Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomakohteita joihin et (enää) menisi?

Vierailija
02.07.2013 |

Itselläni Pariisi ja Malesia.Ihan mukavia molemmat, mutta kuitenkin jotenkin pettymyksiä.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 12:56"]

Itselläni Pariisi ja Malesia.Ihan mukavia molemmat, mutta kuitenkin jotenkin pettymyksiä.

[/quote]

samoin Pariii vaika ssiellä tuleekin käytyä, tähän mennessä ki 6 kertaa. Toinen on Egypti, 2 kertaa käyty ja se riittää

Vierailija
22/82 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, to-del-la tylsä paikka ja pahaa ruokaa. Lisäksi koko Espanja, koska en tykkää espanjalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias ja reissannut noin 30 maassa, ikinä en ole ollut pakettimatkalla enkä todellakaan ole varakas. Esimerkiksi lukion jälkeen tein töitä ja rahalla reissasin. Olen ollut monenlaisissa paikoissa ja mihinkään maahan en ole pettynyt. Kulttuurin ja ihmiset voi ottaa avoimesti vastaan tai sitten pettyä omien ennakko-odotusten ja todellisuuden erotessa toisistaan. 

Kohde kannattaa myös valita sen mukaan mitä haluaa. En ymmärrä näitä että matkustetaan jonnekin kauas esimerkiksi johonkin Suomi-hotelliin ja sitten valitetaan kun paikalliset puhuivat suomea jne. Turistirysään ei kannata mennä ellei juuri halua sellaista kokemusta, mitä niillä on yleensä tarjottavana. Itse suosittelen aina menemään paikallisten keskelle näkemään sitä oikeaa elämää. Tai rantalomalla etsimään sen paikallisten suosiman rannan, eikä sitä missä turistit pyörivät humalassa ja kaupustelijat seuraavat perässä.

Itse muistelen lämmöllä kaikkia reissujani. Ei minusta Keski-Euroopassa huippuhotellissa yöpyminen ole sen parempaa kuin yöpyminen Mongoliassa jurtassa kun ulkona on -30 ja yöllä on heräiltävä täyttämään kaminaa. Elämyksiä on monenlaisia ja useimmiten ihmiset ja etenkin sinä itse voit tehdä reissusta joko ikimuistoisen ihanan tai paskan. :)

Vierailija
24/82 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellaiset EPÄlapsiystävälliset paikat jonne en enää todellakaan lähtisi lasten kanssa, ja jotka taitavat muutenkin olla pariskuntien suosiossa: Santorini, Mykonos, Miami, New York, Las Vegas, Pariisi ja Nizza.

Vierailija
25/82 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pariisilaiset ole tunnetusti lapsirakkaita kuten roomalaiset? Tulevat ihastelemaan pikkulapsia jne.

Vierailija
26/82 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/82 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:26"]

Egypti. Kaamea maa, inhoja ihmisiä, vatsatautia.

[/quote]Itse kävin 90- luvulla, myös Israelista käsin ja en saanut nk faaraon tautia eli vatsatautia, Egypti mielenkiintoinen maa ja ihmiset ystävällisiä, tosin miehet innokkaita tutustumaan.

Vierailija
28/82 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa, kaikki turistirysien aiti. Huonoja hotelleja torakkoineen ja massaturismin pilaama pieni saari. Paikalliset meteloivia, varastelevia ja sivistymattomia alkuihmisia.

Havettaa edes kertoa, etta tuli kaytya ekan ja vikan kerran, hyi oksennus.

Vierailija
29/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki minullakin. Kauhea kokemus.

Vierailija
30/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 13:14"]

Meksiko

[/quote]Jatkan tähän vielä. Se kiehtoo, mutta jotekin siihen aina pettyy. Käytäntö ei kohtaa teoriaa-historiaa.

[/quote]

Ei sinne millään pakettimatkalla kannatakaan mennä. Eikö odottaa jenkkileffojen meksikaani kaktuksen kupeessa tequilapullo kainalossa -stereotypioita.

Vierailija
31/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin rantakohteet. Olen käynyt Istanbulissa. Se oli ihan mukava kokemus, Bosborinsalmen risteilyineen. Mutta sinne etelärannikon rantakohteisiin minua ei saisi. En ole muutenkaan mitään rantaloma tyyppiä, lomalla täytyy tapahtua jotakin.

Vierailija
32/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, oli jotenkin siivoton kaupunki, kaikki nähtävyydetkin olivat pettymyksiä. Fontain de Trevoir vai mikä onkaan, oli järkyttävän pieni. Lisäksi taksissa meiltä huijattiin 60e. Täynnä huijareita koko kaupunki. Lisäksi halpoja vaatekauppoja ei löytynyt kunnolla.

Vierailija
33/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptiin. Oli liikaa väkisin myymistä, rahasta sai olla tarkka, ettei huijata, lapsia rääsyissä, huono ruoka, naisia ei edes kaupassa tervehditty, ihan kuin olisit ilmaa, vessat reikä lattiassa,liikenteessä kaahailua. Taxikuski vaan nauraa, kun pyydät ajamaan hitaammin. Luxorin nähtävyydet hienot, muuten karseeta. No tällä hetkellä myös levottomuudet...

Vierailija
34/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Egypti Hurghada. Vatsatautia, tyrkyttäviä kaupustelijoita, tympeitä ihmisiä, kuumaa.

- Istanbul. No olihan se kiva nähdä Sininen Moskeija ja ne muut tunnetut, mutta muuten oli vastenmielinen kokemus. Kauhea tungos, basaarimeininki, tinkiminen, useimmiten paha ruoka, yleisesti ottaen ruma kaupunki historiallisia rakennuksia lukuun ottamatta.

- Rooma. Tämäkin oil hyvä nähdä, ja ne tunnetut nähtävyydet toki on hienoja. Mutta ei toiste, syynä pääosin se että turistien kusettaminen tuntuu olevan roomalaisten päähuvi. Meitä yritettiin kusettaa jo taksin hinnassa lentokentältä, sitten ottaa kahvikupillisista todella tolkutonta maksua jne. Ruoka oli pahaa useimmissa paikoissa ja sitten kun meni paikkaa jossa kävi enemmän paikallisia, oli ruoka kyllä hyvää, mutta englantia ei osattu.

- Budapest. Nuhruisen näköinen paikka, hälytysajoneuvojen pillit ulvoivat yötä päivää, kerjäläisiä ja asunnottomia joka puolella. Kyllä siinä meni maku myös nähtävyyksistä kun noita näki päivästä toiseen. 

Vierailija
35/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varna Kultahietikko Bulgariassa. Never again.

Vierailija
36/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi. Vaikka olikin ihan kiva kaupunki, en lähtis uuestaan. En oikeestaan ees tiiä miks. Ehkä se oli vähän pettymys, niinku ap:kin sano.

Vierailija
37/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa käynnistä on tooosi pitkä aika, mutta tykkäsin kyllä kaupungista. Historia tulee siellä ikään kuin eläväksi. Budabestissä kävin jokunen vuosi sitten ja tykkäsin siitä tosi paljon: tunnelmasta, rakennuksista, silloista.

Vierailija
38/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas tykänny Turkista. Oisko Alanyaan matkaamisen ajankohdalla jotain tekoa asian kanssa. Oltiin toukokuun alussa, kun turistikausi vasta käynnistyi.

Istanbul oli ihan ok kokemus myöskin. Hamam sykähdytti.

Vierailija
39/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarian saaret. Neljä kertaa käyty noin 20 vuoden aikana. Jos nyt jo uskois. Turkki= oi yök. Pariisi= paskat ihmiset. Nämä on nyt nähty!

Vierailija
40/82 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijing, ei enää ikinä. Järkyttävän tukalan kuuma, saastepilviä, tylyjä ihmisiä, eläinrääkkäystä avoimesti esillä, ihmisoikeusasiat pyörivät mielessä, ripuli, kaaos. Ei kiitos. Ruoka oli kyllä hyvää mutta sairastuin siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän