Mitkä kumisaappaat paksupohkeiselle?
Esim. nokian kontiot ei mahdu millään jalkaan, en saa vedettyä vartta nilkan yläpuolelle ollenkaan. Kumisaappaat tarvisin, mutta mitkä? Osaako joku paksupohkeinen neuvoa? Ja älkää tulko sanomaan, että laihduta, en ole ylipainoinen vaan aina ollut todella paksut pohkeet jostain syystä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla on kengänkoko ja pohkeen ympärysmitta paksuimmasta kohdasta?
Koko 40. Ongelma ei ole pohkeen paksuin kohta. Olen pitkä, ja saappaat ei yleensä yllä siihen paksuimpaan kohtaan edes. Vaan pohje alkaa paksunemaan todella alhaalta heti, eli saappaat kinnaa jo nilkan yläpuolella eikä mahdu ylös. Ap
No mikä pitäisi olla saappaan kauluksen ympärysmitta että sopii?
Sama ongelma. Nyt on ollut useamman vuoden käytössä Nokian Piha-mallin saappaat. Leveä varsi ja ehkä vähän korkeampi kuin Hai-saappaassa.
Löytyisikö miesten saappaista? Ainakin Sievi tekee työkenkiä ja saappaita, luulisi että saappaissakin löytyy ruumiillista työtä tekeville roteville miehille sopivia.
Ratian sappaat olleet käytössä usean vuoden. Tretornin saappaista on myös löytynyt pohkeesta sopivat (kävellessä eivät muuten ole hyvät).
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö miesten saappaista? Ainakin Sievi tekee työkenkiä ja saappaita, luulisi että saappaissakin löytyy ruumiillista työtä tekeville roteville miehille sopivia.
Ylipäätään jos nainen haluaa mitä tahansa kunnon työvaatetta, työkenkää yms niin kannattaa ensin tutkia onko miesten osastolla sopivia.
Se on karu fakta että naisille myydään heikompilaatuista pskaa kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehillähän on siis yleensä sorjemmat sääret kuin naisilla. Naisen sääri (keskimäärin siis) levenee jo alempaa. Epäilen että Nokian saappaatkin on mitoitettu miesten mittojen mukaan, siinä vika. Itselläkin kinnaa varsi pohkeesta, vaikka ei ole edes paksut pohkeet.
ihan oikeesti nyt, miten voi olla hoikalla niin paksut pohkeet ettei mahtus kumppareihin?
Ehkä jos joku kasvain tai ihme sairaus.
en usko yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miesten koot vaan yleensä on niin isoja, että naiselle ei siksi käy miesten kengät.
Jos joku Kontio Winterkin kiristää pohkeesta niin on aika elefanttitunkit jalkoina, sorry nyt vaan.
https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/kontio-winter-kumisaapas/?color=mu…
Mulla on lyhyemmällä varrella Nokian saappaat paksujen pohkeiden takia. Jos ei tarvii ojassa mennä, niin pärjää hyvin. Lasten kanssa varsinkin ulkoiluhousut ym vastaavat kaveriksi, niin ei ole kastunut.
Mulla on alhaalta levenevät pohkeet, ei hirmu paksut mutta tavallista tanakammat. Nää saappaat ovat olleet mulle hyvät
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/tuote/sievi-light-boot-black-04-k…
https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/hai-low-2/?color=ultramariini (löytyy toki muitakin värejä)
Le Chameau tai Aigle
Kotimaiset on ihan p***oja ja murtuvat alta aikayksikön, kun ei muka saa käyttää vanhanajan pehmentimiä kumin valmistuksessa ympäristösyistä. Eli ovat enemmänkin muovisaappaita. Jotkut Tretornit murtuu yhdessä talvessa säpäleiksi.
Ranskassa tehdään vielä kunnon saappaita ja mahtuu paksuillekin pohkeille
No jos sulla ongelma löytää niin suosittelen että älä harrasta urheilua, niin saa muodottoman kropan. Mulla paksut jalat ja aina oon löytäny kumisaappaita yms 😊 Mut ehkä ajattelen positiivisemmin muutenki ku inhoon rimppakinttuja ja tykkään muodokkaat jaloista 😘
Täytyy kyllä olla melko paksut pohkeet, jos Nokian Hait (ne korkeammat) eivät mene jalkaan. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee nuo nilkkapituiset versiot, joita on useammallakin valmistajalla.
Tämä on kaikkein levein kumisaapas, mitä olen Suomesta löytänyt. Vaihdan siihen vielä sievin armeija pohjalliset, niin ovat oikein miellyttävät:
https://www.hankkija.fi/Rauta_ja_rakentaminen/vaatteet-ja-suojaimet/tyo…
Lipoedemasta kärsivillä on paksut jalat. Eikä paksuus häviä laihduttamalla.
Nilkkasaappaat.