Uskovaisen larppaus uskovaisena
Olen oikeasti uskovainen, mutta tulee välillä sellainen larppausfiilis siitä, jos käyn kristillisissä tilaisuuksissa tai jumalanpalveluksessakin. Monilla on aika rajalliset arvot liittyen vaikka homouteen tai avioeroihin. On alkanut ärsyttää tietyt kristittyjen kliseet. Muita?
Kommentit (11)
No joo/jaa, olen ajatellut myös että kaikkea voi löytyä kaikkialta... ja olen alkanut uskoa, ettei se Jeesuksen lauma ole joku yksi "ryhmä" yhdessä fyysisessä paikassa ... vaikka toisaalta täällähän me ollaan kaikki.
Jeesus yritti vapauttaa ihmisiä yhteisön kahleista eikä tuottaa ahdistusta. Rakastakaa! Eläkää!
Mistä voit oikeastaan tietää, kuka larppaa ja kuka ei?
Sama. Mä uskon, että Raamatun (ts Uuden testamentin) pääopetus on lähimmäisenrakkaus, ei ihmisten tuomitseminen. Toki synneistä pitää pyrkiä eroon, mutta se on jokaisen omalla vastuulla ja omasta uskosta kiinni.
Minulla on päinvastainen tilanne. Olen uskovainen ja haluaisin että kirkkomme noudattaisi Raamatun Sanaa. Harvassa ovat ne seurakunnat joissa niin tehdään.
" kirjavan porukan" ( sateenkaari) palvonta, ihannointi ja miellyttäminen on kävellyt Raamatun ylitse. Surettaa ja vihastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mä uskon, että Raamatun (ts Uuden testamentin) pääopetus on lähimmäisenrakkaus, ei ihmisten tuomitseminen. Toki synneistä pitää pyrkiä eroon, mutta se on jokaisen omalla vastuulla ja omasta uskosta kiinni.
Jotta voisi tuomita, pitäisi kai ensin NÄHDÄ asiat oikein. Se onkin myös kiinnostava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus yritti vapauttaa ihmisiä yhteisön kahleista eikä tuottaa ahdistusta. Rakastakaa! Eläkää!
Jeesus rakasti ihmisiä mutta tuomitsi ja vihasi syntiä. Käski tehdä parannuksen synneistä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus rakasti ihmisiä mutta tuomitsi ja vihasi syntiä. Käski tehdä parannuksen synneistä !
Luetteletko ne synnit mitkä Jeesus mainitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetteletko ne synnit mitkä Jeesus mainitsi
Kehotan sinua palaamaan Raamatun ääreen. Et ole paljon siinä viihtynyt, kommenttisi perusteella. Opettavaisia lukuhetkiä Sinulle!
Nykykristillisyys on humanistisen ja new age ajattelun myötä sekoittunut.
Synneistä eroon pääsy ei ole vain ihmisen työtä, vaan Henki meissä tekee työtään (saa meidät jättäämään asioita, muuttamaan tapojamme jne). Kun koko kuorma muuttua onkin vihjallen sysätty yhä enemmän jonkin "henkisen" valaistumisen tms odotukseen, vässyyhän siinä. Tarkoitus olisi kuten Isä Meidän rukous sanoo: tapahtukoon Sinun tahtosi :antaa tilaa Herralle ja Hengelleen. Kivien heitto sinne tänne ei muuta mitään. Arvostelukaan ei paljon muuta tilannetta. Rukous voi paljon kun se on kohdistettu oikeaan kohteeseen; Jeesukseen.
Kierrän kaukaa ns. uskovaisten kerhokoontumiset, joissa hymistellään miten hyviä itse ovat ja kaadetaan tulikiveä kaikella rakkaudella muiden niskaan. Sellaista maanpäällä muiden tuomitsemista ja itsensä ylentämistä.
Zatunnainen kirkossa käynti ei aiheuta erityisiä tuntemuksia, osa papeista pitää ihan hyviä ajatuksia herättäviä saarnoja, kun taas lahkopapit tunnistaa jo saarnoistaan.
Ilmeisen syntinen ev.lut. joka ei halua muita tuomita.