Nuori teinipoika mäkkärissä, tilasi 9 hampurilaista ja juoman!
Olin jonossa toiselle kassalle, kun viereen pölähti lauma nuoria poikia, ensimmäinen aika pitkä ja hoikka poika teki tilauksen, ja ajattelin että jaa, poika tarjoaa kavereilleen myös hampurilaiset, ja jotkut syö jopa kaksi, mutta vähän olin ihmeissäni kun huomasin, että poika tilasikin vain itselleen, muut pojat seisoivat rahat kourassa odottamassa tilausvuoroaan.
Mulla on jo aikuinen tytär, ja kaksi nelivuotiasta poikaa, ja vaikka tiedän että kasvavat pojat syö paljon, hirvittää se ruokamäärä mitä pitää kymmenen vuoden päästä kaupasta kotiin kantaa, mieskin kun on suuriruokainen. Nyt pojat eivät syö kuin korkeintaan puolet lasten hampurilaisateriasta, mulle riittää myös sama määrä ruokaa (lasten ateria) vaikka olen yli 130kg ja 172cm pitkä. Mies ja tytär (hoikka) syövät sitten kunnon isommat ateriat.
Kuinka paljon teinipojat oikein oikeasti syö? Syövätkö kotiruuan lisäksi vielä kaupungilla kavereiden kanssa?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:04"] Kyllä minä olen reilu kymmenen vuotta sitten kerännyt viimeksi kiloja n. 30, ihan vaan suklaata napostelemalla pitkin päivää. En edes muista koska viimeksi on mäkkäriruokaa syöty, minä otin itselleni sellaisen grillattua kanaa sisältävän wrapin, limua en jaksanut juoda kuin puolet, ja ranskalaisia vain muutaman, otin sen ison annoksen sen takia kun sai niitä laseja. Syödään noutoruokaa ehkä kerran kuussa, yleensä pitsaa, kotipitsan pitsasta syön parhaimmillaankin reilu puolet. Kyllä näitä kiloja on yllättävän helppo pitää yllä, ei tarvi kuin suklaata syödä päivittäin 100-200g. [/quote] Joopajoo... Pakko kommentoida vaikka meneekin asian vierestä. Mä syön lähes joka päivä ainakin yhden suklaapatukan, ja usein tulee ostettua se levykin jonka syön useimmiten yhden päivän aikana. Olen normaalipainoinen, mutta muuten syönkin oikeastaan vain salaatteja ja keittoja ja juon kahvia. Eli pakko sanoa että saa siihen 130kg ylläpitämiseen syödä jotain muutakin hiukan liikaa :D [/quote] No, sun pitää tulla katsomaan mitä mä syön, jugurttia aamupalaksi, korkeintaan kerran päivässä pieni määrä jotain oikeaa ruokaa, illalla ehkä vielä jugurttia, ja sitten sitä suklaata. Leipää syön aina joskus, välillä menee kuukausia etten syö palaakaan leipää, kahvia en juo, joten pullaakaan ei meidän taloudesta löydy kovin usein, ne kun tuppaa jäädä syömättä, keksejä syön joskus, jos niitä tulee ostettua, tulee myös syötyä. Jäätelöä syön joskus myös kausittain, yleensä kesällä, mutta en paria tuuttia enempää päivän mittaan. Sipsejä syön joskus, mutta en pysty niin suolaisia syömään kovin paljon kerralla, pussi kestää kauan, ja loput menee roskiin. Limua tai mehua juon lasillisen tai kaksi päivän mittaan, vettä ei tule vaan juotua vaikka pitäisi. Sitä on moni ihmetellyt miten mä pidän nää kiloni, mutta en kai sitten kuluta paljoa yli 2000 kaloria joka menee ihan hengissä pysymiseen. ap [/quote] Ärsyttää tälläset itseänsä huijaavat, jotka väittää syövänsä kuin pikkulapset, mutta painoa monta kymmentä kiloa liikaa. Olkaa rehellisesti ylipainoisia nakin mussuttajia. Ei se ylipaino ole yhtään sen parempi, tulee se kotiruokaa tai mäkkiruokaa syömällä.
[/quote]
Mua ärsyttää tuollaiset jotka väittää että minä en voi olla lihava kun en mätä ruokaa kilotolkulla ja litratolkulla. Minähän tuossakin kerroin että kuinka epäterveellisesti syön, ei se määrä vaan laatu. Ja moni muu asia vaikuttaa ihan tutkitusti, stressi, unettomuus, masennus...
ap
AP, paljolti tosta sun olostas voi johtua myös siitä että et juo vettä. Alapa juomaan vettä niin huomaat eron!!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:56"]
Mun luokkakaveri vetäs ruokkiksella hesassa kymmenen hampurilaista ja juoman, olin mukana, kun en muuten olisi uskonut :D Ois kuulemma voinut ottaa vielä muutaman lisää. Mitat sillä noin 165/70 ja poika on. Itselle ei uppoa hampurilaiset jostain syystä, mutta voin vetää pizzerian ison perhepizzan yhdellä istumalla, päälle limsaa, ja sit saman päivän aikana vielä 2x 300g sipsipussia, 2pack sokerillista limsaa, 500g karkkia, muutaman jäätelön, suklaata ja muutaman popparipussin. Noi oli viime lauantain syömiset. Ja olen 16v tyttö, 165/48 :D En oksentele/muutenkaan harrasta mitään syömishäiröilyä, minulta vaan löytyy pohjaton vatsa ja liikun tosi aktiivisesti.
[/quote]
Niin, ja minä en saisi syötyä tuollaista määrää ruokaa vaikka henki siitä riippuisi, siitäkin huolimatta että olen näin lihava, perhepitsasta syön parhaimmillaankin neljäsosan jos on oikein kova nälkä, mies syö puolet, ja pojat puoliksi sitten loput.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 18:59"]
Olin jonossa toiselle kassalle, kun viereen pölähti lauma nuoria poikia, ensimmäinen aika pitkä ja hoikka poika teki tilauksen, ja ajattelin että jaa, poika tarjoaa kavereilleen myös hampurilaiset, ja jotkut syö jopa kaksi, mutta vähän olin ihmeissäni kun huomasin, että poika tilasikin vain itselleen, muut pojat seisoivat rahat kourassa odottamassa tilausvuoroaan.
Mulla on jo aikuinen tytär, ja kaksi nelivuotiasta poikaa, ja vaikka tiedän että kasvavat pojat syö paljon, hirvittää se ruokamäärä mitä pitää kymmenen vuoden päästä kaupasta kotiin kantaa, mieskin kun on suuriruokainen. Nyt pojat eivät syö kuin korkeintaan puolet lasten hampurilaisateriasta, mulle riittää myös sama määrä ruokaa (lasten ateria) vaikka olen yli 130kg ja 172cm pitkä. Mies ja tytär (hoikka) syövät sitten kunnon isommat ateriat.
Kuinka paljon teinipojat oikein oikeasti syö? Syövätkö kotiruuan lisäksi vielä kaupungilla kavereiden kanssa?
[/quote]
130 kg elopainoa ei ylläpidetä lastenaterialla. Vedät todella paljon kaikkea muuta ruokaa. Tuohon painoon pääsemiseksi sun on pitänyt syödä parit big macit päivässä ja paljon muuta ruokaa. Tosiaan tuon painon ylläpitämiseen pitää syödä valtavasti.
[/quote]
Voi herranjumala! Ikipäivänä en pystyisi isoa hampurilaisateriaa syömään kerralla, jos söisin hampurilaisen, niin ranskalaiset jää syömättä ja suurin osa juomasta. Lastenateria on juuri sopiva, ei montaa ranskalaista jää syömättä. Mikä siinä on että pitää vängätä että paljon pitää syödä, kun ei tarvi, 100g suklaata ja vähän muuta riittää vallan mainiosti. Määrällisesti en syö paljon, en vaan pysty vaikka haluaisinkin.
ap
Niin rupeeppa nainen juomaan sitä vettä..!!!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:04"] Kyllä minä olen reilu kymmenen vuotta sitten kerännyt viimeksi kiloja n. 30, ihan vaan suklaata napostelemalla pitkin päivää. En edes muista koska viimeksi on mäkkäriruokaa syöty, minä otin itselleni sellaisen grillattua kanaa sisältävän wrapin, limua en jaksanut juoda kuin puolet, ja ranskalaisia vain muutaman, otin sen ison annoksen sen takia kun sai niitä laseja. Syödään noutoruokaa ehkä kerran kuussa, yleensä pitsaa, kotipitsan pitsasta syön parhaimmillaankin reilu puolet. Kyllä näitä kiloja on yllättävän helppo pitää yllä, ei tarvi kuin suklaata syödä päivittäin 100-200g. [/quote] Joopajoo... Pakko kommentoida vaikka meneekin asian vierestä. Mä syön lähes joka päivä ainakin yhden suklaapatukan, ja usein tulee ostettua se levykin jonka syön useimmiten yhden päivän aikana. Olen normaalipainoinen, mutta muuten syönkin oikeastaan vain salaatteja ja keittoja ja juon kahvia. Eli pakko sanoa että saa siihen 130kg ylläpitämiseen syödä jotain muutakin hiukan liikaa :D [/quote] No, sun pitää tulla katsomaan mitä mä syön, jugurttia aamupalaksi, korkeintaan kerran päivässä pieni määrä jotain oikeaa ruokaa, illalla ehkä vielä jugurttia, ja sitten sitä suklaata. Leipää syön aina joskus, välillä menee kuukausia etten syö palaakaan leipää, kahvia en juo, joten pullaakaan ei meidän taloudesta löydy kovin usein, ne kun tuppaa jäädä syömättä, keksejä syön joskus, jos niitä tulee ostettua, tulee myös syötyä. Jäätelöä syön joskus myös kausittain, yleensä kesällä, mutta en paria tuuttia enempää päivän mittaan. Sipsejä syön joskus, mutta en pysty niin suolaisia syömään kovin paljon kerralla, pussi kestää kauan, ja loput menee roskiin. Limua tai mehua juon lasillisen tai kaksi päivän mittaan, vettä ei tule vaan juotua vaikka pitäisi. Sitä on moni ihmetellyt miten mä pidän nää kiloni, mutta en kai sitten kuluta paljoa yli 2000 kaloria joka menee ihan hengissä pysymiseen. ap [/quote] Kuulostat ihan siltä bloggari-pipsalta. Toisaalta suklaalevyssä on 1000 kaloria, et ihan uskottavaa, ainakin jos menee pari levyä päivässä. (En muista kuinka monta grammaa yksi levy on, ite kun oon läski ihan annoskokojen takia)
[/quote]
No ei mene paria levyä päivässä, se 200g kyllä saattaa mennä, eli fazerin sininen, tai vaihtoehtoisesti 3-4 n. 50g patukkaa. En ole koskaan Pipsan blogia lukenut, lehdestä luin kun hänestä oli joskus juttu, joten en tiedä onko hänellä samanlaiset huonot ruokailutottumukset kuin minullla.
ap
Kasvavat, urheilevat teinipojat syövät kuin hevoset. Minun äiti on joskus kertonut kuinka hän oli ihan kauhistunut kuinka paljon ruokaa mä lappasin menemään :D Ja ihan normaalipainoinen urheileva nuori miehenalku minä olin, sitä ruokaa ilmeisesti vain menee aika paljon tossa iässä, ite en huomannu mitään ihmeellistä, mutta äiti oli huommanu :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:52"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 18:59"] Olin jonossa toiselle kassalle, kun viereen pölähti lauma nuoria poikia, ensimmäinen aika pitkä ja hoikka poika teki tilauksen, ja ajattelin että jaa, poika tarjoaa kavereilleen myös hampurilaiset, ja jotkut syö jopa kaksi, mutta vähän olin ihmeissäni kun huomasin, että poika tilasikin vain itselleen, muut pojat seisoivat rahat kourassa odottamassa tilausvuoroaan. Mulla on jo aikuinen tytär, ja kaksi nelivuotiasta poikaa, ja vaikka tiedän että kasvavat pojat syö paljon, hirvittää se ruokamäärä mitä pitää kymmenen vuoden päästä kaupasta kotiin kantaa, mieskin kun on suuriruokainen. Nyt pojat eivät syö kuin korkeintaan puolet lasten hampurilaisateriasta, mulle riittää myös sama määrä ruokaa (lasten ateria) vaikka olen yli 130kg ja 172cm pitkä. Mies ja tytär (hoikka) syövät sitten kunnon isommat ateriat. Kuinka paljon teinipojat oikein oikeasti syö? Syövätkö kotiruuan lisäksi vielä kaupungilla kavereiden kanssa? Oma painosi 130kg ja pituus vain 172cm. oot selvästi ylipainoinen. Ei sinun kannattaisi muitten ruoka-annoksia kauheasti ihemtellä kummiski syöt tuplasti kun ne. En usko et päräät lasten aterialla ;) [/quote] No en syö. Mulla on pieni mahalaukku, enkä tykkää ähkystä olosta. Toki joka päivä syön suklaata, mutta en 100g enenpää kerralla, sokerista jugurttia 2-3dl aamupalaksi... tavallista ruokaa syön hyvin vähän. Enkä liiku juurikaan, olen aina uupunut joten mitään ylimääräistä en urheile. ap [/quote] Ja ruokailutottumuksiesi perusteella en ihmettele miksi olet aina uupunut..
[/quote]
En minäkään. Ei vaan tahdo jaksaa millään alkaa esim. karppaamaan, ja suklaaseen on vahva addikti,
ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:56"]Mun luokkakaveri vetäs ruokkiksella hesassa kymmenen hampurilaista ja juoman, olin mukana, kun en muuten olisi uskonut :D Ois kuulemma voinut ottaa vielä muutaman lisää. Mitat sillä noin 165/70 ja poika on. Itselle ei uppoa hampurilaiset jostain syystä, mutta voin vetää pizzerian ison perhepizzan yhdellä istumalla, päälle limsaa, ja sit saman päivän aikana vielä 2x 300g sipsipussia, 2pack sokerillista limsaa, 500g karkkia, muutaman jäätelön, suklaata ja muutaman popparipussin. Noi oli viime lauantain syömiset. Ja olen 16v tyttö, 165/48 :D En oksentele/muutenkaan harrasta mitään syömishäiröilyä, minulta vaan löytyy pohjaton vatsa ja liikun tosi aktiivisesti.
[/quote]
Et pysty. Odotas pari vuotta, saat nopeasti parikytä lisäkiloa tolla menolla.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:27"]
AP, paljolti tosta sun olostas voi johtua myös siitä että et juo vettä. Alapa juomaan vettä niin huomaat eron!!
[/quote]
Joo, totta, mulla on aina ollut se vaikeus, nyt kun pääsin töihin on vesipullo pöydällä, aluksi ei paljoakaan mennyt, mutta tänäänkin meni siitä tupperin puolen litran pullosta jo kaksikolmasosaa. Paha vaan että nyt on kaupat täynnä konvehtirasioita, ne houkuttelee mua aina kauppareissulla, jostain syystä se 350g laatikko menee samaa tahtia melkein kun 200g suklaalevy...
ap
Heh, mulla on vuotta vanhempi veli, ja kun oltiin teinejä niin meillä oli tapana syödä aina koulun jälkeen välipala. Vanhemmat tuli myöhemmin kotiin ja ruoka oli vasta joskus alkuillasta.
Mä söin aina pari leipää ja jugurttia. Veljelläni oli vähän erilainen välipala. Se laittoi joka ikinen päivä isoon kattilaan vettä ja sinne kolme pussillista mama-nuudeleita, pannulle pilkkoi paketillisen nakkeja ja puoli paketillista lihapullia. Sitten se kaatoi kaikki sekaisin SALAATTIKULHOON ja lysähti telkkarin ääreen mättämään herkkuannostaan. :D
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:27"]
Jaa, jännityksellä odotan, milloin mun 5-vuotias poika ryhtyy kunnolla syömään. Nykyisellään hän on niitä, jotka elävät yhdellä puolukalla päivässä.
[/quote]
Meillä myös! Kyllä siunailen täällä tulevaisuutta, vaikka ateisti olenkin. Onneksi on vain yksi, meillä syö hevosetkin vähemmän kuin nuo teiniahmat. Millä ihmeellä nuo on ruokittu ennen vanhaan, kun ne ovat tehneet vielä rankkaa työtä koko päivän?
Söin kerran ravintolassa oman annoksen ja kun kaksi kaveriani eivät juuri syöneet omiaan, vedin nekin ( haaskuuseen ei saa laittaa).
Eilen näin nuoren, varmaankin melkein satakiloisen, naisen mäkkärissä. Tilasi isoimman aterian plussana. Juomaksi otti light kokiksen ja totesi kaverilleen olevansa laihiksella. Pitäisin tätä paljon ongelmallisempana kuin sitä että mitä hoikka ihminen syö.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 20:04"]Kyllä minä olen reilu kymmenen vuotta sitten kerännyt viimeksi kiloja n. 30, ihan vaan suklaata napostelemalla pitkin päivää. En edes muista koska viimeksi on mäkkäriruokaa syöty, minä otin itselleni sellaisen grillattua kanaa sisältävän wrapin, limua en jaksanut juoda kuin puolet, ja ranskalaisia vain muutaman, otin sen ison annoksen sen takia kun sai niitä laseja. Syödään noutoruokaa ehkä kerran kuussa, yleensä pitsaa, kotipitsan pitsasta syön parhaimmillaankin reilu puolet. Kyllä näitä kiloja on yllättävän helppo pitää yllä, ei tarvi kuin suklaata syödä päivittäin 100-200g.
[/quote]
Hmm... jos sadassa grammassa suklaata on noin 550 kcal niin laskelmieni mukaan sinulle jää vielä noin 950 kcal käytettäväksi. Saat aika monta keittolautasellista vetää, jotta tuo määrä ylittyy. En tiedä juuri sinun energiantarvettasi mutta eikös se yleensä ole sen 2000 kcal päivässä ja minun laskelmassani vain 1500. Siispä taidat syödä "vähän" jotain muutakin kuin 100-200 g suklaata päivittäin.
Mun miespä tilasi kerran 60 euron juustoa, siinä teillä olisikin ollut kunmasteltavaa :)
Minun kaverini hoikka nainen tilasi aina teininä jopa kymmenen euron juustoa mäkissä.
Siis häh? Tilasi vain YHDEN juoman?
[/quote]
Jos noi oli tavallisia purilaisia niin mitään ihmeellistä tuossa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:52"]
Oma painosi 130kg ja pituus vain 172cm. oot selvästi ylipainoinen. Ei sinun kannattaisi muitten ruoka-annoksia kauheasti ihemtellä kummiski syöt tuplasti kun ne. En usko et päräät lasten aterialla ;)
[/quote]
No en syö. Mulla on pieni mahalaukku, enkä tykkää ähkystä olosta. Toki joka päivä syön suklaata, mutta en 100g enenpää kerralla, sokerista jugurttia 2-3dl aamupalaksi... tavallista ruokaa syön hyvin vähän. Enkä liiku juurikaan, olen aina uupunut joten mitään ylimääräistä en urheile.
ap
[/quote]
Ja ruokailutottumuksiesi perusteella en ihmettele miksi olet aina uupunut..