nega, mutta vastuutonta käytöstä. Naapuri kävi testissä ja sanoin että voin heille kaupassa käydä, ettei tarvitse lähteä ihmisten ilmoille ennenkuin on tulos tullut/oireet pois, juu ei tarvii kun avopuoliso voi käydä. Tai mites tämä Raaseporin sankari, Barcelonasta ravintolaan...Jos ihmiset toimisivat vastuullisesti ei tässä hätää olisi

Vierailija
24/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nyt tietoisia koronan ehkäisykeinoista. Meidän on opittava elämään koronan kanssa ja käyttää opittuja ehkäisykeinoja. Suositukset pitää käsittää pakkoina. Mikään sivistynyt valtio ei voi ottaa poikkeustilalakia käyttöön pitkiksi ajoiksi. Millään muulla ei voida laajoja pakkoja ottaa käyttöön. Tartuntatautilain koskee yksilöä ja hänen käytöstään. Sillä voidaan määrätä joitakin karanteeneja, pakko hoitoja tai lääkityksiä. Mutta muuten ihmisten vain on opittava ehkäisemään itse tartintatautia. Vastuuta ei voi vierittää istuvalle hallitukselle tai edes matkustavalle naapurille. Jokainen tekee työn omalla kohdallaan.

Sehän se ongelma onkin, vaikka miten itse yrittää pitää etäisyyksiä, niin kaikki eivät pidä. Juuri olin kaupassa vihannesosastolla, kun viereen paukkasi joku taliaivo selittämään puhelimesaa kuinka hänellä on korona altistus ollut, mutta hän ei koronaa pelkää. Lipesin paikalta aika nopeaan. Samoin palikka exä vei pojan koronatestiin, kun pojalla oli flunssan oireita, samana iltana laittoi kuvia ravintolasta. Poika oli ollut juuri viikonlopun isällään, ei paljoa järki päätä pakottanut. Testi oli onneksi nega, mutta vastuutonta käytöstä. Naapuri kävi testissä ja sanoin että voin heille kaupassa käydä, ettei tarvitse lähteä ihmisten ilmoille ennenkuin on tulos tullut/oireet pois, juu ei tarvii kun avopuoliso voi käydä. Tai mites tämä Raaseporin sankari, Barcelonasta ravintolaan...Jos ihmiset toimisivat vastuullisesti ei tässä hätää olisi

Ja siis tässä tapauksessa ex oli palikka kun lähti ravintolaan vaikka oli mahdollinen korona-altistus, ei siksi että vei pojan testiin

Vierailija
25/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartunnat ovat nousussa ja sen huomaa jo sairaalaan päätyvien määrän hienoisesta noususta. Se oli laskussa ensin pitkään ja nyt taas hieman nousussa. Mulla on sellainen olo että Suomessa on sellainen kulttuuri että on noloa myöntää "pelkäävänsä" koronaa tai noudattavansa rajoituksia jne. Kaikki röhöttää röhönaurua ringissä kuinka he eivät ainakaan pelkää, vähän käsidesiä kun laittaa ni se on sillä selvä!

Aika jännä, mulla puolestaan on sellainen olo että Suomessa on sellainen kulttuuri että mitään positiivisia asioita ei suostuta näkemään vaan kaikki, sekä koronan suhteen että muussa, halutaan nähdä pahimmassa mahdollisessa valossa. Suomessa on koko ajan ollut hyvä tilanne verrattuna moneen muuhun maahan, silti suomalaiset vain riekkuvat ja räkyttävät hallitusta ja THL:ää pilkaten, näiden lausuntoja tahallaan väärin ymmärtäen ja asiantuntijoita ivaten ja vähätellen. Jopa minua on yritetty vaientaa, kun olen kertonut sairastamastani koronasta. Se ei ollut rääppijöille tarpeeksi paha, niin en olisi saanut kertoa siitä ollenkaan vaan kuulemma kertomukseni oli "vähättelyä". 

Vierailija
26/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 500 hengen tilaisuudet sisätiloissa huomisesta alkaen räjäyttävät koronapankin, se on varmaa. Yksikin oireeton tartuttaja, ja homma leviää käsiin kuin jokisen eväät. Maskit auttaisivat, mutta ei edes suositusta.

Vierailija
27/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelma ja olen kauhukseni huomannut ihmisten olevan a) tyhmempiä kuin luulin, b) itsekkäämpiä kuin luulin.

Silti ei voida vetää pakkoja ilman lakia. Ja pakkoon kuuluu valvonta ja siihen ei ole taloudellista mahdollisuutta. Ihmisten on vain opittava. Varmaan otettava afrikklaiset valistusmetodit käyttöön. Selkeitä yksinkertaisia kuvia julkisille paikoille ja tietoiskuja televisioon ja muualle.

Vierailija
28/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tätä menoa talous tulisi kaatumaan, jostain pitää alkaa saamaan rahaa että voidaan alkaa maksamaan italian ja kumppaneiden makeaa elämää.

Talous hiljenee heti jos tartunnat kasvavat liikaa. Viisaammat eristäytyvät heti jos näin tapahtuu. Itsekin olen koko vuoden elänyt säästöliekillä kun ei kiinnosta lähteä mihinkään mihin ei ole pakko vaikka nyt alkukesällä tilanne olikin hyvä ja on toistaiseksi vieläkin. Minusta olisi parempi olla nyt pidättyväinen koska rokote on kuitenkin tulossa.

Yhteiskunta ei voi elää säästöliekillä ensivuoteen, tai milloin se rokote nyt tuleekaan. Töissä on käytävä, rahaa tehtävä ja kulutettava ettei kaikki romahda. Kaikki ei voi tehdä myöskään etätöitä.

Vierailija
29/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi elää säästöliekillä ensivuoteen, tai milloin se rokote nyt tuleekaan. Töissä on käytävä, rahaa tehtävä ja kulutettava ettei kaikki romahda. Kaikki ei voi tehdä myöskään etätöitä.

Kun virus kevättalvella alkoi levitä Suomeen, suomalaiset alkoivat vähentää kulutustaan ihan ilman mitään rajoituksia. Ravintolat valittivat asiakaskadosta jo ennenkuin ravintolat suljettiin. Samoin pienissä liikkeissä asiointi väheni, kampaamoissa, kuntosaleilla jne. Ihmiset nk äänestävät jaloillaan, jos kokevat jossain paikassa asioimisen uhkaavaksi. Mun mielestä ei ole mitään syytä olettaa, etteikö sama tapahtuisi uudelleen, jos tartuntojen määrät alkavat taas kasvaa. 

- eri

Vierailija
30/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki taitaa rajoittaa rajoitusten ylläpitoa, oli ehtoja ajalle ja tartuntamäärille kun puhutaan poikkeusrajoitusten kestosta.

Kyllä keinoja on. Lajeja voi muuttaa valmiuslaki voidaan ottaa käyttöön..

Vierailija
31/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Uusi Seelanti onnistui

Vierailija
32/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo 500 hengen tilaisuudet sisätiloissa huomisesta alkaen räjäyttävät koronapankin, se on varmaa. Yksikin oireeton tartuttaja, ja homma leviää käsiin kuin jokisen eväät. Maskit auttaisivat, mutta ei edes suositusta.

Sisätilat ja isot ihmismassat on suurin uhka.

Vierailija
33/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sit syyllistetään tavan suomalaisia siitä että tauti leviää..

Vierailija
34/34 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi etätyösuosituksen voimassa pitäminen ei olisi yhteiskunnan säästöliekillä pitämistä. Vaikka kaikki eivät voikaan tehdä etätöitä, on tällä hetkellä yhteinen etu, että moni niitä tekee. Nyt on kuitenkin niin, että osa työnantajista velvoittaa työntekijänsä maanantaina toimistoille, vaikka etätyö olisikin sujunut ihan hyvin. Suosituksen purkaminen tässä vaiheessa on järjetöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän