Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

M.O.T. Mummien hoidossa tulee läskejä lapsia...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on aina ollut että mummot syöttävät herkkuja jotka vanhemmat kieltävät kotona. Vika on kuitenkin vanhemmissa jotka eivät itse vaivaudu lapsiaan hoitamaan. Ei yksikään lapsi liho jos on esimerkiksi päivän viikossa mummolassa.

Vierailija
2/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:26"]

Näinhän se on aina ollut että mummot syöttävät herkkuja jotka vanhemmat kieltävät kotona. Vika on kuitenkin vanhemmissa jotka eivät itse vaivaudu lapsiaan hoitamaan. Ei yksikään lapsi liho jos on esimerkiksi päivän viikossa mummolassa.

[/quote]

Meillä Porvoossa kyllä lihoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka mummit saattavat antaa lapsille liikaa herkkuja, on heillä useiden tutkimusten mukaan positiivinen vaikutus lapsen kehitykseen.

- Sitä on mitattu lapsen koulumenestyksellä, masennuksen puutteella ja psykologisilla testeillä. Näissä on löydetty yhteys, että isovanhempien tuella on myönteisiä vaikutuksia lapselle, muistuttaa Tanskanen."

Jotain myönteistäkin.

Vierailija
4/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan. Äitini oli terveys- ja liikuntaterroristi. Minä kasvoin pullaa ja kakkua leipovan mummin luona paksuksi.

Vierailija
5/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti antavat myös paljon rakkautta. Mutta missä on vika, kun ei ymmärretä, että ruualla ja makealla paapominen on karhunpalvelus ja oikeastaan aika kauhea teko lasta kohtaan? Viekö ikä järjen, eli ajatellaanko, että "mummin antama pulla ei lihota", vaikka lapsi olisi mummolassa jatkuvasti?

Mulla ei mene jakeluun jatkuva epäterveellisen ruuan tunkeminen lapsille ja ruuan tuputus.

Vierailija
6/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatkohan lihavia lapsia? Minun hoidossani oleva lapsi ei ainakaan ole lihava.

Vierailija
7/13 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tietämäni lihava lapsi on mummon ja papan possuksi syöttämä ja muutenkin poispilaama. isovanhemmat asuvat ihan vieressä, ja vesittävät kaikki vanhempien linjaukset. Jos vanhemmat eivät anna jotakin, isovanhemmilta saa. Pojasta on kasvanut isovanhempien paapomana muutenkin aivan sairaan ärsyttävä ja rasittava vinkuja Ja vaatija. Voisi mennä näyttelemään Jalen suklaatehdas -leffaan ihan omana itsenään.

Vierailija
8/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 21:26"]

Meillä Porvoossa kyllä lihoo.

Kuinka lihavia lapsia porvoossa lihoo?

Vierailija
9/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme serkut hoitaa mummi.  Mummi on hidasliikkeinen, mutta henkisesti virkeä. Lapsenlapset OLIvat vikkeliä. Mummi vaikuttaakin keksineen, että hän voi syöttää lapset rauhallisemmiksi. Ensin ruokaa, sitten lisää ruokaa ja sitten jälkiruokaa ja vielä sohvalle katsomaan lastenohjelmia ja karkkipussit kouraan. Pian taas välipalaa, lapset lyllertävät jo hitaammin! Neuvolassa on laitettu painot tarkkailuun! Mummi hoitaa melkein joka arki-ilta.

Emme uskalla jättää lapsimme mummille hoitoon. Ovat liian nopeita hänelle. Miksi myöskään jättää vanha ihminen noin isoon vastuuseen? Mummi käyttää pienen eläkkeensäkin lastenlastensa ruokkimiseen! 

Vierailija
10/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin mummon luona enkä ole vieläkään lihava. Toki en syötä omallekaan lapsenlapselle karkkia, lättyjä ja keksejäkin saa harvakseltaan.

Vierailija
11/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme serkut hoitaa mummi.  Mummi on hidasliikkeinen, mutta henkisesti virkeä. Lapsenlapset OLIvat vikkeliä. Mummi vaikuttaakin keksineen, että hän voi syöttää lapset rauhallisemmiksi. Ensin ruokaa, sitten lisää ruokaa ja sitten jälkiruokaa ja vielä sohvalle katsomaan lastenohjelmia ja karkkipussit kouraan. Pian taas välipalaa, lapset lyllertävät jo hitaammin! Neuvolassa on laitettu painot tarkkailuun! Mummi hoitaa melkein joka arki-ilta.

Emme uskalla jättää lapsimme mummille hoitoon. Ovat liian nopeita hänelle. Miksi myöskään jättää vanha ihminen noin isoon vastuuseen? Mummi käyttää pienen eläkkeensäkin lastenlastensa ruokkimiseen! 

Varmaan mummelit pitää lapsia iso mahaisina syöttöpossuina?

Vierailija
12/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan maatilalla ja mummo asuu samassa pihapiirissä. Vaikka hoidan lapseni itse, niin lasten on helppo kipaista mummolle hakemaan herkkuja. Ollaan laitettu rajoja, että vain yksi herkkupäivä viikossa. Mutta mummon mielestä herkkuihin eivät kuulu piparit, pullat, hillot, mehut, jäätelöt.... Asiasta on väännetty, tulokset ovat huonoja ja lapset ovat pulleroita. En ymmärrä miten omia lapsenlapsiaan voi vihata niin paljon, että ehdoin tahdoin haluaa huonontaa heidän elämänlaatuaan lihottamalla heidät.

Vierailija
13/13 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummo, joka on hoitanut jo useamman lapsenlapsen. Yksikään ei ole missään vaiheessa ollut ylipainoinen.  Saavat kyllä joskus herkkujakin. Enemmän tuossa lihomisessa taitaa olla kyse liian vähäisestä liikkumisesta, sehän se on aika yleinen ongelma tänä päivänä.  Siksi liikumme lasten kanssa paljon. Liikkuminen tapahtuu lasten ehdoilla, ihan tavallisesti, kävelyillä (joiden aikana hypitään ja spurtataan välillä leikkimielisesti), metsäretkillä, uintireissuilla, pulkkamäessä talvisin jne.

Pysyy muuten mummokin kuosissa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme