E-pillereiden lopettamisesta iho tosi huonoon kuntoon, auttaako muu kuin aika?
Lopetin e-pillerit puolisen vuotta sitten ja pari kukautta tämän jälkeen iho suorastaan puhkesi kukkaan. Finnejä tuli kasvojen lisäksi selkään ja rintakehäänkin. Koskaan ennen ei ole ollut tällaista, ei edes pahimpina teinivuosina. Selkä ja rintakehä on nyt rauhoittunut, niissä ei enää juúrikaan näppyjä ole, mutta kasvot... Kuukautiskierto selvästi vaikuttaa tähän, iho on paljon huonompi menkkojen aikaan. Ihoni on aina ollut aika herkkä, esim. meikit naamassa ei nukkumaan ole ennenkään kannattanut mennä, se on kyllä kostautunut välittömästi. Muta nyt ei enää tavalliset ihonpuhdistusaineet riitä, ei nekään jotka 15-vuotiaana sai näpyt kuriin.
Mikä avuksi? Kannattaako mennä lääkäriin, auttaako tähän joku? Vai odottelenko vaan että kyllä se tästä?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 18:49"]
Älä ihmeessä jää odottelemaan! Itse kun lopetin e-pillerit, niin iho meni tosi huonoon kuntoon. Marssin heti lääkäriin, joka määräsi Roan ja nyt iho on taas kunnossa. Hopihopi vaan ihotautilääkäriin! :)
[/quote]
Mä lopetin Diane Novan, joka määrättiin teininä kivuliaisiin menkkoihin ja akneen, parikymppisenä siinä toivossa, että ongelmat olis loppuneet iän myötä, mutta ei, kamala akne tuli takaisin. Kun ei mennyt vuodessa mihinkään, määrättiin DN takas, kun ei se akne muulla vaan lähtenyt ja se on kuitenkin kevyempi konsti kuin Roa.
Eli ei, älä odottele, mene lääkäriin. Ei mulla ainakaan aika auttanut.
Minulla ei auta aika eikä Roa. Hormonaalinen akne eikä siihen auta muu kuin ne e-pillerit. Kolme kuuria Roaa syöty ja ongelma palaa heti kun lopettaa. Ikää nyt jo 40. Pillereillä varmaan mennään hamaan tappiin..
Älä ihmeessä jää odottelemaan! Itse kun lopetin e-pillerit, niin iho meni tosi huonoon kuntoon. Marssin heti lääkäriin, joka määräsi Roan ja nyt iho on taas kunnossa. Hopihopi vaan ihotautilääkäriin! :)