Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsun 'perheineen' ei kai koske au pairia?

Vierailija
30.06.2013 |

Voi äly tota mun miestä. Mennään ens viikonloppuna häihin ja mies oli mennyt sanomaan au pairille, että hänkin voi tulla mukaan jos haluaa. No ei tietenkään voi tulla, häntä ei ole kutsuttu, eikä ilmoittauduttaessa ilmoitettu. Lapsikin menee siksi aikaa mummolaan, pitkä päivä kuitenkin.

Onko vähän tylyä, jos minä teestentelen etten tiedä mitään miehen kutsusta, vaan luettelen vaan hommat mitä sillä aikaa pitää tehdä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tylyä. Voit kyllä selittää, että kutsu koskee vain teitä vanhempia ja mies erehtyi.

Kasvatatteko esim. lapsetkin siten että toinen antaa ja toinen ottaa pois?

Tää on kyllä aika ilkeesti sanottu, mutta ei nyt voi muuta ;).

Vierailija
2/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä au pair on perheenjäsen, sellaisenahan sitä systeemiä markkinoidaan eli tulisi mukaan häihin. OLi mukana esim. anopin 60-v. päivillä ja ihan vieraana eikä piikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, taitaa au pair olla ap:n miehelle vähän muutakin kuin au pair

Vierailija
4/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:45"]

heh, taitaa au pair olla ap:n miehelle vähän muutakin kuin au pair

[/quote] sama tuli mieleen

Vierailija
5/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai au pair otetaan mukaan. Se kuuluu halvan piian luontaisetuihin. Eli au pair tulee perheeseen ja saa taskurahaa. Lastenhoitajat palkataa kunnon palkalla.

Vierailija
6/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko au pairillanne yleensäkin töitä viikonloppuisin? Miksi ei saa pitää vapaata?

Vierailija
7/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kutsuttu tai ei, jos häntä ei ole ilmoitettu niin ette voi ottaa häntä mukaan. Se olisi noloa kaikille, myös hääparille, jos hänelle ei ole paikkaa eikä ehkä ruokaakaan varattu.

Sano suoraan että valitettavasti mies erehtyi. Antaisin kyllä vapaapäivän enkä mitään työlistaa.

Vierailija
8/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti oot tosi nolo ap. miksi otit au pairin jos et pysty häntä inhimillisesti kohtelemaan?

Vierailija
9/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut useita au paireja. Eivät ole edes halunneet lähteä viikonloppuisin mukaan sukujuhliin tms. Sen ikäiset nuoret naiset viettävät vapaa-aikansa mielummin omien ystäviensä kanssa. Onko ap varma, että au pair haluaa mukaan? Paras ratkaisu on selittää, että mies on erehtynyt, mutta au pair saa vapaapäivän.

Vierailija
10/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheineen-kutsu ei koske au pairia, autonkuljettajaa, sisäkköä, kokkia tai siivoojaa.  

Vierailija
11/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä häissäni maksaisi jonkun minulle tuntemattoman au pairin juhlimisia.

Vierailija
12/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikanaan au pairina mukana monissakin juhlissa, mutta perhe olikin oikeasti sivistynyt.

Vierailija
13/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheineen tarkoittaa samassa osoitteessa asuvia ydinperheen jäseniä, ei siis au pairia. 

http://www.juhlitaan.net/haaopas/kutsukortit.php

Vierailija
14/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko kenties Helsingin Oulunkylässä?

Vierailija
15/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kiinostaa tulla

Vierailija
16/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:18"]

Perheineen-kutsu ei koske au pairia, autonkuljettajaa, sisäkköä, kokkia tai siivoojaa.  

[/quote]

No au-pair nyt ei olekaan mikään tällainen ulkopuolelta ostettu palvelu, vaan osa perhettä. Eli kyllä perheineen kutsut kattavat myös au-pairin ja vaihtarit.

Vierailija
17/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 14:00"]

Perheineen tarkoittaa samassa osoitteessa asuvia ydinperheen jäseniä, ei siis au pairia. 

[/quote]

Jaaha - eli uudet sisärpuolet, äiti- ja isäpuolet ovat myöskin kutsujen ulkopuolella, vaikka olisivat jo kuinka pitkään asuneet yhdessä? Uskooko joku oikeasti vielä tuollaisia kivikautisia oppaita "miten juhlissa tulee olla ja käyttäytyä". Just. Teillä varmaan tankataan vielä puhelimenvastaus etikettiäkin... 

Mutta meillä ovat vaihtarit ja au-pair olleet aina mukana sukujuhlissa ja kyläilyreissuilla sikäli kun ovat itse sinne halunneet tulla. Ei olisi tullut mieleenkään jättää heitä ulkopuolelle - omat lapsetkin kun tulivat.

Vierailija
18/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 14:15"]

[/quote]

Jaaha - eli uudet sisärpuolet, äiti- ja isäpuolet ovat myöskin kutsujen ulkopuolella, vaikka olisivat jo kuinka pitkään asuneet yhdessä?

[/quote]

Miten voit tosissasi verrata aupairia, joka on muutaman kuukauden perheessä töissä, jonkun puolisoon?

Vierailija
19/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 14:15"]

[/quote]

Jaaha - eli uudet sisärpuolet, äiti- ja isäpuolet ovat myöskin kutsujen ulkopuolella, vaikka olisivat jo kuinka pitkään asuneet yhdessä?

[/quote]

Miten voit tosissasi verrata aupairia, joka on muutaman kuukauden perheessä töissä, jonkun puolisoon?

[/quote]

No, meillä au-pair otettiin vastaan perheenjäseneksi eikä todellakaan miksikään ilmaiseksi piiaksi. Ja olen siitä tosi iloinen. Ollaan pidetty vuosienkin jälkeen tiivistä yhteyttä ja kyläilty perheiden kanssa puolin ja toisin. Mutta ilmankos au-pairiudella on vähän huono maine joskus, kun tosiaan näkyy teitäkin perheitä löytyvän, jossa se nuori otetaan tosiaan vaan orjaksi sinne kotiin.

Vierailija
20/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair käsittääkseni tarkoittaa "vertaista" eli tässä tapauksessa perheenjäsentä. Mä olisin kyllä esittänyt asian niin, että olisin kysynyt, haluaako hän tulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi