Jos kumppanisi puristaa perseestä kysymättä, pidätkö sitä seksuaalisena ahdisteluna?
Jos satunnainen ihminen tekee näin kadulla, se on ilmiselvästi ahdistelua. Vaikka hän lopettaisi kun käsket lopettaa.
Kommentit (103)
Ei maksa vaivaa yrittää selittää, miksi puristelu ei aina ole kivaa. Todennäköistä on, että henkilö kuka ei tykkää puristelusta kertoo asiasta tavalla tai toisella.
Pitäisin moista elettä pelkkänä v*ttuiluna, koska pebani on valtava laatikko, löysä ja täynnä selluliittia. Jos ukko vielä laulaisi "selluliittipylly se kävellessä hylly..." niin olispa todella hauskaa. Not.
Vierailija kirjoitti:
Lasken nyt ainakin vähintään 6 alapeukuttelevaa katkeraa feministä tässä ketjussa. Miksette vastaa viestiin 41? Varmaan sen takia että tiedätte olevanne väärässä ja teillä ei ole argumentteja väittää vastaan?
Varmaan siksi, että ihmisillä on töitä, perhe ja muutakin tekemistä kuin kytätä milloin viesti nro 41 ilmestyy.
Tuohan on niin tyhmä viesti, ettei tuohon edes viitsi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä nauraisim itseni tärviölle jos mies aina kysyisi, että saako koskettaa/puristaa/silittää/suudella. Olisi romantiikka, erotiikka sekä kaikki muunkinlainen läheisyys mennyttä.
Mahtaako oikeasti jotkut parit elää sillä tavalla, että aina ennen kuin koskettaa toista, täytyy anoa siihen lupa? Kuulostaa todella intohimoiselta...
Kuvitellaan: mies ja nainen treffeillä. On aika lähteä omiin koteihinsa. Tulee hetken hiljaisuus, molemmat katsovat toisiaan silmiin... Ja sitten mies kysyy: "saanko luvan suudella sinua?". En tiedä, ehkä tuo toimii, mutta kaikki mitä olen kokemusperäisesti oppinut tähän asti naisista sekä deittailusta, sanoo että tuo ei ole tule päättymään hyvin.
Ja tuo kumppanin perseen puristaminen, eikö siinä ole jujuna nimenomaan yllätys. Jos aikeestaan ilmoittaa etukäteen ja pyytää kumppania allekirjoittamaan lupalomakkeen, niin eikö se vähän syö sitä taikaa?
En ymmärrä tätä aikaa, jona jokainen käy vieraissa ja harrastaa avoimia suhteita, mutta oman kumppanin kosketuksesta ollaan valmiit soittamaan poliisi.
Vain ihminen itse tietää, miksi saman katon alla asutaan. Joillain se voi olla vain taloudellinen järjestely eikä siihen mieheen/naiseen koeta mitään fyysistä vetoa. Tällöin se luvatta koskeminen on ihan yhtä poliisiasia kuin se että joku satunnainen ällöpappa kadulla tekisi samoin.
Rakas voi olla erittäin rakas ja rakkauteen kuuluu myös toisen rajojen kunnioittaminen :)
Eipä onnistuisi teiltä :D
Sulla näyttää olevan tuo luetun ymmärtäminen vähän hakusessa. Mutta eipä mitä, säännöt sun kumppanille oot varmaan kirjoittanut selkokielellä.
Mun nainen usein tunkee paljaan peppunsa mun kasvoille jos makoilen sohvalla ja tämäkin tapahtuu täysin kysymättä. Siihen se vaan kasvoille istahtaa, mutta en ole kertaakaan kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne parisuhteen sisäiset säännöt tule aika selviksi jo parina ensimmäisenä päivänä suhteen alkamisesta. Omassa parisuhteessa puristelemme härskisti toinen toisiamme kotioloissa usein. Tyttöystävä tykkää että pidän häntä kauniina ja seksikkäänä ja että harrastamme seksiä usein, eikä aina välttämättä edes sängyssä ilkosillaan.
Niin miksi tälle tuli alapeukkua? Kaksi aikuista ihmistä himoitsee toisiaan palavasti, kerrotteko mikä siinä on vialla?
Pitääkö kaikkien parisuhteiden sisällä Vauva-palstan mukaan aina vastapuolten pidättäytyä seksistä ennen avioliittoa, nukkua erillisillä sängyillä ja pukeutua koko kehon peittäviin kaapuihin?
Alapeukutin, koska kirjoittaja oletti (sai kuullostamaan) ettei intohimoista suhdetta ole ilman puristelu. Asioiden yksinkertaistaminen on rasittavaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Mun nainen usein tunkee paljaan peppunsa mun kasvoille jos makoilen sohvalla ja tämäkin tapahtuu täysin kysymättä. Siihen se vaan kasvoille istahtaa, mutta en ole kertaakaan kieltänyt.
Ihana nainen. Tuoksuuko hyvältä?
jösses mikä kysymys...No ei se mitään seksuaalista ahdistelua ole, vaan voi olla todella epämiellyttävää yhtäkkiä ja kovakouraisesti! Itse varmaan säikähtäisin, jos toinen kouraisisi ihan yllättäen, ja saattaisi se olla kivuliastakin. Olen kipuherkkä, minkä kumppani hyvin tietää.
Eihän sekään olisi kivaa jos kumppani ihan yllättäen kouraisisi rintoja ja satuttaisi niitä. Tai jalkoväliä. Kyllä normaalit kumppanit ymmärtävät tämän. En minäkään käy yhtäkkiä toisen piliin kiinni, jos en ole varma, että se on OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huolehtii puutarhastaan sen verran hyvin, että sen mies kestää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin moista elettä pelkkänä v*ttuiluna, koska pebani on valtava laatikko, löysä ja täynnä selluliittia. Jos ukko vielä laulaisi "selluliittipylly se kävellessä hylly..." niin olispa todella hauskaa. Not.
Niin mutta jospa mies siitä pitääkin ja yrittää koskettelemalla kertoa sinullekin sen että siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huolehtii puutarhastaan sen verran hyvin, että sen mies kestää.
Takapää joskus "tuoksahtaa".
Vierailija kirjoitti:
Naisystävällä on samanlainen peba ja vahvat reidet, hän saa niistä ikävää palautetta eräältä ns. ystävältään, masentuu arvostelusta valtavasti, hän ei ole edes lihava mutta lanteikas.
Itse tykkään hänestä just sellaisena kun hän on ja olen sen kertonut sanoin ja kosketuksin.
Ei-toivottu koskettelu on ahdistelua myös parisuhteessa. Ja useimmissa parisuhteissa lienee ainakin joskus hetkiä, jolloin se puristelu ei ole erityisen tervetullutta ja molemmat tietää tämän. Joten jos aloituksen idea on se, että kesken riidan mies näyttää valtaansa puristamalla naista perseestä, koska hänellä on tähän joku pyhä oikeus kun eihän parisuhteen osapuolten välillä voi olla ahdistelua, niin kyllä se nimenomaan on silloin vallankäyttöä, ahdistelua ja alistamista eikä liity normaaliin parisuhteeseen tai seksuaalisuuteen mitenkään. Eli jos tässä haetaan miehille jotain kategorista oikeutta lääppiä kumppania tilanteesta tai tämän omasta mielipiteestä riippumatta niin ei tipu.
En tod. lol
Kumppanini saa puristella mielinmäärin ja minäkin puristelen ja hipelöin häntä kysymättä. Jos jompikumpi sanoo, että just nyt ei ole hyvä hetki voitko lopettaa, niin lopetetaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä nauraisim itseni tärviölle jos mies aina kysyisi, että saako koskettaa/puristaa/silittää/suudella. Olisi romantiikka, erotiikka sekä kaikki muunkinlainen läheisyys mennyttä.
Mahtaako oikeasti jotkut parit elää sillä tavalla, että aina ennen kuin koskettaa toista, täytyy anoa siihen lupa? Kuulostaa todella intohimoiselta...
Kuvitellaan: mies ja nainen treffeillä. On aika lähteä omiin koteihinsa. Tulee hetken hiljaisuus, molemmat katsovat toisiaan silmiin... Ja sitten mies kysyy: "saanko luvan suudella sinua?". En tiedä, ehkä tuo toimii, mutta kaikki mitä olen kokemusperäisesti oppinut tähän asti naisista sekä deittailusta, sanoo että tuo ei ole tule päättymään hyvin.
Ja tuo kumppanin perseen puristaminen, eikö siinä ole jujuna nimenomaan yllätys. Jos aikeestaan ilmoittaa etukäteen ja pyytää kumppania allekirjoittamaan lupalomakkeen, niin eikö se vähän syö sitä taikaa?
En ymmärrä tätä aikaa, jona jokainen käy vieraissa ja harrastaa avoimia suhteita, mutta oman kumppanin kosketuksesta ollaan valmiit soittamaan poliisi.
Vain ihminen itse tietää, miksi saman katon alla asutaan. Joillain se voi olla vain taloudellinen järjestely eikä siihen mieheen/naiseen koeta mitään fyysistä vetoa. Tällöin se luvatta koskeminen on ihan yhtä poliisiasia kuin se että joku satunnainen ällöpappa kadulla tekisi samoin.
Rakas voi olla erittäin rakas ja rakkauteen kuuluu myös toisen rajojen kunnioittaminen :)
Eipä onnistuisi teiltä :D
Sulla näyttää olevan tuo luetun ymmärtäminen vähän hakusessa. Mutta eipä mitä, säännöt sun kumppanille oot varmaan kirjoittanut selkokielellä.
On hyvä jakaa ajatuksensa jo suhteen alussa niin ei tule väärinkäsityksiä, eikä kenenkään aikaa ole tuhlattu.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on uskomattomin vähään aikaan. Totta ihmeessä mieheni saa puristaa minua perseestä. Usein se johtaa suuteluun ja siitä päädytään sänkyyn. Asutteko te tätä asiaa kauhistelevat jossain luostarissa???
Meillä ainakin osataan harrastaa seksiä ihan ilman mitään ylläripuristelujakin. Ei ole edes vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei-toivottu koskettelu on ahdistelua myös parisuhteessa. Ja useimmissa parisuhteissa lienee ainakin joskus hetkiä, jolloin se puristelu ei ole erityisen tervetullutta ja molemmat tietää tämän. Joten jos aloituksen idea on se, että kesken riidan mies näyttää valtaansa puristamalla naista perseestä, koska hänellä on tähän joku pyhä oikeus kun eihän parisuhteen osapuolten välillä voi olla ahdistelua, niin kyllä se nimenomaan on silloin vallankäyttöä, ahdistelua ja alistamista eikä liity normaaliin parisuhteeseen tai seksuaalisuuteen mitenkään. Eli jos tässä haetaan miehille jotain kategorista oikeutta lääppiä kumppania tilanteesta tai tämän omasta mielipiteestä riippumatta niin ei tipu.
Erittäin hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäkää nyt feministit.
Tykkäätkö sinä, kun puolisosi puristelee sinun takapuolta kaupassa keskellä ruuhkaa tai tädin 80-vuotispäivänä kakkujonossa?
Kyllä, mutta hän osaa tehdä sen vaivihkaa muiden näkemättä. Typerää muutenkaan tuoda tähän keskusteluun jotain ääriesimerkkejä. Yrittäisit sisäistää ketjun aiheen ennen kuin kommentoit.
Naiset tykkää vaan ku niitä vähän puristellaan. Se on vaan sellainen luonnonlaki, jonka kanssa feministikin joutuu elämään.