Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian suihkun jälkeen hiuksenne kelpaavat ihmisten ilmoille? OV

Vierailija
07.07.2013 |

Ikuinen murheenkryyni hiukset! Onko mulla samaa ongelmaa, että suihkun jälkeen ei voisi pariin tuntiin kuvitellakaan liikkuvansa missään, koska tukka on niin karmea?

Hiustenpesun jälkeen oman tukkani pitää ensin antaa kuivua (tai sitten käytän hiustenkuivaajaa), sitten kreppaan juuren minikrepparilla jotta tukka ei nuole päätä ja jos olen ahkera, suoristan latvat. Sen jälkeen laitan muotovaahtoa ja vähintään puoleksi tunniksi tiukkoja nutturoita päähän antamaan piikkisuorille hiuksille vähän kiharaa. Kun poistan nutturat, tupeeraan vielä juuren ja useimmiten laitan hiukset kiinni (varsinkin näillä helteillä, ei voisi kuvitellakaan kulkevansa tukka auki) ja kiinnitän kampauksen lakalla. Hiukseni on perussuomalainen ohut liuru, yltää reilusti olkapäiden yli. Pääni on niin omituisen muotoinen ja nenäni niin terävä, että tukan on pakko olla tuuhea, jotta se pyöristäisi pitkulaa päätäni. Raastava homma!

Onko jonkun tukka suoraan suihkun jälkeen "ihmismäinen"?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, heti. Kun oli pitkät kampaus riitti, kuivaminen kesti ikuisuuden, joten mitä sitä kotia jää oottelemaan. Nyt pidän tosi lyhyttä mallia, jolle ei myöskään tarvi tehdä mitään, hätätilassa ei tarvi ees kampaa, se kun oleentuu siihen kuivuessaan kun vähän käsillä haroo. Mulla on paksu hius, ns. lasimainen, ei edes pysty tekemään oikein mitään vaikka haluaiski. Silloinkin kun on ollut joku hiukan pidempi malli, on kampaajakin luullut että olen föönännyt sen, onneksi ei tarvi, kun en edes osaisi.

Vierailija
22/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä, terve tukkani on heti ihan o. Laitan hiuksiin jätetävää hoitoainetta. Hiukan kampaan ja panen ehkä ponnarin. Kuumalla ilmalla nuttura on kiva, siihen menee noin kolme minuuttia, jos ei kiirehdi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 14:35"]

Ihan uteliaisuudesta, ap, joudutko toistamaan tuon rituaalin päivittäin, vai kelpaako eilispäivänä muotoillut hiukset vielä toisen päivän? Kuinka monta kertaa viikossa peset hiukset?

Itsellänikin on työtä vaativa kuontalo. Lapaluihin asti paksua, jäykähköä, itsepäistä kuitua. Päälaella mennään ihoa nuollen, latvoissa venkoillaan. Hirveällä laittamisella saan siitä kelvollisen ehkä noin tunnin ajaksi.

[/quote]

En sentään! Minikrepattu juuri pitää hiuksen sen verran koholla päänahasta, että tukka täytyy pestä vain pari kertaa viikossa. Kuivashampoota käytän aina noina viimeisinä päivinä ennen pesua.

Yöksi laitan tukan aina tiukalle nutturalle jotta ei rasvoittuisi, ja aamulla nuttura auki, kevyt harjaus, päällistukan tupeeraminen ja uusi siisti nuttura päivän ajaksi :)

-AP

Vierailija
24/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:20"]

Vaikka suoraan suihkusta. Mitä väliä, vaikka tukka olisikin märkä?

[/quote]

Haha, no ei minuakaan se tukan märkyys haittaisi, ellei se märkänä/kuivuttuaan olisi päätä nuoleva paskalättänä :D

-AP

Vierailija
25/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:56"]

Mulla kestää. Märkien hisuten kanssa aikaa menee ehkä 45 min, kuivien kanssa 20 min. Föönauksen jälkeen suoristan latvat ja laitan hiuspuuteria tyveen. En pysty olemaan hiukset auki. Ne tulee jatkustasti silmille ja lässähtää heti. Etummaisen hiukset vedän yleensä pinnillä taakse tai sivulle ja laitan lakkaa. Tässä vaiheessa olen hyvin tarkka. Asettelen jokaisen haituvan menemään samaan suuntaan ja vasta sitten kiinnitän hiuslakalla. En myöskään osaa tehdä pääni muotoon sopivaa ponnaria. Minulla on sellaiset hieman sydämen muotoiset kasvot. Alhaalta kapeat, korkeat poskipäät ja leukaan nähden leveä otsa. Tiukalla ponnarilla näyttää naamani todella tyhmältä. Korkea kampaus sopii paremmin. Olen yrittänyt tehdä sellaista tuuheampaa ponnaria ja nutturoita mutta jotenkin se ei onnistu tähän lirulettiin. Minulla on vaalea pitkä tukka, ei paksu eikä ohut. Olen tarkka ulkonäöstäni ja hiukset ovat ikuinen murhe. 

[/quote]

Miten te jaksatte, siis sinä ja Ap? Mä en jaksa panostaa hiuksiini, mutta pestyjen puhtaiden hiusten tunne on mahtava ja upea. Ei sinne mitään puutereita, lakkoja ja vaahtoja tarvita. Mulla on muutakin tekemistä kuin meikkaus ja hiusten tupeeraaminen. Mieluummin ajaisin vaikka reilun kaljun :D

[/quote]

Pakko jaksaa, koska laittamattomalla tukalla olen suorastaan ruma, päätä nuoleva tukka paljastaa omituisen pääni muodon. Laitetulla tukalla olen joskus jopa ihan sievä!

-AP

Vierailija
26/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähden vaikka heti. Jopa voin lähteä laittamatta lainkaan (en nyt mihinkään oopperaan tai hienoon ravintolaan, mutta baariin ihan hyvin), mutta yleensä harjaan märkänä ja laitan nutturalle, avot. Pitkähkö, piikkisuora tukka.

Mun tukan kuivuminen kestää niin kauan, myös föönaten, että muunlainen toiminta verottaisi elämää liikaa :D

Vierailija
27/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin neljä tuntia menee. Mielellään yön yli. Luonnonkiharat hiukset siis, ja täytyy antaa kuivaa itsekseen, mielellään mahdollisimman liikkumatta. Siltikin, jos neljän tunnin jälkeen laittaa niitä jotenkin puolittain kiinni ja lähtee jonnekin, niin tyvi vähän latistuu. Pesen siis yleensä neljä tuntia ennen nukkumaanmenoa ja aamulla näyttävät hyvältä. Mut tosiaan pitää varata hiustenpesuun koko ilta. 

Vierailija
28/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas naiset. Oikeasti?? mä pesen hiukset, yleensä illalla ja annan kuivua itsellään tai hurautan 3 min kuivaajalla puoliksi kuivuneet vähän kuovemmiksi ja menen nukkumaan. Aamulla avaan puoliponnarn, jonka kanssa nukun, laitan suoristusraudan päälle, keitän kahvit ja samalla kun juon kahvia, vetelen suoristusraudalla ja se on sit siinä. Aikaa menee ehkä 5 min kaikkeen työstämiseen. Välillä tuo suoristusraudankin kanssa pelaaminen rasittaa ja vain avaan hiukset ja pöyhin vähän.

Vierailija
29/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla aiemmalla vastaajalla varmaan on pitkää, paksua ja luonnonkiharaa tukkaa. Se nimittäin oikeasti vaatii laittamista, eikä suihkusta noin vain juosta autoon ja lähdetä liikkeelle. Vaikkei edes ajattelisi ulkonäköä, se olisi mahdotonta, koska märät hiukset kastelevat vaatteet ja ovat jäätävän kylmät viileällä säällä ja hiostavat kuumalla.

Riippuen, millaisesta menosta on kyse, hiusten laittoon pesun jälkeen menee vartista (puoleen) tuntiin. Juhlakampaukset laitan kampaajalla.

Jos on kiire, kuivaan hiuksia vähän ja harjaan ne sileäksi, suihkutan muotoiluainetta ja teen nutturan, jolla hiukset kuivuvat 6-8 tuntia. Joskus ne ovat vielä nukkumaanmennessäkin kosteat, kun avaan nutturan. Ei kiva.

Jos haluan hiukset auki, ne pitää ensin föönata ja sitten suoristaa. Tähän menee aikaa vähintään puoli tuntia. Oma luonnonkiharani ei kuivu itsekseen nätiksi, joten jos haluan kiharat hiukset, menee niiden vääntämiseen muotoiluraudalla tai lämpörullilla noin tunti kuivauksen jälkeen.

Voitte ehkä arvata, miksi en pese hiuksiani kuin pari kertaa viikossa.

Vierailija
30/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset luonnollinen kuivaus, kampaaminen ja se on siinä.

Vierailija
31/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 15:20"]

Vaikka suoraan suihkusta. Mitä väliä, vaikka tukka olisikin märkä?

[/quote]

Haha, no ei minuakaan se tukan märkyys haittaisi, ellei se märkänä/kuivuttuaan olisi päätä nuoleva paskalättänä :D

-AP

[/quote]

Paskalättänän saa irti päänahasta kiinnepuuterilla tai suihkutettavalla kiinteellä

Vierailija
32/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 lisää: jos olisin häihin menossa, niin tunti suihkusta menisi kyllä.

Vierailija
33/33 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kerran suuresti ihmetteli, että enkö todellakaan kuivaa hiuksia, kun kävin suihkussa ja lähdettiin sitten yhdessä asioille. En voinut käsittää miten märillä hiuksilla ei voisi lähteä ihmisten ilmoille!

Mulla on pitkät ja hiukan luonnonkiharat hiukset. En koskaan käytä hiustenkuivaajaa ja mun mielestä nämä on parhaimman näköiset just vähän märkinä.