Menen naimisiin enoni kanssa...
Kommentit (107)
Miksi? Olette sukua ja jälkeläisillenne tulee tn sisäsiittoisuudesta johtuvia sairauksia. Vai aiotteko jäädä lapsettomiksi?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:48"]
... haluatko kysyä jotain?
[/quote]
sattuisko sulla olemaan hyvää pitsapohjan reseptiä?
[/quote]Valitettavasti ei, suosin valmiita pizzapohjia pakastealtaasta. Suosittelen!
niin varmaan meet :D serkun kanssa sais vielä mennä, mutta enon kanssa naimisiin meneminen on suomessa laitonta..
Missäpäin maailmaa? Suomessa ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:58"]
Miksi? Olette sukua ja jälkeläisillenne tulee tn sisäsiittoisuudesta johtuvia sairauksia. Vai aiotteko jäädä lapsettomiksi?
[/quote]Emme aio tehdä lapsia. Minulla on ennestään kaksi lasta, ja tuleva mieheni ei halua lapsia.
Vapaaehtoisesti vai myytiinkö sut sille? Eli onko kyseessä järjestetty avioliitto vai tykkäätkö vaan sukurutsauksesta?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:59"]
niin varmaan meet :D serkun kanssa sais vielä mennä, mutta enon kanssa naimisiin meneminen on suomessa laitonta..
[/quote]Väärin! Oikeusministeriöltä piti hakea lupaa, mutta se oli ihan läpihuutojuttu.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:00"]
Vapaaehtoisesti vai myytiinkö sut sille? Eli onko kyseessä järjestetty avioliitto vai tykkäätkö vaan sukurutsauksesta?
[/quote]Hääh, ihme kysymyksiä! Tietenkin vapaaehtoisesti, rakastamme toisiamme. Ihan tavallisia suomalaisia ollaan kumpikin.
[/quote]
Naimisiin voi mennä myös pelkästään uskonnollisin rituaalein, kaikki avioliitot eivät välttämättä ole merkitty väestörekisteriin mutta ovat niihn kuuluville henkilöille yhtä arvokkaita.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:01"]
[/quote]Väärin! Oikeusministeriöltä piti hakea lupaa, mutta se oli ihan läpihuutojuttu.
[/quote]
Tuskin!
miksi just enon kanssa naimisiin? häiritseekö sukulaissuhde teitä? miten ympäristö suhtautuu?
[/quote]Emme aio tehdä lapsia. Minulla on ennestään kaksi lasta, ja tuleva mieheni ei halua lapsia.
[/quote]
No ei tietenkään halua lapsia. On katellut sua ja vaippaikäisestä sillä silmällä ja haluaa pitää sinua vieläkin pikkulapsena. Ei siihen kuvioon omien lapsien teko oikein sovi.
Mikset ehdi tehdä pitsapojia itse? Ihan varmana tulee parempi kuin kaupan valmiista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:03"]
miksi just enon kanssa naimisiin? häiritseekö sukulaissuhde teitä? miten ympäristö suhtautuu?
[/quote]Rakastamme toisiamme, olemme rakastaneet vuosia, ihan teini-iästä asti. Kummallakin ollut välissä muita suhteita, minä olen ollut naimiissakin, mutta eroon päättyi... ja aina vaan tuli yhä uudestaan se tunne, että kuulemme yhteen. Suvun kanssa on kyllä vähän vaivaantuneet välit, eivät ole ollenkaan ihastuksissaan, mutta mitäpä se heille kuuluu. Muutimme pääkaupunkiseudulle, ei ole sukulaisia nurkissa vahtimassa.
[/quote]
Väärin! Oikeusministeriöltä piti hakea lupaa, mutta se oli ihan läpihuutojuttu.
[/quote]
Eli siis et ole menossa naimisiin. Enon kanssa nimittäin saa mennä naimisiin ihan laillisesti, lupia ei haeta oikeusministeriöltä. Sieltä ei myönnetä naimalupia kuin alle 18-vuotiaille. Mutta ihan hyvä yritys :D
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:07"]
[/quote]
No ei tietenkään halua lapsia. On katellut sua ja vaippaikäisestä sillä silmällä ja haluaa pitää sinua vieläkin pikkulapsena. Ei siihen kuvioon omien lapsien teko oikein sovi.
Mikset ehdi tehdä pitsapojia itse? Ihan varmana tulee parempi kuin kaupan valmiista.
[/quote]No hyi! Tuleva mieheni on minua vuoden nuorempi, eli tuollaiset vihjailut voi jättää ihan väliin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:09"]
[/quote]
Väärin! Oikeusministeriöltä piti hakea lupaa, mutta se oli ihan läpihuutojuttu.
[/quote]
Eli siis et ole menossa naimisiin. Enon kanssa nimittäin saa mennä naimisiin ihan laillisesti, lupia ei haeta oikeusministeriöltä. Sieltä ei myönnetä naimalupia kuin alle 18-vuotiaille. Mutta ihan hyvä yritys :D
[/quote]Olet väärässä. Selaa vaan Finlexiä, niin löydät.
Avioliittolaki
9 § (16.4.1987/411)
Avioliittoon eivät saa mennä keskenään ne, joista toinen on toisen veljen tai sisaren jälkeläinen, ellei oikeusministeriö erityisistä syistä anna siihen lupaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234
Sattuneesta syystä olen perehtynyt asiaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:48"]
... haluatko kysyä jotain?
[/quote]
sattuisko sulla olemaan hyvää pitsapohjan reseptiä?