Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko hautajaiset tulevat maksamaan

Vierailija
02.07.2013 |

toki merkitystä paljonko tulijoita, muttaa...about?

Ne meillä kohta edessä :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuun kuolleen lapsen hautaamiseen meni n. 500e. Läsnä vain perhe eikä tietenkään mitään lehti-ilmoituksia. Tuosta olisi voinut vielä 200e nipistää, jos olisi tiennyt, että kuljetuksen sairaalasta krematorioon olisi voinut tehdä itsekin.

Vierailija
22/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaisuutta ei ole, on aivan turha maksaa perunkirjoituksesta kun kahden "vieraanmiehen" läsnäollessa voi ihan itse todeta, että omaisuutta ei ole.

Kuljetuksen sairaalasta hautausmaalle voi järjestää itsekin, eikä tämä ole ehkä ihan meille kaikille yllätys, että tavallisissa pakettiautoissakin ruumiita kuljetetaan, varsinkin niitä jotka tulevat sinkkiarkussa ulkomailta.

Missä maailmassa joutuu hautapaikasta maksamaan 1500 euroa? Sellaisen on saanut kyllä satasella, eli kannattaa selvittää, missä kannattaa kuolla jotta pääsee hautaan halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia suruusi ja hautajaisjärjestelyihin. Hautajaiset juuri järjestäneenä ja samoja kuluja etukäteen tovin laskeskelleena toivon, että seuraavasta luettelosta on sinulle apua tulevien kulujen hahmottamiseksi. Hautajaiskulut riippuvat toki seurakunnasta ja saattojoukon määrästä ja pitopalvelun tekemästä tarjouksesta. Todennäköisesti seurakuntanne nettisivuilta löytyy hinnastoa hautauskuluja koskien, itse saimme hinnaston seurakunnasta käydessämme valitsemassa hautapaikan. Minua hieman yllätti se, kuinka paljon kuluja menee seurakunnalle kirkollisveroa maksaneen seurakuntalaisen hautauksesta.

Hautapaikka 180,-

Hautausmaksu 350,-

Seurakuntatalon tilavuokra noin 75,-

Pöytäliinavuokra 26,-

Hautaustoimisto/pitopalvelu:

Arkku 800,-

Kuljetus + apumies (sairaalan kappelista kalmistoon) 160,-

Arkkukoriste 70,-

Kukat muistotilaisuudessa (pienet leikkokukat pöydissä) 20,-

Matkakulut 120,-

Pitopalvelu 30 henk.1020,- sis. lämpimän ruoan (karjalanpaisti), salaatit, juomat, jälkiruokana kiisselin, lisäksi kahvit ja kakut, pullakranssi sekä kynttilät. 

Kuolinilmoitus (2 palstaa) noin 700,-

Tähän lisäksi muita kuluja esim. lainhuuto-, virkatodistus, mahd.kiinteistövälittäjän arvio perukirjaa varten, perunkirjoittajan/uskottujen miesten palkkiot sekä hautakivi. Meillä perukirja tehdään itse mahdollisimman pitkälle valmiiksi ja ammattilainen tarkistaa ja toimii samalla toisena uskottuna miehenä. Hänen arvio oli, että perunkirjoituksesta kulu jää alle 300,- riippuen meidän oman työn määrästä. Olemme hankkineet itse tarvittavat kuitit ja asiakirjat ja teimme perukirjan isovanhempien perukirjojen mallin mukaisesti. 

Vierailija
24/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 19:37"]

Voimia suruusi ja hautajaisjärjestelyihin. Hautajaiset juuri järjestäneenä ja samoja kuluja etukäteen tovin laskeskelleena toivon, että seuraavasta luettelosta on sinulle apua tulevien kulujen hahmottamiseksi. Hautajaiskulut riippuvat toki seurakunnasta ja saattojoukon määrästä ja pitopalvelun tekemästä tarjouksesta. Todennäköisesti seurakuntanne nettisivuilta löytyy hinnastoa hautauskuluja koskien, itse saimme hinnaston seurakunnasta käydessämme valitsemassa hautapaikan. Minua hieman yllätti se, kuinka paljon kuluja menee seurakunnalle kirkollisveroa maksaneen seurakuntalaisen hautauksesta.

Hautapaikka 180,-

Hautausmaksu 350,-

Seurakuntatalon tilavuokra noin 75,-

Pöytäliinavuokra 26,-

Hautaustoimisto/pitopalvelu:

Arkku 800,-

Kuljetus + apumies (sairaalan kappelista kalmistoon) 160,-

Arkkukoriste 70,-

Kukat muistotilaisuudessa (pienet leikkokukat pöydissä) 20,-

Matkakulut 120,-

Pitopalvelu 30 henk.1020,- sis. lämpimän ruoan (karjalanpaisti), salaatit, juomat, jälkiruokana kiisselin, lisäksi kahvit ja kakut, pullakranssi sekä kynttilät. 

Kuolinilmoitus (2 palstaa) noin 700,-

Tähän lisäksi muita kuluja esim. lainhuuto-, virkatodistus, mahd.kiinteistövälittäjän arvio perukirjaa varten, perunkirjoittajan/uskottujen miesten palkkiot sekä hautakivi. Meillä perukirja tehdään itse mahdollisimman pitkälle valmiiksi ja ammattilainen tarkistaa ja toimii samalla toisena uskottuna miehenä. Hänen arvio oli, että perunkirjoituksesta kulu jää alle 300,- riippuen meidän oman työn määrästä. Olemme hankkineet itse tarvittavat kuitit ja asiakirjat ja teimme perukirjan isovanhempien perukirjojen mallin mukaisesti. 

[/quote]

Aikaisemmin seurakunta sai veloittaa hautauksesta kirkkoon kuulumattomilta enemmän kuin seurakunnan jäseniltä. Sitten älähtivät tasa-arvon vaatijat ja siksi kirkkoon kuuluvat maksavat nyt myös seurakunnasta eronneiden jne. hautauksen. Aikanaan seurakunnan jäsenet saivat usein ilmaiseksi hautauspalvelut, mutta se ei käy, koska kirkollisveroa maksamattomat eivät sitä hyväksy

Vierailija
25/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 18:46"]

Ja pienissä hautajaisissa on sekin hyvä puoli, että ei tarvitse nähdä ystävien, naapureiden jne. surua vaan saa keskittyä siihen, että minä-minä-minä menetin läheisen eikä kukaan muu tiedä, miten iso tämä suru on.

Isoissa hautajaisissa huomaa, miten tärkeä vainaja oli monelle ja miten moni haluaa läsnäolollaan kunnioittaa elämäntyötään. Pienissä hautajaisissa tietää, että joko perikunta on äärettömän pihi tai sitten vainaja eli hyvin itsekkään elämän, koska kukaan ei halua hyvästellä.

[/quote]

Juuri sinun kaltaisia tekopyhiä en ikimaailmassa haluaisi läheisteni hautajaisiin. 

Kyllä se suurin suru on varmasti vainajan puolisolla, lapsilla, muulla perheellä, vaikka mitä väittäisit. Heillä, jotka ovat jakaneet elämänsä vainajan kanssa, ei naapureilla ja tuttavilla. Kaikki ystävätkään eivät ole loppupeleissä niin "läheisiä", kuin antavat uskoa, valitettavasti. 

Itse olen sitä mieltä, että ei tarvitse tulla haudallekaan yks kaks suremaan, jos ei ole toisen eläessäkään käynyt tapaamassa. Niitä sukulaisia  voi varmasti jokainen tavata muuallakin,muulloin, kuin odottaa jonkun sukulaisen/tutun kuolemaa ja sitte keskittyä muistotilaisuudessa  kuulumisten vaihtoon & "sukukokoukseen". Mihin se vainajan muistaminen jäi?

Moni nk.ystävä haluaa tulla hautajaisiin korostamaan vain omaa "suruaan" ja vainaja onkin yhtäkkiä ollut niin läheinen ja rakas ja kun tilaisuudesta on lähdetty, niin nakkarin kautta kotiin ja elämä jatkuu. vainajan lähiomaisilla elämä ei jatku koskaan samanlaisena kuin se on ollut, siitä puuttuu jokaisesta päivästä, jokaisesta hetkestä yksi korvaamaton ihminen. Ystäviä tulee ja menee, puolisoa, vanhempaa, lasta, isovanhempaa ei voi korvata.

Yleensä kaiken lisäksi leski unohdetaan hyvin pian kun vainaja on haudattu,ei soiteta kuulumisia,  ei kuulu kyselyitä aitoa huolta, jaksamisesta, avuntarpeesta jne.Missä ne ystävät nyt ovat, joille oli tärkeää olla hautajaisssa näyttäytymässä?

Muistakaa niitä kaukaisempia sukulaisia joita "läheiseksi" tunnette, niitä muita ihmisiä joita elämässänne kohtaatte ja kuljette ehkä hetken rinnakkain ja ystäviänne heidän eläessään, kunnioittakaa heidän elämäntyötään sanomalla se ystävällenne, tuttavallenne että arvostette hänen saavutuksiaan tms. Turhaa niitä on siellä arkun vierellä enää ladella, kun itse kohde ei sitä enää kuule. Muille niillä sanoilla ei ole mitään merkitystä.

Ei, en ole itse leski. 

Vierailija
26/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 19:20"]

Jos omaisuutta ei ole, on aivan turha maksaa perunkirjoituksesta kun kahden "vieraanmiehen" läsnäollessa voi ihan itse todeta, että omaisuutta ei ole.

Kuljetuksen sairaalasta hautausmaalle voi järjestää itsekin, eikä tämä ole ehkä ihan meille kaikille yllätys, että tavallisissa pakettiautoissakin ruumiita kuljetetaan, varsinkin niitä jotka tulevat sinkkiarkussa ulkomailta.

Missä maailmassa joutuu hautapaikasta maksamaan 1500 euroa? Sellaisen on saanut kyllä satasella, eli kannattaa selvittää, missä kannattaa kuolla jotta pääsee hautaan halvalla.

[/quote]

Pakettiautossa saa kuljettaa vain silloin, jos arkun saa sidottua siten, että se ei liiku...

Vierailija
27/27 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Millä minä varaton ihminen hautaan vanhempani? Jos kerran tonninkin siihen joutuu laittamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi