Kuinka pian suihkun jälkeen hiuksenne kelpaavat ihmisten ilmoille? OV
Ikuinen murheenkryyni hiukset! Onko mulla samaa ongelmaa, että suihkun jälkeen ei voisi pariin tuntiin kuvitellakaan liikkuvansa missään, koska tukka on niin karmea?
Hiustenpesun jälkeen oman tukkani pitää ensin antaa kuivua (tai sitten käytän hiustenkuivaajaa), sitten kreppaan juuren minikrepparilla jotta tukka ei nuole päätä ja jos olen ahkera, suoristan latvat. Sen jälkeen laitan muotovaahtoa ja vähintään puoleksi tunniksi tiukkoja nutturoita päähän antamaan piikkisuorille hiuksille vähän kiharaa. Kun poistan nutturat, tupeeraan vielä juuren ja useimmiten laitan hiukset kiinni (varsinkin näillä helteillä, ei voisi kuvitellakaan kulkevansa tukka auki) ja kiinnitän kampauksen lakalla. Hiukseni on perussuomalainen ohut liuru, yltää reilusti olkapäiden yli. Pääni on niin omituisen muotoinen ja nenäni niin terävä, että tukan on pakko olla tuuhea, jotta se pyöristäisi pitkulaa päätäni. Raastava homma!
Onko jonkun tukka suoraan suihkun jälkeen "ihmismäinen"?
Kommentit (33)
Valitettavasti kananperse ei sovi pääni muodolle! Plus että näin liurulla tukalla kananpersemalli näyttäisi KAR-ME-AL-TA.
Mutta kiitos vinkistä :D
-AP
Vaikka heti. Otsis pinnille ja tukka nutturalle. Jos on 5minsaa enemmän aikaa niin hiuset ehtii kuivata hiustenkuivaajalla. Jos olen menossa juhliin niin menee vielä 10minsaa kun tupeeraan juuret ja laitan pinnit ja lakan.
5 minuuttia max. Nopea kuivaus kuivurilla, muotoilu, vahaa ja suihkaus lakkaa. Lyhyet hiukset, ei kananpersekampaus.
Mulla on pitkät hiukset. Kuivana harjaan niitä pää alaspäin. Pesun jälkeen näin kesällä en edes jaksa kuivattaa, vaan kampaan vain. Olen käynyt kioskillakin monesti märin hiuksin. En koskaan käytä kuivaajaa, muita laitteita, en vaahtoja, lakkoja enkä hiuskiinteitä ;)
Ihan uteliaisuudesta, ap, joudutko toistamaan tuon rituaalin päivittäin, vai kelpaako eilispäivänä muotoillut hiukset vielä toisen päivän? Kuinka monta kertaa viikossa peset hiukset?
Itsellänikin on työtä vaativa kuontalo. Lapaluihin asti paksua, jäykähköä, itsepäistä kuitua. Päälaella mennään ihoa nuollen, latvoissa venkoillaan. Hirveällä laittamisella saan siitä kelvollisen ehkä noin tunnin ajaksi.
Kunhan saan sen kuivaksi ja muutaman suhauksen hiuspuuteria, niin oon valmis.Mulla on ohut liuru tukka ja malli on ihan oma kehittelmä. Aluksi siihen on leikattu voimakas kerrostus ja ehkä vähän polkkamallin ja kananperseen risteytys, Sittemmin toinen sivu on vedetty siiliks, mikä on helpottanu laittoa entisestään.
Minulla on wash&go hiukset. Parhaimmillaan uimisen jälkeen. Toisaalta niitä on turha yrittää muotoilla erilaisiksi. Luonnonkiharat. En osaa sanoa onko se kirous vai siunaus.
Viimeksi meni noin 2 min kun lähdin liikenteeseen. Laitoin tippasen muotoiluvaahtoa, kampasin ja menoksi vain. Puolipitkät luonnonkiharat hiukset ovat helpot, en yleensäkään jaksa tehdä niiden kanssa arkena mitään, siihen ei riitä aika, eikä kiinnostus - vähänkin kosteutta, niin ne ovat taas kiharapilvenä.
No mulla kestää myös. On sellaiset pitkät, joissa luonnonkiharaa. Vaan ei mitään kaunista kiharaa, vaan menee ohimojen kohdalta sellaiselle hötölle ja otsis söheröksi. Muu lotko roikkuu velttona. Sellaisena hirviönä en liiku mihinkään.
Muotovaahto otsalle ja sivuhiuksiin, sitten hiusten suoristus föönaamalla, ja se kestää. Noin puoli tuntia, sitten lakkaa ja suoristusta, lakkaa ja suoristusta, ja lakkaa. En voi käydä uimahalleissa enkä muutenkaan missään märässä, koska olen suohirviö.
Huomaan jääväni isosta asiasta paitsi. En käytä hiuksiini muita kemikaaleja kuin shampoo ja hoitoaine. Pitkät hiukset. Kuivaan ja harjaan. Jos on oikein kova kiire, harjaan pyyhekuivina.
En ole koskaan miettinyt voinko hiusten/ihon/meikin vuoksi lähteä ulos kotoa. Niin tai vaatteiden. Kuvittelen kuitenkin olevani suht tyylitajuinen ihminen. En kyllä meikkaakaan muuta kuin ripsiväri ja kulmakynä.
suihkusta tukka märkänä autoon ja töihin. Päälimmäiset hiukset ehtii kuivaa siinä 20 minuutin matkalla hieman, loput kuivuu töissä. Harjaan vielä töissä.
Vaikka suoraan suihkusta. Mitä väliä, vaikka tukka olisikin märkä?
Heti valmis kun tukasta lakkaa vesi tippumasta. Edli pesu ja pyyhekuivaus, vaatteet päälle ja menoksi.
Mulla paksu, lyhyt, helpoksi leikattu ja vähän latvoista aaltoileva tukka, eikä haittaa vaikka jotain laittamaton tukka jossain ahistaisikin. Puhdas oon kuitenkin aina ja juhliin laitan sitten, ottaa n. vartin kun kuivattaa ja muotoilee.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:24"]
Heti valmis kun tukasta lakkaa vesi tippumasta. Edli pesu ja pyyhekuivaus, vaatteet päälle ja menoksi.
[/quote]
Aamen.
Vaikka heti. Hiukseni ovat ainoastaan märkinä suorat, muuten ovat yhtä pörröistä untuva unelmaa. Muutenkaan en paljoa välitä, mitä ihmiset ajattelee minusta, ei ole minun murheeni mitä ajattelette vettä valuvista hiuksistani.
Minä voin kiertää märät hiukset sykerölle takaraivolle ja olen sen jälkeen valmis menoksi. Selvittelen sitten myöhemmin.
Mulla kestää. Märkien hisuten kanssa aikaa menee ehkä 45 min, kuivien kanssa 20 min. Föönauksen jälkeen suoristan latvat ja laitan hiuspuuteria tyveen. En pysty olemaan hiukset auki. Ne tulee jatkustasti silmille ja lässähtää heti. Etummaisen hiukset vedän yleensä pinnillä taakse tai sivulle ja laitan lakkaa. Tässä vaiheessa olen hyvin tarkka. Asettelen jokaisen haituvan menemään samaan suuntaan ja vasta sitten kiinnitän hiuslakalla. En myöskään osaa tehdä pääni muotoon sopivaa ponnaria. Minulla on sellaiset hieman sydämen muotoiset kasvot. Alhaalta kapeat, korkeat poskipäät ja leukaan nähden leveä otsa. Tiukalla ponnarilla näyttää naamani todella tyhmältä. Korkea kampaus sopii paremmin. Olen yrittänyt tehdä sellaista tuuheampaa ponnaria ja nutturoita mutta jotenkin se ei onnistu tähän lirulettiin. Minulla on vaalea pitkä tukka, ei paksu eikä ohut. Olen tarkka ulkonäöstäni ja hiukset ovat ikuinen murhe.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:56"]
Mulla kestää. Märkien hisuten kanssa aikaa menee ehkä 45 min, kuivien kanssa 20 min. Föönauksen jälkeen suoristan latvat ja laitan hiuspuuteria tyveen. En pysty olemaan hiukset auki. Ne tulee jatkustasti silmille ja lässähtää heti. Etummaisen hiukset vedän yleensä pinnillä taakse tai sivulle ja laitan lakkaa. Tässä vaiheessa olen hyvin tarkka. Asettelen jokaisen haituvan menemään samaan suuntaan ja vasta sitten kiinnitän hiuslakalla. En myöskään osaa tehdä pääni muotoon sopivaa ponnaria. Minulla on sellaiset hieman sydämen muotoiset kasvot. Alhaalta kapeat, korkeat poskipäät ja leukaan nähden leveä otsa. Tiukalla ponnarilla näyttää naamani todella tyhmältä. Korkea kampaus sopii paremmin. Olen yrittänyt tehdä sellaista tuuheampaa ponnaria ja nutturoita mutta jotenkin se ei onnistu tähän lirulettiin. Minulla on vaalea pitkä tukka, ei paksu eikä ohut. Olen tarkka ulkonäöstäni ja hiukset ovat ikuinen murhe.
[/quote]
Miten te jaksatte, siis sinä ja Ap? Mä en jaksa panostaa hiuksiini, mutta pestyjen puhtaiden hiusten tunne on mahtava ja upea. Ei sinne mitään puutereita, lakkoja ja vaahtoja tarvita. Mulla on muutakin tekemistä kuin meikkaus ja hiusten tupeeraaminen. Mieluummin ajaisin vaikka reilun kaljun :D
Kyllä minullakin tunteja menisi, jos ne pitäisi saada näyttämään aukinaisina siistiltä. Mutta napakan letin tai nutturan saan kyllä hetkessä kasaan kunhan tukan saan ensin kuivaksi.
Puolipitkä, hallitsematon säkkärä, joka kihartuu eri puolilta epätasaisesti, Nousee pystyyn ja sojottaa varsinkin sinne, mihin ei olisi tarkoitus.
Sisko.
Leikkaa sinäkin kananpersemalli ja lopeta huolehtiminen.