****Huhtikuiset 2014****
Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2
Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;)
Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :)
Kommentit (326)
Outo-Olio: Osaan vaan puhua omasta kokemuksesta, mutta kun mä viime kuussa plussasin ekan kerran, testasin iltapäivällä ja sain haamun. Oltiin yritetty myös 1v 6kk ja kaikki aikaisemmat testit oli puhdasta negaa, joten siitä tiesin että kyllä se positiivinen oli. Testiviiva oli siis tosi hailakka, mutta siitä kuitenkin erotti, että viiva se kuitenkin selkeästi on. Seuraavana aamuna testasin uudestaan eri merkkisillä testeillä ja clearbluen digitestil näytti "raskaana 2-3 viikkoa". Mulla oli menkkamaisia kipuja sen koko lyhyen raskauden ajan (paitsi ennen keskenmenoa kaikki oireet pysähtyi kun seinään) ja siitä parin päivän päästä alkoi kaameat kivut ja vuoto.
Kuulostaa mun mielestä ihan normaalilta alkuraskaudelta noi sun oireet, mut jos mietityttää niin kannattaa toki testata uudestaan parin päivän päästä ja vaikka aamupissasta, joka on stydimpää. Varoivaisesti onnittelisin jo kuitenkin! :)
Tuo testi oli aamuvirtsasta tehty, mutta ei tosin ollut ollut rakossa kuin kolmisen tuntia (kiitos yölliset vessassa ravaamiset). Silläpä tässä vähän meinaakin jo alkaa toivomaan ehkä liikojakin, kun kaikki aikaisemmat testit on ollu täysin puhtaita negoja. Kiitos Jonsteri tsemppauksesta ja osaanotto keskenmenosta, toivottavasti pian teillä tärppäis uudestaan ja pysyis matkassa :)
No, alkoi sitten menkat jo tänään. Ihan tavalliset tutut menkat. Taidan siis vaihtaa ryhmää.
Paljon onnea kaikille <3
Elikkäs testailin aamulla ja negahan sieltä tuli.
Menkoista ei edelleenkään kuulu mitään. Samat olot jatkuu. Mietin, että olisikohan kierto voinut ollakkin pidempi vai muuten vaan joku pielessä. Täytyy nyt odotella vielä, jos vaikka ens viikolla alkais menkat tai sit jos ei niin uutta testiä. En oikein tiiä mitä ihmettä tekisin. Edellisessä raskaudessa sain plussan 35/32. Mut jotenki mulla on tosissaan semmonen tunne, etten ole nyt kyllä raskaana, mut kai ne menkat sieltä pitäis sitten alkaa jossain vaiheessa. Luopuako toivosta vai ei.. Vähän on vetänyt mielen matalaksi ja kaiken lisäksi, mut yksi tuttu oli kuollut viimeyönä. Kun on muutenkin mielialojen vaihtelua ja aika herkillä, niin tuntu pää aika sekavalta kokopäivän. :(
Toivottavasti teille, jotka edelleen piinailette tulee plussaa ja kovasti :))
Plussa tuli :) Jatkuva etova olo vaivaa ja kahvi ei oikein maistu
Onnea Jes Os! Ihania uutisia!
Ja kiitos Outo-Olio... <3. Vaikka tuosta keskenmenosta on vasta viikko aikaa, niin elämä alkaa pikkuhiljaa jo hymyilemään. Kätilöopiston lääkärin mukaan keskemeno on edennyt parhaalla mahdollisella tavalla (vaikka tietysti surullista ja kauheaa se aina silti on), eli kohtu on tyhjentynyt luonnollisesti ilman, että olisi tarvittu mitään tyhjennystä edesauttavia lääkkeitä tai kaavintaa. Raskaushormoni on pudonnut odotettuun tahtiin ja sain jopa luvan yrittää jo tässä ekassa kierrossa raskautumista uudestaan, vaikka normaali suositus on vasta seuraavassa kierrossa.
Vaikka ekaan onnistumiseen menikin puolitoista vuotta, niin jotenkin on sellainen optimistinen olo, että seuraavaan onnistumiseen ei tarvitse odottaa yhtä kauan. Ja jos jotain positiivista pitää hakea nyt ainakin tiedän, että meissä ei ole vikaa, vaan me voidaan onnistua ihan luomunakin. Lisäksi mun mies on ollut aivan ihana ja tämä koettelemus on lähentänyt meitä entuudestaan. Nyt on sellanen olo, että me selvitään mistä vaan.
Kiitos CelesteSebastian listan päivittämisestä! Onpas täällä monta, joilla on jännät päivät menossa :)
Hienoa Jes Os!
ON: Tein tänään testin ja negaa näytti. Nyt siis menossa kp 29/28. Alavatsa on turvoksissa ja vähän nipistelee. Tosi turhauttava olo, kun ei tiedä että alkaako ne menkat vai missä ollaan menossa.
Onko muut testaillu? Mitkä fiilikset?
tänään kp 24/25-30 ja eilen aamulla tehty haamu ja tänään aamulla vahvistunut jo huomattavasti joten varmaan täytyy uskoa että siellä joku matkassa on :) ei oo ollu minkäänlaisia tuntemuksia että oisin raskaana nii tää yllätti mut ihan täysin :)
Mä putoaaan... :'(
Täti tuli yöllä. Siinäpä se sitten tais olla tää meän yritys. :(
Pitää vielä yrittää ylipuhua ukkeli.
Onnea plussista!
Emotar kp 1/28
Eilisen todella oudon tuhruilun jälkeen alkoi sitten täti hiipiä punaisine viittoineen paikalle, joten kp vaihtu 1:( Pöh. Oli kyllä niin outo kierto, mutta kaikki on nyt kirjattuna iphonen ohjelmille, niin voi verrata kun muisti tekee taas tepposet ensi kierrossa :) Onko jo löytänyt nämä ohjelmat myös? Omasta mielstäni ne on loistavia. Uskoin että pahakin masis tulee jos täti tulee, mutta onneksi olen ihan hyvällä mielellä kohti seuraavaa kiertoa kohti.
Tsemppiä kiertoon kaikille ja plussatuulia!
Päivitän tuon listan nyt vielä tänään, mutta jos ja kun joku sen jälkeen päivittäisi sitä, kun itse siirryn pian toukokuisiin.
CelesteSebastian kp2/~28 Nyt kierto oli vain 26 :O
***Huhtikuiset 2014*** Päivitetty 8.8.2013
Masc
Mini78 yk1
Sanchu yk1
Metsätähti88 Kp 19/30-38 yk8
Nemi83 Kp 20 yk7
Johanna81 Kp 22/28-31 yk5
Äiti_espoosta Kp 23 yk5
Piupau94 Kp 25/30 yk2
Jalokivi Kp 29/28 yk1
Zenyh Kp 31/28-30
Tareneley Kp 31/30-31
Haaveilija24 Kp 322/28 yk5
Simpukka74 Kp 32/30-31 yk2
Kirsikkakarkki Kp 33/28 yk 1v
Kissa1984 Kp 33/29-100
Adella Kp 35/30-32
Lunakuun Kp 49/39 yk 1
Plussanneet:
Tirpz90 LA 26.3
Milla82 LA 23.3
Ciia
Maizaana
Tintti84
Kevätpörriäinen
Ssenni
Laurina
Tiinu89
Outo-olio
Jes Os
Aisha12
Tsemppiä kaikille kiertoon ja onnea plussanneille!
Jos ja kun on väärä kp ym päivityksessä, niin laitathan viestiä.
Itse siirryn nyt toukokuisiin eli seuraava innokas päivittäjä saa paikan :)
Celestesebastian: Mitä appseja suosittelet? Mä latasin jonkun (englanninkielisen), mutta kiinnostaa kyllä jos on joku hyvä tiedossa :)
Onnea plussanneille!!! <3 Ja tipahtaneille tsemppiä ja onnea toukokuisiin!
Emotar: Sydäntä riipii puolestasi :( Toivottavasti miehesi vielä lämpenisi ajatukselle, että jatkaisitte vauvan yrittämistä. Tosi paljon voimia sinne, pidän peukut ja varpaat pystyssä, että peli ei ole vielä pelattu osaltasi <3
Mulla tänään kp 24, enkä millään malttaisi olla tekemättä raskaustestiä... Ajattelin kuitenkin odotella vielä ainakin sunnuntaihin tai maanantaihin, ennenkuin teen testin. Ellei menkat ole alkanut sitä ennen. Mulla oli vielä viime vuoden puolella aika säännöllinen kierto, melkein joka kuukausi tasan 29 päivää. Mutta tammikuulta alkaen kun tämä paino alkoi tippumaan, kierto on mennyt miten sattuu :( Kuitenkin yleensä jotain 26-34 päivän väliltä. Tässä kierrossa tein ensimmäistä kertaa elämässäni ovulaatiotestejä, ja testissä tuli kaksi vahvaa viivaa kp 14. Ovis on siis ollut niillä tietämillä. Tämän perusteella kuvittelisin menkkojen alkavan ensi viikon ma-ke välillä, JOS ne ovat tullakseen. Toivotaan kuitenkin ettei menkkoja näy ja olisin raskaana... :)
Tänään dpo 8 lievää kuvotusta. Olen kyllä päässyt aamulla yövuorosta, mutta normisti ei ole ollut tällaista oloa. Alavatsalla kohdun tietämillä sellainen jännä tunne. Vaikea kuvailla, sellainen että tietää sen olemassaolosta. Se ei kuitenkaan ole kipua, eikä juilimista.
Normaalista tässä vaiheessa on jos minkälaista olotilaa. Suurin eroavaisuus on nännikipu jota ei ole lainkaan. Nyt alkaa toivo elämään. Josko kuitenkin olisi tärpännyt.
Pakko jatkaa. Just wc käynnin yhteydessä tuli paperiin pyyhittäessä kirkasta verta. Ei ole minkäänlaisia menkkaoireita (eikä ees pitäis vielä alkaa) ja lämmötki vielä puoli astetta koholla. Kuvotus jatkuu.
Ovistestissä näkyi ihmeen tumma viiva kp:hen nähden (silti haaleempi kuin kontrolli).
Mikä mättää??
Johanna81: Mulla tuli viime kuussa päivää ennen kuin tein plussatestin pyyhiettäessä kirkasta verta paperiin. Siis ihan pisara. Olin ihan varma, että menkat alkaa, mutta kun ei sen jälkeen tullut ku kirkasta vuotoa, niin tein seuraavana päivänä testin ja siinä oli plussa. En siis luovuttaisi ihan vielä. :)
Itselläni on käytössä ihan vain ilmaisversioina: P Tracker >Lite, Woman Log, P.D, iP Free ja FF Mobile. Itse olen tykännyt eniten P Trackerista ja iP Freestä. FF Mobile on jäänyt käyttämättä, en siihen olen vieläkään perehtynyt vaikka se ladattunakin on.
CelesteSebastian Toukokuisista Kp 2/~28
Toinen testi tehty tänään, ja sepä näyttikin sitten puhdasta negaa... Tiiä tässä nyt sitten mikä on homman nimi, odotellaan nyt sit vielä.
Onnea kaikille plussanneille, tsemppiä toukokuuhun siirtyneille :)
En oo sanonu, useemman kerran käyttäny pregcheckin testiä, mikä ei oo ees mikään herkkä testi. Koskaan ei oo tosissaan ees viivan paikkaa näyttäny.. Nuokin on ollu niitä liuskoja, et en tiiä sitten. Perjantaina uutta testiä kehiin.