Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsun 'perheineen' ei kai koske au pairia?

Vierailija
30.06.2013 |

Voi äly tota mun miestä. Mennään ens viikonloppuna häihin ja mies oli mennyt sanomaan au pairille, että hänkin voi tulla mukaan jos haluaa. No ei tietenkään voi tulla, häntä ei ole kutsuttu, eikä ilmoittauduttaessa ilmoitettu. Lapsikin menee siksi aikaa mummolaan, pitkä päivä kuitenkin.

Onko vähän tylyä, jos minä teestentelen etten tiedä mitään miehen kutsusta, vaan luettelen vaan hommat mitä sillä aikaa pitää tehdä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko kertoa ystäväni häistä tarina. Hän on kotoisin pieneltä kylältä ja kun lähti, lähti lopullisesti, oli aivan kypsä kaikkeen, paitsi tietty vanhempiinsa. Kun oli menossa naimisiin, oli hänen vanha luokkakaveri nähnyt ystäväni äidin ja kysynyt mitä tälle kuuluu. Äiti oli kertonut hyvää kuuluu, loppukesästä menee naimisiin. Maalla toimittiin omalla tavalla ja tämä luokkakaveri, jonka kanssa ystäväni ei ole ikinä ollut ystävä ja mitään yhteyttä ei ollut pitänyt koulusta pääsemisen jälkeen päättin että hänpä tulee myös häihin.

Sen verran fiksu oli että soitti, numerotiedustelusta varmaan numeron sai ja kysyi lisätietoja. Ystäväni oli ihan että hei, kutsut ovat lähetetty ja ylimääräisille ei ole nyt tilaa. Tämä luokkakaveri veti aivan hirveet kilarit siitä, koska oli jo ilmoittanut heidän TULEVALLE au pairille, että hänellä olisi nyt tilaisuus tutustua suomalaisiin häihin. Tämä luokkakaverin ehdotus oli että MAKSAA tämän au pairin lentolipun jostain Suomeen ja takaisin, koska hän olisi tullut kotipaikkakunnalle töihin vasta seuraavassa kuussa ja tämä lentolippu oli jo ostettu. Eli ei siinä kaikki että halusi ängetä itsensä, miehensä ja iso kasa lapsia häihin, joihin ei ollut saanut kutsua mutta sen lisäksi halusi että hääpari kutsuu myös heidän tulevan au pairin ja maksaa tämän lentoliput.

Että semmosia.

mä voisin hyvinkin kuvitella että jos au pair haluaisi nähdä suomalaiset häät, voisi tullakin. Mutta siinä tilanteessa voi asiat mennä niin että au pair on häissä töissä ja äiti ja isä juhlivat. Tärkeintä on että ensiksi kysytään au pairilta mitä hän haluaa ja sanoa että mahdollisesti häntä ei kutsuta.

Suomalaiset häät harvoin ovat upeat ja kaukana kansanvälisyydestä, ulkomaalaisella au pairilla vois olla aika tylsää. Ja voin vaan kuvitella miten muut vanhemmat ilolla ottaa ilmaisen lastenhoitajan vastaan. Yhtäkkiä au pairilla onkin 20 lasta hoidettavana.

Vierailija
42/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aikoinaan au-pairina Englannissa. Useimmiten myös minut kutsuttiin mukaan juhliin (häitä ei ollut, mutta synttäreitä, joulunvietto sukulaisten luona ja tuttavien tupaantuliaiset  ja viikonloppumatkoja tuli koettua yhdessä perheen kanssa).

Välillä kieltäydyin kohteliaasti kutsusta, koska olin ehtinyt sopia muuta menoa. Joskus perhe kysyi voinko jäädä lasten kanssa jos vain he menevät juhliin aikuisten kesken.  Silloin mulle maksettiin yleensä ekstraa, koska olivat pois yön yli tai koko viikonlopun. Meille jätettiin ko. aikaa varten yleensä vielä ekstra-rahaa, että päästiin perheen lasten kanssa esim. eläintarhaan, Luonnonhistorialliseen museoon tms.

Ap:n tapauksessa selvittäisin ensin hääparilta voiko au-pair tulla mukaan. Jos ei niin antaisin vapaapäivän ja selvittäisin että on tapahtunut väärinkäsitys. Tuo ap:n työlistan antaminen tuntuu ihan ala-arvoiselta kohtelulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tehnyt aloituksen klo 11:31 eikä ole tainnut kommentoida viesteihin kertaakaan (ellei jokin viesti jäänyt minulta huomaamatta).

Mutta mielenkiintoista lukea muiden kommentteja.

Vierailija
44/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni menee tänä kesänä naimisiin. Juhlissa on istumarjestys ja ruuat maksavat 90 euroa per vieras. Ainakaan niihin juhliin emme toivo ketään perheenjäseniin rinnastettavia kotiapulaisia, jotka ovat meille ventovieraita ihmisiä. Noutopöytähäät maalla voivat olla eri juttu. 

Juhlien järjestäjällä on oikeus kutsua kenet haluaa. Ellette halua tulla häihin ilman lapsenpiikaanne, jääkää kotiin koko porukka. 

Vierailija
45/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin mahdollisuus että au pair ei ole parille tuntematon ja tavannut useaan otteeseen. Kysykää siis vihittävältä parilta.

Vierailija
46/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän ainakin meidän häihin tulevien sukulaisten ja ystävien perhetilanteet ja onko heillä esim vaihto-oppilas tms. Miksi edes kutusa sellaisia ihmisiä häihin, joihin ei  pidä yhteyttä.

Vierailija
47/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

au pair = avioliiton ulkopuolinen pari

Vierailija
48/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 11:31"]

Voi äly tota mun miestä. Mennään ens viikonloppuna häihin ja mies oli mennyt sanomaan au pairille, että hänkin voi tulla mukaan jos haluaa. No ei tietenkään voi tulla, häntä ei ole kutsuttu, eikä ilmoittauduttaessa ilmoitettu. Lapsikin menee siksi aikaa mummolaan, pitkä päivä kuitenkin.

Onko vähän tylyä, jos minä teestentelen etten tiedä mitään miehen kutsusta, vaan luettelen vaan hommat mitä sillä aikaa pitää tehdä?

[/quote]

On tylyä. Olisi kiva kokemus hänelle kun on kai ulkomaalainen ja perheen jäsenenähän häntä ohjeiden mukaan kuuluu pitää.

paha mieli kun noin puhut toisesta, mieti että sun oma kersa on jossain perheessä kaukana ja on siellä vaan perheen äidin silmiin piika. Häpeä!

Vierailija
49/49 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestin perusteella jotenkin kuulostaa, että ongelma on enempi miehen suhtautumisessa au pairiin- tuo "luettelen hommat mitä sillä aikaa pitää tehdä" kuulostaa semmoiselta, ettei ap:lla ole kovinkaan lämpimiä tunteita tätä au pairia kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi