Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11,4 %:lla viisikymppisistä naisista BMI on yli 35

Vierailija
31.07.2020 |

Tuohan on ihan valtavan paljon. Ei ihme, että Suomen terveydenhuollon kustannukset ovat vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Eikö noin lihavan pitäisi jo itse maksaa omat kulunsa, kun on ne itse kerran tietoisesti ja harkitusti aiheuttanutkin?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista home. Oletko valtiovarainministeri?

Vierailija
2/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista home. Oletko valtiovarainministeri?

Ihan tavallinen veronmaksaja vain.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ap:n ehdotusta. Oma arvoni on noin 45 ja kyllä minun kuuluisi omat sairauteni kustantaa, eikä yhteiskunnan. 

Vierailija
4/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tulet ap. (jos olet nuori)

Vierailija
5/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain pitää silmänsä auki ulkona liikkuessa, niin kyllähän tämän huomaa. Olemme läskikansa. 

Vierailija
6/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on vähän. Ulkona kun katselee, luulisi prosentin olevan 90.

Vierailija
7/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 60v

BMI 28

Vierailija
8/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin itseauheutettuja tai ainakin itse edesautettuja sairauksia. Kaikki varmaan tietää, mistä vaikkapa syöpäriski kasvaa. Tai jos harrastaa vaikka motocrossia tai ratsastusta, maksa itse jos jotain sattuu. Oma vika on valita harrastus, jossa on loukkaantumisen vaara.

Rajan veto olisi todella vaikeaa.

Vierailija
9/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin itseauheutettuja tai ainakin itse edesautettuja sairauksia. Kaikki varmaan tietää, mistä vaikkapa syöpäriski kasvaa. Tai jos harrastaa vaikka motocrossia tai ratsastusta, maksa itse jos jotain sattuu. Oma vika on valita harrastus, jossa on loukkaantumisen vaara.

Jos tupakkaa tarkoitat, niin sen aiheuttamat terveydenhuollon kustannukset ovat n. 300 milj. vuodessa ja tupakkaveron tuotto yli miljardi euroa. He maksavat jo itse sen.

Vierailija
10/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan lääkkeiden Kelakorvauksia lasketaan eli kyllä ne läskitkin maksavat itse enemmän kuin aiemmin.

Vierailija
11/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 v ja BMI on 21,5.

Vierailija
12/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on 45! Panin paremmaksi!

Vierailija
13/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lyhyttä loppuelämää.

Vierailija
14/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee myös nuorempia ja koskee myös miehiä.

Oma BMI:ni on noin 20 ja olen 54-vuotias, joten eipäs ikäsyrjitä!

Vierailija
15/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka teki korjausliikkeen. 55 vuotta ja painoindeksi tämän vuoden alussa 41. Nyt enää 31 ja alas päin menossa. Neuvo nuoremmille: älkää päästäkö itseänne noin pahaan jamaan. Laihdutus ei ole helppoa vaihdevuosi-iän jälkeen.

Vierailija
16/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan oikeasti säästää enemmän valtion rahoja. Lihava joka kuolee nuorempana kuin laiha joka elää 100 vuotiaaksi?

Vierailija
17/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakkaa tarkoitat, niin sen aiheuttamat terveydenhuollon kustannukset ovat n. 300 milj. vuodessa ja tupakkaveron tuotto yli miljardi euroa. He maksavat jo itse sen.

Tähänhän olisi helppo ratkaisu: verotetaan epäterveellisiä tuotteita ja subventoidaan terveellisiä. Minulle ainakin hinta on ratkaiseva tekijä. Epäterveellisiä herkkuja saa pilkkahinnalla. Jos karkkipussi ja jäätelötuutti alkaisi maksaa kympin, niin miettisi onko varaa. Ohjeissa käsketään syömään vähärasvaista lihaa, vähärasvaisia leikkeleitä, vähärasvaista juustoa vaan kun ne juuri ovat tiskin kalleimmat. Meetvursti on suurin piirtein tiskin halvin tuote.

Tätä ehdotettiin joskus, mutta kun päättäjät ei kuulemma osaa vetää rajaa terveellisten ja epäterveellisten tuotteiden välille.

t. BMI 53

Vierailija
18/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän olisi helppo ratkaisu: verotetaan epäterveellisiä tuotteita ja subventoidaan terveellisiä. Minulle ainakin hinta on ratkaiseva tekijä. Epäterveellisiä herkkuja saa pilkkahinnalla. Jos karkkipussi ja jäätelötuutti alkaisi maksaa kympin, niin miettisi onko varaa. Ohjeissa käsketään syömään vähärasvaista lihaa, vähärasvaisia leikkeleitä, vähärasvaista juustoa vaan kun ne juuri ovat tiskin kalleimmat. Meetvursti on suurin piirtein tiskin halvin tuote.

Tätä ehdotettiin joskus, mutta kun päättäjät ei kuulemma osaa vetää rajaa terveellisten ja epäterveellisten tuotteiden välille.

t. BMI 53

Vähärasvaisuus ei tee ruuasta terveellistä. Ne vähärasvaiset juustot ja leikkeleet eivät mitään terveystuotteita ole. Niistä on poistettu luonnollinen rasva, joka on korvattu ties millä.

Vierailija
19/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistaan sitten lihansyönnistäkin verotuksella. Punaisen lihan syöpävaarallisuus on samaa luokkaa kuin tupakan ja asbestin. Miksi syöpään sairastuneet lihansyöjät eivät itse maksa hoitojaan?

Vierailija
20/87 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. BMI 53

Minä tykkäisin tästä. Olen lihava mutta rikas. Ostaisin suklaalevyn vaikka se maksaisi 50 euroa. Epäterveellistä ruokaa saisi verottaa todella rankalla kädellä ja vaikkapa viisinkertaistaa hinnat. Ei se minun kulutustottumuksiini vaikuttaisi millään lailla, mutta ainakin näkyisi päälle päin että tuolla sitä on rahaa. Sehän oli yhteen aikaan historiassa hienoa ja kateuden arvoista kun joku oli lihava. Nälkää näkevä köyhä enemmistö ymmärsi että siinä sitä on millä mällätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän