Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö minun kestää ilkeätä sukulaista? :(

Vierailija
04.07.2013 |

Kyseessä siis mieheni mummo.

Itselläni on sattuneista syistä (en ala nyt tarkemmin selittämään, kun sillä ei tässä ole merkitystä) puolen vuoden sisällä tapahtunut niin paljon, että omaan tällä hetkellä surkean itsetunnon. Tunnen itseni rumaksi, huonoksi jne.. todella vaikeaa aikaa. inhoan katsoa itseäni peiliin.

Raskauden aikana lihoin 10kg ja en tuntenut itseäni "itsekseni" ja tunsin itseni todella lihavaksi. Pikkuhiljaa näin vuosi synnytyksestä olen saanut melkein kaikki kilot (2kg vielä lähtöpainooni) pudotettua liikkumalla ja syömällä terveellisesti.

Lähdimme tässä kolmisen viikkoa sitten kesälomareissuun mieheni sukulaisiin ja siellä isolla porukalla istuimme pöydässä syömässä, kun tämä nainen aivan yhtäkkiä alkoi haukkua minua miten ruma olen kun "posketkin ovat niin lommolla" ja miten hirvittävän laiha olen (en siis ole edes alipainoinen,vaan normaali bmi) ja että olen aivan PILALLA nyt jne jne.. Ja täsmennän että aikoinaan olen ollut paaaaljon hoikempi kuin nyt. Tunne oli aivan hirveä, kaikki katsoivat minua, eikä edes mieheni saanut sanottua muuta kuin "kyllähän se ihan hyvin syö"... sen vertaa hän ei minua vaivautunut puolustamaan.

Niinkuin aijemmin sanoin, tällä hetkellä itsetuntoni muutenkin nollassa ja tämän takia olen nyt aivan masennuksessa :( Paikan päällä olin kuin ei mitään ja ihan hiljaa kuuntelin sitä haukkumista.. sisälläni itkin ja huusin ja edelleenkin mietin tätä ja mietin miksi on olemassa näin ilkeitä ihmisiä.. Millä oikeudella minua, tai yleensäkään ketään pitää ilkeämielisesti arvostelemaan ulkonäöstä?

Miehelle yritin puhua että miksi hän ei puolustanut minua (itse olisin sanonut jos miestäni olisi haukuttu, että hän on täydellinen ja sillä siisti. tms) mutta sain vastaukseksi vain että "en mä ala vanhaa ihmistä haukkumaan, se nyt on vaan sellanen"....... En pyytänyt häntä haukkumaan, mutta oli kyseessä niin ahdistava tilanne kun kaikki vaan minua tuijottaa ja hymähtelee myötäillen mummelin haukkumiselle.

Tämän myötä tunnen itseni entistä oksettavammaksi, ja sanoinkin miehelle etten enää halua tämän ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. tästähän ukko vasta suuttui. Mummo kuulemma vaan "on sellainen". Ja pah. kenellä on oikeus haukkua toisen ulkonäköa niin ilkeämielisesti?

Mitä tässä nyt tekee..sukujuhlia kesän aikana edessä, miten voin asiallisesti miehelle selittää etten enää halua tätä naista nähdä? Vai olenko vain ylireagoinut ja onko tämä naisen käytös vaan hyväksyttävä ja kestettävä? (en kyllä kestäisi enää yhtään :(.....) Miten saan itseni hyväksymään itseni sellaisena kuin olen? Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Oloni on ihan kamala..

Kiitos jo etukäteen<3

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 85v. mummuni on vähän samanlainen töksäyttäjä. Töksäyttelee KAIKILLE jotain jostain ulkonäköasioista... Eikä kyseessä ole edes dementoitunut vanhus, vaan varsin virkeä ja perusterve mummeli. Sanomiset menee aina toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Esimerkiksi punaiset hiukset naisella on paha, laihtuminen (siis terveellinen) on pahasta, kuntosalilla käynti on pahasta ja kaikki vaan on pahasta, no siihen vastaa vaan, että "juujuu jaajaa vai niin"... Muuten on kyllä todella ihana ja rakas. Se menee varmaan jokseenkin vanhuuden, katkeruuden ja temperamenttisuuden piikkiin. Heidän lapsuus/nuoruus oli vähän eri kuin nykyisin ja silloin ei varmaan ihan muuten vaan naiset laihdutellut... :D

Vierailija
2/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta painoasiasta.. Kerroin että omaan TODELLA HUONON itsetunnon, jota raskauskilot ja siitä johtuva turvonnut olo vain pahensi. Lopulta kun sain vihdoin lähes kaikki kilot pudotettua, ja alkoi tuntumaan että elämä ehkä sittenkin voittaa, kun olo alkoi fyysisestikin tuntumaan paremmalta, niin saa tällaista paskaa niskaan. :( ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 19:39"]

Kerroin että omaan TODELLA HUONON itsetunnon ap.

[/quote]

Vain SINÄ ITSE voit hoitaa oman pääsi kuntoon ja itsetuntosi kohdalleen. Teet kärpäsestä härkäsen mummon kommentista. Oikea ongelma on se, ettet ITSE arvosta itseäsi ja sinä ei ikinä kukaan ulkopuolinen voi parantaa. Vain sinä itse. Tarvitset ammattiapua muuten elät kurjassa olossasi lopun elämääsi. Ota vastuu itse itsestäsi

Vierailija
4/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännää että kun liikakiloista on ollut kompleksia niin toisaalta laihaksi moittiminenkin on saanut aloittajan tolaltaan. Senhän voisi ottaa "kehuna", tunnustuksena laihtumisesta siis. No joo,  nyt pitää varmaan vaan koittaa pärjäillä vaikka onkin mummon mielestä pilalla...

Vierailija
5/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap se sama tyyppi joka oli käynyt itkemään kun joku lapsi oli sanonut sille, että mene pois, en tykkää susta?

Vierailija
6/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet suurennellut asiaa jo turhan paljon. Mummot oikeasti voi olla kamalia töksäyttäjiä, kuten muutkin sukulaiset. En puolustele mummon käytöstä, mutta kuten muutama muukin on neuvonut, niin sunkin on aika herätä hakemaan apua, jos vielä ajattelit kauankin märehtiä tätä asiaa. Mummoa et saa muuttamaan käytöstään, on ilmeisesti sen verran vanha jo. On myös mahdollista, että mummo on saattanut yrittää tökerösti ilmaista huolensa siitä, että et näytä voivan hyvin, onko sulla kaikki ok, syötkö tarpeeksi jne. Ja kuten itsekin kerroit, sinä et voi nyt hyvin ja joskus Se pään sisäinen huonovointisuus näkyy myös ulos. Hae apua.

Vierailija
7/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:49"]

Sanoiko se mummo sen loukkaamistarkoituksessa vaan ihan muuten vaan? Jos ihan muuten vaan, niin silloin sinä ap olet typerä marttyyri. Narsistisesti alat itkeä siitä, että joku ei pidä sinun ulkonäöstäsi. Mitä sitten jos joku ei pidä siitä? Miksi se loukkaa sinua niin paljon? Miksi kaikkien ihmisten pitäisi pitää isnun ulkonäöstäsi? Uskotko todella, että ihmisen ihmisarvo riippuu hänen ulkonäöstään? Jos uskot, niin olet ansaitsetkin paskaa niskaasi.

Älkääkä nyt taas aloittako sitä saatanan valitusta jostain hyvistä käytöstavoista. Hyvien käytöstapojen on tehdä kanssakäymisestä helpompaa ja miellyttävämpää. Ne eivät tarkoitettu suojelemaan jonkun yliherkän egoa. Eihän täällä saatana voi tehdä enää mitään jos on aina joku vitun prinsessa loukkaantumassa ja valittamassa.

[/quote]

Voi apua. Jos joku oli tuossa narsisti, niin se oli se mummo, ja hovi oli se joka vain myötäili ilkeilijää eikä puolustanut ilkeilyn kohdetta. Niinhän se toimii. Missä kohtaa ap väittikään että hänestä tai hänen ulkonäöstään pitäisi kenenkään pitää??? En huomannut sellaista kohtaa. Kyse on siitä että sitähän voisi sentään kohteliaasti pitää sen turpansa kiinni, jättää ihmisen rauhaan, oli hänestä/toisesta/ihan kenestä tahansa ihmisestä ihan mitä mieltä tahansa. Haloo. Vai voiko sille mölisijällekin sanoa ihan huoleti takaisin että juu huh kun sä muuten oletkin sisältä epämiellyttävä, aivan saatanan ruma ulkoa sekä vielä tyhmäkin, oikea läskipallo?

Vierailija
8/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe varmaan oli vaikeena hiljaa ihan siksi, että heille saattoi tulla mummon töksäytys yhtä yllärinä kuin ap:lle. Tai heitä hävetti kun mummo sanoi niin sukuun naidulle.

Ap, opettele olemaan ottamatta itseesi turhista.

Vierailija
9/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:08"]

Sanoiko se mummo sen loukkaamistarkoituksessa vaan ihan muuten vaan? Jos ihan muuten vaan, niin silloin sinä ap olet typerä marttyyri. Narsistisesti alat itkeä siitä, että joku ei pidä sinun ulkonäöstäsi. Mitä sitten jos joku ei pidä siitä? Miksi se loukkaa sinua niin paljon? Miksi kaikkien ihmisten pitäisi pitää isnun ulkonäöstäsi? Uskotko todella, että ihmisen ihmisarvo riippuu hänen ulkonäöstään? Jos uskot, niin olet ansaitsetkin paskaa niskaasi.

Älkääkä nyt taas aloittako sitä saatanan valitusta jostain hyvistä käytöstavoista. Hyvien käytöstapojen on tehdä kanssakäymisestä helpompaa ja miellyttävämpää. Ne eivät tarkoitettu suojelemaan jonkun yliherkän egoa. Eihän täällä saatana voi tehdä enää mitään jos on aina joku vitun prinsessa loukkaantumassa ja valittamassa.

[/quote]

Voi apua. Jos joku oli tuossa narsisti, niin se oli se mummo, ja hovi oli se joka vain myötäili ilkeilijää eikä puolustanut ilkeilyn kohdetta. Niinhän se toimii. Missä kohtaa ap väittikään että hänestä tai hänen ulkonäöstään pitäisi kenenkään pitää??? En huomannut sellaista kohtaa. Kyse on siitä että sitähän voisi sentään kohteliaasti pitää sen turpansa kiinni, jättää ihmisen rauhaan, oli hänestä/toisesta/ihan kenestä tahansa ihmisestä ihan mitä mieltä tahansa. Haloo. Vai voiko sille mölisijällekin sanoa ihan huoleti takaisin että juu huh kun sä muuten oletkin sisältä epämiellyttävä, aivan saatanan ruma ulkoa sekä vielä tyhmäkin, oikea läskipallo?

[/quote]

Minulla on taatusti enemmän kokemusta narsisteista kuin sinulla ja juuri tuollaisia marttyyreja he ovat. Hehän eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa negatiivista sanomista. Vaikka se olisikin totta tai vaikka se olisikin hyvässä hengessä sanottu. Narsistit eivät ilmaise itseään suoraan niinkuin mummo teki.

Vierailija
10/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla on taatusti enemmän kokemusta narsisteista kuin sinulla ja juuri tuollaisia marttyyreja he ovat. Hehän eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa negatiivista sanomista. Vaikka se olisikin totta tai vaikka se olisikin hyvässä hengessä sanottu. Narsistit eivät ilmaise itseään suoraan niinkuin mummo teki.

[/quote]

No kenenkään kommentointi rumaksi ei ole kyllä millään muotoa hyvässä hengessä sanottu, ja loppupeleissä harva ottaa sen vain itseensä kohdistuvana "negatiivisena" sanomisena. Kyllä toista rumaksi sanominen on aina ilkeää ja loukkaa kuulijaansa. Toiset sitten itsetunnosta riippuen kestää sen paremmin, toiset huonommin. Jos mummeli olisi vain todennut että hui kamala kun olet laiha, näytät paremmalta kun on enemmän kiloja niin kyseessä olisi hyvässä hengessä sanottu negatiivinen kommentti, mutta mummeli sanoi ap:ta _rumaksi_, mikä on ainakin itselle yksi ikävimpiä kommentteja mitä joku voi sanoa.

Vierailija
11/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin törkeää käytöstä voi puollustella. Suomessa on kummallisia sukuja joissa yksi ilkea saa tehdä pahaa muille ja kukaan ei tee sille loppua!! Sairasta.

Vierailija
12/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin törkeää käytöstä voi puollustella. Suomessa on kummallisia sukuja joissa yksi ilkea saa tehdä pahaa muille ja kukaan ei tee sille loppua!! Sairasta.

Vierailija
13/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:49"]

No kenenkään kommentointi rumaksi ei ole kyllä millään muotoa hyvässä hengessä sanottu, ja loppupeleissä harva ottaa sen vain itseensä kohdistuvana "negatiivisena" sanomisena. Kyllä toista rumaksi sanominen on aina ilkeää ja loukkaa kuulijaansa. Toiset sitten itsetunnosta riippuen kestää sen paremmin, toiset huonommin. Jos mummeli olisi vain todennut että hui kamala kun olet laiha, näytät paremmalta kun on enemmän kiloja niin kyseessä olisi hyvässä hengessä sanottu negatiivinen kommentti, mutta mummeli sanoi ap:ta _rumaksi_, mikä on ainakin itselle yksi ikävimpiä kommentteja mitä joku voi sanoa.

[/quote]

Joissain perheissä on tapana harrastaa hyväntahtoista naljailua eikä se tarkoita mitään sen kummempaa. Jos pelkäsin pienenä nukkua yksin, isäni sanoi, että älä pelkää, ei sinua kukaan vie ja jos viekin niin tuo varmasti aamulla takaisin kun huomaa miten ruma olet. Tämä oli viittaus kansanperinteen peikkotaruihin joissa peikot vaihtavat ihmislapsen omaansa.

Vierailija
14/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jopas jotakin. Voiko naisen ulkonäköä, tai ihmistä noin muuten, sisältä tai ulkoa, haukkua ihan hyvässä hengessäkin käyttäen mm. sanaa olet ruma, sä olet pilalla, kun sehän toki nostaa kahvittelutunnelmia siinä samalla? Tuo turvallisen ja tosi kivan olon siinä kaikille vieraille? Sähän olet hassunhauska! Kyllä muuten ainakin jotkut narsistiyksilöt ilmaisevat itseään juurikin noin suoraan ja ilkeästi, kun hehän eivät koskaan jätä kertomatta mikä toisessa ihmisessä heidän mielestään on taas tälläkin kertaa vikana ja huonosti ja vinossa, ja se sanotaan juuri noin, eli mahdollisimman ilkeästi ja samalla nolaten. MUTTA myöskin välillä salakavalasti ja epäsuorasti, totta kyllä sekin. Ja tätä puoltaa se, että "seurakunta" ympärillä hiljenee ja myöntelee, kun ei ne katsopas oikein uskalla sanoa mitään puolustaakseenkaan itse kohdetta. Joutuisivat vielä pois suosiosta. Ja jos ei sanottavaa eli haukuttavaa oikein löydy, niin sehän sitten vaikka keksitään. Semmosia vekkuleita ne. Ja mistäs luulet etten tietäisi narsisteista. Äläpäs aliarvioi heppoiselta pohjalta, muutaman rivin perusteella.

Vierailija
15/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 15:45"]

Ap on yliherkkä. 

[/quote]

Tämä on tyypillisen kiusaajahenkisen paskan argumentti. Ja jumalauta, itse ei tuollaiset kestäisi osakseen kuitenkaan puoliakaan siitä mitä tekevät muille! Eikä hän mielestäni edes ole. Hän on kenties herkkä ihminen, ihan epäilemättä on, mutta kukapa nainen ei pahoittaisi mieltään tuollaisesta? Kenestäpä ei tuntuisi pahalta joutua nolatuksi ja nollatuksi. Haista sinä kuule paska, näin ap:n puolesta sanon sinulle.

[/quote]

Tässä ap:n ohessa toinen turhista mielensäpahoittaja vittuilee nimettömyyden turvallisessa pimennossa ja toivottavasti saa siitä edes jonkinlaista tyydytystä omaan mitättömyyteensä. Juku, sanoinpa napakasti ja päräytin pari rumaa sanaakin! Oon ihan vitun hyvä, perkele!!!

Oikeasti ihan epänormaalin voimakasta ylireagointia vanhan mumman tyhmälle töksäytykselle.

Vierailija
16/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen, että ehkä miehellesikin tuli mummon letkautus niin puun takaa, ettei saanut sanaa suustaan? Ja muutenkin, miksi syytät heti ensimmäisenä miestäsi ettei hän puolustanut sinua, mikset itse puolustanut itseäsi?

Vierailija
17/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti, todella mukava ihminen, jaksoi aina marista samaa, jos olin "muka laihtunut" (tarkoittaen muutamia kiloja, en todellakaan liian laiha) hänen mielestä liikaa. Olisi kuulemma pitänyt syödä lisää ja näytin aneemiselta, vaikka elintavat oli terveelliset ja liikuin.

Epäilinkin, että hänen kehokuva oli vääristynyt, sillä itsellään oli reilusti ylipainoa, kuten miehellään ja monilla sukulaisillamme. Tai saattoihan se olla kateuttakin. Mistä lie tietää.

Rumaksi ei sentään haukkunut, mutta tuli vähän vaikea olo. Olisiko ollut sama, jos olisin ruvennut taivastelemaan miten "sullakin tuota läskiä on niin kamalasti, kannattaisko vähän syödä vähemmän?"

Mulla ainakin synnytysten jälkeen oli itsetunto todella alhaalla kun ei ollut tyytyväinen kroppaan ja silloin satutti pienemmätkin asiat. Mutta jos sua on loukannut mummon sanomiset, mun mielestä häneltä pitäisi vaatia anteeksipyyntöä. Luulisi vanhalla ihmisellä olevan sen verran elämänkokemusta, että luulisi tajuavan milloin on parempi pitää mölyt mahassansa tai ainakin pyytää töräyttelyjään anteeksi.

Vierailija
18/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 07:39"]

Olisko nyt vaan kyseessä vanhan ihmisen tapa sanoa, että olet laihtunut? Joo, tosi outoa, mutta näin epäilen. Ota herne pois nenästä.

[/quote]

Ei vittu mikä pelle.... LOL!

Vierailija
19/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:05"]

Jopas jotakin. Voiko naisen ulkonäköä, tai ihmistä noin muuten, sisältä tai ulkoa, haukkua ihan hyvässä hengessäkin käyttäen mm. sanaa olet ruma, sä olet pilalla, kun sehän toki nostaa kahvittelutunnelmia siinä samalla? 

[/quote]

Riippuu miten se on sanottu. 

Vierailija
20/56 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi maksaa potut pottuina vaikka ihmettelemällä suureen ääneen, että ai vieläkö mamma elää, eikös hän kuollutkaan jo vuosi sitten, ajatella, kuinkas vanha hän onkaan, jaa jaa että on tommoisia ikäviä sairauksia, toisaalta tiedän yhdenkin kaverin mummon joka oli 90 vee terve kuin pukki ja sitten yksi ilta NAPS verisuoni katkesi ja mummo löytyi viikon päästä naama viilikupissa, tosi surullista...

Siis oikeesti - älkää ottako kaikkea niin kuin maailmanloppua, tai jos elämänne on yhtä katastrofista toiseen pomppimista, käykää ihmeessä lääkärillä.