Olisiko kiva olla mormonilähetyssaarnaaja? Luepa tästä heidän sääntönsä:
Kommentit (28)
Meillä oli mökkinaapuri 5 vuotta ja mormoneja olivat. Kyläiltiin usein. Koskaan eivät uskontoa tyrkyttäneet yhtään mitenkään. Heille.nousi uusi joku kirkko. Siellä oli tutustuminen ja sinne kutsuivat ja menimme.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä luen ihan mistä haluan. Ja OIKEESTI on nuo ohjeet ja säännöt melkoisen pimeitä.
Pimeitä? Nuoret ihmiset elävät siivosti tekemättä pahaa kärpäsellekään. Vai heitäkö kaduilla, junissa, metroissa ja lentokoneissa pitäisi pelätä. Sitä paitsi lähetystyönsä kestää vain kaksi vuotta.
Moniavioisuutta itse en näissä tajua.
Näin luterilaisena uskovaisena vaikuttaa jumalanpilkalta suorastaan. "Vapauteen Kristus meidät vapautti", armon alle lain alta, mutta näin vaan sitten uskonnollinen yhteisö kasaa taakkoja ihmisten päälle...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 19:16"]
Kyl mä luen ihan mistä haluan. Ja OIKEESTI on nuo ohjeet ja säännöt melkoisen pimeitä.
Ihan vapaasti. Ystäväni lähetettiin New Yorkin Bronxiin 30v sitten, ja totesi että nuo säännöt pitivät hänet hengissä. :-) Väitän, että keskiverto pullamössönuori Suomesta ei pärjäisi kahta vuotta tuollaisissa olosuhteissa. Kasvattaa vähän armeijaa paremmin ja todellakin vastuuntuntoiseksi mieheksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lähtemään pariksi vuodeksi maahan, josta ei tiedä mitään, jonka kieltä ei osaa eikä tunne ketään, vain tehdäkseen vapaaehtoistyötä? Minä en ainakaan lähtisi, joten nostan hattua noille rohkeille nuorille.
Aivopesty tekee mitä häneltä odotetaan.
"Et voi valittaa minnekään lähetyspresidenttisi sinulle antamasta kohtelusta."
Toivottavasti lähetyspresidentit eivät käytä valtaansa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Todella kummallisia kommentteja tapaluterilaisilta, jotka on kastettu alle 3kk iässä luterilaisen kirkon jäseniksi, käyneet rippikoulun ja menneet kirkossa naimisiin + kastavat omatkin lapsensa. Eivät silti miellä itseään uskovaisiksi. :-D Tätä nauretaan monessa maassa...
Mistä sinä kommentoijien uskonnollisen vakaumuksen tiedät? Naurakoon ulkomailla, mäkin nauran ihan kaikille uskonnoille kaikissa maissa. Ovat meinaan kaikki sen verran naurettavia ja lapsellisia fantasioita.
Itse aiheeseen kommentoin, että joo pimeetä hommaa. Niin kuin kaikki muutkin uskonnot.
Jos tämmöiset jutut kiinnostaa niin kannattaa lukea A.J. Jacobsin kirja "The Year of Living Biblically (One Man's Humble Quest to Follow the Bible as Literally as Possible)" jossa jamppa koittaa elää vuoden kaikkien raamatusta löytämien sääntöjen perusteella.
Mukana on hassuja juttuja kuten pikkukivien kantamista taskussa avionrikkojien kivittämistä varten, oman pilkkijakkaran mukana kuljettaminen, koska sellaisella tuolilla ei saa istua jossa joku menstruoiva nainen on istunut, jne.
Lyhyempi versio löytyy ukkelin TED talks -puheesta täällä: https://www.ted.com/talks/a_j_jacobs_year_of_living_biblically