Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston virkailijan puhelinhaastattelu oli pelkkää uhkailua karensseilla ja muilla toimenpiteillä, mielipiteideni lyttäämistä ja lannistamista

Vierailija
30.07.2020 |

Virkailija tuntui tietävän kaiken paremmin kuin minä. Mielestään tekniikan maisterille on hyödyllistä olla puoli-ilmaisena pyöränkorjaajana tai vastaavana kuin etsiä aktiivisesti oman alansa töitä ja etsiä mahdollisia lisäkoulutusmahdollisuuksia jotka parantavat hakijan työllistymismahdollisuuksia. Oli kyllä melkoinen tyranni ja uhkailija. Pitää varmasti kaikkia työttömiä yhtenäisenä massana. Vartiaisen opissa luultavasti ollut. Mikähän noiden koulutus on kun ovat olevinaan niin tietäväisiä tuntemattoman ihmisen tilanteesta ja hänen tarpeistaan? Vieläkin puistattaa tuo puhelu.

Kommentit (375)

Vierailija
41/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiset saunan taakse!!!

Vierailija
42/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä sä ehdit sen pyöränkorjauksenkin jälkeen lähetellä niitä työhakemuksia. 😉 Mutta ongelma taitaa olla siinä että mieluummin lusii sohvalla ja väittää työnhakua kokopäiväduuniksi kuin että menisi oikeasti niihin töihin mitä nyt sattuu ensimmäisenä saamaan. Ei työkkärin tehtävä ole kysellä että haluisko herranterttu mennä tänne töihin, ai ei, no ei se haittaa. 🤦‍♀️ Peiliin katsomisen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat saada provikkapalkkaa noista höpökursseille ja orjatyöhön jallitettavista.

Tämä on itse asiassa, ja ikävä kyllä, totta

Vierailija
44/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kyllä sä ehdit sen pyöränkorjauksenkin jälkeen lähetellä niitä työhakemuksia. 😉 Mutta ongelma taitaa olla siinä että mieluummin lusii sohvalla ja väittää työnhakua kokopäiväduuniksi kuin että menisi oikeasti niihin töihin mitä nyt sattuu ensimmäisenä saamaan. Ei työkkärin tehtävä ole kysellä että haluisko herranterttu mennä tänne töihin, ai ei, no ei se haittaa. 🤦‍♀️ Peiliin katsomisen paikka.

idiootti

Vierailija
45/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksihan niiden mielestä pitäisi mennä tekemään hommia työhön, johon on hankkinut vuosien koulutuksen. "Kun olisi tämmöinen työkokeilumahdollisuus..." Sori, ei käy, mä en tee ilmaiseksi sitä, mihin olen vaivalla kouluttautunut ja jo työkokemusta hankkinut.

Työkokeilu ei ole ilmaista työtä. Vain työtön kuvittelee, että siinä mennään tekemään töitä. Menet katsomaan, mitä osaat ja mihin tarvitset lisäosaamista.

Vierailija
46/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kurja olo työkkärin puhelusta. Olen osa-aikatyössä ollut kohta vuoden, tuon puhelun aikaan olin ollut puoli vuotta. Kokoaikatyötä etsien, mutta hyvilläni kuitenkin että on edes se osa-aikainen duuni. Kunnes tuli tuo puoli tuntia kestänyt painostava puhelu jonka aikana virkailija antoi ymmärtää, että ihan yks pskanhailee ja turha tuollainen pienituntinen työ.

Niin ne tekee.Siellä voi olla soittajana tyyppi jolla ei ole koulutusta,antavat tehtäväksi saada mahd.monta

työnhakijaa ihan mihin vaan töihin,saavat siitä jotakkin bonusta?näin oon kuullut.Hoida asiat nettisivun kautta niin ei tarvitse kuunnella epäasiallisuuksia.Ota heti soittajan nimi talteen ja tee ilmoitus eteenpäin. Nauhoita puhelu jos muu ei auta.Netti paras on ainakin kirjallisena tiedot.

Ei saa bonuksia, mutta tietylle määrälle (noin 800 asiakasta) pitää soittaa kerran 3 kuukauden aikana. Se tarkoittaa sitä, että päivässä puhelimitse pitää keskustella noin 12 asiakkaan kanssa ja lisäksi joutuu soittamaan noin 20:lle, jotka eivät vastaa puhelimeen.

Kannattaa tehdä ilmoitus, että soittaja päättäväisesti painostaa hakemaan töitä. Se kun sattuu olemaan sen virkailijan työtä.

Mutta työttömällä ei ole velvollisuutta vastata puheluun. Jos on asiaa, lähettävät kirjeen. Eli joutuvat tapaaman henkilökohtaisesti sen kyykyttämänsä ihmisraunion. Siksi suosivatkin puhelinhaastatteluja nykyään.

Vierailija
47/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat saada provikkapalkkaa noista höpökursseille ja orjatyöhön jallitettavista.

Eivät saa.

Onneksi tilanne muuttuu ensi vuoden alussa, kun pitkäaikaistyöttömät siirtyvät kuntien vastuulle ja siellä on tulosvastuu ihan toista luokkaa kuin työkkärin puolella. Työkkärissä kun tavoite on saada asiakas töihin, kunnan puolella tarkoitus on saada pitkäaikaistyötön kokeiluun, kuntouttavaan työtoimintaan tai pajalle. Ja jokaiselle tulee kutsu johonkin näistä. Karenssin uhalla.

Vierailija
48/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksihan niiden mielestä pitäisi mennä tekemään hommia työhön, johon on hankkinut vuosien koulutuksen. "Kun olisi tämmöinen työkokeilumahdollisuus..." Sori, ei käy, mä en tee ilmaiseksi sitä, mihin olen vaivalla kouluttautunut ja jo työkokemusta hankkinut.

Työkokeilu ei ole ilmaista työtä. Vain työtön kuvittelee, että siinä mennään tekemään töitä. Menet katsomaan, mitä osaat ja mihin tarvitset lisäosaamista.

Sanotaan että työnhakija on vaikkapa kokki, tutkinto hankittu nykyaikana ja työkokemusta muutama vuosi. Mihin kyseinen ihminen tarvitsee työkokeilua? Jos työpaikalla on vaikka erilainen kattila kuin parissa edellisessä työssä? 😂

Vierailija
49/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kurja olo työkkärin puhelusta. Olen osa-aikatyössä ollut kohta vuoden, tuon puhelun aikaan olin ollut puoli vuotta. Kokoaikatyötä etsien, mutta hyvilläni kuitenkin että on edes se osa-aikainen duuni. Kunnes tuli tuo puoli tuntia kestänyt painostava puhelu jonka aikana virkailija antoi ymmärtää, että ihan yks pskanhailee ja turha tuollainen pienituntinen työ.

Niin ne tekee.Siellä voi olla soittajana tyyppi jolla ei ole koulutusta,antavat tehtäväksi saada mahd.monta

työnhakijaa ihan mihin vaan töihin,saavat siitä jotakkin bonusta?näin oon kuullut.Hoida asiat nettisivun kautta niin ei tarvitse kuunnella epäasiallisuuksia.Ota heti soittajan nimi talteen ja tee ilmoitus eteenpäin. Nauhoita puhelu jos muu ei auta.Netti paras on ainakin kirjallisena tiedot.

Ei saa bonuksia, mutta tietylle määrälle (noin 800 asiakasta) pitää soittaa kerran 3 kuukauden aikana. Se tarkoittaa sitä, että päivässä puhelimitse pitää keskustella noin 12 asiakkaan kanssa ja lisäksi joutuu soittamaan noin 20:lle, jotka eivät vastaa puhelimeen.

Kannattaa tehdä ilmoitus, että soittaja päättäväisesti painostaa hakemaan töitä. Se kun sattuu olemaan sen virkailijan työtä.

Voi kultapieni, kun ensin pitää olla sellaisia avoimia työpaikkoja, joita voi realistisesti hakea. Lähihoitaja ei voi hakea suutariksi ja päinvastoin. 

Vierailija
50/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vit.ttaa kun haluaisin saada osa-aikaisen työn ja työkkäri pakottaa hakemaan kokoaikaisia. En edes tarvitse isoja tuloja tullakseni toimeen (en hae lisäksi tukia).

Minullekin eräs osa-aikatyöläinen sanoi että hänelle sopii nämä tunnit aivan loistavasti omaan elämään kun on pienet lapset ja harrastukset, kilpailut ym mutta TE-virkailija pakottaa hakemaan kokopäivätyötä.

Vierailija
51/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa.

Onneksi tilanne muuttuu ensi vuoden alussa, kun pitkäaikaistyöttömät siirtyvät kuntien vastuulle ja siellä on tulosvastuu ihan toista luokkaa kuin työkkärin puolella. Työkkärissä kun tavoite on saada asiakas töihin, kunnan puolella tarkoitus on saada pitkäaikaistyötön kokeiluun, kuntouttavaan työtoimintaan tai pajalle. Ja jokaiselle tulee kutsu johonkin näistä. Karenssin uhalla.

Tyhmä ratkaisu. Nykyään kunnat maksaa 50% pitkäaikaistyöttömän etuuksista, mutta 100% karenssilla olijan toimeentulotuesta. Kuntien kannattaa makuuttaa niitä työkkärin listoilla eikä pakottaa karenssiin: 50% säästö kuntien työttömyysmenoihin pitkäaikaisten osalta.

Vierailija
52/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että työnhakija on vaikkapa kokki, tutkinto hankittu nykyaikana ja työkokemusta muutama vuosi. Mihin kyseinen ihminen tarvitsee työkokeilua? Jos työpaikalla on vaikka erilainen kattila kuin parissa edellisessä työssä? 😂

Moni työkokeilija on kertonut että ei siellä todellakaan olla katselemassa mitään vaan tehdään täysipainoisesti töitä, usein jopa yksin  vastaten koko toiminnasta. Ihan rehellistä härskiä ammattilaisen hyväksikäyttöä.

Vierailija
53/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa alapeukuttajat, mitä lain mukaan työkokeilu pitää sisällään. Ei siis mitään omaa kuvitelmaa, vaan ihan suoraa laista katsotte ja mielellään vielä perusteluistakin. Ilmaista työtä ei mainita missään.

Vierailija
54/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työkokeilija on kertonut että ei siellä todellakaan olla katselemassa mitään vaan tehdään täysipainoisesti töitä, usein jopa yksin  vastaten koko toiminnasta. Ihan rehellistä härskiä ammattilaisen hyväksikäyttöä.

Moni työkokeilija ei ole koskaan lukenut allekirjoittamaansa sopimusta tai edes vaivautunut vilkaisemaan laista, mistä on kyse. Töitä EI tarvitse tehdä eikä työkokeilija ole vastuussa muusta kuin siitä, että ei aiheuta vahinkoa. Kokeilijalla on ohjaaja, yksin ei tarvitse olla. Ellei sitten ole niitä työkokeilijoita, jotka kuvittelevat olevansa palkattomalla koeajalla ja siihenhän työkokeilua ei saa käyttää!

Vierailija
55/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa.

Tyhmä ratkaisu. Nykyään kunnat maksaa 50% pitkäaikaistyöttömän etuuksista, mutta 100% karenssilla olijan toimeentulotuesta. Kuntien kannattaa makuuttaa niitä työkkärin listoilla eikä pakottaa karenssiin: 50% säästö kuntien työttömyysmenoihin pitkäaikaisten osalta.

Mistä keksit, että karenssin aikana saadaan aina toimeentulotukea?

Vierailija
56/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku teistä vastata, että miksi työtön korkeasti koulutettu ei voi mennä ns. huonompiin hommiin siksi aikaa että saa niitä oman alan töitä? Apkin on kuitenkin jonkun aikaa jo työttömänä tainnut olla.

Mieluumminko ollaan pienellä päivärahalla kuin saisi edes jotain työkokemusta, palkkaa ja kerryttäisi eläkettä? En halua mitenkään pilkata mutta oikeasti ihmetyttää tämä ajatusmaailma.

Ja jos olisi edes jossain töissä niin pääsisipä eroon noista virkailijoista joita niin näytetään inhoavan..

Vierailija
57/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vit.ttaa kun haluaisin saada osa-aikaisen työn ja työkkäri pakottaa hakemaan kokoaikaisia. En edes tarvitse isoja tuloja tullakseni toimeen (en hae lisäksi tukia).

Minullekin eräs osa-aikatyöläinen sanoi että hänelle sopii nämä tunnit aivan loistavasti omaan elämään kun on pienet lapset ja harrastukset, kilpailut ym mutta TE-virkailija pakottaa hakemaan kokopäivätyötä.

Ei TE-virkailija pakota. Mutta jos ei hae kokoaikatyötä, ei ole oikeutettu työttömyysetuuteen.

Minusta olisi parempi, että virkailija ei kertoisi etuudesta, jos se kerran koetaan pakottamiseksi.

Vierailija
58/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultapieni, kun ensin pitää olla sellaisia avoimia työpaikkoja, joita voi realistisesti hakea. Lähihoitaja ei voi hakea suutariksi ja päinvastoin. 

Olen samaa mieltä. Jos ei ole sopivia työpaikkoja haettavaksi, niin poistetaan työttömyysetuus siihen asti, että on hankkinut uuden ammatin tai muuttanut töiden perässä. Turhauttavaa olettaa, että joku reikäkorttilävistäjä saa etuutta, vaikka töitä ei tule koskaan olemaan.

Vierailija
59/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa.

Mistä keksit, että karenssin aikana saadaan aina toimeentulotukea?

Laki toimenetulotuesta.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412

Vierailija
60/375 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa enää mihinkään työkkärin, kelan, sossun jne. puheluihin, jos tulee joku 4,65% leikkuri niin siinä tulee. En jaksa enää stressata tai miettiä asiaa.

Mielummin leikkaan käden irti lusikalla kuin olen enää missään tekemisissä näiden paskaviranomaisten kanssa. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee järkevämpi systeemi jossa olemassaoloaan ei tarvitse anoa joltain 80äo sosiopaatilta.

"4,65%"

Aktiiivimalli loppui jo. Nyt on vuosi 2020. Niskoittelusta sun tukia voidaan kyllä leikata, mutta se on enemmän kuin tuo.

Niskoittelusta? Oletko nyt ihan varma :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä