Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomakohteita joihin et (enää) menisi?

Vierailija
02.07.2013 |

Itselläni Pariisi ja Malesia.Ihan mukavia molemmat, mutta kuitenkin jotenkin pettymyksiä.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23:lle minä en kyllä tuosta kuvaiksesta tunnista Budapestia! En muistaakseni kertaakaan kuullut hälytyspillejä, en nähnyt kertaakaan kerjäläisiä. Liikuin viikon ajan sekä Budan että Pestin puolella, lisäksi menin myös syrjemmälle ostarilla (jonne siis oli pitkä matka taksilla) ajelin metrolla sekä eläintarhaan/kylpylään että myös "lähiöön" jossa ostari ja enemmän paikallisia  mitä keskustassa. Budapest on niitä kohteita mihin haluan uudestaan, koska loma on yksi onnistuneimpia ikinä :)

Vierailija
42/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:37"]

Rooma, oli jotenkin siivoton kaupunki, kaikki nähtävyydetkin olivat pettymyksiä. Fontain de Trevoir vai mikä onkaan, oli järkyttävän pieni. Lisäksi taksissa meiltä huijattiin 60e. Täynnä huijareita koko kaupunki. Lisäksi halpoja vaatekauppoja ei löytynyt kunnolla.

[/quote]

Hauska, Fontana di Trevi liian pieni! Arvioitko kohteet koon mukaan? Suomen vallanneita ruotsalaisvaateketjuja ei tosiaan Italiasasa ole. Onhan siellä Roomassa kyllä jokunen tavaratalo, joista saa vaatteita, mutta suurin osa on pieniä putiikkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Canarian Puerto Rico. Lomaosakekauppiaat tekee hulluksi ja koko paikassa ei ole kertakaikkikaan mitään näkemistä. Ranta on varsinainen sardinario.

Vierailija
44/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:50"]

Kanarian saaret. Neljä kertaa käyty noin 20 vuoden aikana. Jos nyt jo uskois. Turkki= oi yök. Pariisi= paskat ihmiset. Nämä on nyt nähty!

[/quote]

Mä en tiiä oliko mulla jotenkin hyvä munkki, mutta musta pariisilaiset ei ollu yhtään töykeitä tai 'paskoja'. Kun etittiin hotellia, ja pysähyttiin kadunkulmaan matkalaukkujen kanssa tutkimaan karttaa, 4 eri ihmistä tuli kysymään tarvitaanko apua ja ettimään puhelimiensa kartoista suuntaohjeita. Ja muutenki olivat ystävällisiä, ja suostu puhumaan englantia, vaikka olettamushan on aina se, etteivät puhu sitä mielellään.

Vierailija
45/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.

Kööpenhamina. Kallista, ärsyttäviä vänkääjätanskalaisia. Malmö paljon sympaattisempi. Viihdyn Ruotsissa paremmin.

Pariisi on vakiokohde joka vuosi. Ihanin. En tosin ole koskaan edes nähnyt Eiffel-torneja sun muita turrekohteita, koska oon n11n hipster.

Vierailija
46/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian Sunny beach

Vierailija
47/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, varmaan mullakin se Alanya. Hauskaa siellä oli sillon kakskymppisenä, mutta nyt on toiset intressit. 

Vierailija
48/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tekee tuosta Turkista niin kauhean kun niin monet ovat sen maininnu?

Vierailija
49/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:11"]

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tekee tuosta Turkista niin kauhean kun niin monet ovat sen maininnu?

[/quote]

Minua häiritsi paljon se erilainen kaupankäyntikulttuuri jo, eli että pitäisi tingata ja usein viedä juoda jotain ennen kuin saa kaupat tehtyä. Lisäksi monet kaupustelijat olivat tosi päällekäyviä. 

Toinen juttu on, että usein sanotaan että Turkissa on hyvää ruokaa, mutta me emme ole 2:lla Turkin lomallamme sellaiseen törmänneet. Yleensä ruoka on ollut melko ankeaa, eikä se että valitsee kalliimman ravintolan sekään takaa yhtään parempaa elämystä. 

Kamalinta oli kuitenkin sinkkunaisena siellä matkustaa. En ole edes pitkä ja vaalea, vaan 160 cm pitkä tummaverikkö, mutta voi taivas sitä jopa pelottavaa miesten huomiota. No, jos joku kokee itsensä vähemmän viehättäväksi ja kaipaa boostausta itsetuntoon niin tuonne vaan, minä ainakin kuulin moneen kertaan olevani maailman kaunein nainen, sain rakkaudentunnustuksia, perääni vihellettiin jne, vaikka Suomessa olen ihan maailman tavallisimman näköinen maatiainen. Kääntöpuoli oli, että pariin kertaan oikeasti pelkäsin että joku mies voi vaikka raiskata jos en pääse seurailijaa pakoon vilkkaammalle paikalle.

Kohteet joissa on käyty, on Alanya ja Antalya. Eka perus rantakohde, huonoa ruokaa, turistikrääsää, mutta ok näköinen luonto ja ranta. Toinen hirvittävän ruma kivikylä jollaisessa en välitä itse etelänlomiani viettää.

Vierailija
50/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya mullakin. Pari syytä: jatkuvaa kusetusta ravintoloissa ja hotellissa. Kadulla kävellessä todella ahdistavaa tulla koko ajan revityksi jonnekin väkisin. Liika kaupittelu on oikeasti liikaa. Miten turkkilaiset eivät tätä tajua??

Koko paikka oli törkyinen, epäsiisti ja liian täynnä samaa turistikrääsää tarjoavia kauppoja. kaikissa ravintoloissa samat ruokalistat, ja jos tilasit listalta jotain tiettyä, saatoit saada jotain sinnepäin.Viini kallista, jos vertaa esim. Kreikkaan. Ruuan kanssa ei todellakaan kannattanut nauttia lasillista enempää.

Suomen kieltä kuuli koko ajan turkkilaisten suusta: älyttömän rasittavaa! Mun kohdalla never again, vaikka sää olikin kiva ja hotellin uima-allas mukava.

Vierailija
51/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya mullakin. Pari syytä: jatkuvaa kusetusta ravintoloissa ja hotellissa. Kadulla kävellessä todella ahdistavaa tulla koko ajan revityksi jonnekin väkisin. Liika kaupittelu on oikeasti liikaa. Miten turkkilaiset eivät tätä tajua??

Koko paikka oli törkyinen, epäsiisti ja liian täynnä samaa turistikrääsää tarjoavia kauppoja. kaikissa ravintoloissa samat ruokalistat, ja jos tilasit listalta jotain tiettyä, saatoit saada jotain sinnepäin.Viini kallista, jos vertaa esim. Kreikkaan. Ruuan kanssa ei todellakaan kannattanut nauttia lasillista enempää.

Suomen kieltä kuuli koko ajan turkkilaisten suusta: älyttömän rasittavaa! Mun kohdalla never again, vaikka sää olikin kiva ja hotellin uima-allas mukava.

Vierailija
52/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä ja Turkissa kaikennäköiset naiset/tytöt saavat kuulla olevansa maailman kauneimpia, perää vihelletään, annetaan lentosuukkoja jne. Voisi olla imartelevaa jos ei tajuasi että myös rumat naiset saa saman huomion.

Vierailija
53/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:22"]

[/quote]

Ne on ilmeisesti opetelleet fraaseja monella kielellä, koska minua luultiin ilmeisimmin italialaiseksi tai espanjalaiseksi ja perääni huudeltiin näillä kielillä. Kuulin myös joitain suomalaisia turisteja huudeltavan suomeksi. Aukoton suomalaisentunnistus ei selvästi ole, koska kukaan ei arvannut minua tummaa pientä naista suomalaiseksi ;-)

Vierailija
54/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori.

Vierailija
55/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:53"]

23:lle minä en kyllä tuosta kuvaiksesta tunnista Budapestia! En muistaakseni kertaakaan kuullut hälytyspillejä, en nähnyt kertaakaan kerjäläisiä. Liikuin viikon ajan sekä Budan että Pestin puolella, lisäksi menin myös syrjemmälle ostarilla (jonne siis oli pitkä matka taksilla) ajelin metrolla sekä eläintarhaan/kylpylään että myös "lähiöön" jossa ostari ja enemmän paikallisia  mitä keskustassa. Budapest on niitä kohteita mihin haluan uudestaan, koska loma on yksi onnistuneimpia ikinä :)

[/quote]

23 puhuikin Budabest-nimisestä paikasta eikä Budapestistä.

Vierailija
56/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptin Hurghada.

samat syyt kun muilla eli päällekäyvät kauppiaat, lääppivät miehet (olin pelokas 15-vuotias enkä pukeutunut paljastavasti), ihan ok makuinen ruoka josta tuli järkyttävä vatsatauti, pelkkiä turisteja, ensimmäinen ja viimeinen valmismatkani

Vierailija
57/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian Sunny Beach, just ja just voisin mennä uudestaan jos ilmaiseksi pääsisi. Kuumimpaan aikaan viikoksi vetään drinkkiä ja ottamaan aurinkoa. Muuta nähtävää siellä ei ole.

Pariisistakaan en tykännyt, nähtävyydet ja muut kulttuurikohteet oli kivoja ja kaupunki kaunis mutta ihmiset todella töykeitä. Olimme viettämässä pitkää viikonloppua ja vasta lähtöpäivän aamuna saimme ravintolassa edes jonkin sortin hyvää palvelua!

Vierailija
58/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene samaan kohteeseen ikinä 2 kertaa vaan aina pitää nähdä jotain uutta ja erilaista.

Onneksi kaikki reissut tähän asti ovat olleet ok mutta olenkin tosi tarkka kun valitsen esim. hotellin ja otan jo etukäteen selvää nähtävyyksistä ja sitten lomalla fiiliksen mukaan mennään minne huvittaa...

Vierailija
59/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:33"]

Pori.

[/quote]

Pori oli mullekin aika rankka kokemus. Ei koskaan enää!

Vierailija
60/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki Alanya - paskaista, roskaista, kamalia tunkeilevia ihmisiä. Ja ruoka pettymys.

Venäjä Viipuri - eka ja vika reissu samalla kertaa, aivan kammottava paikka

Italia Milano - kerjäläisiä ja pahaa ruokaa. Todella iso pettymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi