Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakkomielle tuo matkustelu on tällaisena aikana?

Vierailija
30.07.2020 |

Eikö sitä yhden vuoden jaksa olla ihan kotimaassa? Reissaaminen tuntuu sitten paljon kivemmalta, kun on pidätellyt vuoden puolitoista, saatu rokotteet ja homma balanssiin. Mutta ei. Nyt mennään ulkomaille ja haetaan tautia minkä ehditään. Jotenkin vaikea käsittää. Itse tykkään myös reissaamisesta, mutta kun tämä sonta alkoi, tiesin että nyt tuli vuoden parin tauko siihen hommaan. Että odotellaan rauhassa, kunnes asiat on taas reilassa. Kaikille tämä ei kuitenkaan sovi.

Kommentit (365)

Vierailija
181/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin auringosta, valosta ja lämmöstä, mikä Suomessa on harvinaista herkkua pääsääntöisesti. Lisäksi suomalainen kulttuuri, luonne ja ihmiset olemuksiltaan on aika... no en sano mitään. Kyllä, muutan heti pois kun se on mahdollista.

Jos kaikki suomalaiset olisivat sellaisia kuin sinä, niin minäkin muuttaisin pois Suomesta. Ja minulle se on mahdollista koska tahansa.

Kummallista, miten minä tapaan eri puolilla Suomea enimmäkseen mukavia ihmisiä, kun taas sinun tiellesi sattuu vain samanlaisia, mitä itse olet.

Noh, ne sinun mukavat ihmiset ovat tod.näk. niitä, joista minä en välitä enkä halua tutustua. Ja mistä tiedät mitä mieltä tapaamasi ihmiset ovat sinusta oikeesti, ollaan hemmetin hyviä pitämään kulissia yllä kun sitä vaaditaan. Ja minä pidän samanlaisista ihmisistä kuin itse olen, ja sellaisilla ystävillä olen itseni ympäröinyt. Ollaan vaan omissa ympyröissämme ja tehdään mitä pystytään jotta oltaisiin tyytyväisiä tahoillamme.

Vierailija
182/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme sivua hysteerikkoja :DD

Mua ei palaakaan kiinnosta teidän paheksunnat ja ihmettelyt. Olen matkustellut ulkomaille jo tänä kesänä ja aion matkustaa vielä toisenkin kerran kuukauden sisään. Jouluksi lähden Thaimaahan. Sori, mut mä en aio elää elämääni vapaaehtoisessa vankeudessa. Korona on tullut jäädäkseen ja jos se mut ottaa ja tappaa, niin olenpahan elänyt mieleistäni elämää siihen asti. 

Tuota menoa sinun elämäsi viimeiset viikot eivät tule olemaan mieleistäsi elämää.

Mutta eihän se meitä muita kiinnosta ollenkaan. Tukehdu hitaasti ihan rauhassa ja yksin, kun lähiomaisiasi ei päästetä luoksesi.

Tiedoksesi, että tuossa loppuvaiheessa ei kuoleva tiedä mitään, on sen verran morfiinia veressä ja taju kankaalla, että sitä vaan nukkuu pois. Kannattaa elää kuin viimeistä päivää, jottei koskaan jää sanomatta tai tekemättä mitään mikä kaduttaisi.

Tiedoksesi, ettei asia ole ihan niin. Viime hetkiä edeltää joskus jopa viikkojen aika tehohoidossa hengityslaitteessa täysin tajuissaan olevana.

Siellä ehtii katua sitä, että oli ihan pakko mennä koronaviruslinkoon, vaikka tiedossa oli kaikki riskit.

Toisaalta sinun positiivisella ajattelullasi kyse on vain huikeasta kokemuksesta elämän viime metreillä. Se tulee ikään kuin kirsikkana runsaasti upeita elämyksiä täynnä olevan elämän päälle.

No kuule juuri katsoin kun faija lähti kuvailemallasi tavalla ja asiat meni juuri niinkuin sanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki luopua lopullisesti lentomatkailusta. Luonto kiittää.

Vierailija
184/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.

Tai Saimaa ja saaristo. Kukin käy toki missä tykkää.

Aivan, ja kansallispuistot.

Kaikkia ei innosta huonolaatuisen ja tarpeettoman tavaran ostaminen halvalla.

Mä voin  myöntää, että mulle on kotimaan matkailussa  ihan sama, mikä lätäkkö on kyseessä. Siis olipa Saimaa, Päijänne tai mikä tahansa. Meren ranta on meren ranta niin Kemissä kuin Helsingissäkin. Sama juttu metsien kanssa eli metsä kuin metsä. Metsiä ja sisävesiä löytyy kävelyetäisyydeltä kotoanikin ja meren rantaankin pääsee noin puolessa tunnissa, kun hyppää vaan bussiin ja hurauttaa stadiin. 

Ulkomailla matkustamisen idea ainakin mulle on, että siellä on erilaista kuin kotona tai kotinurkilla. Erilainen ilmasto, erilainen kulttuuri, erilaiset maisemat jne. En silti ole nyt pandemian aikana matkustamassa ulkomaille enkä matkusta kotimaassakaan. Kävelen koiran kanssa metsässä vähintään kerran päivässä ja yleensä kävellään myös läheiselle lammellekin. 

Vierailija
185/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan saman minkä ennenkin:

Olen jo lapsena viettänyt tuntikausia karttakirjan äärellä haaveillen siitä, kuinka joskus vielä matkustan kaikkiin mielenkiintoisiin paikkoihin. No, ei elämä niin tietenkään mennyt vaan 80-luvulla ja vielä 90-luvullakin ulkomaanmatkat olivat harvinaista ja hankalaa herkkua, etenkin perheelliselle. Sinne mentiin, minne tehtiin lomamatkoja. 2000-luvulla homma alkoi helpottua mutta vasta 2010-luvulla olen pystynyt tekemään vuosittain useita ulkomaanmatkoja.

Silti en ehtisi loppuelämäni aikana käydä kaikissa kiinnostavissa paikoissa edes nykytahdilla. Jos en käy töissä, ei ole varaa matkustaa, ja kun käyn töissä niin ei ole mahdollisuutta kiertää ympäri maailmaa. Mutta niin paljon haluan matkustaa kuin ehdin. En usko eläväni ikuisesti. Olen menettänyt jo tuntemiani ikäisiäni ihmisiä ja yksi ystäväni sairastaa parhaillaan suolistosyöpää. Hänen matkustelunsa on matkusteltu. Minä olen vielä terve, joten en jää odottamaan, että itsellänikin olisi liian myöhäistä. Tästä kesästä tuli poikkeuskesä, koronan takia menetin kolme jo maksettua matkaa (=m/p lennot, majoitukset hankin yleensä vasta lähempänä matkaa eli niitä en ollut vielä edes varannut). Yhden ulkomaanmatkan teimme ja se oli hyvä reissu; maat olivat ennestään tuttuja mutta niiden sisällä näimme ihan uudenlaisia kohteita.

Jos mahdollista, niin jouluna lähden pitkälle matkalle maapallon toiselle puolen.

Kotimaan matkailu ei kiinnosta, sitä on aivan turha tarjota. Olen matkustanut Lappia lukuun ottamatta maata ristiin rastiin työn puolesta ja sukulaisvierailuilla. Patikointiretkiä teemme kansallispuistoissa ja muilla retkialueilla, mutta että laittaisin rahaa kotimaassa majoittumiseen ja pääsymaksuihin yms - ei kiitos.

Vierailija
186/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan. Luulisi, ettei mielenterveys pahemmin vahingoittuisi, vaikka muutaman kuukauden on suosiolla paikoillaan.

Sielukin saisi kerrankin pysähtyä omille sijoilleen.

Mutta jos se on aivan musta, niin ymmärrän, että sitä haluaa paeta.

Ei sielu ole välttämättä musta niillä, jotka pakonomaisesti matkustelevat. Se on vain tyhjä.

Vierailija
187/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin, mutta itse en ymmärrä ihmisiä jotka menevät viikoksi tai kahdeksi makaamaan johonkin etelän aurinkorannalle, täällä kotimaassakin olisi niin paljon nähtävää ilman mitään lentokenttä rulianssia.

Tämä. Mennään veren maku suussa tutun kyydillä, kahdella junalla ja lentokoneella määränpäähän. Hirveää paikasta toiseen poukkoilua, jollakin menee vatsa sekaisin, jonkun penska saa raivarin, ja kotiin päästyä ollaan kolme kertaa väsyneempiä kun lähtiessä. Ei kiitos.

Kaikki ei vain koe noita raskaaksi. Se siirtymäkin on jo tavallaan osa reissua, jännää ja kivaa. Ainakin minusta on ihana istua aamuyön tunteina onnibussissa menossa lentokentälle, kun tietää että edessä on kauan odotettu viikko. Lentokentällä voi juoda kahvit, jutustella mahdollisen reissuseuran kanssa ja nauttia siitä kentän tunnelmasta. Tietää että kohta mennään.

Lennon jälkeenhän vasta hauskuus alkaa kun ollaan kohteessa, etsitään taksia/bussia ja jännitetään millainen majoituspaikka on jne. En koe noita siirtymiä stressaaviksi vaan ihan hauskoiksi osuuksiksi, jotka kuuluu matkaan. Onhan nekin vaihtelua siihen kotimaan arkeen - johon on mukava taas reissun jälkeen palata.

Nyt koronan aikana pysyn silti Suomessa.

Matkustaa ehkä vois mutta nuo oheistoimet on yyber-rasittavia. Lennotkin lähtee aina ennen sianpieremää, joten joutuu täältä maakunnasta tulla hesaan jo illalla hotelliin ja yleensä myös kotiinpaluussa. Lentokoneessa istuminen on ääripuuduttavaa. Lentokentällä odottelu ja juoksentelu ja kaikki muu. Ei kiitos enää koskaan.

Vierailija
188/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kotimaan matkailu on yhtä kuin keskisen kyläkauppa ja visulahden vahakabinetti. Jos ymmärrät vertauksen, niin ymmärrät pointin.

Mä voin  myöntää, että mulle on kotimaan matkailussa  ihan sama, mikä lätäkkö on kyseessä. Siis olipa Saimaa, Päijänne tai mikä tahansa. Meren ranta on meren ranta niin Kemissä kuin Helsingissäkin. Sama juttu metsien kanssa eli metsä kuin metsä. Metsiä ja sisävesiä löytyy kävelyetäisyydeltä kotoanikin ja meren rantaankin pääsee noin puolessa tunnissa, kun hyppää vaan bussiin ja hurauttaa stadiin. 

Ulkomailla matkustamisen idea ainakin mulle on, että siellä on erilaista kuin kotona tai kotinurkilla. Erilainen ilmasto, erilainen kulttuuri, erilaiset maisemat jne. En silti ole nyt pandemian aikana matkustamassa ulkomaille enkä matkusta kotimaassakaan. Kävelen koiran kanssa metsässä vähintään kerran päivässä ja yleensä kävellään myös läheiselle lammellekin. 

Koiraa pitää ulkoiluttaa useammin kuin kerran päivässä.

Vierailija
189/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa hysteerikot ymmärtää, että kukaan täyspäinen ei jaksa välittää teistä ei jankata samasta asiasta kuukaudesta toiseen. Eristäkää itsenne ja pitäkää t urpanne kiinni. Niin mekin ollaan pidetty jo monta kuukautta. Hiljainen enemmistö ei koskaan vauhkoonnu kuten teidän kaltaiset sekopäät

Vierailija
190/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
191/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V<br />

ierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää koulutus/työ/ikä/poliittinen suuntaus eli arvot ym. perusasioita ihmisistä, jotka koronaa pelkäävät, ja yhä edelleen, vaikka kaikki statistiikka ja data on käytettävissä, jaksavat syystä tai toisesta eristäytyä ja pitää meteliä aiheesta, ja jättävät täysin huomiotta, mitä se eristäytyminen Suomen ja maailman taloudelle ja tätä kautta ihmisten hyvinvoinnille tarkoittaa. Itse pidän tuollaista käytöstä uskomattoman itsekkäänä, osoittaa suurta typeryyttä.

Omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään koronapsykoosiin vajonnutta henkilöä vaan olemme eläneet normaalia elämää koko kevään ja kesän. Ja siksi olen jotunut seuraamaan hysteeristen elämää pelkästään ruudun välityksellä.

Katso USAn tilannetta ja mitä laajalti levinnyt korona tekee taloudelle kun ihmisiä alkaa kuolla kuin kärpäsiä, ruumis huoneet täyttyvät ja pakko yrittää pysäyttää. Katso Bergamoa Italiassa niin näet mitä terveydenhuollolle käy jos koronaepidemiaa ei saada hillittyä ajoissa.

Kokonaiskuolleisuus ei käytännössä ole maailmassa noussut vuonna 2020, vaikka ilmeisen moni luulee, että ”ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä”.

Heikkokuntoiset, ihmiset jotka eivät pidä huolta terveydestään, ovat heikommassa asemassa tällaisessa tilanteessa eli Jenkeissä mustat ja Euroopassa espanjalaiset, italialaiset ym., jotka polttavat ketjussa tupakkaa ja juovat alkoholia.

Ei kai maailman taloutta ja JOKAISEN ihmisen hyvinvointia kannata tämän takia tuhota?

Siellä on jo nyt jäänyt ihmisiä työttömäksi ja arviolta 10% saa häädön asunnoistaan. Korona kaataa hyväkuntoisiakin ihmisiä siitäkin löytyy uutisissa todisteita. Tietenkin jokainen maa tekee kuten parhaaksi näkee, mutten jostain syystä ole kovinkaan vakuuttunut.

On täysin puolueetonta ja selkeää dataa, että kokonaiskuolleisuus ei ole lisääntynyt. Vuosi 2020 yksi maailmanhistorian parhaista vuosista, jos tarkastellaan suhteellista kuolleisuutta. Ymmärrätkö? Nyt eletään parempaa vuotta kuin vaikka 2010, 2000 jne.

Se että kokonaiskuolleisuus ei ole noussut johtuu siitä että eristäytyminen koteihin on vähentänyt liikkumista ja täten onnettomuuksissa kuolemisia. Eristäytymisen ja paremman hygienian takia myöskään muut tarttuvat taudit eivät ole verottaneet populaatioita yhtä paljon kuin muina vuosina. Tilastojen tulkitseminen vaatii ilmeisesti hieman parempaa tietämystä kuin sinulta löytyy.

Mutta ”ihmisiä kuolee nyt kuin kärpäsiä”, ”ruumishuoneet ovat täynnä”, ruumisrekat kuljettavat kuolleita jotka haudataan joukkohautoihin, terveydenhuoltohenkilökunta valitsee ketkä pelastetaan ja ketkä jätetään kuolemaan (näin ei ilmeisesti ennen ole ollut)... tätä kertotaan siis faktana. Jos ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä, se näkyisi tilastoissa.

Miltä se tuntuu, kun tyhjä katse tuijottaa peilistä?

Sinähän sen tiedät.

https://ourworldindata.org/excess-mortality-covid

Vierailija
192/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme sivua hysteerikkoja :DD

Mua ei palaakaan kiinnosta teidän paheksunnat ja ihmettelyt. Olen matkustellut ulkomaille jo tänä kesänä ja aion matkustaa vielä toisenkin kerran kuukauden sisään. Jouluksi lähden Thaimaahan. Sori, mut mä en aio elää elämääni vapaaehtoisessa vankeudessa. Korona on tullut jäädäkseen ja jos se mut ottaa ja tappaa, niin olenpahan elänyt mieleistäni elämää siihen asti. 

Tuota menoa sinun elämäsi viimeiset viikot eivät tule olemaan mieleistäsi elämää.

Mutta eihän se meitä muita kiinnosta ollenkaan. Tukehdu hitaasti ihan rauhassa ja yksin, kun lähiomaisiasi ei päästetä luoksesi.

Tiedoksesi, että tuossa loppuvaiheessa ei kuoleva tiedä mitään, on sen verran morfiinia veressä ja taju kankaalla, että sitä vaan nukkuu pois. Kannattaa elää kuin viimeistä päivää, jottei koskaan jää sanomatta tai tekemättä mitään mikä kaduttaisi.

Tiedoksesi, ettei asia ole ihan niin. Viime hetkiä edeltää joskus jopa viikkojen aika tehohoidossa hengityslaitteessa täysin tajuissaan olevana.

Siellä ehtii katua sitä, että oli ihan pakko mennä koronaviruslinkoon, vaikka tiedossa oli kaikki riskit.

Toisaalta sinun positiivisella ajattelullasi kyse on vain huikeasta kokemuksesta elämän viime metreillä. Se tulee ikään kuin kirsikkana runsaasti upeita elämyksiä täynnä olevan elämän päälle.

No kuule juuri katsoin kun faija lähti kuvailemallasi tavalla ja asiat meni juuri niinkuin sanoin.

Isäsi kuoli koronaan ja silti haluat lähteä tällaisena aikana maailmalle hamuamaan itsellesikin saman kohtalon?

Eikä pelkästään itsellesi. Kun sinä sairastut, tartutat myös lukuisia muitakin ja saatat heidät hengenvaaraan.

Vai kävikö jo näin isäsi suhteen? Saiko hän koronaviruksen sinulta?

Vierailija
193/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..

Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.

Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...

Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.

Täytyy olla hyvin naiivi tai vapaamielinen ihminen, joka kuvittelee olevansa parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa.

Kyllä etäsuhde on ihan oikea parisuhde riippumatta siitä, mitä sä asiasta ajattelet. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun kuulen jonkun väittävän, ettei meidän suhde oo parisuhde. Tietysti alussa oltiin itsekin epäileväisiä, että voiko tästä mitään tulla, mutta itse asiassa juuri tänään tulee se kahdeksan vuotta täyteen!

Mietipä sitä, että meidän suhde on jopa hallituksen mielestä ihan oikea parisuhde, kun tosiaan niitä rajoituksia höllennettäessä tuli mukaan maahanpääsyn kategoria "parisuhteessa suomalaisen tai Suomessa asuvan kanssa" :O 

Eli naiivisti luotat tähän toiseen osapuoleen. Eihän siinä mitään, mutta ei kannata sitten pettyä kun suhteesi todellinen luonne paljastuu sinullekin.

Yhtä naiivisti hän luottaa minuun :D Mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä meidän suhteen (ei pelkästään mun suhteeni, kun meitä on tässä kaksi) todellinen luonne on, kun sä tunnut sen tietävän paremmin kuin minä tai mies.

Vierailija
194/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautin auringosta, valosta ja lämmöstä, mikä Suomessa on harvinaista herkkua pääsääntöisesti. Lisäksi suomalainen kulttuuri, luonne ja ihmiset olemuksiltaan on aika... no en sano mitään. Kyllä, muutan heti pois kun se on mahdollista.

Jos kaikki suomalaiset olisivat sellaisia kuin sinä, niin minäkin muuttaisin pois Suomesta. Ja minulle se on mahdollista koska tahansa.

Kummallista, miten minä tapaan eri puolilla Suomea enimmäkseen mukavia ihmisiä, kun taas sinun tiellesi sattuu vain samanlaisia, mitä itse olet.

Noh, ne sinun mukavat ihmiset ovat tod.näk. niitä, joista minä en välitä enkä halua tutustua. Ja mistä tiedät mitä mieltä tapaamasi ihmiset ovat sinusta oikeesti, ollaan hemmetin hyviä pitämään kulissia yllä kun sitä vaaditaan. Ja minä pidän samanlaisista ihmisistä kuin itse olen, ja sellaisilla ystävillä olen itseni ympäröinyt. Ollaan vaan omissa ympyröissämme ja tehdään mitä pystytään jotta oltaisiin tyytyväisiä tahoillamme.

😂 Menipäs tuo ihosi alle!

Mutta joo, sovitaan näin, että sinä pysyt omassa kuplassasi itsesi kaltaisten ihmisten ympäröimänä. Niiden suomalaisten, jotka ovat... no, jääköön sanomatta.

Vierailija
195/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäsi kuoli koronaan ja silti haluat lähteä tällaisena aikana maailmalle hamuamaan itsellesikin saman kohtalon?

Eikä pelkästään itsellesi. Kun sinä sairastut, tartutat myös lukuisia muitakin ja saatat heidät hengenvaaraan.

Vai kävikö jo näin isäsi suhteen? Saiko hän koronaviruksen sinulta?

Sanoinko että kuoli koronaan, en.  Keuhkot pettivät kuten koronassakin ja hoito vastaavaa, mutta johtui muusta pitkäaikaisesta sairaudesta.

ja nuo muut diipadaapa mussutukset... ei kiinnosta, musta sielu nääs...

Vierailija
196/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa pitää ulkoiluttaa useammin kuin kerran päivässä.

Niin mä ulkoilutankin. Kolme kertaa päivässä. Mutta ei aina mennä kaikilla kolmella kerralla metsään kävelemään. Vähintään kerran päivässä kuitenkin tehdään metsälenkki. Valoisaan vuodenaikaan yleensä iltalenkki ja pimeään vuodenaikaan taas päivälenkki. 

Vierailija
197/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa mutu-tiedon sijaan:

https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/

Lol. Pikkaisen kannattaisi kritiikkiä harjoittaa sen suhteen miltä propagandasivustoilta "tietonsa" hankkii.

Vierailija
198/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden rakkaat asuu muualla. Miksi ette tuota heitä tänne tai muuta itse sinne? Luulisi tulevan muutenkin halvemmaksi..

Voisiko joku vastata? Miinustaminen ei ole kovinkaan hedelmällistä. Yleensä rakkaiden kanssa halutaan viettää mahdollisimman paljon aikaa, ellei kyseessä satu olemaan online suhde.

Kyllä, yhdessä asuminen tulisi halvemmaksi kuin kahden maan välin lentäminen X kertaa vuodessa. Olisi ihanaa elää tavallista arkea yhdessä. Vaan kun molemmat ollaan oltu ihan aikuisia tavatessamme ja ehditty rakentaa elämä ja arki työpaikkoineen ja asuntoineen omiin kotimaihimme, niin se muuttaminen toiseen maahan ilman varmuutta työpaikasta ei ole juttu, joka toteutetaan hetken mielijohteesta tai toisen osapuolen käskystä. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan...

Ja mä lensin miehen luo heti, kun hänen kotimaa luopui Suomesta saapuvien karanteenista. Samoin mies lensi lomallaan Suomeen, kun rajat sai ylittää parisuhteen perusteella eikä enää vaadittu avioliittoa perusteluksi. Yhdessä käytiin Riiassakin! Ei paljon kiinnosta, paheksuuko joku tätä. Korona erotti meidät yli kolmeksi kuukaudeksi, joten tuli todella tarpeeseen nämä matkat. No, se Riian-reissu oli ihan puhdas huvimatka, kun meidän kesän reissusuunnitelmat meni muuten plörinäksi.

Täytyy olla hyvin naiivi tai vapaamielinen ihminen, joka kuvittelee olevansa parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa.

Kyllä etäsuhde on ihan oikea parisuhde riippumatta siitä, mitä sä asiasta ajattelet. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta kahdeksaan vuoteen, kun kuulen jonkun väittävän, ettei meidän suhde oo parisuhde. Tietysti alussa oltiin itsekin epäileväisiä, että voiko tästä mitään tulla, mutta itse asiassa juuri tänään tulee se kahdeksan vuotta täyteen!

Mietipä sitä, että meidän suhde on jopa hallituksen mielestä ihan oikea parisuhde, kun tosiaan niitä rajoituksia höllennettäessä tuli mukaan maahanpääsyn kategoria "parisuhteessa suomalaisen tai Suomessa asuvan kanssa" :O 

Eli naiivisti luotat tähän toiseen osapuoleen. Eihän siinä mitään, mutta ei kannata sitten pettyä kun suhteesi todellinen luonne paljastuu sinullekin.

Yhtä naiivisti hän luottaa minuun :D Mutta nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä meidän suhteen (ei pelkästään mun suhteeni, kun meitä on tässä kaksi) todellinen luonne on, kun sä tunnut sen tietävän paremmin kuin minä tai mies.

Off topic. Tällä palstalla ihmiset aina haluavat uskoa ennemmin pahaa kuin hyvää.

Monen on vaikea ymmärtää, että on olemassa syviä ja aitoja ihmissuhteita, joissa on todellista rakkautta, luottamusta ja sitoutuneisuutta.

Toivon, että kohdallesi on sattunut tällainen suhde.

Vierailija
199/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen panosuhde tietty. Vai kuullostaako yksi suomalainen rakastajatar paremmalta.

Vierailija
200/365 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktaa mutu-tiedon sijaan:

https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/

Lol. Pikkaisen kannattaisi kritiikkiä harjoittaa sen suhteen miltä propagandasivustoilta "tietonsa" hankkii.

Kerrohan meille, mitä arveluttavaa on tuossa em. lähteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi