Sairaanhoitajatuttavani saa eläkettä käteen 2500 euroa kuussa!!
Hyvin on suuret ikäluokat eläkepäivänsä pedanneet, kun sairaanhoitajallekin maksetaan tuollaisia summia :D Mun mediaanipalkastakaan ei jää sen vertaa... Puhumattakaan siitä, mikä tilanne on 30 vuoden päästä kun oma eläkeaika koittaa.
Kommentit (62)
julkisen sektorin eläkkeet ovat erinomaiset, siksi kannattaakin olla kunnallla tai valtiolla työssä, mun äidin eläke on melkein sama nettona ja äiti jäi eläkkeelle muutama vuosi takaperin mielenterveyshoitajan työstä
Parasta tässä on että me kaikki maksamme sen eläkkeen!
No saako hän mahdollisesti oman eläkkeensä lisäksi myös leskeneläkettä miehensä kuoltua? Entä verovähennykset? Työmatkakuluja ei eläkeläisellä ole, mutta miten hänellä lienee korkoja.
enpä usko, tuo nyt on harvinainen poikkeus. Valtiolla/kunnalla eläke voi olla maksimissaan 66 % ja sittenkin bruton on pitänyt olla melkoisen suuri työajan, jotta tuosta laskettuna bruttoeläke olisi niin suuri, että netoksi jäisi 2500 e. Älkää nyt menkö halpaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:18"]
No just. Mun brutto sh:na päivätöissä ei oo ton vertaa.
[/quote]oma vika, mene vuorotyöhön
Niinpä
Me nuoremmat ikäluokat emme koskaan edes pääse eläkkeelle, koska isot ikäluokat imevät eläkerahastot kuiviin. Palkat ovat meillä pienet ja verot korkeat, eli omatoiminen eläkesäästäminen on vaikeaa tai mahdotonta. Näiden ahmattien lapsille on tietysti tiedossa muhkeat perinnöt, mutta ei todellakaan kaikille.
Mitä tässä voi muuta tehdä kuin muuttaa maihin joissa parempi palkka, ja kevyempi verotus jättävät yksilölle pelivaraa oman taloutensa suhteen?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:17"]
Hyvin on suuret ikäluokat eläkepäivänsä pedanneet, kun sairaanhoitajallekin maksetaan tuollaisia summia :D Mun mediaanipalkastakaan ei jää sen vertaa... Puhumattakaan siitä, mikä tilanne on 30 vuoden päästä kun oma eläkeaika koittaa.
[/quote]
Katokaa tästä, niin on jotain muuta kuin huhupuhetta ja nämäkin on siis bruttoeläkkeitä, koska veroprosentti vaihtelee ihmisillä
http://www.nettiet.fi/teemat/laki-ja-talous/art4815-Nain-paljon-saat-elaketta.html
Joo mua ärsyttää suunnattomasti se että itse 30 vuoden päästä.. tadaa! Jatkan vielä seuraavat 10 vuotta töissä! Niin kauan kunnes olen yli 70 vuotias. Nykyiset 40-vuotiaat tulevat kuluttamaan ne rahat jotka nykyiset 20-vuotiaat eläkekassaan maksavat. Tästä oli juuri hesarissa hyvä juttu. Todella epäreilua, tästäkin hienosti ollaan mediassa vaiettu.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:31"]
enpä usko, tuo nyt on harvinainen poikkeus. Valtiolla/kunnalla eläke voi olla maksimissaan 66 % ja sittenkin bruton on pitänyt olla melkoisen suuri työajan, jotta tuosta laskettuna bruttoeläke olisi niin suuri, että netoksi jäisi 2500 e. Älkää nyt menkö halpaan.
[/quote]
Autuaita ovat tietämättömät.
Hänen miehensä on kuollut parikymmentä vuotta sitten, liekö vaikuttaa tuohon eläkkeeseen? AP
Äitini teki sh:na vuorotyötä eikä todellakaan saa tollasta eläkettäHuhhuh. Se tuttus on ollut kyllä joku sairaalan hallinnossa ollut..
Joo, hallinnossa oli mutta koulutukseltaan sh. AP
Ei tuo eläke ole sh työstä tullut. Ainakin tuttu sh saa alle 2000 bruttona.
Isäni taasen saa 2800 käteen, ex-merimies.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:17"]
[/quote]
he he otahan tonni pois tuosta, niin lähempänä totuutta
tai sit kyse bruttoeläkkeestä
ei voi mitenkää saada tuot summaa nettona,
joo olen sairaanhoitaja
Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja tienaan vähän yli 8000 e/kk. Tosin en sairaanhoitajan työstä, mutta sehän ei sinua kiinnosta.
Kateus vie kalatkin vedestä Miten voit ihmetellä sairaanhoitajan eläkettä, koska eläkehan riippuu tuloista. Huomioitko ollenkaan sairaanhoitajan pitkää koulutusta ja työn vastuullisuutta ja työaikoja. Kolmivuorotyö lisineen on kokonaispalkka, mutta olet sitten öisin ja viikonloppuisin töissä. Työ on sekä fyysisesti että psyykkisesti erittäin raskasta. Olen ollut myös töissä pankissa ja toimistosihteerinä ja työ oli täysin erilaista, eikä tarvinnut stressata itseään enää kotona miettimällä työasioita. Kaikki kunnia myös noiden ammattien harjoittajille. Mitenkäs olet perehtynyt lääkäreiden palkkoihin ja eläkkeisiin? Päivystäjänä voi olla lääketieteen opiskelija, joka viikonloppuyöltä voi saada korvausta 1250 euroa ja kiperissä tilanteissa auttaa kokenut sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 20:49"]
Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja tienaan vähän yli 8000 e/kk. Tosin en sairaanhoitajan työstä, mutta sehän ei sinua kiinnosta.
[/quote]
Mitä teet työksesi?
No just. Mun brutto sh:na päivätöissä ei oo ton vertaa.