Kumpi meistä on p*rseenreikä?
Tilanne siis tämä:
Ennen pandemian aikoja nuori työkaverini oireili tosi vahvasti stressiä, ja se kuulemma johtui kotioloista. Hän sitten rohkaistui kysymään josko tarvitsisin kämppistä. Sanoin miettiväni asiaa. Mietin sellaisen viikon ja punnitsin omaa jaksamista, yhteistä tilaa jne. Lopulta päädyin siihen tulokseen että tämä tyyppi on niin mukava että hyvin tullaan juttuun. Hän sitäpaitsi sanoi että hakee opiskelemaan joten ei homehtuisi nurkissa kauaakaan.
Nyt muutaman kk yhteiselon aikana hän ei mitään muuta teekään kuin ravaa porukoillaan, jotka olivat vielä aiemmin niin kamalia ettei niitä kestä sitten ollenkaan. Lopulta rohkaistuin sanomaan että koska kuulun riskiryhmään, haluaisin rajoittaa sosiaalisia kontakteja niihin tärkeimpiin. Eli "eristäydyn" mutten mitenkään liioitellusti. Kysyin häneltä sopisiko tällainen, ja jos ei niin ehdotin että voi olla myös perheensä luona. Kämppis mietti päivän yli ja päätyi siihen että kyllä perhe on niin kauhea että hän jää tänne kanssani. Minulle asia sopi.
Kuitenkin heti seuraavalla viikolla lähti "salaa" perheensä kanssa mökille. Siis vain hävisi. Ja sen jälkeen tuli tänne yhdeksi yöksi ja lähti taas yökylään porukoilleen. Laitoin viestiä että se edelleen olisi parempi että valitset missä olet, sillä ei ole reilua että olen jonkun toisen armoilla kun ei ole muutakaan paikkaa minne mennä kuin tämä oma kotini. Kämppis muutenkin tykkää juosta biitsillä, synttäreillä ja milloin missäkin.
Sain tylyn vastauksen, jossa hän sanoi että minun viikoittainen kauppareissuni on ihan yhtä paha. Siis tarkoitti sillä että olen tekopyhä. Tässä kohtaa meinasi ensimmäisen kerran palaa ainakin toinen hiha, mutta sitten keräsin itseni ja perustelin kantani sillä että oma riski on aina itse otettu, ja se otetaan vain kun tarve sitä vaatii. Hieman eri asia kuin se että ravaa riennoissa joka viikko.
Tähän hän kimpaantui ja sanoi muuttavansa pois.
No, en kai voi toisen menoa estääkään. Mutta hirveän dramaattista minusta, ottaen huomioon että hän oli jo aiemmin sanonut olevansa OK sen kanssa että on vain jommassakummassa paikassa. En odottanut tällaista, sillä ihan fiksu ja kiva likka muuten.
Olinko kusbiä ja koronaharhainen?
Kommentit (29)
Ei kai kukaan tätä usko. Surkea kyhäelmä, niin halpaa tämä koronahysteriaprovoilu.
Ymmärrän ap:ta. Ei mikään ihme, että koronaa ei saada tukahdutettua kun näin välinpitämätöntä porukkaa. Heillä oli sopimus, jota kämppis rikkoi ja asetti toisen terveyden vaaraan. Se on minusta ongelman ydin itsekkäät minä minä minä, "kuollaan kaikki joskus kuitenkin" ihmiset eivät pisaran vertaa ajattele riskiryhmäläisiä tai muita joita kiinnostaa kuolevatko he koronaan vai eivät. Todella itsekästä ja empatiakyvytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaupassa käymisesi on paha, huomattavasti paljon pahempi kuin terveen perheen kanssa oleskelu. Sinä olet se reikä, mutta toisaalta kämppikselle on parempi, että pääsee luotasi pois.
Oletatko, että nopea kaupassakäynti, mikä on välttämättömyys, on sama kuin kontakteissa ravaaminen? Älä nyt viitsi.
Meinasitko, että jos joku aivastaa koronat ap:n silmiin kaupassa 40 cm päässä, niin se on ihan ok? Ai niin, ap:lla on kaupassa muovipussi päässä. No joo, kotona on vaarallisempaa, kun kämppis asuu toisessa huoneessa.
Oikeutta sinulla ei ole rajoittaa kämppiksen menemisiä ja tekemisiä. Eli joko hyväksyt kämppiksen oman elämän, jos haluat asua hänen kanssaan tai sitten heität pihalle.
Puhutko oikeasti noin rumasti ihmisistä? Sanotko usein jostakin ihmisestä, että hän on perzeenreikä?? Jo pelkän otsikon perusteella sanoisin, että ap on se reikä.
No alunperinkin ihan tyhmä valinta. Äkkiä eroon ja kumpikin omilleen. Nämä kämppäilyt tuottaa vain ongelmia ja välien menetyksiä 99% tapauksista. Et tietenkään voi rajoittaa toisen aikuisen ihmisen kulkemisia ja menemisiä mitenkään. Mutta ei sinun myöskään tarvitse asua hänen kanssaan. Eli äkkiä kimpsut ja kampsut omiin kämppiin, sinä saat eristäytyä niin kuin haluat ja toinen kulkea niin kuin haluaa.
Korona-aikaa on kestänyt nyt 4,5 kuukautta ja rajoitukset on poistettu aikoja sitten, mutta ap se vaan haluaisi, että hänen suojattikämppiksensä istuisi peukaloita pyörittämässä kämpillä ja että hän olisi ap:n silmien alla koko ajan. Kämppis ei saisi ap:n mielestä tavata edes vanhempiaan, koska korona. Koska ap on hysteerinen. Koska ap on mustasukkainen suojattinsa tekemisistä. Koska ap on vainoharhainen.
Ap haluaisi lukita neidon asuntonsa sisälle ja ehkä armollisesti hän voisi päästää tätä parvekkeelle joskus. Kumpi on peppureikä?
Oletatko, että nopea kaupassakäynti, mikä on välttämättömyys, on sama kuin kontakteissa ravaaminen? Älä nyt viitsi.