Että voi palomies olla tyhmä
Kommentit (27)
Niin?
Tuliko jollekulle yllätyksenä, ettei nuo mitään Mensan jäseniä ole?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 17:05"]
7 on niin typerä väite ettei viitsi edes kommentoida. Voi helvetti että oikein ilmaa saa. Sammutuspeite päälle ja palo on loppu.
[/quote]
:D:D:D Luehan tämä vastaus vielä uudelleen. Eli ensinkö naurat sille, että joku luulee valaisee siitä, että palo saa ilmaa kun avaa konepellin ja seuraavaksi kehotat itse sammuttamaan sen palon sammutuspeitteellä. Mitenkähän se sammutuspeite ensiksikin toimii ;) Niinpä estää tulta saamasta lisää happea. Mutta toisekseen toivottavasti et joudu koskaan alkusammutustehtäviin itse jos olisit autopaloakin sammutuspeitteellä hoitelemassa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:50"]
Niin, ap voisi kyllä valaista mikä tuossa insertissä nyt oli se "niin tyhmä" asia. Konepeltiä ei varmaan avattu heti heittämällä, koska silloinhan palo saa lisää happea ja leimahtaa kerralla. Vettäkään sinne ei saa roiskia vaan sähköpalon sammuttamiseen tarvittavaa sammutinainetta ruiskutettiin konetilaan pohjan ja nokkamaskin kautta. Mikä tässä kaikessa nyt oli sitten NIIN tyhmää?
[/quote]Buahahaha mitä luulet että auttaa jos ruiskutat syyläriin jotain ainetta kun palo on konetilassa.
[/quote]
Et paljoa taida autoista kyllä tietää... Käryäkään siitä miten syyläri toimii? Sen läpi kulkee ilmaa, joka jäädyttää autoa. Eli kun laitat autossa puhaltimen päälle niin sieltä tulee ulkoilmaa joka on otettu konehuoneeseen juurikin niiden syylärien läpi. Mistä siis sinun mielestäsi kannattaisi suihkuttaa "sitä jotain ainetta" joka myös hiilidioksidina tunnetaan?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:50"]
Niin, ap voisi kyllä valaista mikä tuossa insertissä nyt oli se "niin tyhmä" asia. Konepeltiä ei varmaan avattu heti heittämällä, koska silloinhan palo saa lisää happea ja leimahtaa kerralla. Vettäkään sinne ei saa roiskia vaan sähköpalon sammuttamiseen tarvittavaa sammutinainetta ruiskutettiin konetilaan pohjan ja nokkamaskin kautta. Mikä tässä kaikessa nyt oli sitten NIIN tyhmää?
[/quote]Ensinnäkään sinne konetilan pohjaan ei ole mahdollista suihkuttaa mitään tulppaa joka estäisi ilman saannin. Eli se konepelti kannattaa avata heti eikä alkaa kikkaileemaan.
Ja siitä nokkamaskista ei mene käytännössä mitään läpi konetilaan. Sitä jos yrität niin on kyllä tyhmän näköistä.
Eli palopojat, seuraavalla kerralla nokkapelti auki ja vaahtoa konehuone täyteen. Oli typreän näköistä ja hajoittitte konepellinkin aivan turhaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:34"]
Kiinnostaa tietää, mitä paloMIES tällä palstalla tekee - Suomessa taitaa meinaan olla mitä, 5 virassaolevaa naispuolista palomiestä?
[/quote]
Mä voin vastata tähän; kyseinen palomies oli minun aviomieheni jolle luin tämän aloituksen, ja joka halusi sitten kysyä aloittajalta tarkennusta kun ei ymmärtänyt mitä viestillä tarkoitettiin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:34"]
Kiinnostaa tietää, mitä paloMIES tällä palstalla tekee - Suomessa taitaa meinaan olla mitä, 5 virassaolevaa naispuolista palomiestä?
[/quote]
Mä voin vastata tähän; kyseinen palomies oli minun aviomieheni jolle luin tämän aloituksen, ja joka halusi sitten kysyä aloittajalta tarkennusta kun ei ymmärtänyt mitä viestillä tarkoitettiin.
[/quote]Eikö miehes osaa lukea
Joo, autopalohan sammuu sammutuspeitteellä - hyvä, ap!