Mikä pakkomielle tuo matkustelu on tällaisena aikana?
Eikö sitä yhden vuoden jaksa olla ihan kotimaassa? Reissaaminen tuntuu sitten paljon kivemmalta, kun on pidätellyt vuoden puolitoista, saatu rokotteet ja homma balanssiin. Mutta ei. Nyt mennään ulkomaille ja haetaan tautia minkä ehditään. Jotenkin vaikea käsittää. Itse tykkään myös reissaamisesta, mutta kun tämä sonta alkoi, tiesin että nyt tuli vuoden parin tauko siihen hommaan. Että odotellaan rauhassa, kunnes asiat on taas reilassa. Kaikille tämä ei kuitenkaan sovi.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Koronamatkailjoille kysymys. Jos saatte reissultanne koronan ja ajaudutte tosi huonoon kuntoon, oletatteko saavanne terveydenhuollosta hoitoa sairaalassa ja tarvittaessa teho-osastollakin? Jos vastaatte kyllä, niin millä perustelet ansaitsevasi julkisin varoin kustannettava hoitoa tautiin, jonka on tarkoituksella hankkinut itselleen?
Ihan sillä perustelen, että olen suomalainen veronmaksaja ja maksan myös alkoholistien, narkomaanien, kakkostyypin diabeetikkojen ja lukuisten muiden ns. itse hankittujen sairauksien hoidon kuten myös abortteja ja paljon muuta. Verovaroistani maksetaan myös toimeentulotukea, asumistukea ja työttömyyskorvausta sellaisillekin tuensaajille, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin.
Älä viitsi olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Koronamatkailjoille kysymys. Jos saatte reissultanne koronan ja ajaudutte tosi huonoon kuntoon, oletatteko saavanne terveydenhuollosta hoitoa sairaalassa ja tarvittaessa teho-osastollakin? Jos vastaatte kyllä, niin millä perustelet ansaitsevasi julkisin varoin kustannettava hoitoa tautiin, jonka on tarkoituksella hankkinut itselleen?
Viininlipittäjille, tupakanpolttajille, teille, jotka ette treenaa kuntosalilla lihasvoimaa, jotka ette käy juoksulenkeillä, teille, jotka ette syö terveellisesti... YLIPAINOISILLE... kysymys; odotatteko yhteiskunnan maksavan hoitonne? No totta h elvetissä te odotatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..
Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.
Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...
Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.
Täytyy olla hyvin naiivi tai vapaamielinen ihminen, joka kuvittelee olevansa parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa.
Kyllä etäsuhde on ihan oikea parisuhde riippumatta siitä, mitä sä asiasta ajattelet. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun kuulen jonkun väittävän, ettei meidän suhde oo parisuhde. Tietysti alussa oltiin itsekin epäileväisiä, että voiko tästä mitään tulla, mutta itse asiassa juuri tänään tulee se kahdeksan vuotta täyteen!
Mietipä sitä, että meidän suhde on jopa hallituksen mielestä ihan oikea parisuhde, kun tosiaan niitä rajoituksia höllennettäessä tuli mukaan maahanpääsyn kategoria "parisuhteessa suomalaisen tai Suomessa asuvan kanssa" :O
Eli naiivisti luotat tähän toiseen osapuoleen. Eihän siinä mitään, mutta ei kannata sitten pettyä kun suhteesi todellinen luonne paljastuu sinullekin.
Yhtä naiivisti hän luottaa minuun :D Mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä meidän suhteen (ei pelkästään mun suhteeni, kun meitä on tässä kaksi) todellinen luonne on, kun sä tunnut sen tietävän paremmin kuin minä tai mies.
Satunnainen panosuhde tietty. Vai kuullostaako yksi suomalainen rakastajatar paremmalta.
Panosuhdehan kannattaakin hankkia mahdollisimman kaukaa, että saa harvoin ja joutuu vielä maksamaan satoja euroja saadakseen :D Kävisi kotimaassaan vaikka bordellissa, niin tulisi halvemmaksi. Me ei sitä paitsi edes jakseta nykyään hommailla hirveästi, kun jopa etäsuhteessa himot hiipuu ajan mittaan. Että siinäpä lensi sun teoria lepikkoon. Oisko sulla lisää arvauksia? Aika viihdyttävää tämä.
Aivan. Eli teidän panosuhde on hiipumaan päin. Toki miehen on kätevämpi panna nitä lähempänä olevia kuten itsekin totesit.
Sinulla on ilmeisesti tosi paha olla.
eri
Työtön ex-vaimoni on käynyt korona-aikaan reissussa jo kaksi kertaa ja lisää suunnittelee. Ei välitä lapsiemme tai monisairaiden vanhempiensa terveydestä kukkuakaan. Matkustelukiima on niin vahva, oli jo avioliittomme aikoina. Ja minä maksan :(
Toki te muutkin veronmaksajat, mutta minä eniten elareiden muodossa. Itse joudun työssäkäyvänä elämään kädestä suuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä kotona on niin kamalaa, että sieltä pitää koko ajan päästä pois? Ylipäätään korona saatiin Suomeen ja levitettyä kattavasti hiihtolomalla matkustelevien toimesta. Eikä lepsuilu lentokentällä ja karanteenin suhteen auttanut.
Se on niiden omien korvien välissä, että kotona ollaan ja asutaan kun käydään töissä, joten pakko päästä ulkomaille jotta tuntee olevansa lomalla.
Monilla se (turha) lomamatka on sitä ettei osata muuten rentoutua mutta nämä työkaverit joita itselläni on, ovat pakkomielteisiä eli heti kun näkevät halvat lennot ja hotellit esimerkiksi viikonlopuksi, niin täytyy varata. Hermonsa ovat kireällä perjantaisin kun tekevät lähtöä ja pitäisi ehtiä pakkaamaan ja ties mitä, ja sitten hermoilevat maanantaina töihin palatessaan kun perjantaina jäi kamalasti töitä kesken. Onko tuo lomaa jos pitää kamalalla tohinalla lähteä jonnekin, vain jotta voi kertoa käyneensä sielläKIN maassa tai kaupungissa ja jossa otetaan kuvat someen kavereille ja suvulle näytettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Työtön ex-vaimoni on käynyt korona-aikaan reissussa jo kaksi kertaa ja lisää suunnittelee. Ei välitä lapsiemme tai monisairaiden vanhempiensa terveydestä kukkuakaan. Matkustelukiima on niin vahva, oli jo avioliittomme aikoina. Ja minä maksan :(
Toki te muutkin veronmaksajat, mutta minä eniten elareiden muodossa. Itse joudun työssäkäyvänä elämään kädestä suuuhun.
Minkä ihmeen takia ostat ex-vaimollesi ulkomaanmatkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääpiirteittäin ihan osuvaa kritiikkiä matkailun suhteen.
Mikä on kuitenkin se lopputulema jota haetaan, ennen kuin meillä on toimiva rokote? Ei ole realistista, että tartuntamäärät saadaan nolliin edes Euroopassa ennen rokotetta. Kielletäänkö kaikki siihen saakka? Sitten vasta menetetäänkin työpaikkoja.
Kovin epärealistisia odotuksia laittavat ihmiset rokotteelle. Tavallisen inluenssarokotteen suoja on keskimäärin 70 % eli pahimmillaan joka kolmas rokotteen ottanut sairastuu influenssaan. Nyt sitten kuvitellaan, että koronaan kehitetään rokote, joka suojaisi paremmin. Mistä sellainen utopistinen usko tulee? Itse en aio edes ottaa rokotetta kuten en ota influenssarokotteitakaan.
Luuletko, että aggressiiviseen koronapsykoosiin vajonneet henkilöt kykenevät analyyttiseen ajatteluun tai tilastojen tutkimiseen? Kiilusilmäinen ideologia ajaa eteenpäin.
Ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä ja ruumisrekat kuljettavat raatoja joukkohautoihin... mutta kenelläkään ei ole käynyt mielessä tutkia tilastoja, jotka kiistattomasti osoittavat, että kuolleisuus ei ole maailmassa kasvanut. Kyse on hulluudesta ja propagandasta, johon tyhmimmät yksilöt sukeltavat hullunlailla mukaan.
Miten tilastosi huomio sen että ihmisten käyttäytymisen muutosten takia kuolleisuus onnettomuuksissa ja muihin tarttuviin tauteihin kuten kausi-influenssaan on vähentynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.
Tai Saimaa ja saaristo. Kukin käy toki missä tykkää.
Aivan, ja kansallispuistot.
Kaikkia ei innosta huonolaatuisen ja tarpeettoman tavaran ostaminen halvalla.
Mä voin myöntää, että mulle on kotimaan matkailussa ihan sama, mikä lätäkkö on kyseessä. Siis olipa Saimaa, Päijänne tai mikä tahansa. Meren ranta on meren ranta niin Kemissä kuin Helsingissäkin. Sama juttu metsien kanssa eli metsä kuin metsä. Metsiä ja sisävesiä löytyy kävelyetäisyydeltä kotoanikin ja meren rantaankin pääsee noin puolessa tunnissa, kun hyppää vaan bussiin ja hurauttaa stadiin.
Kanssasi aivan samaa mieltä. Korona-aikana en toki matkusta, koska en halua olla riskinä kenenkään terveydelle. Vakavasta sairaudesta kyse monien kohdalla ja ei tiedä mitä tauti jättää elimistöön kytemään. Ja kyllä nyt vuosi pitää malttaa, todennäköisesti tulee rokote jne. Mutta muuten rakastan matkailua, kaipaan sitä vaihtelua niin luonnon, ihmisten, nähtävyyksien, kulttuurin ym suhteen. Suomi on nelikymppisenä joka puolelta nähty. Lapsille tietysti kiva näyttää Suomea nyt korona-aikana. Mutta hyvin samankaltaista on joka puolella ja ilmastossa ei usein ole kehumista. Mökillä on onneksi paljon tekemistä satoi tai paistoi.
https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid
Jos mammojen kielitaito ja keskittymiskyky ei riitä pitkään artikkeliin, niin katsokaa edes grafiikat.
Tabloidimedia on lietsonut hysteriaa oikein olan takaa ja onnistunut tartuttamaan suurimman osan ihmisiä, etenkin Suomessa.
Kukaan ei kiistä, etteikö tauti olisi vakava -joillekin. Suurimmalle osalle ei. Virhe tapahtuu siinä, että 99-vuotiaatkin tilastoidaan joissakin maissa koronaan kuolleiksi, vaikka tosiasiassa he ovat kuolleet koronan kanssa. Siinä on vissi ero.
Fakta kuitenkin on, että Covid19-kuolleisuus ei juurikaan ole kausi-influenssaa suurempi. Itse asiassa koko maailman kuolleisuusluku on pandemian aikana ollut matalampi kuin normaalitilanteessa, johtuen tietysti eristyksistä yms. Mutta jos virus olisi niin tappava, kuin nyt joka paikassa kohkataan, olisi kokonaiskuolleisuus noussut toimenpiteistä huolimatta.
Ylivoimaisesti suurin osa sairastuneista paranee ja iso osa sairastaa taudin huomaamattaan. Miksei heistä kirjoiteta joka päivä? Niinpä, sillä ei saada raflaavia otsikoita ja tabloidilehdistön lukijoita paniikkiin. Lukisitte mieluummin esim. FT, Der Spiegel jne. Seiskan ja iltapäivälehtien (ja vauvapalstan) sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..
Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.
Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...
Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.
Täytyy olla hyvin naiivi tai vapaamielinen ihminen, joka kuvittelee olevansa parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa.
Kyllä etäsuhde on ihan oikea parisuhde riippumatta siitä, mitä sä asiasta ajattelet. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun kuulen jonkun väittävän, ettei meidän suhde oo parisuhde. Tietysti alussa oltiin itsekin epäileväisiä, että voiko tästä mitään tulla, mutta itse asiassa juuri tänään tulee se kahdeksan vuotta täyteen!
Mietipä sitä, että meidän suhde on jopa hallituksen mielestä ihan oikea parisuhde, kun tosiaan niitä rajoituksia höllennettäessä tuli mukaan maahanpääsyn kategoria "parisuhteessa suomalaisen tai Suomessa asuvan kanssa" :O
Eli naiivisti luotat tähän toiseen osapuoleen. Eihän siinä mitään, mutta ei kannata sitten pettyä kun suhteesi todellinen luonne paljastuu sinullekin.
Yhtä naiivisti hän luottaa minuun :D Mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä meidän suhteen (ei pelkästään mun suhteeni, kun meitä on tässä kaksi) todellinen luonne on, kun sä tunnut sen tietävän paremmin kuin minä tai mies.
Satunnainen panosuhde tietty. Vai kuullostaako yksi suomalainen rakastajatar paremmalta.
Panosuhdehan kannattaakin hankkia mahdollisimman kaukaa, että saa harvoin ja joutuu vielä maksamaan satoja euroja saadakseen :D Kävisi kotimaassaan vaikka bordellissa, niin tulisi halvemmaksi. Me ei sitä paitsi edes jakseta nykyään hommailla hirveästi, kun jopa etäsuhteessa himot hiipuu ajan mittaan. Että siinäpä lensi sun teoria lepikkoon. Oisko sulla lisää arvauksia? Aika viihdyttävää tämä.
Aivan. Eli teidän panosuhde on hiipumaan päin. Toki miehen on kätevämpi panna nitä lähempänä olevia kuten itsekin totesit.
Kuten munkin on kätevämpi panna lähellä asuvia. Mutten pane. Eikä mulla oo mitään syytä olettaa, että mies paneskelisi kotonaan ympäriinsä. Sä voit tietty luulla - ehkä jopa toivoa - että meidän suhde on hiipumaan päin, mutta mitään et asiasta tiedä.
Mä lopetan nyt tähän, koska tämä on ensinnäkin täysin off topic ja toisekseen mulla on muutakin tekemistä kuin notkua täällä. Halusinpa vain alunperin vastata siihen omituiseen kysymykseen, miksi "en tuota" miestäni tänne tai muuta itse hänen kotimaahansa.
Mitä ei tiedä, siitä ei kärsi.
Omassa tuttavapiirissä matkustelu on nousukkaiden ja köyhien hommaa. Sitten kun on varallisuutta, joko perittyä tai itse tienattua, hankitaan mökki, ehkä kakkosasunto ja ehkä vene. Sitten ei enää ole hinkua ulkomaille joka lomalla, vaan tehdään sivistyneesti joku kohtuullinen matka parin vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktaa mutu-tiedon sijaan:
Lol. Pikkaisen kannattaisi kritiikkiä harjoittaa sen suhteen miltä propagandasivustoilta "tietonsa" hankkii.
Ju, tottakai kannattaa ennemmin lukea vaikka vauvapalstan kaikkitietäviä hysteerikkoja.
Mitäs mieltä esim. WHO on koronan vaarallisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Pikkaisen kannattaisi kritiikkiä harjoittaa sen suhteen miltä propagandasivustoilta "tietonsa" hankkii.
Kriittisyys on hyvä asia! Miten arvioisit tuota Swiss Policy Research -sivustoa ja sen tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan meille, mitä arveluttavaa on tuossa em. lähteessä.
Based on its largely conspiratorial contents and its cherry picking of questionable scientific studies, it has been categorised by some as an anti-establishment propaganda site.[2] The editors of the website are unknown, but they state that "SPR is composed of independent academics and receives no external funding."[1] Contrary to what the name 'Swiss Propaganda Research' suggests, it has been speculated that the site might not actually be managed by people from Switzerland.[3]
The site has been criticised for spreading conspiracy theories and especially so during the times of the COVID-19 pandemic when it has become a source of misinformation and disinformation internationally.[4] SPR has been categorized by some as a tool of propaganda.[2]
In 2017 a University of Zurich report on media in Switzerland analyzed "six of the most discussed alternative media", including SPR. Daniel Vogler concluded that SPR "resorts to conspiracy theories", and its contents are mostly "pseudo-scientific".[5]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swiss_Propaganda_Research
Wikipedian tuossa mainitut lähteet
https://www.tagesschau.de/faktenfinder/ausland/schweiz-desinformation-1…
https://www.beobachter.ch/digital/verschworungstheorien-anonyme-warner-…
https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/faktenfuchs-wie-glaubwue…
Vogler, Daniel (2017). Medienstrukturen (PDF). Zurich Open Repository and Archive.
Ja SPRn omat nettisivut(aiemmin siis Swiss Propaganda Research)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ju, tottakai kannattaa ennemmin lukea vaikka vauvapalstan kaikkitietäviä hysteerikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan meille, mitä arveluttavaa on tuossa em. lähteessä.
Based on its largely conspiratorial contents and its cherry picking of questionable scientific studies, it has been categorised by some as an anti-establishment propaganda site.[2] The editors of the website are unknown, but they state that "SPR is composed of independent academics and receives no external funding."[1] Contrary to what the name 'Swiss Propaganda Research' suggests, it has been speculated that the site might not actually be managed by people from Switzerland.[3]
The site has been criticised for spreading conspiracy theories and especially so during the times of the COVID-19 pandemic when it has become a source of misinformation and disinformation internationally.[4] SPR has been categorized by some as a tool of propaganda.[2]
In 2017 a University of Zurich report on media in Switzerland analyzed "six of the most discussed alternative media", including SPR. Daniel Vogler concluded that SPR "resorts to conspiracy theories", and its contents are mostly "pseudo-scientific".[5]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swiss_Propaganda_Research
Wikipedian tuossa mainitut lähteet
https://www.tagesschau.de/faktenfinder/ausland/schweiz-desinformation-1…
https://www.beobachter.ch/digital/verschworungstheorien-anonyme-warner-…
https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/faktenfuchs-wie-glaubwue…
Vogler, Daniel (2017). Medienstrukturen (PDF). Zurich Open Repository and Archive.
Ja SPRn omat nettisivut(aiemmin siis Swiss Propaganda Research)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on myös se aspekti, että taudin reissultaan hankkinut levittää sitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viininlipittäjille, tupakanpolttajille, teille, jotka ette treenaa kuntosalilla lihasvoimaa, jotka ette käy juoksulenkeillä, teille, jotka ette syö terveellisesti... YLIPAINOISILLE... kysymys; odotatteko yhteiskunnan maksavan hoitonne? No totta h elvetissä te odotatte.
Tässä on se merkittävä ero, että koronan reissuiltaan ehdoin tahdoin hankkinut levittää sitä Suomessa kotiin palattuaan. Kun taas viininlipittäjien, , lollipopinlipojien ja läskipitsan popsijoiden tavat eivät sairastuta kanssaihmisiä. Tupakintupruttajat samassa tilassa ovat tietenkin eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on maksanut aerobiccaaja Tuuli Matinsalonkin keinolonkat. Aivan itse aiheutettu vaiva jos mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääpiirteittäin ihan osuvaa kritiikkiä matkailun suhteen.
Mikä on kuitenkin se lopputulema jota haetaan, ennen kuin meillä on toimiva rokote? Ei ole realistista, että tartuntamäärät saadaan nolliin edes Euroopassa ennen rokotetta. Kielletäänkö kaikki siihen saakka? Sitten vasta menetetäänkin työpaikkoja.
Kovin epärealistisia odotuksia laittavat ihmiset rokotteelle. Tavallisen inluenssarokotteen suoja on keskimäärin 70 % eli pahimmillaan joka kolmas rokotteen ottanut sairastuu influenssaan. Nyt sitten kuvitellaan, että koronaan kehitetään rokote, joka suojaisi paremmin. Mistä sellainen utopistinen usko tulee? Itse en aio edes ottaa rokotetta kuten en ota influenssarokotteitakaan.
Luuletko, että aggressiiviseen koronapsykoosiin vajonneet henkilöt kykenevät analyyttiseen ajatteluun tai tilastojen tutkimiseen? Kiilusilmäinen ideologia ajaa eteenpäin.
Ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä ja ruumisrekat kuljettavat raatoja joukkohautoihin... mutta kenelläkään ei ole käynyt mielessä tutkia tilastoja, jotka kiistattomasti osoittavat, että kuolleisuus ei ole maailmassa kasvanut. Kyse on hulluudesta ja propagandasta, johon tyhmimmät yksilöt sukeltavat hullunlailla mukaan.
Miten tilastosi huomio sen että ihmisten käyttäytymisen muutosten takia kuolleisuus onnettomuuksissa ja muihin tarttuviin tauteihin kuten kausi-influenssaan on vähentynyt?
Toistan edelleen median välittämän mielikuvan, jota te toistatte ja joka on jäänyt teille mieleen; jos ruumisrekat kuljettaisivat ruumiita joukkohautoihin ja jos ruumishuoneet olisivat täynnä, se näkyisi tilastoissa. Siis ymmärrätkö? Jos ruumishuoneet olisivat koko ajan ääriään myöten täynnä se näkyisi tilastoissa. Aivan sama, mihin ihminen kuolee ja etenkin jos kuolee sairaalassa niin ruumishuoneen kautta kierretään.
Jos virallisia tilastoja katsotaan niin vuonna 2020 kuolleita on ollut suhteessa vähemmän kuin juuri koskaan koko maailmanhistorian aikana. Jos kuolleita on paljon ja ruumishuoneet ja joukkohaudat sekä ruumiskontit tämän takia ääriään myöten täynnä, se näkyisi tilastoissa ottamatta kantaa kuolinsyyhyn.
Onko liian monimutkaista?
En perustavanlaatuisella tasolla käsitä porukkaa joka kokee tarvetta matkustaa ihan muuten vain. Ymmärrän että osalla ihmisistä on ehkä perimässään jotain seikkailijan ja löytöretkeilijän ominaisuuksia, mutta että pienistä taaperoista lähtien vedetään koko konkkaronkka perässä.
Ja nyt kun ei anneta lennellä halvalla ympäri palloa, niin kaikki lähtevät... lappiin!
Koska lappihan on vähän kuin menisi toiseen maahan, vai mitä? Ei herrajumala!
Kuten munkin on kätevämpi panna lähellä asuvia. Mutten pane. Eikä mulla oo mitään syytä olettaa, että mies paneskelisi kotonaan ympäriinsä. Sä voit tietty luulla - ehkä jopa toivoa - että meidän suhde on hiipumaan päin, mutta mitään et asiasta tiedä.
Mä lopetan nyt tähän, koska tämä on ensinnäkin täysin off topic ja toisekseen mulla on muutakin tekemistä kuin notkua täällä. Halusinpa vain alunperin vastata siihen omituiseen kysymykseen, miksi "en tuota" miestäni tänne tai muuta itse hänen kotimaahansa.