Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori teinipoika mäkkärissä, tilasi 9 hampurilaista ja juoman!

Vierailija
04.07.2013 |

Olin jonossa toiselle kassalle, kun viereen pölähti lauma nuoria poikia, ensimmäinen aika pitkä ja hoikka poika teki tilauksen, ja ajattelin että jaa, poika tarjoaa kavereilleen myös hampurilaiset, ja jotkut syö jopa kaksi, mutta vähän olin ihmeissäni kun huomasin, että poika tilasikin vain itselleen, muut pojat seisoivat rahat kourassa odottamassa tilausvuoroaan.

Mulla on jo aikuinen tytär, ja kaksi nelivuotiasta poikaa, ja vaikka tiedän että kasvavat pojat syö paljon, hirvittää se ruokamäärä mitä pitää kymmenen vuoden päästä kaupasta kotiin kantaa, mieskin kun on suuriruokainen. Nyt pojat eivät syö kuin korkeintaan puolet lasten hampurilaisateriasta, mulle riittää myös sama määrä ruokaa (lasten ateria) vaikka olen yli 130kg ja 172cm pitkä. Mies ja tytär (hoikka) syövät sitten kunnon isommat ateriat.

Kuinka paljon teinipojat oikein oikeasti syö? Syövätkö kotiruuan lisäksi vielä kaupungilla kavereiden kanssa?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:04"]Kyllä minä olen reilu kymmenen vuotta sitten kerännyt viimeksi kiloja n. 30, ihan vaan suklaata napostelemalla pitkin päivää. En edes muista koska viimeksi on mäkkäriruokaa syöty, minä otin itselleni sellaisen grillattua kanaa sisältävän wrapin, limua en jaksanut juoda kuin puolet, ja ranskalaisia vain muutaman, otin sen ison annoksen sen takia kun sai niitä laseja. Syödään noutoruokaa ehkä kerran kuussa, yleensä pitsaa, kotipitsan pitsasta syön parhaimmillaankin reilu puolet. Kyllä näitä kiloja on yllättävän helppo pitää yllä, ei tarvi kuin suklaata syödä päivittäin 100-200g. [/quote] Hmm... jos sadassa grammassa suklaata on noin 550 kcal niin laskelmieni mukaan sinulle jää vielä noin 950 kcal käytettäväksi. Saat aika monta keittolautasellista vetää, jotta tuo määrä ylittyy. En tiedä juuri sinun energiantarvettasi mutta eikös se yleensä ole sen 2000 kcal päivässä ja minun laskelmassani vain 1500. Siispä taidat syödä "vähän" jotain muutakin kuin 100-200 g suklaata päivittäin.

[/quote]

Joo, nimenomaan vähän syön muutakin. Tänään olen syönyt aamulla jugurttia, lounaaksi kaksi makupalaa ja suklaapatukka, kun tulin töistä muut söi ruokaa, minä en, minä söin kaksi makupalaa ja kaksi pientä pyöreää näkkäriä joiden päällä oli vähän voita, siivu juustoa ja leikkelettä, ja lasillinen rasvatonta maitoa. Nyt on maha täynnä, katsoin netistä pari jaksoa Suurin Pudottajaa, nyt laitan pyykkikoneen päälle ja menen vähän huilaamaan kun on niin väsy, valvon aina liian myöhään ja yöllä ei saa nukuttua tarpeeksi, en aio nukkua tähän aikaan, vaan lepuutan hetken, piristyn sitten taas myöhemmin. Kun lapset saa vihdoin nukkumaan, katson telkkaria ja syön varmasti ainakin yhden suklaapatukan, luultavamin kaksi. Tälläisiä nämä mun päivät on, onneksi tuosta näkkäristä tuli vähän kuitua, kasviksia tai hedelmiä ei ole tullut syötyä, jos ei lasketa niitä marjoja mitä on jugurtin seassa.

ap

Vierailija
102/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 11 vuotias urheileva ja se vetäisee 5 hampurilaista kepeästi tai 20 kananugettia. Ranskalaisia ei ollenkaan. Enpä uskalla kuvitella mitä hän syö teininä. Lapseni on ikänsä tehnyt tapiota buffetpaikoille. Ruokamäärät ovat meillä verrannollisia treenimääriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että asia minulle kuuluisi. Mutta mikset ap syö kunnon ruokaa vaan jotain jogurtteja ja makupaloja ja suklaapatukoita?

Vierailija
104/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että kukaan ei ihmettele sitä että laihat ihmiset mättää järkyttäviä määriä ruokaa lihomatta, mutta jos lihava ei syö kilotolkulla mitään, niin sen täytyy valehdella vähintään itselleen... Ihmiset ovat yksilöitä. Mulla esim. paino vaihtelee vuodenaikojen mukaan jopa 10kg, ja vuorokaudessakin kilon pari. Viime talvena painoin pahimmillaan jo 140kg ja kesällä kävin puntarilla niin näyttikin n. 10kg vähemmän, ja ihan samalla tavalla olen koko ajan syönyt suklaata ja jugurttia, kesällä teen pihatöitä jonkin verran, mutta en läheskään päivittäin, tai edes viikottain.

ap

Vierailija
105/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:19"]

Ei sillä, että asia minulle kuuluisi. Mutta mikset ap syö kunnon ruokaa vaan jotain jogurtteja ja makupaloja ja suklaapatukoita?

[/quote]

Ne on vaan jotenkin helppoja syödä kun on väsynyt, purkki auki ja lusikalla naamariin, ei tarvi edes pureskella, ja suklaasta tulee hyvä mieli. Tietysti se on selvä että kun sokerista syö, niin ei oikein aina kunnon ruokaa tee mieli, minä syön kunnon ruokaa vaan jos se on jotain mun lempparia, eilen otin yhden perunan ja jauhelihakastiketta, ja vähän punajuurisalaattia, tänään oli perunaa ja lihamureketta, en syönyt, ei houkuttanut yhtään..

ap

Vierailija
106/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ruokailutottumukset kuvittelet siirtäväsi lapsillesi, ap? Luuletko, että he oppivat syömään kunnolla, kun äiti aina napostelee vain makealla, eikä syö oikeaa ruokaa? Sitä lemppariruuankin käsitettä kannattaisi varmaan yrittää vähän laajentaa... Jos peruna ja jauhelihakastike on lempparia, mutta periaatteessa samat aineosat, mutta jauheliha murekkeen muodossa ei maistukaan?

Vierailija
107/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:19"]

[/quote]

Ne on vaan jotenkin helppoja syödä kun on väsynyt, purkki auki ja lusikalla naamariin, ei tarvi edes pureskella, ja suklaasta tulee hyvä mieli. Tietysti se on selvä että kun sokerista syö, niin ei oikein aina kunnon ruokaa tee mieli, minä syön kunnon ruokaa vaan jos se on jotain mun lempparia, eilen otin yhden perunan ja jauhelihakastiketta, ja vähän punajuurisalaattia, tänään oli perunaa ja lihamureketta, en syönyt, ei houkuttanut yhtään..

ap

[/quote]

*kop kop* kuka siellä? Kuolema, ennenaikainen kuolemahan täällä!

Vierailija
108/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:23"]ja suklaasta tulee hyvä mieli[/quote]

Toi on kierre, joka ruokkii itseään. Epäsäännöllisen ja runsaasti sokeria sisältävän ruuan takia sua alkaa väsyttää ja mieliala laskee, kun sokerit romahtaa alas, ja uusi satsi jotain sokeripistoista nostaa verensokeria taas äkillisesti, ja mieliala nousee siinä mukana, laskeakseen taas verensokerin mukana...

Jos saat kierteen katkaistua, mieliteot kyllä loppuu tai ainakin vähenee huimasti. Kieltäymistä alussa helpottanee se ajatus, että sokeri ei itseasiassa aiheuta sulle hyvää mieltä, vaan ikävän olon, joka saa kaipaamaan sitä suklaata. Vähän niin kuin tupakoitsija kuvittelee tarvitsevansa röökin poistamaan stressiä - stressiä joka itseasiassa on sen tupakan aiheuttamaa, ja jota ei olisi jos ei polttaisi... Riippuvuudet on siitä veikeitä, että ihminen oikeastaan himoitsee jotai, joka saa ensin aikaan huonon olon ja sitten hetkellisen helpotuksen jne. :)

Vierailija
109/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tyhmä

Vierailija
110/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:32"]

Millaiset ruokailutottumukset kuvittelet siirtäväsi lapsillesi, ap? Luuletko, että he oppivat syömään kunnolla, kun äiti aina napostelee vain makealla, eikä syö oikeaa ruokaa? Sitä lemppariruuankin käsitettä kannattaisi varmaan yrittää vähän laajentaa... Jos peruna ja jauhelihakastike on lempparia, mutta periaatteessa samat aineosat, mutta jauheliha murekkeen muodossa ei maistukaan?

[/quote]

En kuvittele mitään. Esikoinen on jo aikuinen ja hoikka, syö normaalisti, nuorimmaiset syö kyllä liikaa makeaa, mutta syövät kyllä normaalisti. Kaipa ottavat isästäänkin jotain mallia.

ap

Vierailija
111/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:23"]ja suklaasta tulee hyvä mieli[/quote]

Toi on kierre, joka ruokkii itseään. Epäsäännöllisen ja runsaasti sokeria sisältävän ruuan takia sua alkaa väsyttää ja mieliala laskee, kun sokerit romahtaa alas, ja uusi satsi jotain sokeripistoista nostaa verensokeria taas äkillisesti, ja mieliala nousee siinä mukana, laskeakseen taas verensokerin mukana...

Jos saat kierteen katkaistua, mieliteot kyllä loppuu tai ainakin vähenee huimasti. Kieltäymistä alussa helpottanee se ajatus, että sokeri ei itseasiassa aiheuta sulle hyvää mieltä, vaan ikävän olon, joka saa kaipaamaan sitä suklaata. Vähän niin kuin tupakoitsija kuvittelee tarvitsevansa röökin poistamaan stressiä - stressiä joka itseasiassa on sen tupakan aiheuttamaa, ja jota ei olisi jos ei polttaisi... Riippuvuudet on siitä veikeitä, että ihminen oikeastaan himoitsee jotai, joka saa ensin aikaan huonon olon ja sitten hetkellisen helpotuksen jne. :)

[/quote]

Tuo on varmasti totta. Olen kyllä huomannut itsessäni addiktioalttiuden, siksi en juokaan alkoholia, kahvia tms. tai polta tupakkaa, lääkkeitäkin välttelen. Isäni on alkoholisti, ja häneltä kysyin tässä taannoin, että onko se kännissä olo muka niin kivaa, ja hän vastasi että on, vaikka ei se periaatteessa ole sen kaiken arvoista mitä hän on elämässään menettänyt viinan takia. Minä en saa mitään kiksejä alkoholista, ja se on vaikea ymmärtää miksi sitä joku viitsii juoda, pahaahan se on ja tulee lähinnä paha olo, sama juttu tupakassa, mutta ymmärrän sen että ihmisillä on omat addiktionsa ja jokaisesta on vaikea pyristellä irti.

ap

Vierailija
112/128 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun addiktiosi olisi pitkälle hoidettavissa sillä, että alkaisit lisätä syömisiisi sitä terveellisempää materiaalia. Aloittaisit vaikka hedelmistä tai mikä nyt helpoiten alas menee, mikä on edes suunnilleen oikeaa ruokaa. Mistä johtuu, ettet tee niin? Onko se pieniruokaisuus jotain katumusharjoitusta? Eli samaan aikaan kieltäydyt ruuasta ja olet vapaasti hillitön, ja nämä tasapainottavat toisensa jotenkin mystisesti? Mutta jos opettelet syömään kasviksia, voit jatkaa ihan kuin nytkin, mutta verensokeri alkaa jo tasapainottua ja saat ravintoaineita ja väsymys alkaa kevetä.

Miten perhe suhtautuu syömiseesi?

Vierailija
113/128 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:02"]

Siis häh? Tilasi vain YHDEN juoman?

[/quote]

Tämä on kyllä hauskin vastaus :D

Vierailija
114/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne mäkkärin hampparit on naurettavan pieniä. Yhdestä tulee vain vihaseks.

Vierailija
115/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilevat pitkat normaalipainoiset teinipojat syo noita hampurilaisia ihan valipaloina.

Vierailija
116/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia hampurilaisia olivat? Jos olivat niitä euron juustoja, niin kyllähän niitä nyt menee. Mistä tiedät, vaikka pojilla olisi ollut kilpailu pystyssä kuka syö eniten?

Vierailija
117/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne pieniä, mutta silti, järkyttävä läjä tulee 9 kpl.

ap

Vierailija
118/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät paljon ja urheilija teinit vasta syökin. Mun pojat 9  ja 11v. niin esikoinen kyllä syö paljon. Kuuleman mukaan ruoka menee niin paljon, että se kustantaminen tulee todella kalliiksi. Sitten laitetaan kaikki raha ruokaan. Kasvuun menee se ruoka.

Vierailija
119/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 19:03"]

Minkä kokoisia hampurilaisia olivat? Jos olivat niitä euron juustoja, niin kyllähän niitä nyt menee. Mistä tiedät, vaikka pojilla olisi ollut kilpailu pystyssä kuka syö eniten?

Joo, euron juustoja, ja näytti että oli ihan normaali "välipala" aika, eivät puhuneet mitään keskenään.

ap

[/quote]

Vierailija
120/128 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun teini syö euron juustoja neljä kerrallaan. On 190 cm ja painaa 80 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi