Muita joita matkallelähtö/matkalla olo ahdistaa?
Minua ahdistaa aina matkallelähtö ja osittain perilläolo. Pelkään, että tapahtuu jotain kamlaa jne.
Miten eroon tästä olosta?
Osittain johtuu varmaan kokemuksen puutteesta. Kokemusta ei hirveästi myöskään saa kun rahat riittää juuri ja juuri viikon matkalle per vuosi.
Nukun huonosti matkalla ja tarvitsen kotiinpalattuani melkein viikon toipumisloman. Olen siis kotona viihtyvää sorttia.
Tämä ahdistu on alkanut vasta kun olemme perheenä ruvenneet matkustamaan.
Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Miten psyykkaatte itsenne?
Kommentit (22)
Mua ahdistaa vain kotiinpaluu:) Reissussa (yli 70 takana) olen vapaa kuin taivaan lintu ja vaikka kotona on fasiliteetit kunnossa täällä on myös arki.
10 reissua tänävuonna takana ja 3 vkon kuluttua vuoden viimeinen? Ja tammikuussa taas.
Tuttu tunne matka ahdistus. Juurikin se lähteminen ahdistaa eniten, kun jännittää että meneekö kaikki hyvin ehtii lennolle,löytää hotellin jne. Olen matkustanut elämässäni paljon, lähes joka vuosi useamman kerran tulee reissattua ja silti joka kerta ahdistaa. No ihan perus tukholma/tallinna ei aiheuta paniikkia mut pitemmät reissut kyllä. Joku talvi nuorempana matkasin reppireissulle thaimaaseen ja lähes oksensin siitä jännityksestä ennen matkaa. Yleensä menee kyllä ohi kun on kohteessa ollut muutaman pv ja ns rentoutuu. Kotimatka ei aiheuta samanlaista ahdistusta.