Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko muka epäkohtelias tarjoilijalle?

Lehtipihvi maidolla
30.07.2020 |

Olen vähän hämilläni ja kaipaisin mielipiteitä.

Kävin eilen syömässä ravintolassa ja tilasin lehtipihvin ja juomaksi maidon. Pihvi tuli ihan ok nopeasti, mutta juomaan ei näkynyt eikä kuulunut. Tarjoilijat olivat kovin kiireisiä muiden asiakkaiden kanssa, enkä saanut heidän huomiotaan kiinnitettyä, jotta olisin voinut uudestaan pyytää juomaan.

Lopulta tarjoilija toi maitoni siinä vaiheessa, kun olin jo lopettelemassa syömistä, eli lautanen oli jo lähes tyhjä. Hän vain laittoi juoman pöydälle, sanoi "Ja näin, olkaa hyvä." ja oli lähdössä pois.

Tässä kohtaa minä tokaisin tarjoilijalle sanatarkasti näin: "Kiitos, mutta olisin halunnut sen ruokajuomaksi, enkä jälkiruoaksi."

Tästä tarjoilija pahoitti mielensä ja alkoi tiuskia minulle, että hän vain tekee työtään, ja että on väärin haukkua ihmistä, joka tekee parhaansa, ja että seuraavalla kerralla minun ehkä kannattaisi ruokailla jossain muualla.

Eli olinko minä todella kohtuuttoman epäkohtelias..? Mielestäni en ollut, mutta mitä mieltä av-raati asiasta on?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä sen ruuan sait? Eikö silloin kun sitä tuotiin olisi voinut muistuttaa siitä maidosta eikä vasta ruuan jälkeen.

Vierailija
2/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyöntekijä moi. Et tehnyt väärin, juoma tuodaan heti alkuun eikä vasta tässä vaiheessa. Minä en aasiakkaita mielistele, eli en todellakaan pahoittele ja voivottele jos kyseessä on ihan oikeasti vain ja aidosti typerä asiakas - mutta tässä tilanteessa oli kyllä ravintolan moka ja olisin vähintään pahoitellut asiaa syvästi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut, tarjoilija mokas pahasti.

Vierailija
4/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei....... oliko tämä tarina kultaiselta 70- luvulta. Lehtipihvi ja maitoa. Vain suomessa aikuiset juovat maitoa ravintolassa.

Vierailija
5/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen ruuan sait? Eikö silloin kun sitä tuotiin olisi voinut muistuttaa siitä maidosta eikä vasta ruuan jälkeen.

Sama tarjoilija toki toi ruoan, mutta en ehtinyt tajuta juoman puuttumista ennen kuin hän oli jo poistunut, joten en siinä kohtaa ehtinyt muistuttaa asiasta.

Ap

Vierailija
6/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei....... oliko tämä tarina kultaiselta 70- luvulta. Lehtipihvi ja maitoa. Vain suomessa aikuiset juovat maitoa ravintolassa.

No, minä juon maitoa ihan jokaisen aterian yhteydessä, koska yksinkertaisesti pidän siitä kovasti..! 🙂

Ap

Vierailija
7/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa? Ai kamala, aikuinen ihminen tilaa ravintolassa maitoa...

Vierailija
8/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut epäkohtelias. Hyvä vaan kun sanoit.

Vierailija
9/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli ravintolassa Porvoossa. Muualla juomat tulevat jo hyvissä ajoin ennen ruokaa.

Vierailija
10/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu maitokauhistelu. Olen subwaylla töissä, ja tosi monet ottaa maitoa subin kanssa :D Tai siis vähintään kerran vuoron aikana myyn maidon juomaksi kylkeen. Maito on tosi hyvää

Vierailija
11/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin provo, niin aihe hyvä.

Välinpitämätön ja huonomuistinen tarjoilija on pahinta mitä ravintolassa voi olla.

Ja outoa kyllä, kaikki ihmiset eivät halua juoda vettä, viiniä, colaa tai kivennäisvettä ruuan kanssa.

Jotkut haluavat tosiaan juoda maitoa ruuan kanssa.

Vierailija
12/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa? Ai kamala, aikuinen ihminen tilaa ravintolassa maitoa...

Oliko olennainen asia tässä tarinassa? Ei ollut.

Vierailija
13/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä aloituksessa ollut pointtina se, että join juuri maitoa, vaan minun ja tarjoilijan keskinäinen vuorovaikutus.

Kuvitelkaa sen maidon tilalle lasillinen vettä tai viiniä, älkää takertuko siihen maitoon, kiitos!

Ap

Vierailija
14/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi maidolla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä juon maitoa ihan jokaisen aterian yhteydessä, koska yksinkertaisesti pidän siitä kovasti..! 🙂

Ap

Veikkaan, että tämä on provo, mutta totean silti, että en ikimaailmassa voisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa, joka juo ruoan kanssa maitoa. Se ei ole aikuisen ihmisen ruokajuoma. Puolisoni juo kyllä joskus piimää ja pystyn elämään asian kanssa, ei hän sitäkään sentään ravintolassa ikinä tilaisi. Vesi, olut ja viini ovat meillä molempien ruokajuomia, enimmäkseen tietysti vesi.

Saa provosoitua, sitä vartenhan ap tämän ketjun aloittikin. Se ei silti muuta faktaa, että omassa ystäväpiirissäni (ja olen 50+) en tiedä ainuttakaan aikuista, joka joisi maitoa ainakaan silloin, kun syömme yhdessä jonkun kotona tai ulkona.

Vierailija
15/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella harvinaista, että aikuinen tilaa maitoa ruoan kanssa. Kaksi tai kolme kertaa törmännyt moiseen, yli 15 vuotta ravintola-alalla. Siksi en usko tätä tarinaa.

Vierailija
16/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä aloituksessa ollut pointtina se, että join juuri maitoa, vaan minun ja tarjoilijan keskinäinen vuorovaikutus.

Kuvitelkaa sen maidon tilalle lasillinen vettä tai viiniä, älkää takertuko siihen maitoon, kiitos!

Ap

Kyllä me takerrutaan siihen maitoon, maito ja lehtipihvi on ihan uunoa.

Vierailija
17/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pyytänyt hänen esimiehensä paikalle selvittämään asiaa. Ja pyytänyt saada annoksesi kokonaan maksutta. LOL!

Vierailija
18/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ei ravintolassakaan kannata heittäytyä ihan autettavaksi, käynti on mieluisampi ja ilman että kukaan mieltänsä pahoittaa jos asiakaskin pitää huolta siitä, että saa mitä tilaa.

Vierailija
19/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi ja maitoa? Ei ole sinuakaan makuaistilla paiskattu.

Vierailija
20/58 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ravintolassakaan kannata heittäytyä ihan autettavaksi, käynti on mieluisampi ja ilman että kukaan mieltänsä pahoittaa jos asiakaskin pitää huolta siitä, että saa mitä tilaa.

Ravintolassa käynnin koko pointti on siinä, että mistään ei tarvitse huolehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän