Olohuoneen katon maalaus, kun katossa on kaksi tasoa.
Ajattelin ensin maalata puun värisen katon vaan valkoiseksi, mutta sitten ajattelin että pitäisikö se keskellä oleva matalammalla oleva osa maalata eri värillä kuin reunat? Reunoilla on laudat laitettu eripäin, eli sillai jotain puolen metrin laudanpätkiä, ja sit on se "korotus" siinä on koristelista, ja katon keskiosa on tavallisesti pitkittäin olevia lautoja, huoneen pitkän seinän mukaisesti. En nyt näköjään osaa oikein selittää kun en ole mikään hyvä sisustaja. Mutta jos joku ymmärtää mitä tarkoitan, neuvokaa, tuleeko parempi jos laittaa keskelle tummempaa tai vaaleampaa kuin reunoille?
Kommentit (4)
Joo, pitää ottaa joskus asiaksi, on vielä seiniäkin mitä pitää maalata, ja yks ongelmallinen seinä tapetoitavana, onneksi lähes kaikki katot oli jo maalattu kun ostettiin tämä.
ap
Yhdellä värillä. Eli kaikki valkoiseksi mieluusti. Muuten näyttää helposti likaiselta tai näytää siltä, että tipahtaa niskaan,
Olettaen, että nyt ihan ymmärsin oikein mitä ja millaista kattoa tarkoitit.
Joo, mä vaan ajattelin että jos on joku juttu mistä en tiedä, että katto näyttäisi korkeammalta jollain värivalinnalla, en tajua miksi tuohon on tuollainen tehty, mun mielestä madaltaa huonetta.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 19:28"]
Joo, mä vaan ajattelin että jos on joku juttu mistä en tiedä, että katto näyttäisi korkeammalta jollain värivalinnalla, en tajua miksi tuohon on tuollainen tehty, mun mielestä madaltaa huonetta.
ap
[/quote]
Kai sen tehneellä on ollut joku idea siihen,. Tosiaan valkoisella laittaisin kokonaan. Tai jos haluat kokeilla muuta niin maalaa se muu osa valkoisella ja sitten teipillä, vaikka laitat sen toisen osan niin näen miltä se suunnilleen näyttäisi.
Olen itse maalannut meillä kaikki katot. Tummunutta ja kellastunutta mäntypaneelia. Ilme todella kirkastui, kun maalasin ne valkoisella. Huoneet vaikuttaa paljon avarimmilta ja tuntuu, että huonekorkeutta tuli lisää.
Tsemppiä ap urakkaan.
t. kakkonen