Realistinen BARBIENUKKE! Kumman sinä mieluummin antaisit lapsellesi??
Voi kun realistiset Barbiet korvaisivat pian anorektiset nuket!
Kommentit (17)
Tuo realistinen barbie näyttää jostain syystä transulta.
Aika hieno idea. Minusta tuo realistinen barbi näyttää söpömmältä. Kaupassa valitsisin hyllyltä enenmmin sen.
Kumpikin käy. En usko että jos joku nukke nyt on epärealistisen laihan näköinen, se on niin vakavaa.
Itse olin ihan barbiehullu lapsi, mutta en kyllä koskaan ajatellut, että minun kuuluisi näyttää barbielta. Ehkä pienille tytöille voisi antaa vähän enemmän krediittiä ajattelukyvystä, eikä olettaa kaikkien naisten kulkevan jonkun mattelin vartalomallin perässä kuin idiootit?
Realistinen barbi oli muuten tosi hyvä, mutta ilme oli jotenkin jäätävä.
Myös minä leikin pienenä vuosia barbeilla lähes päivittäin, mutten kertaakaan verrannut itseäni tai aikuisia naisia barbienukkeihin. Jos olisin asiaa viitsinyt ajatella, niin tuskin olisin löytänyt paljoakaan yhtäläisyyksiä elävän ihmisen ja nuken väliltä. Pitäisihän legoukkojenkin näyttää realistisemmilta vai mitä?
Mäkin olen sitä mieltä, ettei lelujen tarvitse välttämättä näyttää realistisilta. Onhan kaikenmaailman super-ukkojakin joilla on hirveät lihakset, aiheuttaako ne sitten pojille sellaista että he kuvittelevat, etteivät kelpaa jos eivät ole vastaavia lihaskimppuja? Että ne supersankaritkin pitäisi uudistaa normaalivartaloisiksi ihmisiksi?
Sitten on hirveän isopäisiä, isosilmäisiä koiria ja muita pehmoja joilla on suhteessa tosi pieni vartalo. Tuskin lapset silti luulevat, että oikeat eläimet olisi sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:50"]
Myös minä leikin pienenä vuosia barbeilla lähes päivittäin, mutten kertaakaan verrannut itseäni tai aikuisia naisia barbienukkeihin. Jos olisin asiaa viitsinyt ajatella, niin tuskin olisin löytänyt paljoakaan yhtäläisyyksiä elävän ihmisen ja nuken väliltä. Pitäisihän legoukkojenkin näyttää realistisemmilta vai mitä?
[/quote]
Pitäisi. Suurin osa paloittelusurmista johtuu siitä että ihmisillä on vääristynyt käsitys siitä että toisen ihmisen pään voi niin vain irrottaa ja laittaa sitten takaisin paikoilleen ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Legot ja vapaa kasvatus ovat sen pääasiassa aiheuttaneet.
Varmaan tuon tavallisen barbien. Meillä ei kylläkään ole tyttölapsia, mutta jos olisi niin sen ostaisin. Geenimme ovat hyvät ja tyttö olisi mitä luultavammin muistuttanut enemmän tuota alkuperäistä barbia itsekin, niin kuin sukumme muutkin naiset.
Ehkä jos lapseni olisi enemmän tuon realistisen barbien näköinen, niin ostaisin sitten hänelle semmoisen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 14:02"]
Varmaan tuon tavallisen barbien. Meillä ei kylläkään ole tyttölapsia, mutta jos olisi niin sen ostaisin. Geenimme ovat hyvät ja tyttö olisi mitä luultavammin muistuttanut enemmän tuota alkuperäistä barbia itsekin, niin kuin sukumme muutkin naiset.
Ehkä jos lapseni olisi enemmän tuon realistisen barbien näköinen, niin ostaisin sitten hänelle semmoisen.
[/quote]
Hyvät geenit, jos muistuttaa barbieta? Minusta tuo realismibarbie on itse asiassa aika sporttisen ja hyväkuntoisen näköinen kun taas tavisbarbie on tuollainen luuta ja nahkaa -tyyppi ylipitkine raajoineen.
Voi itse asiassa olla niin, että realistinen barbienukke saisi useamman tytön vertaamaan itseään siihen ja tavoittelemaan samanlaista kroppaa. Kuten moni totesi, ei lapsi välttämättä nykyistä barbia miksikään tavoitteeksi aseta - ehkäpä juuri siksi että se on niin epärealistinen, satuhahmo legoukkeleiden tyyliin. Jos realistisia barbeja lähdetään tekemään, toivottavasti niitä tulee monenlaisia: eri pituisia, levyisiä, rakenteisia.
tästä on jo ketju
http://www.vauva.fi/keskustelu/3833051/ketju/kumman_barbin_sina_ostaisit_tyttarellesi
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:43"]
Itse olin ihan barbiehullu lapsi, mutta en kyllä koskaan ajatellut, että minun kuuluisi näyttää barbielta. Ehkä pienille tytöille voisi antaa vähän enemmän krediittiä ajattelukyvystä, eikä olettaa kaikkien naisten kulkevan jonkun mattelin vartalomallin perässä kuin idiootit?
[/quote]
SAma täällä. Jopa niin, että tykkäsin vain barbeista, nalleista ja mollamaijoista, mutta muista nukeista en ollenkaan. Mulla oli lapsena aina taivas päästä yhteen kyläpaikkaan, missä ompeluun hurahtaneet teinitytöt tekivät lapsivieraita varten vanhoille barbeilleen vaatteita, olin alle kouluikäinen itse.
80-luvulla ei kyllä käynyt mielessäkään, että pitäisi olla yhtä hoikka kuin barbinukke! Me olimme ihmisiä ja barbit olivat berbeja.
Olisikohan kasvatus mennyt vähän enemmän nappiin silloin aiemmin ja meidän vanhemmat taisivat olla jo silloin hieman enemmän sinut itsensä kanssa kuin nykyajan vanhemmat.
Minä myös rakastin lapsena barbeja älyttömästi. En ole koskaan kuvitellutkaan, että minun tulisi näyttää Barbielta enkä ole sitä halunutkaan. Jos lapsi tai nuori kuvittelee, että hänen tulisi olla Barbien näköinen, on vika jossakin muualla, esim. vanhempien tavasta puhua naisten ulkonäöstä. Pelkkä nukke ei sairastuta ketään.
Mun täytyisi varmaan kokea kauheita traumoja tulla läskiksi, kun mulla oli lempinukke iso ja pyöreä mollamaija. Tai haluaako pojat näyttää monstereilta? Holhoaminen alkaa mennä kyllä melkoisen yli....
Molemmat käy, eli riippuu, kumman lapseni haluaa.