Olinko muka epäkohtelias tarjoilijalle?
Olen vähän hämilläni ja kaipaisin mielipiteitä.
Kävin eilen syömässä ravintolassa ja tilasin lehtipihvin ja juomaksi maidon. Pihvi tuli ihan ok nopeasti, mutta juomaan ei näkynyt eikä kuulunut. Tarjoilijat olivat kovin kiireisiä muiden asiakkaiden kanssa, enkä saanut heidän huomiotaan kiinnitettyä, jotta olisin voinut uudestaan pyytää juomaan.
Lopulta tarjoilija toi maitoni siinä vaiheessa, kun olin jo lopettelemassa syömistä, eli lautanen oli jo lähes tyhjä. Hän vain laittoi juoman pöydälle, sanoi "Ja näin, olkaa hyvä." ja oli lähdössä pois.
Tässä kohtaa minä tokaisin tarjoilijalle sanatarkasti näin: "Kiitos, mutta olisin halunnut sen ruokajuomaksi, enkä jälkiruoaksi."
Tästä tarjoilija pahoitti mielensä ja alkoi tiuskia minulle, että hän vain tekee työtään, ja että on väärin haukkua ihmistä, joka tekee parhaansa, ja että seuraavalla kerralla minun ehkä kannattaisi ruokailla jossain muualla.
Eli olinko minä todella kohtuuttoman epäkohtelias..? Mielestäni en ollut, mutta mitä mieltä av-raati asiasta on?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tai ranskassa sinut olisi heitetty pihalle ravintolasta tilatessasi pihvin kanssa maitoa.
Miksi aina joku vetoaa näihin Italiaan ja Ranskaan ruokatavoissa kun puhutaan suomalaisesta asiakkaasta suomalaisessa ravintolassa? Tämä se vasta junttia onkin. Jokainen joka matkustaa, tietää ettei siellä ole edes maitoa tarjolla vaikka kuinka pyytelisi, eikä siellä ulos heitetä vaika tilaisi "väärin".
Vierailija kirjoitti:
Ei....... oliko tämä tarina kultaiselta 70- luvulta. Lehtipihvi ja maitoa. Vain suomessa aikuiset juovat maitoa ravintolassa.
En ymmärrä mikä radikaali ero on maidon juomisella tai maitotuotteen syömisellä, esim juusto osana annosta. Maitoa se on kummassakin tapauksessa, miksi maidon juominen on noloa mutta juuston syöminen ei?
Intialainen mieheni tilaa ravintolassa yleensä lassi-jugurttijuoman kyytipojaksi, tasoittaa kuulemma tulista ruokaa. Suomessa saattaa välillä korvata sen maidolla, jos ollaan ravintolassa missä ei ole lassia saatavilla. Ei tulis mieleenkään nolostella tai ihmetellä. Sama iso mies myös juo mukillisen lämmintä maitoa iltapalaksi. Mä otan purkin rahkaa. Miksi se maito olisi ihmeellisempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtipihvi maidolla kirjoitti:
Ei tässä aloituksessa ollut pointtina se, että join juuri maitoa, vaan minun ja tarjoilijan keskinäinen vuorovaikutus.
Kuvitelkaa sen maidon tilalle lasillinen vettä tai viiniä, älkää takertuko siihen maitoon, kiitos!
ApEi ravintolassakaan kannata heittäytyä ihan autettavaksi, käynti on mieluisampi ja ilman että kukaan mieltänsä pahoittaa jos asiakaskin pitää huolta siitä, että saa mitä tilaa.
Ravintolassa käynnin koko pointti on siinä, että mistään ei tarvitse huolehtia.
Eipä ne kauheesti tykkää, jos ite lampsii jääkaapista ottamaan. Ap sanoi, että tarjoilijalla oli kiire, eikä sille viiti alkaa huutamaankaan. Huono tarjoilija sulla oli. Toi juoman myöhässä ja vielä vettuili päälle. Minä laittasin palautetta ravintolaan.
"Älkää takertuko siihen maitoon, pointti vuorovaikutuksessa"
Mammat: "Siis KUKA juo ruuan kanssa MAITOA, SIIS MAITOA?!? Aikuiset ei juo MAITOA ruuan kanssa"
Ap oli ihan oikeassa huomauttaessaan asiasta. Jokaiselle palveluammatissa toimivalle voi sattua huonoja päiviä, kiireisiä päiviä ja on ihan inhimillistä unohtaa joskus jotain. Mutta silloin sitä asiaa yleensä pahoitellaan ja pyritään siihen, että tilanne ratkeaa siten että jokainen pääsee jatkamaan päiväänsä hyvillä mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tai ranskassa sinut olisi heitetty pihalle ravintolasta tilatessasi pihvin kanssa maitoa.
Miksi aina joku vetoaa näihin Italiaan ja Ranskaan ruokatavoissa kun puhutaan suomalaisesta asiakkaasta suomalaisessa ravintolassa? Tämä se vasta junttia onkin. Jokainen joka matkustaa, tietää ettei siellä ole edes maitoa tarjolla vaikka kuinka pyytelisi, eikä siellä ulos heitetä vaika tilaisi "väärin".
Ranskassa ja Italiassa myös pääsääntöisesti todella huonoa asiakaspalvelua. En oikein tiedä, miksi näitä maita pidetään ravintolakylttyyrin johtotähtinä.
Mutta tämä on provo, koska ei asiakaspalvelija rupea aukomaan päätään asiakkaalle moisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ja Italiassa myös pääsääntöisesti todella huonoa asiakaspalvelua. En oikein tiedä, miksi näitä maita pidetään ravintolakylttyyrin johtotähtinä.
Mutta tämä on provo, koska ei asiakaspalvelija rupea aukomaan päätään asiakkaalle moisessa tilanteessa.
Ketjuntappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vi...... Mikä juntti. Pihvin kanssa maitoa.
Onneksi edes sinulla on hyvä tavat hallussa.
Öö no voihan tuota sanoa epäkohteliaaksi mutta ei
täällä pärjää olematta joskus epäkohtelias.
Ihme aloitus.
jaa, että tarjoilija raivosi asiakkaalle. paskapuhettahan tämä
Vierailija kirjoitti:
Ravintolatyöntekijä moi. Et tehnyt väärin, juoma tuodaan heti alkuun eikä vasta tässä vaiheessa. Minä en aasiakkaita mielistele, eli en todellakaan pahoittele ja voivottele jos kyseessä on ihan oikeasti vain ja aidosti typerä asiakas - mutta tässä tilanteessa oli kyllä ravintolan moka ja olisin vähintään pahoitellut asiaa syvästi
Olet lapsellinen ja täysi ääliö. "En mielistele aasiakkaita" Kertoo typeryydestäsi kaiken. Suomen hinnoilla kun tulee syömään, on lupa odottaa aikuista käytöstä tarjoilijalta. Mutta kukapa fiksu tarjoilijan hommaa tekisi, joten kai tämä on kestettävä, että kaltaisesi idiootit tarjoilevat.
Maito on parasta. Maitokahvi ei aiheuta edes happohyökkäystä hampaille, kuten vaikkapa kauramaitokahvi.
Aitoa kalkkia ja kaliumia lisäksi.
Energiajuomat ja limut ovat roskaa, jotka syövyttävät hammaskiilteen. Oluessa on alkoholia ja turhia kaloreita. Lähdevesi tai jäävesi parasta ruokajuomaa. Maidon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei....... oliko tämä tarina kultaiselta 70- luvulta. Lehtipihvi ja maitoa. Vain suomessa aikuiset juovat maitoa ravintolassa.
En ymmärrä mikä radikaali ero on maidon juomisella tai maitotuotteen syömisellä, esim juusto osana annosta. Maitoa se on kummassakin tapauksessa, miksi maidon juominen on noloa mutta juuston syöminen ei?
Intialainen mieheni tilaa ravintolassa yleensä lassi-jugurttijuoman kyytipojaksi, tasoittaa kuulemma tulista ruokaa. Suomessa saattaa välillä korvata sen maidolla, jos ollaan ravintolassa missä ei ole lassia saatavilla. Ei tulis mieleenkään nolostella tai ihmetellä. Sama iso mies myös juo mukillisen lämmintä maitoa iltapalaksi. Mä otan purkin rahkaa. Miksi se maito olisi ihmeellisempää?
Intialaiselle tämä on ok, suomalaiselle junttiutta
Vierailija kirjoitti:
Sitten he ovat kovin töykeitä. Nuo ovat kaikki vain jonkun kehittämiä sääntöjä, eivät mitään kiveen hakattuja totuuksia. Hyvässä ravintolassa noudatetaan hyviä käytöstapoja. On kohteliasta tuoda asiakkaalle lasi maitoa, eikä nikotella tai pyöritellä silmiä.
Maito ei ole aikuisen ihmisen juomaa, piste
Av-mammat sekaisin maidosta.