11-vuotias Veljentyttö oli yökylässä.. Nyt itkettää :(
tytön äitipuoli 'Riitta' soitti et hän on tulossa tulossa hakemaan tyttöä. Sanoin tytölle et Riitta soitti, ja hän tulee kohta. Tyttö kysyi et kauanko Äitillä kestää, ehtiikö käydä vielä trampalla. Jotenkin tämä osui hirveästi korvaani.. Sanoin tytölle et Riittaa pitäisi sanoa Riitaksi sillä tytöllä on omakin äiti, 'Jaana', joka tulee surulliseksi jos kuulee. Tähän tyttö sanoi että 'Vaikka Riitta oo mua synnyttäny niin SE ON mun oikee äiti eikä Jaana!' :( Tyttö näkee kyllä oikeaa äitiään mutta ei tunnu hyväksyvän sitä että Jaanalla on uusi perhe.
Kommentit (48)
Ei ole provo! Kiitos siskot vastauksista, rimpautan Jaanalle :) !
ap
Mitä itkemistä siinä on, että lapsi kutsuu äidiksi sitä, joka on äidin tehtävää hoitanut. Jos se biologinen äiti ei ole ollut kiinnostunut lapsensa hoitamisesta ja kasvattamisesta niin miksi häntä pitäisi äidiksi kutsua.
Äiti on aina äiti, mutta äiti ei aina ole se, joka sinut synnytti. Äiti on se, joka hoivasi ja rakasti, välitti ja kasvatti.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:20"]
ap
[/quote]
Ai soitat itkien, että noku tuo tyttö sanoo Riittaa äidiksi :D
Minkäs teette asialle? Lapsen isälle äkäinen puhelu ja isän pitää pitää äkäinen puhuttelu tytölle ja kieltää? Onnea yritykselle :D :D
Ja oikeasti, entä sitten vaikka olisikin provo? Tällaisia ääliöitä nyt vain on tosielämässäkin.
Kyllä mulle ainakin äitipuoli on läpi elämän ollut äiti. Oma äitini on myös ihan kunnollinen mutta ei vaan tuntenut vastuutaan.
ap
[/quote] Kirjoitit: Jaana tulee surulliseksi jos kuulee.
Haluat siis Jaanan surulliseksi ja olet itse se joka juoruat.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:28"]
ap
[/quote] Kirjoitit: Jaana tulee surulliseksi jos kuulee.
Haluat siis Jaanan surulliseksi ja olet itse se joka juoruat.
[/quote]
Ei taida ap:lla olla lapsi syynä vaan halu saada Jaana surulliseksi tahallaan :D
ap
[/quote] Luulet siis tehneesi hyvän työn ja nyt haluat siitä kiitokset Jaanalta.
Ei jumalauta nyt nousi viha.
Miksi sinä ap puutut muiden perhesuhteisiin? Millä oikeudella? Hyi saatana että oksettaa tuollaiset ihmiset. En ole normaalisti aggressiivinen mutta tuollainen nyyhkivä muka-välittävä täti saisi hankkia itselleen harrastuksia, ettei tarvitsisi sekoittaa lapsen päätä.
Miten ihmeessä sinä katsot oikeudeksesi lähteä korjaamaan lapsen puhetta? Ilman että olet keskustellut aiheesta lapsen huoltajien eli aikuisten kanssa? Veljenäsi minä nostaisin toiminnastasi ison metelin etkä tulisi tuota lasta enää koskaan näkemään.
Saako adoptoitu lapsi kutsua hänet adoptoineita aikuisia äidiksi ja isäksi vai pitääkö kutsua etunimellä? Hehän eivät ole biologista sukua keskenään....
No ei sitä päätä aikakaan joku veljen sisko.
Tottakai sitä arkiäitiä voi äidiksi kutsua. Helpompaa elämä, kun ei kaikille ulkopuolisille tarvitse koko elämäntarinaa Selittää. Sijaislapsikin kutsuu sijaisäitiä usin äidiksi.
Eiköhän ap ole Jaana, halusi vain av:n tukea äitipuolta vastaan. Mutta valitettavasti lapsi saa kutsua äidiksi sitä ihmistä, joka sitä on vauvasti asti on kasvattanut, sori ap...
ap llä on itsellään ruma lapsi ja kostaa sen
aika röyhkeää mennä korjaaman lapsen käyttämää nimistystä. Ainakaan suoraan lapselle. Paras olisi kunnioittaa lasta tässä asiassa. Synnyttävä nainen voi sit tehdä enemän sen eteen, että ansaitsee tulla kutsutuksi äidiksi.
lapset saattavat myös sanoa mummua, tätiä, serkkua yms. Äidiksi koska useat eivät ymmärrä äiti sanaa vaan ajattelee sen tarkoittavan naisihmistä joka pitää huolta. Voi myös olla että tämä oli one time thing. Olen mäkin pienenä kutsunut veljenvaimoa vahingossa äidiksi vaikka en häntä mitenkään äitiäni pidä.
Ok Ap täällä, provohan tämä oli. Juonsi juurensa tuosta toisesta ketjusta missä 'äitipuoli' pohti miksi äiti ei anna isälle lapsiaan sovitusti hoitoon. Äiti ei todellakaan ole aina se puhtoinen pyhimys joka ajattelee lasten parasta, vaikka avlla näin ajatellaankin. Monesti se äitipuoli saattaa olla parempi vanhempi äitille. Joku arvasikin oikein, eli minä olen tarinan Jaana ja Riitta on lapseni äiti. Lapseni synnyttyä lähdin työn ja uuden miehen perässä ulkomaille.
Äiti on se joka lapsen kasvattaa, ei se joka synnyttää.
Oikea äiti on oikea äiti ja äitipuoli on äitipuoli.
Meidän tuttavapiirissä on perhe jossa tyttö asuu äitinsä ja äidin miesystävän kanssa. Isäpuoltaan tyttö sanoo isäksi ja biologista isäänsä varaisäksi. En ole ajatellut että tuossa nyt mitään outoa on. Tämä isäpuoli on ihana ihminen ja rakastaa lasta kuin omaansa. Mielestäni ansaitsee isän tittelin. Tämä biologinen isä on myös ihan kunnollinen ja lapsen elämässä mukana aina miten kiireiltään ehtii. Ei hänessäkään mitään moittimista ole mutta enemmän mielestäni voisi tehdä.