Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtui tänään gigantissa..

Vierailija
29.07.2020 |

Menin paikan päälle ja minulla oli jo tiedossa mitä halusin. Kun kysyin työntekijöiltä apua iMacin löytöön, alkoivat he tyrkyttää minulle pöytätietokoneita.
Miksi asiakasta ei kuunnella? Miksi pitää olla niin röyhkeä? Jäi tyhjät kädet reissulta, sillä en saanut puhuttua heitä ympäri.

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen ja myyjä oli mies? Ehkäpä miesmyyjä koki ettei tuo nainen mitenkään voi tietää mikä hänelle on parasta. Että hänpä laittaa asiat ojennukseen, kun ne Mäkit ovat spekseihin nähden niin kalliitakin.

Minä olen miehenä konenut samaa ostaessani verhoja. Yleensä homma sujui hyvin, mutta yksi tietty myyjätär ei parilla kerralla ollut millään hyväksyä, että ostan sitä mitä haluankin. Yritti voimalla aina tuputtaa valmisverhoja. Raskas tapaus, olkoonkin että tavallaan huvittavakin.

Vierailija
2/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut kummallinen kokemus Gigantin tietokonepuolella. Kun kysyin läppäreitä, joissa on numeronäppäimet oikealla, myyjä alkoi hirmuisella innolla myydä minulle MCAfee-virustorjuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjiä ohjeistetaan ohjaamaan asiakkaita ostamaan sellaisia tuotteita, joista kauppa saa parhaiten katetta. Ehkä Apple ei ole se tuote, koska on muutenkin kallis. Törmäsit varmaan myyjään, joka ei osaa ohjaamista tehdä huomaamattomammin.

Vierailija
4/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni myyjä teki vain työtään. Tottakai siinä samalla antavat täkyjä toisistakin malleista ja vaihtoehdoista, kuuluu työnkuvaan. Ehkä olet myös vaikuttanut hiukan epävarmalta asiakkaalta kuitenkin ja myyjä on nähnyt sinussa potentiaalia asiakaspohjaa ohjailla mahdollista ostopäätöstäsi toiseen kohteeseen. Joten normaalia myyntityöskentelyä.

Hiukan ollaan herkkänahkaisina liikenteessä. Hyvä kait se on samalla saada suosituksia muistakin tuotteista, toisinaan jopa myyjät ovatkin oikeassa ja ohjaavat ostopäätöksen kohti paremmin sopivampaan tuotteeseen. Toki asiakashan se päätöksensä tekee, aivan kuten myyjätkin myyntityönsä.

Vierailija
5/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen kokemus Forumin Gigantista. Menin ostamaan F-Securen virussuojaa tietokoneeseeni (vuoden suojaus), miesmyyjä alkoi aggressiiviseen tyyliin kaupata 5 vuoden palvelupakettia, johon sisältyi vaikka mitä, mm. uuden laitteen käyttöönottoon liittyviä palveluita. Sanoin selkeästi etten tarvitse. Seurasi minua myymälässä vielä pitkään ja puhua papatti, miten monipuolinen sopimus olisi, kuukausimaksu vain niin ja niin vähän. Pakko oli lähteä kaupasta pois....Poweriin ja sieltä sain haluamani tuotteen parissa minuutissa.

En tarvinnut myöhemmin terapiaa asian käsittelyssä.

Vierailija
6/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerissa en meinannut saada IPhonea ostettua, kun järjestelmä kuulemma ehdottomasti vaati minulta yhteystietoja. Kun pysyin lujana, niin kumma kyllä ostaminen olikin mahdollista ilman tietojeni luovuttamista Powerin seurattavaksi ja edelleen myytäväksi. Myyjä antoi asenteellaan ymmärtää, että olen kummallinen tollo.

Vierailija
7/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?

Vierailija
8/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa mullakin ärsyttävä kokemus: kun menin ostamaan laitetta jonka olin etukäteen päättänyt, niin alkoi aggressiivinen tuputus kalliimman laitteen ostamiseksi. Lähdin pois.

Vierailija
9/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nykyinen tapa patistaa kirjoittamaan kuitti heti myyjän kanssa, jolta olen vain kysynyt missä päin joku tuote on. Tiedän kyllä, että myyjä haluaa kuitata kaupan itselleen. Joskus sanon, että ei tarvis minulla on muutakin haettavana, niin myyjä seuraa kärppänä perässä, jotta niistäkin tehdään kuitti valmiiksi ennen kassaa.

Joskus kun myyjää ei ole mailla halmeilla, otan tuotteen itse hyllystä. Kassa niissä tilanteissa äimistelee, että eikö tästä siis ole valmiskuittia.

En myöskään koskaan kaipaa kuittia nimelleni arkistoihinsa. Sehän on lähinnä keino profiloida minua.

Vierailija
10/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kokemus Gigantissa Turussa. Menin ostamaan puhelinta, VAIN ja ainoastaan sitä, ja myyjä yritti tunkea mulle kaikki mahdolliset ylimääräiset härpäkkeet 79 euron "asennuspalvelusta" (jonka myi eka mulle ilmaisena, hinnan "muisti" kertoa vasta kun erikseen kysyin) virustorjuntaan, liittymäni haukkui huonoksi kertoen että olisi myynyt mulle paremman jne. Sit kun sanoin etten tarvitse mitään muuta, lopeta toi tyrkytys, alkoi ihan uskomaton "kun hän vain tekee työtään yhyy yhyy."

Lähdin liikkeestä kuten aioinkin, pelkän puhelimen kanssa. Itse asiassa ostin vähemmänkin: piti hankkia myös suojakannet ja panssarilasi, mutta pakkomyyjän takia menin kilpailavaan liikkeeseen ostamaan ne. Ensi kerralla ostan suoraan netistä, prkl.

Vierailija
11/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus meilläkin Gigantista. Mentiin ostamaan astianpesukonetta, josta oli hyvät arviot netissä ja Gigantilla oli edullisin hinta. Myyjä oli sitä mieltä, ettemme mitenkään voi ostaa juuri sitä laitetta, kun se on niin huono, vaan meidän pitäisi ostaa saman merkin 200 euroa kalliimpi laite. Pidimme päämme kaikista laitteen haukkumista huolimatta, vaikka myyjä juoksi vielä ostospäätöksen tehtyämme perään kassalle ja yritti saada pyörettyä päätöksemme taas uudella ominaisuudella. 200 eurolla olisi saanut ohjelman jälkeen avautuvan luukun, valot koneen sisälle, paremman kuivauksen ja teräspohjan. En kaipaa sellaisia ominaisuuksia.

Gigantti! Älkää edes laita myyntiin laitteita, joita et halua myydä. Antakaa ihmisten ostaa rauhassa sitä mitä haluatte. Me nykyasiakkaat osaamme itse tehdä vertailut netissä.

Vierailija
12/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on väliin jotain kampanjoita tsekkailla mitä liittymiä asiakkailla on. Kysymykseen vastaan mielentilastani riippuen joko ettei kiinnosta vaihtaa tai voin kertoa liittymäntarjoajani.

Sitä seuraa yleensä kysymys liittymän tyypistä, johon vastaan rehellisesti ettei hajuakaan. Liittymä ollut jo monta vuotta. Myyjä kääntyy ruutunsa puoleen kädet näppäimistöllä, että ei hätää hän voi tarkistaa, kun kerron numeroni.

Siinä kohtaa hän viimeistään ylittää ärsytyskynnykseni. Olettaa, että tottahan minä annan numeroni, jotta voin hänen kanssaan vängätä vaihdanko siihen tai tähän liittymään. Ei kiinnosta vaihtaa ja vielä vähemmän vängätä. Sanon etten ole vaihtamassa liittymää, johon myyjä protestoi ettei tähän menisi kuin hetki. Siihen sanon, ettei se vaikuta asiaan. Siinä kohtaa myyjä yleensä luovuttaa.

Vierailija
13/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää käy Gigantissa, kun en jaksa sitä heidän tyrkytyslisämyyntiä. Mieluummin maksan vaikka muutaman kympin (riippuen toki tuotteesta ja hinnata) enemmän ja käyn Verkkokaupassa, jossa homma toimii tyyliin "tarvitsen tuotteen x" - "odota hetki, käyn hakemassa varastosta - tässä ole hyvä, saako olla muuta" - "ei kiitos tällä kertaa" ja kassan kautta ulos.

Vierailija
14/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?

Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä miten miesmyyjä ajattelee, kun nainen on tietokoneostoksilla. Ei se nainen voi tietää mitä on ostamassa...

Vierailija
15/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samanlaisia kokemuksia.

Kolme eri kertaa olen mennyt ostamaan tuotetta jonka olin katsonut ennakkoon.

Kaikilla kerroilla lähdin tyhjin käsin, en jaksa paskaa palvelua.

Esim ilmeisesti puhelinosaston myyjä ei pystynyt myymään jääkaappia eikä saanut paikalle ketään toista.

Saa ne tuotteet muualtakin.

Vierailija
16/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirosin tätä, että eikö kivijalkaliikkeen idea ole palvelu ja Suomessa et sitä saa paitsi Louis Vuittonin liikkeestä. En osta parin tonnin esinettä liikkeestä, jossa palvelu on nihkeää tai joo öö emmä tiiä. En kaipaa myyjää joka myy vaan asiantuntijaa joka palvelee.

N35

Vierailija
17/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni kanssa Gigantissa ostamassa hänelle uutta samanlaista puhelinta rikkoutuneen tilalle. Oletin, että homma sujuu parissa minuutissa, kun vain kysyy myyjältä, missä teillä on puhelin X, tarvitsisin sellaisen.

Myyjä esitteli ensin tusinan muita puhelimia ja mieheni kohteliaana kuunteli, kunnes totesi, että hän haluaa tämän saman, kuin hänellä on ollut aiemminkin ja uudemmissa malleissa ei ole mitään uusia ominaisuuksia, mitä hän tarvitsisi.

Myyjä pitkin hampain kaivoi sitten puhelimen laatikon jostain. Sen jälkeen alkoi lisävarusteiden myynti. Panssarilasia, nahkakoteloa, autolaturia, pikalaturia, langattomia kuulokkeita... ei kiitos, kaikki tarvittava löytyy jo.

No entäs heidän oma supertärkeä laitevakuutus, tietosuoja-asiat, virustorjunta... ei kiitos!

Viimeinen niitti oli, kun myyjä alkoi myydä vielä SÄHKÖSOPIMUSTA. Markkinoiden halvin ja paras ja ekologisin ja mitä vielä. Aikaa oli mennyt reilusti yli puoli tuntia. Vedin miehen ulos koko kaupasta ja sinne jäi myös puhelin. Ajoimme Verkkokauppa.comiin ja nappasimme puhelimen mukaan. Jäin itse vielä kahvihyllylle katselemaan ja nappasin mukaan pari pussia pienpaahtimoiden kahvia. Tähän meni n. 10 min.

Vierailija
18/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut juuri Gigantissa ykkösluokan palvelua.  Ei ole tyrkytetty mitään, ja asiallisesti vastattu kysymyksiin kun olen itse tuotteita vertaillut.  Ja on myös esitelty vaihtoehtoisia tuotteita, jotka eivät tosiaan ole olleet kalliimpia.

Riippuu asiakkaasta itsestäänkin, miten kohtelee myyjää ja millä aenteella kauppaan menee.

Jos menee sillä asenteella kauppaan, että myyjät vaan huijaa, niin sehän on oma valinta.

Ja näyttää tuolla asiakkaita riittävän, aina on vkonloppuisin pitkät jonot ja myyjää joutuu odottelemaan pitkiäkin aikoja.

Vierailija
19/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hetkinen, siis olitko ostamassa iMacia vai iPadia? iMac on (oli) pöytäkone, iPad on tabletti. Jos olit ostamassa iMacia niin tokihan myyjä silloin koitti myydä pöytäkonetta, kun sitä kerran kysyit. Vai kysyitkö kuitenkin iPadia ja kirjoitit tähän väärin?"

Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä miten miesmyyjä ajattelee, kun nainen on tietokoneostoksilla. Ei se nainen voi tietää mitä on ostamassa...

Öö, mitä ihmettä tarkoitat? Nythän kävi niin, että asiakas, jonka oletat naiseksi, meni tietokoneostoksille ja pyysi pöytäkonetta (iMac), ja myyjä, jonka oletat mieheksi, uskoi, että nainen tietää mitä haluaa, yritti myydä hänelle pöytätietokoneen, jollaista hän pyysi.

Nythän tässä nuristaan, että miesoletetun myyjän olisi pitänyt ymmärtää, että naisoletettu asiakas olisi halunnut tabletin, vaikka pyysi pöytäkonetta.

Vierailija
20/193 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluimmin suuresta liikkeestä, kuten Gigantista, kuin jostain pienesta liikkeestä, jossa myyjä ei tosiaankaan tiedä esim. älypuhelimista yhtään mitään.

Puhelimeen erikoistuneet myyjät Gigantissa osaavat kertoa noin suunilleen miten kauan puhelin tulee kestämään, koska he tietävät miten pitkäksi aikaa valmistaja on esim. luvannut päivitykset kullekin merkille.

Powerin palvelu on hidasta ja erityisesti sen verkkokaupppa on hidas toimittaja. 

Perheemme on ostanut kaikki kodinkoneett Gigantista ja kaikkin on toiminut takuineen päivineen erittäin hyvin.

Pysymme Gigantin asiakkaina jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä