Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko lopettaa neuroleptit omin päin?

Vierailija
30.07.2020 |

Olen lihonut 10 kg abilify maintenalla puolessa vuodessa. Ei kestäisi lihoa enää enempää. Enhän ole pakkohoidossa, joten miksi minua pakotetaan piikille? Mitä seurauksia tulee, jos vain päätän olla ottamatta piikitystä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä valitettavasti itse aina tiedä sillä kaikilla ei ole sairauden tuntua itsellään. Tämän tiedän ja sen ovat hoitajatkin kertoneet sillä lähi piirissäni on kyseistä sairautta sairastava ihminen. Mutta kyllä neuroleptit lihottaa ja  jos lihominen on noinkin paljon se on yksi syy kokeilla jotain toista lääkettä. Tietysti vois laitaa vaikka kuukauden ylös paperille niitä syömisiä ja kalorimääriä ja sitten hoitajan tai lääkärin kanssa miettiä asiaa, ja itsekin näkisi lihottaako se ruoka vai lääke.

Tottakai se on ruoka joka lihottaa. Nuo hullun lääkkeet tekee valtavan ruokahalun. Itsekin söin varmaan 5000 cal päivässä kun oli olantzapiinit joskus 10v sitten käytössä. Pois vain lääkkeet niin laihtuu normaaliksi. M38

Vierailija
22/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abilifyllä on todella pitkä puoliintumisaika. Oireet alkaa noin kolmen viikon päästä kun lääkkeen on lopettanut, jos tulee.Eikä se lääkäri tosiaankaan tiedä tarvitsetko sitä lääkettä koko elämäsi vai ei, vaikka ne sitä asiakkaalle sanookin ja pelottelee minkä kerkeää. Minulla on 10 vuotta antipsykoottien ja masennuslääkkeen lopetuksesta ja vieläkään ei ole tullut mitään millä lääkäri uhkaili. Nukkumiseen otin viime talvena 3kk hyvin pienellä annoksella jotain masennuslääkettä ja oli taas tutut pöhinät päässä, yölliset kauhukohtaukset ja mikään määrää ruokaa ei riittänyt. Painoa ehti tulla 5kg kunnes lopetin. Kyllä nämä lääkärit tykkää tehdä näillä lääkkeillä mielenterveysongelmia, jos niiden vain sallii syöttää mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on jo injektiona se lääkitys, koska et ole suostunut käyttämään suun kautta otettavaa Abilifytä (kenellekään ei muuten injektiota määrätä)... Ja nyt mietit, voiko injektion lopettaa. Joo ei.

Minulla on Zypadhera eli olantsapiini injektio ja ihan omasta tahdosta.