Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAPSI meinasi PUDOTA huvipuistolaitteesta!

Vierailija
06.07.2013 |

Oi hyvä Jumala! Miten Särkänniemen huvipuistoon on voitu ottaa tällainen laite, josta lapset voivat putoilla omia aikojaan kyydistä?!? Kyseinen lapsille vaarallinen on nimeltään Viikinkilaiva:

Huvipuistolaitteiden turvallisuus puhuttaa sosiaalisessa mediassa. Keskustelu käynnistyi siitä, kun Särkänniemessä vieraillut kertoi, että hänen lapsensa olisi päässyt putoamaan puistolaitteesta, jos vanhempi ei olisi pitänyt hänestä lujasti kiinni.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288580308142.html#comments-anchor

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo on joka kesä ongelmana huvipuistoissa: halutaan rannekkeesta rahat takaisin ja keksitään, että melkein putosin. Kukaan ei ole kuitenkaan kyennyt jälkeenpäin osoittamaan, että mistä lokosesta se lapsi olisi pois luiskahtanut.

Vierailija
2/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nykyään nuo laitteet ole sen verran hyviä, ettei sieltä pääse tippumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä, mä tiedän kyllä sillä minä meinasin pudota viikinkilaivasta lapsena.

Vieressä istui joku isompi aikuinen ihminen ja sen takia turvakaari ei mennyt tarpeeksi alas ja olisin mahtunut ja siis olisin lipsahtanut sen alta pois ellen olisi kaikin voimin puristanut käsillä kiinni siitä. Pelkäsin ihan oikeasti tippuvani. Tästä on aikaa noin 18 vuotta.

Ilmeisesti sama meno jatkuu siellä edelleen.

Vierailija
4/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viikinkilaiva on muuten sama viikinkilaiva joka on kyseisessä puistossa ollut jo toistakymmentä vuotta. Eikä ole ketään ikinä pudonnut. On saanu melkosesti perseillä ja yrittää vitkuttaa itteään turvakaaren ali jos on mukamas vaaratilanne syntynyt.

Vierailija
5/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:47"]

Oi hyvä Jumala! Miten Särkänniemen huvipuistoon on voitu ottaa tällainen laite, josta lapset voivat putoilla omia aikojaan kyydistä?!? Kyseinen lapsille vaarallinen on nimeltään Viikinkilaiva:

Huvipuistolaitteiden turvallisuus puhuttaa sosiaalisessa mediassa. Keskustelu käynnistyi siitä, kun Särkänniemessä vieraillut kertoi, että hänen lapsensa olisi päässyt putoamaan puistolaitteesta, jos vanhempi ei olisi pitänyt hänestä lujasti kiinni.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288580308142.html#comments-anchor

[/quote]No just joo. Miten kauan se laite onkaan siellä ollut ja miten moni siitä on pudonnut?

Vierailija
6/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:56"]

Vieressä istui joku isompi aikuinen ihminen ja sen takia turvakaari ei mennyt tarpeeksi alas ja olisin mahtunut ja siis olisin lipsahtanut sen alta pois ellen olisi kaikin voimin puristanut käsillä kiinni siitä. Pelkäsin ihan oikeasti tippuvani. Tästä on aikaa noin 18 vuotta.

[/quote]

Se turvakaari menee tarpeeksi alas aina, se ei jää yhteenkään ihmiseen kiinni. Sinulla on ollut putoamisen tunne, mutta ei putoamisvaaraa.

Vierailija
7/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida sen verran, etä JOS lapsi olisi oikeasti pudonnut sieltä "turvakaaren" alta, niin hän olisi kuitenkin jäänyt vielä ns. "laivaan" eikä olisi mihinkään "alas" tippunut.

Viikinkilaivassa on niin, että se turvakaari kyllä "lukkiutuu" sen ko. penkin isoimman kaverin mahan päälle, joten jos joku superläski on erittäin hoikan lapsen kanssa samassa penkissä, jää se turvakaari aika löysälle sen hoikan lapsen kohdalle. Itse olen lapsena (hoikkana sellaisena) ollut Särkänniemessä, ja usein kaverin kanssa livahdimme pois turvakaaren alta ennen kun ne aukaistiin (laite oli siis jo pysähtynyt) mutta emme KERTAAKAAN kukaan meinanneet TIPPUA sieltä alta pois ns. kesken kyydin.

Vierailija
8/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinkilaivan turvakaaret jäävät melko ylös vaikka koko rivi olisikin täynnä pieniä lapsia. Toki isot ihmiset aiheuttavat niiden jäämisen vähän ylemmäs. Tämän takiahan kaikkien alle 120 senttisten lasten mukana täytyy olla aikuinen, joka pystyy pitämään lapsesta kiinni. JA aikuisen pitää istua lapsen vieressä, ei vastapäätä. 

Vierailija
9/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro kasi jatkaa vielä, ja yleensä olimme vielä ns. ilman käsiä (=kädet pystyssä) siellä "kokassa" emmekä nyrkit valkoisina puristaneet turvakaidetta.

Vierailija
10/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun sisko joskus teinivuosina heiluttiin aika holtittomasti Särkänniemen viikinkilaivassa. Me noustiin ilmaan ja pidettiin kiinni henkemme hädässä. Ja mitä tulee siihen "Miksi että tehneet valitusta". No oiskohan vaikka sen takia että oltiin aika shokissa kun laitteesta poistuttiin. Taisi olla viimeisiä kertoja se kun Särkänniemessä käytiin. Iltasanomien kommenteissa sanottiin että asia on testattu Särkänniemessä ja ei kuulemma ole mahdollista. Sanon siihen että videokuvaa tai sitä ei tapahtunut.

Vierailija
11/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:01"]

[/quote]

Se turvakaari menee tarpeeksi alas aina, se ei jää yhteenkään ihmiseen kiinni. Sinulla on ollut putoamisen tunne, mutta ei putoamisvaaraa.

[/quote]

En ole edellinen, mutta kyllä sieltä voi lentääkkin, jos rivillä on joku tarpeeksi paksu, jonka vyötärön mukaan se yksi ainoa turvatanko laitetaan. Terv. Toinen, joka meinasi lentää viikinkilaivasta kakarana. Tarkkaa ikää en muista, mutta kasvuspurtin päätteeksi olin hontelo kukkakeppi ja samalla rivillä parin Vaasalaisen alkuasukkaan kanssa (kyseessä oli silloin Wasalandia

Vierailija
12/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

En ole edellinen, mutta kyllä sieltä voi lentääkkin, jos rivillä on joku tarpeeksi paksu, jonka vyötärön mukaan se yksi ainoa turvatanko laitetaan. Terv. Toinen, joka meinasi lentää viikinkilaivasta kakarana. Tarkkaa ikää en muista, mutta kasvuspurtin päätteeksi olin hontelo kukkakeppi ja samalla rivillä parin Vaasalaisen alkuasukkaan kanssa (kyseessä oli silloin Wasalandia

[/quote]

KUINKA MONTA KERTAA ON SANOTTU TÄLLÄKIN PALSTALLA ETTÄ LÄSKIYS ON EPÄTERVEELLISTÄ JA VAARALLISTA! LÄSKEILLE HETI PORTTIKIELTO HUVIPUISTOIHIN!

Vierailija
13/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se turvatanko laitetaan aina samalla tavalla, ei sillä ole merkitystä, onko siellä mukana läski vai pelkkiä laihoja. NImimerkillä kaksi kesää sitten Särkänniemessä töissä ollut.

Vierailija
14/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11:lle varmasti olettekin nousseet penkistä irti jne. mutta se on aivan eri asia mitä on tippua. Viikinkilaivassa idea on juuri se, että mennään ylös alas ja mahassa tuntuu siltä kuin tippuisi, ja samalla saattaa irrota vähän penkistä. Kuitenkin se on eri asia kuin pudota oikeasti, ettehän tekään siskosi kanssa oikeasti pudonneet se vain tuntui siltä. Eikä kannata unohtaa ns. fysiika lakeja: kun ensin mennään ylös ja tuntuu että tippuu ollaankin jo tulossa alas =ei tipu vaikka siltä voi tuntua.

Vierailija
15/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on ihan samanlaiset muistot.

Vierailija
16/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin myös pudota pienenä huvipuistolaitteesta, siitä Linnanmäen Rainbow'sta, joka oli vähän kuin viikinkilaiva mutta jossa istuimet on eri suuntaan, eli menee ikäänkuin sivuittain.Siinä oli sellaiset kummallisen kokoiset istuimet, eli yhteen penkkiin kai periaatteessa olisi mahtunut kaksi, mutta mä olin yksin.Turvakaari jäi aika ylös, ja olin siinä kohtaa kun laitteessa oli oviaukko eli juuri siitä mun kohtaa oli "aukko" siinä laitteessa. En tiedä oliko mulla oikeasti vaaraa pudota, mutta silti se ainakin tuntui kuin kauhuissani rystyset valkoisena roikuin siinä turvakaiteessa. Ihan hirveä kokemus.

Vierailija
17/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tukholmassa. Olin ensimmäisen kerran Viikinkilaivassa muistaakseni joskus v. 1977, kun se otettiin Grönaan uutena laitteena. Kaikkina näinä vuosina, joita siis on kertynyt n. 36 kappaletta, ei yksikään lapsi ole pudonnut laitteesta. Ei YKSIKÄÄN!

Vierailija
18/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne tippumisesta ei ole tippumista. Viikinkilaivasta ei tosiaankaan tipu ja tuo 100-120 aikuisen kanssa tarkoittaa vain sitä, että noita pienempiä ollaan siellä tukemassa henkisesti. Yli 100cm ei siis tipu, vaikkei aikuista olisikaan vieressä. Sitä paitsi kertokaahan ihmeessä, minne siitä tippuisi, ellei ala kiipeillä?

Käsittämättömiä nää Facebookin hysteriat. Tampereella niitä on tänä kesänä riittänyt kuten se rotikkajuttu, jossa kauhea hysteria ja poliisitutkinta jostain kovakouraisesti kohdellusta koirasta parkkiksella. Menisivät mielummin tutkimaan vaikka sen, kuka ryösti anoppini, 79-vuotiaan mummun, ja tönäisi katuun niin, että käsivarsi oli aivan mustana. Poliisi ei ota edes yhteyttä ja käsketään tehdä netin kautta ilmoitus. Ei, ei. Tärkeämpää on juosta jonkun  rotikkauutisen takia, koska hysteerikkojen lauma huutaa sitä netissä. Naapurin kauppaan on murtauduttu puolen vuoden sisällä kahdesti ja poliisi käskee ottaa kuvat ja lähettämään ne netin kautta. Tää on just niin tätä. Vain todella vakavat rikokset tutkitaan ja sitten nämä julkisuudessa rummutettavat.

Vierailija
19/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:10"]

. Iltasanomien kommenteissa sanottiin että asia on testattu Särkänniemessä ja ei kuulemma ole mahdollista. Sanon siihen että videokuvaa tai sitä ei tapahtunut.

[/quote]

Eli väität, että Särkänniemi valehtelee julkisuuteen testeistään ja siitä, että sieltä ei kukaan voisi pudota? Ennemminkin se on näiden mustamaalajien ja valehtelijoiden asia todistaa, että sieltä voi pudota tai että sieltä on joku joskus pudonnut...

Vierailija
20/92 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penska putoo pihakeinusta helpommin kun viikinkilaivasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi