Olisiko kiva olla mormonilähetyssaarnaaja? Luepa tästä heidän sääntönsä:
Kommentit (28)
Jos olet kiinnostunut kyseisestä kirkosta, kannattaisi ehkä lukea tietoa mielummin kirkon virallisilta nettisivuilta, kuin vastustajien tekemiltä osittain väärää tietoa sisältäviltä sivuilta.
Tai juttele vaikka noille mormonilähetyssaarnaajille. Eivät he kovin onnettomilta vaikuta ;)
Kyl mä luen ihan mistä haluan. Ja OIKEESTI on nuo ohjeet ja säännöt melkoisen pimeitä.
Miksiköhän koripalloa saa pelata puolikkaalla kentällä, mutta kokonaisella kentällä ei? :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 19:16"]
Kyl mä luen ihan mistä haluan. Ja OIKEESTI on nuo ohjeet ja säännöt melkoisen pimeitä.
[/quote]
Ihan vapaasti. Ystäväni lähetettiin New Yorkin Bronxiin 30v sitten, ja totesi että nuo säännöt pitivät hänet hengissä. :-) Väitän, että keskiverto pullamössönuori Suomesta ei pärjäisi kahta vuotta tuollaisissa olosuhteissa. Kasvattaa vähän armeijaa paremmin ja todellakin vastuuntuntoiseksi mieheksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lähtemään pariksi vuodeksi maahan, josta ei tiedä mitään, jonka kieltä ei osaa eikä tunne ketään, vain tehdäkseen vapaaehtoistyötä? Minä en ainakaan lähtisi, joten nostan hattua noille rohkeille nuorille.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 19:32"]
Miksiköhän koripalloa saa pelata puolikkaalla kentällä, mutta kokonaisella kentällä ei? :)
[/quote] Half court baseballia pelataan esim. puistoissa joissa ei ole tilaa kokonaiselle kentalle.
Hah. En nosta hattua aivopesun uhreiile. Säälin.
No, tunnen monia mormoneja, enkä todellakaan pidä heitä aivopesun uhreina. Jokaisella on oikeus uskonnonvapauteen, ja useimmat tuntemani mormonit ovat harvinaisen tasapainoisia ja onnellisia. Etenkin perhekeskeisyys kiehtoo minua tässä uskonnossa.
Mormoninuorilta vaaditaan todella paljon, kun lähtevät lähetystyöhön. Minä ainakin nostan hattua kaikille näille nuorille.
Lähetystyö! Uskonnosta ei tässä maailmassa tod ole pula, ongelmat ovat ihan muita.
Sairaat säännöt, mutta sairaita ovat myös noita noudattavat mielisairaatkin...
Ei vittu mitä paskaa!
Nuo(kin) hihhulit ovat niiin sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 21:52"]
Sairaat säännöt, mutta sairaita ovat myös noita noudattavat mielisairaatkin...
[/quote]
Islam-sairauteen verrattuna hyväksyttävä uskonto. Tietysti käy sääliksi, että nuoret joutuvat viettämään noin ilotonta elämää, mutta ainakaan eivät raiskaa, pahoinpitele ja ryöstä pääväestöä.
Juttelin kerran junassa sellaisen ukkelin kanssa, joka ei yrittänyt käännyttää, mutta kertoi kierrelleensä maailmalla saarnaamassa. Ihan mukavalta ukolta vaikutti. Juttelimme paljon muutakin. Varmaan joku muukin tavannut saman, kun kertoi, että hän aina junassa juttelee ihmisille.
Todella kummallisia kommentteja tapaluterilaisilta, jotka on kastettu alle 3kk iässä luterilaisen kirkon jäseniksi, käyneet rippikoulun ja menneet kirkossa naimisiin + kastavat omatkin lapsensa. Eivät silti miellä itseään uskovaisiksi. :-D Tätä nauretaan monessa maassa...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 22:28"]
Todella kummallisia kommentteja tapaluterilaisilta, jotka on kastettu alle 3kk iässä luterilaisen kirkon jäseniksi, käyneet rippikoulun ja menneet kirkossa naimisiin + kastavat omatkin lapsensa. Eivät silti miellä itseään uskovaisiksi. :-D Tätä nauretaan monessa maassa...
[/quote]
Nauroin minäkin ja nauran yhä kun nyt olen skipannut uskontopaskan täysin elämästäni
Ketä kiinnostaa jonkun kerhon säännöt, johon itse ei kuulu? Ei muakaan kiinnosta jonkun koirakerhon säännöt.
Kyllähän tuota listaa lukiessa aika ahdistunut ja klaustrofobinen olo tulee. Ehkä tuo vetoaa kovin turvallisuushakuisiin ihmisiin, mutta en usko että kaikki mormonit on sellaisia ja varmasti montaa ahdistaa noin voimakas kontrollointi.
Olin nuorena tyttönä paljon tekemisissä mormonilähetyssaarnaajien kanssa, koska lukiovuosieni paras ystävä oli mormoni. Olihan niillä hupaisia sääntöjä, yksi, joka on jäänyt hokemana mieleeni oli "arm's length". Siis lähetyssaarnaajalla ("veljellä") piti olla vähintään käsivarren mitta välimatkaa keneen tahansa naispuoliseen. Lähempänä ei saanut olla, luultavasti siksi jotta ei tulisi tiettyjä kiusauksia. :D. Taisi myös naispuolisilla lähetyssaarnaajilla ("sisarilla") olla sama sääntö miesten kanssa.
Hei kaikille
ja mukavaa tulevaa pääsiäisen aikaa. Mormoneista ...... tuosta eilisestä Brysselin pommi-iskusta
selviytyi muun muassa nuori mies 19 vuotias joka on lähetyssaarnaaja. Ollut kolmen eri pommi-iskun aikaan
lähellä tapahtumapaikkaa, pojalla ei siis mitään yhteyttä iskuihin. Eilisessä iskussa sai palovammoja, ihmettelin ensin että " mikä ihmeen lähetyssaarnaaja ja 19 vuotias, sitten luin että hän on mormoni. Silloin
ymmärsin. Minulla oli aikoinaan 7.luokalla eli ylä-asteella ystävä ( tyttö ) jonka isä ja äiti olivat mormoneita
ja lapset yritettiin kasvattaa mormoni-oppiin myös. Tuosta tytöstä ( aikuisesta naisesta, siis jo en ole nykyään
kuullut, mutta tiedän että hänen veljestään ei ainakaan mormonia tullut ) Kävin kylässä aikoinaan tytön kotona, mutta minulle ei mormonioppia tyrkytetty mitenkään. Kolmisen vuotta sitten Rauman kaduilla, tuli
minua vastaan, kaksi parikymppistä, todella siistiä, lähinnä kiiltokuvapoikia, niin siistejä ja kauniita, pysähtyivät juttelemaan. Muutaman sanan vaihdoimme, minulla oli kiire työhön ja ihmettelin keitä pojat olivat. Toivottivat hyvää kesää ja jatkoa ja Jehovan Todistajia eivät olleet. Jälkeenpäin ystäväni ehdotti minulle
että jospa ne olivat mormoneita, no heitäpä tietysti. Haluan vain sanoa, että ne mormonit joita olen elämäni
aikana nähnyt, ovat olleet valoisia ja hyväntuulisia, siistejä. Uskontoa ei ole tyrkytetty, koskaan.
Huom! Saatavilla myös villejä alusvaatteita. Uskomatonta!
http://www.mormonismi.net/temppeli/ihokas.shtml