Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11,4 %:lla viisikymppisistä naisista BMI on yli 35

Vierailija
31.07.2020 |

Tuohan on ihan valtavan paljon. Ei ihme, että Suomen terveydenhuollon kustannukset ovat vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Eikö noin lihavan pitäisi jo itse maksaa omat kulunsa, kun on ne itse kerran tietoisesti ja harkitusti aiheuttanutkin?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs vastaava prosentti on 30-40 vuotiailla? Katukuvasta päätellen suurempi.

60v bmi 24.8, korkeimmillaan ikinä.

Vierailija
82/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rangaistaan sitten lihansyönnistäkin verotuksella. Punaisen lihan syöpävaarallisuus on samaa luokkaa kuin tupakan ja asbestin. Miksi syöpään sairastuneet lihansyöjät eivät itse maksa hoitojaan?

No ei todellakaan ole. Punaisen lihan karsinogeenisyydestä ei ole mitään konkreettista, hyvää tieteellistä näyttöä. Ainoastaan prosessoidun lihan karsinogeenisyydestä on. Ja sekin oli muistaakseni luokkaa +2 prosenttiyksikköä. Eli jos riskisi sairastua suolistosyöpään elämäsi aikana olisi ilman lihaa 0,15%, niin syömällä paljon prosessoitua punaista lihaa (ja tähän yhdistettynä tietenkin yleisesti katsoen vähäinen vihannesten syönti ja vähäinen liikunta ja ylipaino) niin se on 2,15%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri huomautti lihavuuden vaaroista vastaanotolla ja kertoi, että suosittelee vähähiilihyraattista ruokavaliota minulle. Ensimmäinen lääkäri, joka on opastanut minulle oikeasti toimivan tavan laihtua. Ihmisiä ei voi syyttää lihavuudesta, kun ei etsitä jokaiselle toimivaa tapaa syödä. Minulle se oli vhh, koska insuliinini kanssa on ongelmia. Joku toinen voi syödä hiilihydraatteja ja voida hyvin. Ravitsemusasioissa on vielä paljon kehitettävää. Lihavuuden ongelmaan kannattaa kiinnittää huomiota. Minä sain laihtumalla kuriin diabetes2:sen, verenpaineen ja kaikki muutkin arvot. Rakastan nyt liikkua ja voin nyt hyvin.

Vierailija
84/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin omani ja on 34,3. Höh.

Nykyaika. Syöminen on tapa eikä välttämättömyys ja paskaa ruokana hyllyt notkuu kaupoissa. Arvostan ihmisiä, jotka eivät tuota mässyä osta.

Vierailija
85/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä 3 kk sitten bmi 47, nyt enää 44.

N43

Vierailija
86/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vastaava prosentti on 30-40 vuotiailla? Katukuvasta päätellen suurempi.

60v bmi 24.8, korkeimmillaan ikinä.

Sellaisten naisten osuus, joilla BMI vähintään 35:

30-39-vuotiaat - 7,5 %

40-40-vuotiaat - 7,9 %

50-59-vuotiaat - 11,4 %

60-69-vuotiaat - 11,3 %

70-79-vuotiaat - 9,0 %

yli 80-vuotiaat - 9,6 %

Vierailija
87/87 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vielä 3 kk sitten bmi 47, nyt enää 44.

N43

Hyvä sinä! 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi