Isoisä tekee kaiken väärin
Isäni ja minä olemme (kutsuttuina) vierailulla veljen ja tämän perheen mökillä. Minua surettaa, kun isä yrittää koko ajan kauheasti, mutta veljen ja tämän vaimon mielestä hän tekee kaiken väärin:
Esim.
Isäni oli rakentanut veljeni tyttärille nukkekodin, mutta veljen vaimo käski viedä sen pois, koska siinä käytetyt maalit voivat olla myrkyllisiä. Isä toi ruokaa useiksi päiviksi sekä suklaajäätelöä, mutta olisi pitänyt tuoda vaniljaa, kun suklaajätski ei kuulemma sovi yhteen mansikoiden kanssa. Isä teki puita, mutta pinosi ne vajassa väärään kulmaan. Isä korjasi laiturin, mutta käytti nauloja, jotka veli oli varannut muihin projekteihin. Isä tiskasi, mutta käytti väärää tiskiharjaa. Isä leikki lastenlastensa kanssa ulkona, mutta ei levittänyt näihin aurinkovoidetta etukäteen. Isä vei lapset soutamaan, mutta ei ottanut perheen koiraa mukaan ja koiran olisi myös kuulemma pitänyt päästä.
Harmittaa, kun vanha mies yrittää niin kauheasti ja kaikista yrityksistä seuraa vain kritiikkiä. Isä on sellainen jäyhä hämäläinen, joka ei sanallakaan valita, mutta näen hänen mielialansa latistuvan. Hän oli koko kevään eristyksissä ja odotti kovasti tätä reissua.
En oikein tiedä, mitä tekisin. Haluaisin jotenkin auttaa, mutta en halua aiheuttaa konfliktia, joka pilaisi isän mökkireissun lopullisesti. Neuvoja? Vastaavia kokemuksia? Kiitos.
Kommentit (383)
Onko noin mulkkuja ihmisiä oikeasti Porvoon ulkopuolisessa maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Onko noin mulkkuja ihmisiä oikeasti Porvoon ulkopuolisessa maailmassa?
Mulla on saman lainen sisko.
Näytä tämä kirjoituksesi veljellesi. Harmittaa isäsi puolesta :(
Ai pitäisi antaa lasten leikkiä myrkkytalolla? Aha. En itsekään antaisi koskea sellaiseen. Mieluummin terveet lapset sitten vaikka vaarin tunteiden kustannuksella. Ja jos sun veli oli tilannut ne naulat jotain erityistä juttua varten niin onhan se ärsyttävää kun joki käyttää ne muuhun. Että asioilla on aina kaksi puolta.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisi antaa lasten leikkiä myrkkytalolla? Aha. En itsekään antaisi koskea sellaiseen. Mieluummin terveet lapset sitten vaikka vaarin tunteiden kustannuksella. Ja jos sun veli oli tilannut ne naulat jotain erityistä juttua varten niin onhan se ärsyttävää kun joki käyttää ne muuhun. Että asioilla on aina kaksi puolta.
Joo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myrkkymaaleja jotka TAPPAVAT myydään joka paikassa!!!!!!!!!!!
Asioilla on kaksi puolta -sinulla tuntuu olevan perse naamasi tilalla, hih! :D
:(
Tosi perseestä kyllä tuollainen. Itse en kehtaisi valittaa, pitää arvostaa sitä että joku yrittää.
Onpa tosi kurjaa ja törkeää käytöstä. Omilta lapsiltani mummi kuoli ja vaarilla on dementia... antaisin mitä vaan että meillä olisi mahdollisuus mökkeillä isovanhempien kanssa. Meillä höperö vaari tarjoaa vaan vanhentuneita suklaita eikä muista lasten nimiä edes.
Oikeasti teillähän on aivan ihana isoisä! Muista sinä ainakin kehua häntä. Ja nukkekotia voi aivan varmasti käyttää, ei kait lapset sitä nyt nuoleskelemaan mene. Isoisä on nähnyt hurjasti vaivaakin sen tehdessään.
Ihan kun nykyään myytäisiin mitään myrkkymaaleja. Veljesi vaimoineen vaikuttaa todella kusipäisiltä.
Itse varmaan sanoisin veljelleni, jos olisi minun veli, että nyt vähän valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myrkkymaaleja jotka TAPPAVAT myydään joka paikassa!!!!!!!!!!!
Hauku vaan jos se jotenkin sua auttaa mutta mulle on mun lapset tärkeämpiä kuin isovanhempien tunteet. Niin se nyt vaan menee. Deal with it.
Sanoisin suoraan mielipiteeni niille persereijille. Toivoisin kunnon konfliktia niin alkas asiat muuttumaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauku vaan jos se jotenkin sua auttaa mutta mulle on mun lapset tärkeämpiä kuin isovanhempien tunteet. Niin se nyt vaan menee. Deal with it.
Hahahaha!
joojoojooo.
Suomessa taitaa kuolla ihmisiä myrkkymaaleihin kuin hyttysiä kesäisin.
Itse keskittyisin siihen, että omalta osaltani osoittaisin kiitollisuuteni isälle ja hänen toiminnalleen: pitäisin huolen, että saa ainakin minulta kiitosta.
Ellei se faari kaivellut komeron perältä jotain 60-70-luvuilta peräisin olevia maaleja ja jollain ilveellä saanut vielä niillä maalattua, niissä ei suuremmin myrkkyjä ole.
Eri asia tietysti sitten, jos nukkekodilla leikkivät lapset ovat niin apinoita etteivät voi olla nuoleskelematta sitä nukkekotia leikkiensä aikana, siihen ei turvallisia puunkäsittelyaineita taida ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tulee mieleen että olisiko taustalla jotain vanhaa kinaa tai katkeruutta, jos ihan kaikesta pitää valittaa. Jonkun pitäisi tuossa tilanteessa rohkeasti kysyä että mistä kiikastaa, kun pitää käyttäytyä kun jotkut uhmaikäiset.
Isäsi moka on se ettei kysynyt etukäteen neuvoja. Olis voinut kysyä haluuko lapset nukkekodin (ei kai kukaan enään nykyään edes leiki niillä?) ja olis voinut pyytää tarkan ostoslistan etukäteen jos halus jotai ostaa. Olis kannattanu kysyä mihin nurkkaan puut menee ja sit tietysti et saako laituria korjata näillä nauloilla vai millä. Aurinko rasvaa tietty pitää käyttää, itsestään selvää. Ja musta on aika kurjaa jättää koira ulko puolelle. Se on kuitenkin monesti perheen jäsen eikä vaan lemmikki. Ei tietenkään aina mut usein kuiteski. Ja varmaan lapsetki olis mieluummin ottaneet sen mukaan.
Et musta tässä on kyllä kaikissa vikaa.
Pane ap veljellesi ja hänen vaimollensa jauhot suuhun !
Nyt loppu vaarin kiusaaminen. Erittäin rumaa käytöstä.
Mulle tuli todella paha mieli .
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin suoraan mielipiteeni niille persereijille. Toivoisin kunnon konfliktia niin alkas asiat muuttumaan .
Vähän vastaavassa tilanteessa minä sanoin suuni puhtaaksi. Sen jälkeen en ole ollut tervetullut kylään. Ei haittaisi muuten, mutta kaipaan lapsia kovasti.
Veli & vaimo tuntuvat olevan ärsyttäviä nipottajakusipäitä.
En kaipaisi apua moisten kurissapitoon, ehei!