Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi meistä on p*rseenreikä?

Vierailija
31.07.2020 |

Tilanne siis tämä:

Ennen pandemian aikoja nuori työkaverini oireili tosi vahvasti stressiä, ja se kuulemma johtui kotioloista. Hän sitten rohkaistui kysymään josko tarvitsisin kämppistä. Sanoin miettiväni asiaa. Mietin sellaisen viikon ja punnitsin omaa jaksamista, yhteistä tilaa jne. Lopulta päädyin siihen tulokseen että tämä tyyppi on niin mukava että hyvin tullaan juttuun. Hän sitäpaitsi sanoi että hakee opiskelemaan joten ei homehtuisi nurkissa kauaakaan.

Nyt muutaman kk yhteiselon aikana hän ei mitään muuta teekään kuin ravaa porukoillaan, jotka olivat vielä aiemmin niin kamalia ettei niitä kestä sitten ollenkaan. Lopulta rohkaistuin sanomaan että koska kuulun riskiryhmään, haluaisin rajoittaa sosiaalisia kontakteja niihin tärkeimpiin. Eli "eristäydyn" mutten mitenkään liioitellusti. Kysyin häneltä sopisiko tällainen, ja jos ei niin ehdotin että voi olla myös perheensä luona. Kämppis mietti päivän yli ja päätyi siihen että kyllä perhe on niin kauhea että hän jää tänne kanssani. Minulle asia sopi.

Kuitenkin heti seuraavalla viikolla lähti "salaa" perheensä kanssa mökille. Siis vain hävisi. Ja sen jälkeen tuli tänne yhdeksi yöksi ja lähti taas yökylään porukoilleen. Laitoin viestiä että se edelleen olisi parempi että valitset missä olet, sillä ei ole reilua että olen jonkun toisen armoilla kun ei ole muutakaan paikkaa minne mennä kuin tämä oma kotini. Kämppis muutenkin tykkää juosta biitsillä, synttäreillä ja milloin missäkin.

Sain tylyn vastauksen, jossa hän sanoi että minun viikoittainen kauppareissuni on ihan yhtä paha. Siis tarkoitti sillä että olen tekopyhä. Tässä kohtaa meinasi ensimmäisen kerran palaa ainakin toinen hiha, mutta sitten keräsin itseni ja perustelin kantani sillä että oma riski on aina itse otettu, ja se otetaan vain kun tarve sitä vaatii. Hieman eri asia kuin se että ravaa riennoissa joka viikko.
Tähän hän kimpaantui ja sanoi muuttavansa pois.

No, en kai voi toisen menoa estääkään. Mutta hirveän dramaattista minusta, ottaen huomioon että hän oli jo aiemmin sanonut olevansa OK sen kanssa että on vain jommassakummassa paikassa. En odottanut tällaista, sillä ihan fiksu ja kiva likka muuten.

Olinko kusbiä ja koronaharhainen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Korona on aika hyvin jakanut ihmisiä, en itsekään ymmärrä noita joiden pitää kulkea siellä täällä vaikka itsekin käyn nyt itse ruskiryhmäläisenä kaupassa.

Parempi sulle että muuttaa pois koska tilanne voi taas pahentua koronan osalta.

Vierailija
2/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että pääset eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit liian kiintynyt kämppikseesi

Vierailija
4/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista (myös trolololleille). Ehkä tuli vähemmän vainoharhainen olo oman kantani suhteen. :)

Olen ainoa lähipiiristäni joka ei vietä ns. normikesää. Muut reissaa ympäri Suomea, hinkuisivat mökilleni ja järjestelevät juhlia. Huh, tunnen itseni niin niuhoksi välillä.

AP

Vierailija
5/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koronahysteerikko.

Vierailija
6/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä panikoisi jos kämppis käy vanhemmillaan, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
7/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun myös riskiryhmään ja olen joutunut joskus esim keuhkokuumeen takia sairaalan vuodeosastolle. Silti minä en rupea hysterisoimaan enää tätä tautia, se on osaltani loppu. Jos tähän kuolee, niin aivan sama. Voisin toki majoittua neljän seinän sisälle, mutta siinä vaiheessa olisi sama myös virittää köysi kattoon valmiiksi. Tästä maailmasta ei kukaan hengissä lähde ja minä en aio enää elää jäljellä olevia elinpäiviäni peläten että kuolenko kenties koronaan.

Vierailija
8/29 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä ääripäihin tarvitse mennäkään? En ainakaan sellaista kuvaa saanut..?

Vierailija
9/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otitko hänet sinne asumaan tyyliin "hyvää hyvyyttäsi" vai joutuiko maksamaan sulle vielä vuokraakin? Mun mielestä oot vähintäänkin yhtä syyllinen omaan tilanteeseesi.

Vierailija
10/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halunnut häntä sinne asumaan niin miksi otit? On syytä katsoa peiliin. Sanoit että pelkäät koronaa noin paljon ja tiesit riskit. Asetit siis itsesi alttiiksi! Ei voi odottaa että toinen jättää perheensä kokonaan näkemättä sun takiasi, ja leikit hyvistä koska olet ottanut sinne asumaan. Marttyyri haisee ja pahasti. Kai pyysit anteeksi? Kerro miten tilanne eteni...

Vierailija
11/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ap mies vai nainen? Ja miksi niin kiinni nuoressa työkaverissa?

Vierailija
12/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaupassa käymisesi on paha, huomattavasti paljon pahempi kuin terveen perheen kanssa oleskelu. Sinä olet se reikä, mutta toisaalta kämppikselle on parempi, että pääsee luotasi pois.

Vierailija
13/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotitko, että kämppis on seuraneitinä? Ja harva ottaa työkaverin asumaan samaan asuntoon. Teidän odotukset ei kohdanneet.

Vierailija
14/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko ap mies vai nainen? Ja miksi niin kiinni nuoressa työkaverissa?

Samaa ihmettelen. Ap on kuin mustasukkainen nuori mies kämppiksestään. Kämppis on kämppis ja hän saa mennä ja tulla miten haluaa toiselle siitä tiliä tekemättä, myös nyt korona-aikaan. Suuri osa ihmisistä käy töissäkin ihan normaalisti ja ei perheessä kukaan voi asiasta alkaa vänisemään. Siinä pitää riittää se, että pesee kädet tullessaan ja jos jotain tulee, niin ilmoittaa siitä.

Vierailija
15/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat valita kämppiksesi ihan itse. Et ole hysteerikko.

Vierailija
16/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halunnut häntä sinne asumaan niin miksi otit? On syytä katsoa peiliin. Sanoit että pelkäät koronaa noin paljon ja tiesit riskit. Asetit siis itsesi alttiiksi! Ei voi odottaa että toinen jättää perheensä kokonaan näkemättä sun takiasi, ja leikit hyvistä koska olet ottanut sinne asumaan. Marttyyri haisee ja pahasti. Kai pyysit anteeksi? Kerro miten tilanne eteni...

Ap pitää itseään hyväntekijänä, joka on ottanut nuoren naisen siipiensä suojiin ja haluaa nyt omistaa toisen.

Vierailija
17/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat valita kämppiksesi ihan itse. Et ole hysteerikko.

Ap valitsi jo. Hän on hysteerikko.

Vierailija
18/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kämppiksen pitäisi siis elää?

Vierailija
19/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vähän hassua kytätä kämppiksen menoja tuolla tavalla. Jos pelkäät koronaa niin paljon että kämppäkaveri ei saisi edes perhettään tavata, olisi kannattanut miettiä tuota kämppiksen ottoa vähän tarkemmin etukäteen.

Vierailija
20/29 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppiksellä on varmasti tosi mukava elää ja asua ap:n luona, kun ap vahtii kaikkea. Molempien pitäisi nyt aikuistua ja kämppis voi etsiä itselleen toisen kämpän. Ap taas lopettaa kyyläämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä